niye farketmiyormuşki shell v-power alıyorum. normali ile arasında fark var. araba söylüyor farklı olduğunu.
haklısın v-power ile 95 oktan arasındaki farkı araba söylüyor...
Neden 98 oktan kaldırıldı?
quote:
Orjinalden alıntı: jeandan Type-R
başlık 97 oktan yalanmış
cevap Yalanmamış 97 oktan arıyoruz
fatih altaylı mı ....
tutulmadı
quote:
Orjinalden alıntı: blackgod
Neden 98 oktan kaldırıldı?
quote:
Orjinalden alıntı: daturkishulan
quote:
Orjinalden alıntı: gyrmann
ancak benzın kalitesi dusuk oldugundan dolayı(ulkemızde) katkının da pek bir etkisi olmuyor.
ulan litresine 3dalır veriyoz gene de uyduruğnu satıyolar bize
3 dalır değil, 5 dalır da versek nafile, yine kazıkalnırız. Millet olarak kazık yemeye o kadar alıştık ki artık ne koysalar önümüze sorgusuz sualsiz yemeğe hazırız!
valla 98 fark ediyordu ama 97 hiç ama hiç fark etmiyor. 95 forever.
performans istiyorsanız shell ve total'den alın ben çok beğeniyorum.
Başından beri benzinde değilse bile dizelde bunu savundum kimini form ortamında kimini dışarda arkadaş ortamında
Oktan benzinin kalitesi belli eder arkadaşlar, oktan yükselirse araçlarda güç yükselir diye birşey konuşulması bile abestir.
Örnek vermek gerekirse, turbo benzinli bir araçta eğer sıkıştırma değerleri yüksekse ve siz motoru zorlayıcı işlerle uğraşıyorsanız belli bir süre sonra turbo emme manifolduna sıcak hava basmaya başlayacaktır.İntercooler bile o havayı soğutmaya yetmeyecektir.Püskürtülen benzin daha piston tepe noktasına gelemeden alevlenir ve vuruntu denilen olay oluşur.
Dikkat edilmezse turbo motor birsüre sonra kol bacak çıkartır, biryerleri kırar ve biter.100 oktan işte bu erken tutuşmanın önüne geçer.Sadece buji ateşlediğinde yanar.
115 oktan race gas denilen yakıtlardan da kullandım , 20 litresine 120 dolar gibi fiyatlar falan ödedim ama neden?Hem performans düşmedi hemde motor tırtlamadı.Bu arada bu 20 lt nin hepsini elbette depoya falan boşaltmadım.Sadece katkı mantığıyla kullanıyordum bilginize.
Olay bundan ibarettir.97 de vardır 98 de vardır.Sadece vuruntu amaçlı içlerine katkı konulmuştur.Bilen zaten alır, turbosu olmayan yada vuruntusu olmayan almaz.
Bu arada üst kapak taşlatan bazı arkadaşlar oluyordu kompresyon arttırıp daha fazla güç almak için , mesela onların 98 falan kullanması gerekiyor yada katkı. yoksa 3000 devirden sonra gelen takırt takırt diye seslere ulen bu motor olmadı biryerde hata yaptık gözüyle bakıp motoru kırmak durumunda kalacaklar bunu da hatırlatmak istedim.
Kalın sağlıcakla.
BİLMEDİĞİM HALDE en başından beri 95 oktan almakla ne kadar doğru bir karar vermenin içerisinde olduğumu bilmenizi isterim
quote:
Orjinalden alıntı: yosunkaya
Oktan benzinin kalitesi belli eder arkadaşlar, oktan yükselirse araçlarda güç yükselir diye birşey konuşulması bile abestir.
Örnek vermek gerekirse, turbo benzinli bir araçta eğer sıkıştırma değerleri yüksekse ve siz motoru zorlayıcı işlerle uğraşıyorsanız belli bir süre sonra turbo emme manifolduna sıcak hava basmaya başlayacaktır.İntercooler bile o havayı soğutmaya yetmeyecektir.Püskürtülen benzin daha piston tepe noktasına gelemeden alevlenir ve vuruntu denilen olay oluşur.
Dikkat edilmezse turbo motor birsüre sonra kol bacak çıkartır, biryerleri kırar ve biter.100 oktan işte bu erken tutuşmanın önüne geçer.Sadece buji ateşlediğinde yanar.
115 oktan race gas denilen yakıtlardan da kullandım , 20 litresine 120 dolar gibi fiyatlar falan ödedim ama neden?Hem performans düşmedi hemde motor tırtlamadı.Bu arada bu 20 lt nin hepsini elbette depoya falan boşaltmadım.Sadece katkı mantığıyla kullanıyordum bilginize.
Olay bundan ibarettir.97 de vardır 98 de vardır.Sadece vuruntu amaçlı içlerine katkı konulmuştur.Bilen zaten alır, turbosu olmayan yada vuruntusu olmayan almaz.
Bu arada üst kapak taşlatan bazı arkadaşlar oluyordu kompresyon arttırıp daha fazla güç almak için , mesela onların 98 falan kullanması gerekiyor yada katkı. yoksa 3000 devirden sonra gelen takırt takırt diye seslere ulen bu motor olmadı biryerde hata yaptık gözüyle bakıp motoru kırmak durumunda kalacaklar bunu da hatırlatmak istedim.
