Şimdi Ara

97 OKTAN YALANMIŞ (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
96
Cevap
0
Favori
6.407
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 97oktan farkediyor!..

    Eskiden devamli PO 95oktan yakit aliyordum.. Aracimda 2.viteste dusuk devirde gaza bastigimda hafif bir titreme yapiyordu..

    Bu problemi Yetkili servise danistim. Ben teknik bir mudahele yapacaklarini dusunurken bana 97oktan Shell alip denememi onerdiler.. Ilginctir 97oktan Shell aldim alali bir daha oyle bir problemle karsilasmadim..
  • Bende performans kaybı oluyordu arada tekliyordu araba BP'den alıyordum benzini.Shell'e geçince sorun kalktı ortadan tekleme yok ve performans arttı 95-97 pek dikkat etmiyorum oktanına
  • Babam hep 97 alıyor.Hemen uyarmalıyım.

    Bu arada oktan nedir
  • quote:

    Bu arada oktan nedir


    Standart bir araştırma motorunda motor vuruntu indeksi 100 kabul edilen 8 karbonlu hidrokarbon. Değişik pek çok karışımdan oluşan yakıtların vuruntu performansı saf oktanınkine kıyasla hesaplanır.
  • kesinlikle katılmıyorum. kendi aracımdan (eski aracım) biliyorum. grand vitara 1.6 tek kapı idi ve 106 beygir motor ağır kasayı götürmekte biraz zorlanıyordu. Özellikle V power 97 oktan alırdım ve araç adeta şahlanıyordu (normal haline göre). Kırıkkale Kırşehir arasında Şoförler Odasının tesisleri var oradan aldığım PO 97 oktan ise harikaydı. Neticede 95 kullanılması gereken araçta 97 kullandığınızda fark ediyor. Ben farkettien azından
  • Araç 05 Opel Corsa 1.4 Twinport
    Tatil yolunda 97 oktan benzin aldım ve aracın çekişi hissedilir şekilde düştü.

    Edit : 05 yerine 95 yazmışım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SIRADANUS -- 19 Kasım 2009; 11:16:32 >
  • arkadaşlar 97 oktan her araba için değildir yetkili servislerin önerdiği benzini kullanmanız gerekir ya da arabanızda kendiniz deneyerek bulabilirsiniz eğer 95 den 97 geçtiğiniz vakit otomobilde çekiş artıyorsa araba daha az yakıyorsa vuruntu yapmıyorsa kullanmanız gereken benzin 97 dir aksi ise 95 devam
  • Bu konuda daha öncede birçok defa paylaştığım yazımı buraya da ekliyorum...saygılarımla




    Bildiğiniz gibi ülkemizdede 95, 97, 98, 100 oktan benzin satılmakta. Yüksek
    oktanlı benzinler genelde yüksek performans yakıtı olarak lanse edilmekte,
    bu benzini kullanınca performansın arttığı, tüketimin düştüğü vs iddia
    edilmekte.

    Fakat halk tarafından bilinenlerin neredeyse tamamının yanlış olması ve
    oktan meselesinin bir pazarlama taktiğine dönüşmesi sebebi ile dostlarımla
    bu konunun teknik içeriğini paylaşmak istedim.

    Öncelikle, Oktan sayısı bir referanstır ve benzinin içindeki gerçek oktan
    sayısını belirtmez, ayrıca oktanın

    PERFORMANSLA, TÜKETİMLE HİÇBİR ALAKASI ALAKASI YOKTUR.

    Bildiğiniz gibi içten yanmalı benzinli motorlar benzin ile havayı
    sıkıştırdıktan sonra buji ile ateşleyerek çalışırlar. Her motorun sıkıştırma
    oranı farklıdır. Her yakıt belli bir miktar sıkıştırma basıncına kadar buji
    olmadan dayanır bir süre sonra buji olmasa bile kendiliğinden yanıverir. Bu
    tehlikeli bir durumdur vuruntu olarak kendini belli eder ve motora hasar
    verebilir. Ayrıca performansıda düşürür. Dolayısı ile belli bir motorun
    belli bir sıkıştırma ile vuruntu yapmadan (yani benzin buji çakmadan önce
    kendiliğinden yanmadan) çalışabilmesi için bir minimum oktan gereklidir. BU
    MİNİMUM OKTAN OTOMOBİLİNİZİN kitAPÇIĞINDA BELİRTİLİR.

