< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
A'dan Z'ye Markadan markaya otomatik şanzımanlar, Şanzıman yorumları ve soruları. (7. sayfa)
-
-
Kia Rio modellerinde, artık, 4 ileri değil 6 ileri tam otomatik vites kullanıyor.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Ülkemize gelen modeller maalesef çok kısıtlı kalıyor. Özellikle uzak doğu ülkelerinin araçlarının çeyreği bile bize gelmiyor. Veya el değiştiren firmalar oluyor ki şanzımanlarını yazmak çok zor. Wikipedia'ya girin(açıldı artık), List of Aisin transmissions yazın ve bakın. Yüzlerce var. Yazan modellerin hepsi tanıdık ama.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Çok faydalı konu -
sen nasıl bir kralsın. Bu, araç alan her kişinin kesinlikle bilmesi gereken ve de kafasının en çok karıştığı aldıktan sonra da ah vahın para etmediği en önemli kısım. Başta bunu yazıp paylaşan kişiye sonra katkı yapan herkese çok çok teşekkür ederim.
-
Çok faydalı konu teşekkürler.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
eat 8, biliyorsunun Japon AİSİN markası, kime ait Toyota,
Şu an sanırım dünyanın en iyi viteslerinden biri..
Peugeotun son 5 yıl içinde yaptığı atağın en büyük mimarı
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gorele2000 -- 6 Şubat 2021; 21:46:0 > -
Şöyle de bir durum var, araç çok satılmış ise, ustalar aracı taniyor artık ve bol yedek parça bulunuyor
Ama çok az satilan araç, örneğin Suzuki sx4 cross gibi bir model baş belası olabiliyor
Tecrübe ile sabit -
5008 EAT6 kullandım 5 yıl. Memnun kaldım. Şimdi Opel AT8 bakıyorum ama EAT gibi sorunsuz çalışır mı merak ediyorum. AT8 hakkında kullanıcı yorumları alabilir miyim?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
CVT : Yorum yapılabilicek bir şanzıman türü değil.
Burasını tam olarak anlayamadım. Hayatım boyunca hep manuel araba kullanım. İlk kez otomatik bir araba alıyorum. Sıfır araç bulmak sorun olduğu için test sürüşü bile yapmadan aracı ayırttım şehir dışında.
Araçta cvt şanzıman var, Honda city. Cvt yorumları beni biraz korkutmaya başladı.
-
Hortlatalim
Astra k sanzimanlari tork konvertorlu doğru mu.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Japon marka Aisin'in AWTF-80 şanzımanı, Opel'de ismi AT6 olan, dediğiniz gibi tork konventörlü tam otomatik şanzımana sahip. Aynı modeli EAT6'da da görüyoruz
Konuyu açtığımda bu kadar sayfa yorum hiç beklemiyordum, aslında bir güncelleme ve konuyu yeniden düzenlemeye ihtiyaç var. Bir ara yaparım
-
Katılıyorum. Araç sahibi olma niyetinde olanlar için rehber olabilir konu.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
bu konunun hep üste kalması lazım.
malum artık çoğu araç otomatik
-
Aisin AWTF-80SC.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
evet 5 sene sonunda Magna (Getrag) 7DCT300 için son durum, sağlam, sorunsuz, uzun ömürlü bir şanzıman, hiçbir kronik sorunu yok, baskı diskleri ömrü 400.000 km. 3-4 senede bir şanzıman sağlığı için 4 lt. yağını alıp tıpkı manuel şanzıman gibi boşalt doldur tapadan taşınca bırak şeklinde değişimi yapılan, kalibarasyon falan istemeyen, kendisi otomatik olarak yapan, dış gövde içinden su soğutmalı asla delinmeyen, trafikte ısınmayan saçmalamayan bir şanzıman olup keyifle kullanılan, tork konvertörlülerle ömür olarak yarışan çok daha hızlı ve ekonomik olan,diğer konularda zaten çok daha üstün, nadir arıza yapmayan DCT lerden biri olduğu ortaya çıkmıştır. DCT alacaksanız bunun gibi elektromekanik vites geçiş sistemli sadece kavrama esnasında düşük basınçlı yağ kullanan şanzımanları tercih edin rahat edin, bunlar basit çift kavramalı şanzımanlardan değil bilginiz olsun, bence şaun elektrikli araçlar dışında (zaten onlarda yokta üst örnek olarak verdim) en düzgün şanzımanlar bunlar, ne torklular ne dsg nede cvt bunlar gibi değil....