Kalın sağlıcakla.
Bu vuruntu denen olayı biraz daha açıklar mısın hocam. Nasıl belli eder kendini. Her araçda olur mu? Yoksa sadece yüksek performanslı araçların düşük oktanlı benzin kullanmasından dolayı mı oluyor.
Mesela bende 1,6 bir corolla var. Eskiden 95 aldığımda yüksek devirlerde çok iç açıcı gitmiyordu yani araba cidden hızlanmıyor gibiydi ama 98 alınca motorda o yüksek devirlerdi hırıltı kaybolup daha yumuşak bir ses çıkıyor daha rahat gidiyordu. Yani arabaya alıştığım için en ufak değişikliği anlayabiliyorum.
Şimdi ise 97 95 arasında hiç bir fark yok. İkisinde de aynı olay var.
Po dan aldığım 95 oktan yüksek devirlerde hırıltılı çalışma yapıyor performans azalmış gibi geliyor bana
Opet yine aynı po gibi.
Ama shell ve total den aldığım 95 lerde araba daha sesiz yani yüksek devirde daha rahat oluyor. Ayrıca performansı daha güzel.
Şimdi bu durumu nasıl açıklamamız gerekiyor acaba. 95 oktan tüm istasyonlarda farklı mı satılıyor acaba. Herkes kendisi değişik bir katkı mı koyuyor acaba benzine.
Unutmadan, BP nin benzinide güzel.
quote:
Orjinalden alıntı: vwgolf5
100 oktan da aslında gerçek 98+ katkı
ithal yakıt ithal gerçek 100 oktan o...
quote:
Orjinalden alıntı: infinite
quote:
Orjinalden alıntı: jeandan Type-R
başlık 97 oktan yalanmış
cevap Yalanmamış 97 oktan arıyoruz
fatih altaylı mı ....
Acaba kim alıntı yapcak diye düşünüyordum
@yazılımcı_online;
Vuruntunun nasıl anlaşılacağı çok basit bir konudur.Motordan değişik mekanik vuruntulu sesler gelmeye başlar tak tak gibi mesela, bu yüksek devirlerde kendini belli eder ve eğer yakıttan kaynaklıysa zaten motorun yüksek devirlerinde oluşur.
Genelde demirbloklu motorlarda görülür.Blok ve üst kapak çok ısınır ve bunu içsel olarak hissettirir.
aracınızın neden böyle yaptığını ancak servisiniz bilir, karbüratölümüdür yoksa enjektörlümüdür aracınız mesela bu önemlidir?
Eğer aracınızdan ses gelmiyorsa sorun yok , ama takır takır ses gelmiyoru kastederek yazıyorum bunları. inildiyorsa önemli değil avans ayarı denilen bir olay vardır onu 98 oktana çektirirseniz problem kalmaz yakışınız düzelir ve az yakarsınız hatta.Ama benim bildiğim Toyotalar türkiyeye gelirken 95Ron değerine ayarlanırlardı.Toyotanız Ülkemizde üretilen versiyonsa aracınızda buna benzer problem olması ilginç.
soracağınız bir konu olursa bana PM atın lütfen, buradan değil de pm vasıtasıyla bilgi vereyim.Belki konu kirleniyor diyen arkadaşlarımız olabilir.
Sağlıcakla kalın.
Amerikanları bundan seviyorum 85'ten ayarlıyorlar koy istediğini
quote:
Orjinalden alıntı: lervolerto
tutulmadı
quote:
Orjinalden alıntı: blackgod
Neden 98 oktan kaldırıldı?
tutulmadı değil 98 oktanın vergisi daha fazla olduğu için satılmadığından 1 oktan düşürüp vergiden kısıp fiyatı düşürdüler
quote:
Orjinalden alıntı: mobiuska
tamam da niye 97 oktan diye bir şey yok , bunu niye açıklamıyor.bu gazeteciler varya ! konuya yakın bir kişiden bir duyum almış elinde ispat edecek bir şey yok diye üstü kapalı anlatmış !
gazeteci bu sefer hakikaten dogruyu soylemis. bu sabah benzin aldim, dun gece bu konuyu okuduktan sonra. aldigim yerde 97 oktan'in altinda daha kucuk yazilarla 95 oktan + katki yaziyordu !!!
quote:
Orjinalden alıntı: volkan_kolay
çok OKTAN bi konu olmuş..
cok dogru bir gozlem olmus
Peki 30lt. 95 oktan şu an 105 ytl. ediyor, 30lt. 97 oktan da 107 ytl. 2 ytl. fark için 95 oktan+katkılı şekilde kullanmak araç için daha iyi değil mi? Yani bu 97 oktan gerçekten 95+katkı ise 30 lt.de 2ytl. fark verip katkılı benzin kullanmak faydalı olmaz mı?
Valla ben 100 oktan kullanıyordum. Daha sonra anlaşmalı olduğumuz şirketi değiştirince 97 oktan kullanmaya başladım. 100 oktanda araç daha fazla yakıyordu gibi geldi bana. 97 oktanda ise memnunum.