    Ama nadiren 95 oktanın üzerinde benzin gereklidir.

    95 oktan benzin demek aldığınız benzinin içinde 95 oktan var demek değildir.
    95 oktan benzinin anlamı, aldığınız benzinin kimyasal olarak vuruntuya karşı
    direncinin %95 isooktan ve %5 heptan karışımıyla AYNI olduğu anlamına gelir.



    Yani benzinin oktanı, içeriğinden dolayı değil gerçek isooktan-heptan
    karışımın belli yüzdelerinde elde edilen vuruntu direncine karşılık gelecek
    şekilde belirlenir. Bu sebeple 100 oktandan daha yüksek yakıtlar olabilir.
    Çünkü dünyadaki en vuruntu-dirençli yakıt isooktan değildir.

    Bunun ölçümünde iki farklı ölçüm standardı vardır fakat ülkemizde RON
    kullanılmaktadır. RON dışında birde MON ölçüm sistemi vardır. Örneğin
    Amerikada RON ve MON'un ortalaması alınır, bu sebeple amerikada 87 oktan
    olan bir benzin avrupada 95 oktan olabilir.

    Örneğin benim Honda otomobilimin kitapçığında RON değeri 93 oktan ve üstü
    yakıt kullanabilirsiniz diyor. Bunun anlamı benim otomobilim avrupa
    standardında 91 oktan (normal) benzinle bile çalışır. (Otomobilim katalitik
    konvertörlü olduğu için kurşunsuz olmak kaydı ile tabiki)



    11:1 sıkıştırma oranlı Ferrari'nin kitapçığında ise 95 oktan yazıyor. Yani
    benzinin 100 yıldır var olduğunu düşünürsek 95 oktan aslında yeterince
    "yüksek" bir oktan değeri.

    Performans meselesine gelince, bir yakıtın performansı tamamen enerji
    içeriğine bağlıdır. Bu enerji içeriğinin oktan sayısı ile bir alakası
    yoktur. Fakat GENELDE enerji içeriği yüksek benzinler (kaliteli benzinler)
    yüksek oktan adı altında satılmaktadır. Bu sebeple bazı yüksek oktanlı
    benzinler daha yüksek enerjiye (yani daha yüksek performansa) sahip olabilir
    (ama çok az fark edecek şekilde). Ama bu sizin otomobilinizin yada
    otomobilinizin motoru bundan yararlanabilecek anlamına gelmiyor.

    Piyasadaki otomobilin %99unda hiç farketmiyor.

    Bu arada motorda oktan isteğini belirleyen SIKIŞTIRMA ORANI DEĞİLDİR. Ne
    kadar sıkıştırma basıncı elde edildiği önemlidir. Yüksek sıkıştırma oranı
    sadece elde edilebilecek maksimum sıkıştırmayı etkiler.

    Bu durumda eğer otomobilinizi üreten firma özellikle yüksek oktanlı benzin
    kullanmalısınız diye yazmadıysa yüksek oktan benzin kullanmak sadece
    ekonomik olarak daha pahalıya gelecektir. Size bir yararı olmayacaktır.

    Yüksek oktanlı benzin ancak ciddi yüksek performanslı araçlarda biraz
    farketmektedir. Yani sizin otomobiliniz yüksek oktan talep etse bile
    kazanacağınız fark yüzde 1-4 ancak olacaktır. Modern 300 beygirlik
    motorlarda bile 10 beygir ancak farketmektedir.
    AYRICA yüksek oktan SADECE maksimum güçte farkeder.

    Yani maksimum devir, maksimum hızlanma dışındaki kullanımlarda pek bir fark
    olmamaktadır.

