Şimdi Ara

A'dan Z'ye Markadan markaya otomatik şanzımanlar, Şanzıman yorumları ve soruları. (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir (2 Mobil) - 3 Masaüstü2 Mobil
5 sn
141
Cevap
38
Favori
31.933
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
38 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Laurel Altıma, Maxima QX, Micra, Pathfinderlarda bulunmakta. Tabi bunların çoğu güncel model olmadığı için araştırmanızda gözden kaçırmış olabilirsiniz. Yine de konu için teşekkürler, güzel bir kaynak olmuş.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gunpower-storm

    Evet.
    İsim farkı yarı otomatik manuel şanzımanın dönüşümü iken tam otomatik tork konventörlü bir şanzıman oluyor.
    M mod vardır.
    benim arabada manuel moda alabiliyorum
  • Otomatik vites almayı düşünen ve kafasında soru işaretleri olanlar için faydalı bir konu.

    Sade ve anlaşılır bir dille yazılmış.

    Konu sahibine ve katkıda bulunanlara teşekkürler.
  • Gunpower-storm kullanıcısına yanıt
    Mszda'nın yarı otomatik hangi arabası var?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • mmg02 kullanıcısına yanıt
    Sahibinden yarı otomatik diyor, kafam iyice karıştı şu şanzımanlar konusunda.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Gunpower-storm -- 29 Eylül 2019; 22:35:18 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Gunpower-storm kullanıcısına yanıt
    Sahibinden verileri yanıltıcı oluyor genelde, arabanın katalog verilerine bakmak lazım. İnsanlar manuel kontrol edilebilir şanzımanlara yarı otomatik diyor ondna karışıyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • mmg02 kullanıcısına yanıt
    Aslında birkaç kişi toplansak model model yapsak çok iyi olur. Ama çok uzun sürer.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Not :

    Dacia da kullanilan Easy R tek kavrama sanziman ZF uretimidir. (ilk sayfaya ekleyebilirsiniz)

    Bmw ZF9 kullanmiyor sadece ZF8

    (ZF9 onden Ceker icin tasarlanan Eat8 Tipi yatik motor uyumlu bir sanzimandir)

    Tum sanzimanlar icinde en dayanikli ve uzun omurlusu Mercedes Benz uretimi G-Tronic tir.

    ( 87 model 300E uzerinde 4G Tronic i hala sorunsuz kullaniyoruz. Ne Motoruna Ne Sanzimanina Masallah Dokunulmadi )



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yildiz -- 29 Eylül 2019; 23:22:18 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ulwi

    Multitronic vites hakkında motor-talk forumunda baya şikayet okudum . Araba almayı düşündüğüm dönem A6 ya da bakmıştım o sıralar okudum şikayetleri. Tamiri çok pahalı diye yakınıyorlardı. Manuel alsaydım diye hayıflanıyordı bazıları.

    Biraz şans ve kullanım ile alakalı . Kayınpeder de 2015 5.30 xdrive var , onun otomatik vitesi de güzel ama ben Tiguan’a alıştığım için onda daha rahat ediyorum .
    tamir ücreti gerçekten çok bu doğru.Bakımlarını yetkili servis dışında yaptırmak büyük risk.Bakımını bu şekilde yaptırdıktan sonra cok sorunlu bir şanzıman değil dsg gibi veya çift kavramalar gibi..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lojistisyen

    Fiat'ın 6 ileri dct şanzımanı hakkında bildiklerim ve deneyimlerimi aktarayım

    Fiat'ın, borg warner ve magneti marelli ile ortak çalışarak ürettiği 350 nm tork dayanımı olan kuru kavrama şanzıman. Alfa ve jeep modellerinde de kullanılıyor, giulietta'nın tct isimli şanzımanı da aynısı.

    Benzinli otomatik egea'da 6 ileri tork konvertörlü şanzıman var, dizel otomatik versiyonda 6 ileri dct geliyor.

    Vites geçişleri hızlı ve genel olarak sarsıntısız, sadece yokuş aşağı gaza basmadan indikten sonra gaza dokununca vites secimi yaparken bi sarsıntı oluyor, onun dışında akıcı ve konforlu bi ünite.

    38 bine geldim, genel anlamda gayet memnunum, göze batan bi sıkıntısı yok.
    Ben de hanım için küçük bir araç bakıyorum. otomatik konusunda kararsızım. 2011-2013 arası Fiat 500 1,2 Dualogic şanzımanlara bakıyorum. Sizce sıkıntılı bir şanzıman mıdır? Ayda en fazla 500 km yol yapacağız. Çok yorum bulamadım. Birçok kişi 500 L kullanıyor. L bizim için büyük küçük araç tercih ediyoruz.

    Kendim 2018 Peugeot 508 kullanıyorum. 1 yılda 60 Bin km yaptım. Her gün sabah akşam köprü trafiğine girdim. Şanzımandan çok memnunum.