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alimelle -- 2 Aralık 2024; 13:25:43 >
-
Bu konuyu bende takdir ediyorum. Birçok arkadaşın merak ettiği konudur şanzıman konusu.
5 yıl önce bu konuda belirttiğim gibi Getrag 7DCT300 (yağlı) çift kavrama şanzımanlar iyidir (tam otomatikler hariç onları karıştırmayalım)
Megane 4, BMW 1 ve Mercedes Benz A ve GLA serisinde kullanılan doğru kullanıcıya bağlı olarak sorunsuz denebilecek çift kavramalı şanzımandır.
Bir süre 2020 BMW 1 ve 2019 Mercedes-Benz A200 AMG de kullandım oldukça güzel geçişleri olan düşük hızda tuhaf sesler çıkarmayan bir ünite.
5 yıl boyuncada neredeyse her gün (Tucson'da) Hyundai üretimi 7DCT kullandım ondan da çok memnun kaldım. Doğru kullanımda uzun ömürlü ve sorunsuz denebilecek çift kavramalar bunlar.
Ancak çift kavramalarda bilinçsizce kullanıldığında kullanıcıya bağlı olarak maalesef sorunlar görülebiliyor. (marka model farketmez)
35 yıl Tam otomatik Mercedes-Benz üretimi 4G-Tronic kullandık ve muazzam pürüzsüz vites geçişleri ile ve en ufak sorun çıkarmadı.(W124-300E) 1 yıl kadarda W124'ün yanında 2015 model C180 Exclusive sahibi olduk 7G Tronicte oldukça iyiydi.
Şanzımanlar için bilinçli kullanım ve doğru zamanda doğru yağ değişimi çok önemli.
Not : Memnun kalmadığım tek tam otomatik 1 yıl sahip olduğum sıfır Peugeot 3008 de bulunan EAT8 Aisin şanzıman oldu maalesef özellikle rampa inişlerinde düşük hızlarda silkeleme mevcuttu 2 defa servise gittim yazılım güncellendi ama sorun çözülmeyince satıp yeniden Tucson aldım ve oldukça memnun kalarak kullandım. Arkadaşımda bulunan EAT6 şanzımanlı 308 1.6 HDI kullandığımda yazılımın şanzıman ve motor arasında 3008 ve EAT8 den çok daha uyumlu olduğunu gördüm.
Fotoğraflar ve araçlar bize aittir.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yildiz -- 2 Aralık 2024; 14:19:20 >
-
Katılıyorum, bu arada eat6 8 den daha iyi bana görede, yalnız Mersoda hile yapıyorsun :) W124 hemde 300E çok güzel arabadır, bizdede bir ara 300D turbo dizeli vardı, çok hor kullanılmış toz toprak içindeydi, motor pek iyi durumdada değildi ama şanzıman sağlamdı, tabii hantal kalıyor günümüz şanzımanlara göre ama sakin sürerken çok konforlu aletti, şimdi böylelerini üretmiyorlar ne yazıkki, şartlar, herşey değişti artık, eskiyi özler oldum, helede yaş ilerleyince...
Yağ konusu çok önemli evet, konumuz olan 7DCT300 de Reno Ab de servis listesinde yağ için 6 yıl yada 120.000 km maks değişim vermiş, ama bu işten anlayanların özellikle AB ülkelerine bakıyorum bu arada, forumlarda çok şey paylaşıyorlar öğreniyoruz, bizde pek yok, neyse dedikleri yarı sürede değişin, hatta 40 binde bir değişim ideal de diyorlar, baskı disklerinin ömrü açısından, zaten bunun dışında diğer kısımlar manuel şanzıman gibi, vitesi değiştiren elektro motorlar tcu vs. herşey şanzımanın dışında, birşey olursa şanzımanı neredeyse açmana bile gerek yok, bu sebeble ben kendi aracımda, 3.5 yaşında 35000 km de yağı değiştirdim, inan fark etti, bu sebeble ben her 3 yılda bir değişirim yağı, zaten para değil 4 lt. yağ, iyi bakım iyi kullanımla dediğin gibi bu aletleri bozmak zor.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alimelle -- 3 Aralık 2024; 12:32:44 >
-
2012 dizel otomatik Corolla da mmt mi var?
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Hocam tam geçiş dönemi o. Önceki kasada da, sonraki kasada da 6 ileri M/MT kullanılıyor diye biliyorum yine de.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X