    Bulunduğunuz yerin rakımı yükseldikçe de oktan ihtiyacınız düşer.

    Deniz seviyesinde 95 oktanla mutlu olan bir motor 500-1000 metre rakımda
    93-91 oktanla da mutlu olacaktır.

    Dolayısı ile size bir yararı olmayacaksa,
    - ben denedim yüksek performans verdi
    - bir depoyla 50km fazla gittim
    - kaliteli abi bu benzin çekişi arttı


    GİBİ LAFLARA ALDANMAYIN.



    Yüksek oktanlı benzin pahalıdır. Kazıklanmayın.

    Ayrıca yüksek oktanlı benzinin yanması daha güçtür, bu da ilginç bir ironi.

    Peki bazı LPG çeşitlerinin 110 oktan olduğunu biliyormuydunuz?

    Alkol katılarak oktanı yüksek ama enerji içeriği (performansı) düşük
    yakıtlar yapmakta mümkündür. Daha öncede söylediğim gibi benzinin
    performansı ile oktanı direk alakalı değil.

    Oktan sayısını yükselten çeşitli katkılar mevcut. Bunlar sadece oktan
    sayısını yükseltir. SADECE yüksek oktanlı benzine kesin ihtiyacınız varsa ve
    bulamıyorsanız motorunuzun vuruntu yapmasını engellemek içindir.

    Sonuç olarak oktan meselesini kafanıza takmayın alın kurşunsuz 95
    otomobilinizin zevkini ucuz çıkarın.

    LÜTFEN BU YAZIYA CEVAP OLARAK ŞUNLARI YAZMAYIN:
    - Ben denedim benim motorum çok rahat çalıştı,
    - Az yaktı.
    - İyi kaçtı.

    Sizin tecrübeniz sadece psikolojik bir aldanma. Size hak vermiyor değilim,
    reklamı bu şekilde yapılınca aldanmamak elde değil.

    İşin bilimi, matematiği kimyası açıkladığım gibi. Benzin satan firmalar
    sokakta araçların sadece binde birinin ihtiyacı olduğu halde güzel reklam ve
    pazarlama yaparak aynı benzini size pahalıya satmaya bayılıyorlar. Bunu
    yurdum insanının birbirine gaz vererek körüklemeside bir olay tabi.

    Ayrıca az yaksa bile, litresi daha pahalı, ne kar ettinizki?

    Dizel araçlarda ÖZELLİKLE düşük oktan tercih edilir. Çünkü bu tür motorlarda
    buji bulunmaz ve yakıtın kendinden tutuşması tercih sebebidir. Bu sebeple
    dizellerde setan sayısı bilgisi verilir. Setanı yüksek mazot daha kolay
    kendiliğinden tutuşur.

    Bazı gelişmiş teknolojiye sahip otomobiller yüksek oktan ihtiyacı olsa bile
    düşük oktanla çalışabilmekte. Bu tür araçlarda 95/98 kulanabilirsiniz ama 98
    kullanırsanız daha iyi olur gibi ibareler bulunur. Bu araçlarda motor
    işletim sistemi vuruntu algıladığı zaman ateşlemeyle oynayarak motorun zarar
    görmesini engeller ve düşük performansta verse çalışır. Ama ancak yüksek
    devirlerde yüksek akselerasyon kullanımda farketmektedir.

    Piyasadaki otomobillerin TAMAMINA YAKININDA 95TEN YÜKSEK OKTAN HİÇBİRŞEY
    FARKETTİRMEYECEKTİR.

    Bazılarındaki farkta fiyatına deymeyecek/hissedilmeyecek oranlarda
    olmaktadır.

    Sıradan otomobili olanlar zaten konuyu hiç düşünmemeli, ekstrem yüksek
    performansa sahip otomobil sahipleride otomobilin KİTAPÇIĞINA BAKMALI.



    Yani eşe doşta servise vs sormayın. Sizden daha iyi bilmek zorunda değiller.