  • Güzel bir konu
  • mustrix M kullanıcısına yanıt
    Dualogic sarsıntılı bi şanzıman ama kronik bi sorununu duymadım, tabi az sattığı için kulağa gelen sorunu da olmuyor pek, varsa fiat 500 forumlarına danışmak lazım en sağlıklı bilgi orda olur, yabancı dil varsa başka ülkelerdeki forumlara da bakılabilir.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Uzun zamandır böyle yararlı bir konu görmemiştim. 2008 Model Honda Jazzımız var yeni ehliyetli olarak scooter kullanır gibi kullanıyorum ama cvt şanzımanı kötüleyenler çok oluyor nedense.
  • lojistisyen kullanıcısına yanıt
    sizde dct mi var tam otomatik olandan mı var

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Volkswagen'de 2008 yılından önce tork konvertörlü 6 ileri tam otomatik şanzıman kullanılıyordu. 2007 model aracımda bulunan şanzıman görevini iyi yapıyor. 2,5 yıl önce hafif titreşim nedeniyle kontrol ettirmiştim. 2012 yılından beri kullanıyorum memnunum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yasara

    sizde dct mi var tam otomatik olandan mı var
    Dct var

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • dacialarin otomatigi zf uretimi denmis kalitedir o zaman. fabrikasi nerede acaba. benzinli motorda kullanan oldumu tavsiye edermisinz.
    cliolarda yok sanirim easy-R olarak.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tayfunak -- 11 Ekim 2019; 22:48:1 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • mitsubishi'ye ekleme yapayım;

    1- colt'taki 6 ileri yarı otomatik amt şanzıman getrag üretimidir.
    2- lancer 1.5 ve 1.6 modellerinde 4 ileri klasik tork konvertörlü şanzıman kullanıldı. sadece 1.8'de ve diğer mitsubishi modellerinde (attrage, space star, eclipse cross ve outlander) cvt mevcut.
    3- mitsubishi pajero'da ve l200'de invecs II isimli 5 ileri tork konvertörlü şanzıman kullanıldı. eski pajero ve l200'lerde ise 4 ileri tork konvertörlü invecs şanzıman mevcuttu.
  • Konuya katkı açısından not:

    Toyota (Lexus) modellerde kullanılan CVT ler tork konvertörlü (Yani Tam otomatik) Tahrik eskisi gibi kayışlı değil zincir olarak
    üretildiği için çok uzun ömürlü ve sağlamdır.

    Hyundai birçok üst modelinde (Azera- Garandeur gibi) Tucson 2.0 CRDI Mild Hybrid (Avrupada satılan) ve Amerikada Palisade ile
    Santa FE üzerinde 8 ileri Tam otomatik kendi üretimi oldukça dayanıklı ve sorunsuz bir şanzıman kullanıyor. (Amerikada bazı bayiler
    Hyundaiye 10yıl ile birlikte ''1milyon mile'' yani 1milyon 600bin km garanti veriyor) Bu şanzımanla istek üzerine TR ye getirilen Santa Fe ler
    satıldı ve bundan sonra gelecek yeni versiyonlarda kuvvetle muhtemel bu şanzımana geçilecek.

    Hyundai'nin kendi üretimi olan DCT ünite çift kavramalar içinde en sorunsuz ve en konforlu çalışan ünitedir. (Bu nedenle araçlarına en uzun
    garantiyi rahatlıkla verebilen nadir markalardan biridir) Şu an yeni kasa (makyajlı) Tucson ve Sportage modellerinde kullanılan DCT ünite
    geliştirilmiş yani yeni nesil ve çok yoğun trafikte nadiren rastlanan ısınma uyarısı sorunlarından arındırılmış (radyatörü büyütülmüş) versiyonudur.

    Aslında çift kavrama konusunda ülkemizde yanlış algılara (Çoğunlukla DSG gibi) sebep olan bazı ürünler sebebiyle olumsuz yaklaşımlar vardır
    bunlar alınan modele dikkat edildiği takdirde kafaya takılacak bişey olmadığını gösterir. Şu an dünyada satılan otomobillerin çoğunluğu
    çift kavramadır çünkü verim konusunda oldukça iddialı ünitelerdir. Günümüzde gelişen teknoloji ile birlikte paralel olarak tam otomatiklerde
    bu verimlilik konusunda ileri düzeye gelmeye başladığı için günlük modellerde yine tork konvertörlüye geçiş başlamıştır.

    BMW neden önden çeker araçlarında ZF9 değilde yine ZF gibi Alman üretici olan Getrag üretimi (Megane 1.2 ve 1.3 te kullanılan EDC ye)
    yani 7DCT300 şanzımana geçti diye soranlarınız mutlaka olacaktır. Çünkü ZF9 aktarım organları her modele uyum sağlayamadı ve ilk çıkanlar
    ZF9 larda oldukça sorunlar yaşandı (Bknz Jeep ve Honda modelleri) daha sonra yazılımla yavaşlatarak düzeltilmeye çalışıldı ama hala istenen
    verimde olmadığını sanıyorumki BMW bu riske girmek istemedi. Bu bağlamda 7DCT300 yani yağlı çift kavrama EDC şanzımanlar oldukça iyi
    ve genel anlamda sorunsuz üniteler olduğu için BMW önden çeker tüm modelerinde bu şanzımana geçti.

    Sorularınız olursa özelden yazabilirsiniz. Konu sahibine teşekkür ederim.




  • yildiz kullanıcısına yanıt
    Konuyu kapatmayı düşünüyordum, destekleyemeyeceğim kadar farklı kombinasyonlar var. Adminler aslında birden çok konu sahibi yapabilse çok iyi olur bu konu için.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.