A101 Online sitesinden 14 Eylül 2023 Perşembe günü Elektrikli bisiklet satın aldım ve peşin olarak sanal kartla ödeme yaptım (A101 ücretli 4 taksit uygularken (yani vade farkı alıyor) bankamın bana özel ücretsiz uzun vadeli taksit kampanyası var). Sonra Pazar günü bankamın A101 "Gıda Marketi" diye kartıma taksit yapmadığını öğrendim. 17 Eylül Pazar günü siteden siparişimi iptal etmek istediğimde bana Müşteri Hizmetlerini aramam gerektiği bildirildi. Ben de Müşteri Hizmetlerini arayarak işlem iptalini gerçekleştirdim. Ancak ertesi gün siteye baktığımda iptal işleminin iptal edildiğini ve siparişimin hazırlık aşamasına geri döndüğünü gördüm. Hemen müşteri hizmetlerini aradım ve bana faturanın kesildiği için iptal işleminin iptal edildiğini, cayma hakkı için siparişin elime geçtikten sonra geri göndermem gerektiğini söylediler. Ben, eğer faturam kesildi ize bana ibraz etmelerini aksi halde Vergi Dairesi başta olmak üzere gerekli başvurularımı yapacağımı söyledim (parayı alınca faturayı kesmeleri gerekiyor bildiğim kadarıyla). Toplamda 10 gün geçti ve hala bana ne fatura ibraz ediliyor, ne para iadesi gerçekleşiyor ne de ürün gönderiliyor. Sitede hala "Siparişiniz Hazırlanıyor" yazıyor. Sorun şu, Ayın 25'inde (yani yarın) hesap kesim tarihim oluşacak ve ben zamanında karta ödeme yapamazsam A101 yüzünden yüklü bir faiz ödeyeceğim. Sizce (lütfen konu hakkında bilgisi olanlardan özel rica ediyorum) nasıl bir yol izlemeliyim? Herkese şimdiden teşekkür ederim. Not: İnternetten araştırma yaptığımda bu konuda bolca şikayete rastladım. Hatta 32 gündür hala parasını alamayan insanlar varmış. Aklıma şu soru takıldı, 1000 kişiye böyle yapsalar, yaklaşık 10 Milyon gibi bir rakama ulaşır ve ciddi toplu para demektir bu. Gecelik Repoda veya KKM'de veya bir başka yatırım aracında ortalama 10 gün değerlendirseler yüzlerce müşterinin parası kadar haksız kazanç sağlarlar. Bu konunun çok ciddi bir sorun olduğu düşüncesindeyim. < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alidemir.3045 -- 24 Eylül 2023; 15:37:1 > |
A101 Dolandırıcılığı
A101 Online Dolandırıcılığı
A101 market zincirinin adını kullanan dolandırıcılar, sahte web siteleri ve sosyal medya hesapları üzerinden kullanıcıları tuzağa düşürüyor. Bu sahte siteler, orijinal A101 sitesine benzeyecek şekilde tasarlanıyor ve kullanıcılar, kişisel bilgilerini ve kredi kartı numaralarını paylaşmaya yönlendiriliyor.
A101 Sahte Site
Sahte A101 siteleri, genellikle "A101 Online", "A101 İndirim" veya "A101 Market" gibi benzer alan adlarına sahip oluyor. Bu siteler, A101'in gerçek ürünlerini ve indirimlerini taklit ederek kullanıcıları yanıltıyor.
A101 Amazon Dolandırıcılığı
Dolandırıcılar, Amazon gibi e-ticaret platformlarında da A101 markasını kullanarak sahte ürünler satıyor. Bu ürünler genellikle düşük kaliteli olup, A101 ile ilişkileri yoktur.
A101 Sanal POS Dolandırıcılığı
Dolandırıcılar ayrıca, A101'in sanal POS sistemini taklit ederek kullanıcıların kredi kartı bilgilerini çalıyor. Bu dolandırıcılık türünde, kullanıcılar, gerçek A101 web sitesinden farklı bir web sitesine yönlendiriliyor ve burada sahte bir ödeme formu doldurmaya yönlendiriliyorlar.
A101 Telefon Dolandırıcılığı
Dolandırıcılar, A101 çalışanları gibi davranarak kullanıcıları arayıp kişisel bilgilerini ve kredi kartı numaralarını istiyor. Bu dolandırıcılık türünde, kullanıcılar, A101'in gerçek telefon numarasının farklı bir numaradan arandığını fark etmeyebilirler.
Kendini Koru
A101 dolandırıcılıklarından korunmak için şu önlemleri alabilirsin:
- Sadece A101'in resmi web sitesinden (a101.com.tr) alışveriş yap.
- A101 ile ilgili olmayan web sitelerine veya sosyal medya hesaplarına kişisel bilgilerini paylaşma.
- A101 çalışanları tarafından arandığında, kişisel bilgilerini telefonda paylaşma.
- Kredi kartı bilgilerini yalnızca güvenli web sitelerinde gir.