    (Ülkece bu huyumuzdan vazgeçmeliyiz, kullanma kılavuzu diye bişey var ! )



    Bizim aradığımız yüksek oktanlı DEĞİL uygun oktanlı ama uygun fiyatlı YÜKSEK
    KALİTELİ benzin.



    Buda adı sanı belli ve şekli şemali düzgün istasyonlardan elde edilebilir.
    Bir benzinin özellikleri sadece oktan ve enerji içeriğinden ibaret değildir.
    Motoru temizleme özelliği, istasyonun kalitesi vs bunlarda önemli




  • zaten 95 alırız
    100 oktan kaç lira?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: plantamax

    97 OLMADIĞINI BİZDE BİLİYORUZ, KATKILI 95 İN ADI 97 OLMUŞ......FAKAT ŞURDA BİR GERÇEK VARKİ PEK ÇOK YERDE 95 DİYE SATILAN BENZİNDE, 95 OKTAN DEĞİL!!! DAHA DÜŞÜK!!!! 97 PARASI VERİYORUZ, BİR UMUT GERÇEK 95 ALALIM DİYE......BİR ARA BİR KAÇ PETROLCÜDEN ÖRNEKLER ALINMIŞTI (95 OKTAN) HEPSİDE 95 İN ALTINDA ÇIKTI DEĞER OLARAK.....

    Öncelikle 5000bin küsür cevap yazmış birinin büyük harfi bilerek kullanmadığını düşünmek istiyorum.Elinizde bahsettiğiniz değerlerle alakalı bi tane ölçüm sonucu var mı?Bu na dayanarak mı bunları yazıyosunuz yada nette dolaşan birçok bu şekilde abuk subuk mailler yada cevaplar var ;bunlara dayanarak mı?Ha unutmadan aracınızıda çok merak ettim illaki 95 veya üstünü istiyor sizin için mahsuru yoksa soylerseniz çok memnun olurum...saygılar




  • 2000 model vectra 2.0 a 98 oktan benzin performans olarakta tüketim olarakta olumlu yönde etki ediyordu.
    10.8/1 olan sıkıştırmasıyla normalde kolaylıkla avans vuran motor bu yakıtla gaz pedalına hassas tepkiler veririr hale gelmişti tabi bu olay 97 de yoktu .
    Yalnızca artık tüm bmw modelleri 98 oktanı zorunlu hale getirmiştir zira çift şarjlı olan vw motorları ve fsı larda bu %8 daha pahalı yakıtı yüksek sıkıştıma ile beraber kullanma zorunluluğunu ortaya çıkarmıştır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: froster2006

    2000 model vectra 2.0 a 98 oktan benzin performans olarakta tüketim olarakta olumlu yönde etki ediyordu.
    10.8/1 olan sıkıştırmasıyla normalde kolaylıkla avans vuran motor bu yakıtla gaz pedalına hassas tepkiler veririr hale gelmişti tabi bu olay 97 de yoktu .
    Yalnızca artık tüm bmw modelleri 98 oktanı zorunlu hale getirmiştir zira çift şarjlı olan vw motorları ve fsı larda bu %8 daha pahalı yakıtı yüksek sıkıştıma ile beraber kullanma zorunluluğunu ortaya çıkarmıştır.

    Sıkıştırma uranı 12,5:1 olan BMW motoru için bile BMW kaç oktanbenzini öneriyor bilginiz varmı? Ben soyleyeyim 95 oktan! BMW,diyorki kitapçıklarının çoğunda(çoğuda çok güçlü motorlar) "95 oktana kadar güvenle kullanabilirsiniz" diyor. Bazı çok üst düzey motorlarda 95 veya mümkünse daha üstü ibaresi mevcut.Buradaki mümkünseden kastı 95 oktan benzini tolere edebilmek adına daha büyük avans açısı kullanmak zorunda kaldığından çok az güç kaybı oluşmakta(tekrarlıyorum bunlar piyasada elle bile sayamayacağınız kadar az model için geçerli üsttede belirtmiştim ama detonasyon tehlikesi artık ileri teknoloji ürünü knock sensorler saysesinde ortadan kalkmış ve üst segmentteki bu araçlar için tarih olmuştur. sıkıştırma oranı 10/11 civarındaki motorlarında ise direkman 95 oktan tavsiyesi mevcut kitapçıklarda...saygılarımla




  • Önceden hep 95 oktan alırdım.2 aydır 97 koyduruyorum performansta ve çekişinde artış olduğunu söyleyebilirim.

    bp club kart nedeniyle bp den alıyorum.

