Şimdi Ara

AB ve Çin, Çinli elektrikli araçlara asgari fiyatlandırma getirmeyi tartışıyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
10
Cevap
0
Favori
289
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • AB ve Çin, Çinli elektrikli araçlara asgari fiyatlandırma getirmeyi tartışıyor
    Avrupa Birliğinin Çin'de üretilen elektrikli araçlara yönelik gümrük vergileri tartışması sürüyor. Önümüzdeki ay yürürlüğe girecek olan vergiler, yürürlüğe girmeden iptal edilebilir. Çin ve AB temsilcilerinin, Çinli elektrikli araçlara yönelik asgari fiyatlandırma anlaşması hakkında görüşmelerde bulundukları bildirildi.



    Çin'den Avrupa'ya ithal edilen elektrikli araçlara uygulanan gümrük vergilerinin hikayesi, AB Komisyonu'nun Çinli üreticilerin hükümet tarafından sübvanse edildiği ve bunun haksız rekabete yol açtığı konusunda geçtiğimiz sene soruşturma başlatmasına dayanıyor. Soruşturma neticesinde, soruşturmaya işbirliği yapan üreticilere daha az olmak üzere çeşitli oranlarda gümrük vergileri uygulandı.



    Gümrük vergileri kalkabilir



    Automotive News Europe'un bildirdiğine göre, AB Komisyonu, söz konusu otomobil üreticileri ilgili modellerini yurtdışı pazarlarında asgari bir fiyatın üzerinde fiyatlandırmayı kabul ederse, Çin'de üretilen elektrikli araçlara yönelik gümrük vergilerini kaldırabilir.



    Ayrıca Bkz.Tesla, Türkiye’deki “sekizinci” Supercharger istasyonu ile eleştirilerin hedefi oldu



    AB daha önce, Çin'deki yerel sübvansiyonları telafi etmek için asgari fiyatlandırma belirleme tekliflerini reddetmişti, ancak önerilen fiyatlandırma planları konusundaki duruşunu değiştirmiş gibi görünüyor.



    Her iki taraf bir anlaşmaya varabilirse, bu her ikisi için de kazançlı olabilir. AB, Çin'de ağır devlet desteği altında üretilen ve Almanya, İsveç ve Hollanda gibi pazarlara ithal edilen çok uygun fiyatlı araçlar konusunda daha az endişe edebilir. Öte yandan, Çinli otomobil üreticileri tarifeler konusunda daha az endişelenir ve asgari fiyatlandırmaya uyarak yurt dışı pazarlarda yine de kâr elde edebilir.



    Bu hikayenin sonu, gümrük vergilerinin kesinleşmesi beklenen 30 Ekim'e kadar belli olacak.



     




    Kaynak:https://europe.autonews.com/automakers/eu-china-discuss-flexible-pricing-avoid-ev-tariffs
    Kaynak:https://electrek.co/2024/09/27/eu-china-discussin-minimum-ev-pricing-deal-before-imposed-tariffs-take-effect/







  • vag'ın son çırpınışları

  • Yoqq a...... :) :) :) :)

    soran olursa sosyal devlet bunlar, puahahahahhahahhaha

  • Sosyal devlet değil mi ? Kendi halkını, kendi markalarını düşünüp böyle bir karar alıyorlar. Aynısını Türkiye yapsa översiniz. Gerçi bizde tam tersi, halkına %100 vergi geçiriyor

  • Asgari ücretle satma şartı "ne olur daha pahalıya sat, kârın yüksek olsun, yeter ki cezbetme, yoksa bizimkiler rekabet edemez :'( mi demek oluyor... Evet o olsa...

    Úlen bari aradaki farkı vergi olarak alın, ne karşı tarafa bırakıyorsunuz, o vergiyi de çatır çatır yiyin gerekirse. İşlerine de gelmiyorsa kapıyı gösterin.

  • 12 Angry Men kullanıcısına yanıt
    %100 değil %200

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • 12 Angry Men kullanıcısına yanıt

    Bunun halkına vergi geçirmekten ne farkı var peki :)

    Ucuza alamayın gelin sizi öpelim yanağından demişler açık açık :)


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • doruhüso D kullanıcısına yanıt

    Pahalı olmayacak ki, belli bir taban fiyattan satılacak. Kendi markaları batınca halk nerede çalışacak ? Ülke fakirleşirse alamazlar zaten. Kendi markalarını koruyorlar. Avrupa’da, Amerika’da arabalar ucuz zaten.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kuzey Amerika'da Çin otomobillerine USA % 50 VE KANADA % 100'e yakın ek vergiler koydular.


    Avrupa'da başta vergi koymak istedi ama şimdi tartışması var Ek vergi olsun yada olmasın diye.


    Emisyon değerleri ve hava kirliliği vs.gibi sebeplerden dolayı belkide Elektrikli otomobillerden vergileri kaldırabilirler.


    Kaldırmadıkları gibi ek vergiyi koysalar bile Çin markaları Avrupa'da ucuz otomobil satmanın yollarını mutlaka bulur.


    Mesela Ülkemizde BYD fabrika kuruyor.Babasının hayrına mı kuruyor fabrikayı ülkemize.Amacı Buradan Avrupa ülkelelerine daha az maliyetli vede daha az vergi ödeyerek otomobil satabilmek.Sanırım Avrupa'da liderliğe oynamak istiyor.


    Bundan sonra mekanın sahibi olduklarını sanan Avrupalı Otomobil firmaları düşünsün mekanlarını nasıl koruyacaklarını.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.