    Aracım 1.3 90 hp yaris.1.3 motora 95 koysa nolur koymasan nolur diyebilirsiniz.Doğru , ancak 97 koydurduktan sonra yokuşları öncesine göre daha iyi çıktığını bizzat hisserttim ve yaşadım.
  • Opet eurodiesel. 4.4L/100 km.
    Zam mı? Bana aylık ek maliyeti 5 TL :))
    Tüm 95 97 98 oktan kullanıcılarına kolaylıklar dilerim..
  • enteresesavar durumu anlaşılır ve teknik biçimde anlatmış. herkes bilgilenmek adına bir dakika ayırıp okumalı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozbak

    Opet eurodiesel. 4.4L/100 km.
    Zam mı? Bana aylık ek maliyeti 5 TL :))
    Tüm 95 97 98 oktan kullanıcılarına kolaylıklar dilerim..



    size dokunmayan yılan bin yaşasın yani..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: culers
    size dokunmayan yılan bin yaşasın yani..


    Hayır asla, ben sadece yılandan nasıl uzak durulabilir, panzehir nerede bulunur, onu anlatmaya çalışıyorum, bilgi paylaşıyorum. Mümkün olan her ortamda. Herkesin iyiliği için. Sadece dizel de değil, düşük hacimli dizel öneriyorum. Ocak MTV ayı malum. ;)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozbak

    quote:

    Orijinalden alıntı: culers
    size dokunmayan yılan bin yaşasın yani..


    Hayır asla, ben sadece yılandan nasıl uzak durulabilir, panzehir nerede bulunur, onu anlatmaya çalışıyorum, bilgi paylaşıyorum. Mümkün olan her ortamda. Herkesin iyiliği için. Sadece dizel de değil, düşük hacimli dizel öneriyorum. Ocak MTV ayı malum. ;)


    adamlar bizi daha nerelere sürükleyecek bilmiyorum..

    benzine sürekli zam yaptılar, biz dizel motorlara, lpg'ye yöneldik..

    baktılar olmayacak motorin fiyatlarını benzin seviyesine çıkardılar, lpg neredeyse 2 kat arttı..

    zaten yıllardır mtv hesapları yüzünden küçük hacimli motorlar bu ülkenin kaderi..

    ona da zam..yılbaşı zammı..

    yılandan kaçış yok galiba..panzehir işe yaramıyor artık..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: culers
    adamlar bizi daha nerelere sürükleyecek bilmiyorum..

    benzine sürekli zam yaptılar, biz dizel motorlara, lpg'ye yöneldik..

    baktılar olmayacak motorin fiyatlarını benzin seviyesine çıkardılar, lpg neredeyse 2 kat arttı..

    zaten yıllardır mtv hesapları yüzünden küçük hacimli motorlar bu ülkenin kaderi..

    ona da zam..yılbaşı zammı..

    yılandan kaçış yok galiba..panzehir işe yaramıyor artık..


    Bende yaradığı için ısrarla yineliyorum. Son zamlardan sonra 15 liraya 100 km yol gidiyorum. Hala en az %40 tasarruf var yakıt maliyetinde benzin ve dizel arasında. Uzunca bir zamandır da böyle.

    Motorini tüm taşımacılık, ulaştırma, tarım sektörü kullandığı ve direkt maliyet kalemi olduğu için, hiç bir zaman benzin fiyat seviyelerine ulaşmayacak motorin. 5 sene önce almadığım için çok pişmanım. En az 10,000 TL az çıkmış olacaktı cebimden.




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.