Bildirim
Accent 1.5 gl 1998
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar:
Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
Giriş
Mesaj
-
-
bu araca benim kadar binen yoktur..
1998 yılında ben 13 yaşındayken babam sıfır aldı, 1,5 gl hyundai accent beyaz..
15 yıl bindik..
ilk elden sattık,,ön kaput değişilti,,2013 de 10 bin tl ye sattık,,km 160 bindeydi..
hidrolik direksiyon yok,,abs yok,,hava yastığı yok,,klima yok,,ön iki cam elektrikli,,başka birşey yok araçta.. -
Sizce alınır mı ? -
Yada bu fiyata başka bir araba oneriniz var mı ? -
Corsa ve palio bu fiyatlara bulunabilir hocam.quote:
Orijinalden alıntı: Oktylmz95
Yada bu fiyata başka bir araba oneriniz var mı ? -
Ben cok çektim bu arabadan uzak durun corsa palio albea sahin broadway vs. Tercih edin yada efsane kasa corolla olabilir. -
Tek kapılı corsa ya da palio el klimalı bakın.Accentlerde gl donanımını ilk kez duyuroum.Ls-gls-gt bir de lx vardı sadece benim bildiğim.quote:
Orijinalden alıntı: selmand
Ben cok çektim bu arabadan uzak durun corsa palio albea sahin broadway vs. Tercih edin yada efsane kasa corolla olabilir. -
Hocam GLS alın. Babamda 1998 GLS var Kore üretimi, komşumuzda da 1.5 GL İzmit üretimi var. Hidrolik direksiyon bile yok GL de o derece. Almak istiyorsanız GLS alın. Ayrıca o fiyat o araca çok. Sormak istediğiniz konu varsa sorabilirsiniz.quote:
Orijinalden alıntı: Audi383848
Tek kapılı corsa ya da palio el klimalı bakın.Accentlerde gl donanımını ilk kez duyuroum.Ls-gls-gt bir de lx vardı sadece benim bildiğim.
Alıntıları Göster -
Tekerleklii tabutquote:
Orijinalden alıntı: Exitus112
Hocam GLS alın. Babamda 1998 GLS var Kore üretimi, komşumuzda da 1.5 GL İzmit üretimi var. Hidrolik direksiyon bile yok GL de o derece. Almak istiyorsanız GLS alın. Ayrıca o fiyat o araca çok. Sormak istediğiniz konu varsa sorabilirsiniz.
Alıntıları Göster -
O fiyata kim ne derse desin albea alınır başka da alınmaz -
-
Benim ihtiyacım ekonomik olsun uzun yolda beni üzmesin yeter. Mesela 94 Model bir Tipo var 11 bin istiyor.?https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-fiat-arkadaslar-model-yukseltiyotum-ilk-gelen-alir-bu-fiata-yok-yani-325519492/detayquote:
Orijinalden alıntı: Exitus112
Hocam GLS alın. Babamda 1998 GLS var Kore üretimi, komşumuzda da 1.5 GL İzmit üretimi var. Hidrolik direksiyon bile yok GL de o derece. Almak istiyorsanız GLS alın. Ayrıca o fiyat o araca çok. Sormak istediğiniz konu varsa sorabilirsiniz.
Alıntıları Göster
-
quote:
Orijinalden alıntı: Oktylmz95
Benim ihtiyacım ekonomik olsun uzun yolda beni üzmesin yeter. Mesela 94 Model bir Tipo var 11 bin istiyor.?https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-fiat-arkadaslar-model-yukseltiyotum-ilk-gelen-alir-bu-fiata-yok-yani-325519492/detay
170binde mi şimdi bu?
-
quote:
Orijinalden alıntı: Oktylmz95
Yada bu fiyata başka bir araba oneriniz var mı ?
8 ay önce ben de benzer süreçten geçtim, size yaşadıklarımdan biraz özetleyeyim, belki işinize yarar.
İlk araç alma arefesinde Accent, Tipo, Tempra, Şahin, Doğan, Kia Sephia, Ford Escort ve Mazda 323 baktım. Bunlardan en aklıma yatan Escort, Sephia ve 323 olmuştu. Ben özellikle donanıma da önem veriyordum, en azından hidrolik direksiyon+klima ve otomatik camlar olmalıydı. 1 tane Escort baktım beğenmedim. Accent zaten donanımsız olduğu ve kaportasının da tabir-i caizse karton gibi olduğu için gözümde elenmişti ama ara sıra göz atıp inceliyordum. Bir tane de Sephia bakmıştım, hatta sanayideki ustamıza da gösterdik. Araçta epey masraf çıkınca vazgeçtik. Gerçi bu saydığım araçlar içinden Escort ve 323 haricinden içime pek sinen yoktu. Escort'un iç döşemelerinin dayanıksızlığı ve cam açma kapama tuşlarının vitesin orada konumlandırılmış olması da canımı sıkmıyordu değil. 323'ün ise iç tasarımını beğenmiyordum. Bu yüzden bu araçlarda kesin karar vermemiştim.
14 bin TL bütçe ile benim yaptığım gibi gidip Mazda 626 92-97 model arası alabilirsiniz. Benim aldığım 92 model. İlk aracım. Araç D sınıfı ve zamanında Altın Direksiyon ödülü almış.
En işinize yarayacak özellikleri şöyle yazayım;
Ayarlanabilir ve hidrolik direksiyon, yükseklik ayarlı koltuk, klima, ABS (benimkinde yok, bazılarında var), otomatik anten, içeriden açılan bagaj ve depo kapağı, 4 cam otomatik, çocuk kilidi, yan aynalar elektrikli ve ısıtmalı, önde içine eşya koyabileceğiniz standart kol dayama, arkada sadece kol dayama var. Bunun yanında örneğin kışın kalorifer açıkken üst havalandırmalardan ılık, alttan sıcak gelmesini de sağlayabiliyorsunuz. Veya gösterge ışık şiddetini ayarlayabiliyor, gözünüzü yormayacak şekilde ışığı kısabiliyorsunuz. Bunun yanında daha birkaç özelliği de var ve bu araçlar zamanında makam aracı olarak kullanılmış. Bu nedenle bakacağınız herhangi bir 626'da eski araç telefon kitlerinin bulunması ya da tesisatının olması size garip gelmesin.
Ben 12-13 bin bütçe ile bir çok araca baktım fakat donanım + yakıt + sorunsuzluk bakımından Mazda 323 sedan almayı düşündüm, sonra bir otoparkta 626'yı görünce tamam dedim alacağım araba budur. Sonra birkaç ay araştırdım ve denk gele ilk baktığım 626'yı aldım. Şansıma araç düzgün çıktı, ufak tefek bakımlarını yaptırdım sadece.
Motor 2.0, 6 aylık vergisi 147,5 TL. Yakıtı başta korkutmuştu ama aldığımız 3. ayında 2 günde 5 kişi + bagaj toplam 1400 km yol yaptım ve 235 TL civarı LPG yaktı. Yani kaba hesapla yakıtı 2.09'dan alınca 18 kuruş gibi bir sarfiyatı var. Bu birçok 1.6 araçtan bile düşük. Hele Tofaş, Şahin, Tipo gibi arabaların yanında yarı yarıya gibi fark oluyor. Şehir içinde de ortalama 26 kuruş gibi bir sarfiyatı var. Tabi bu verdiğim değerler vitesi 2500-3000 devir arasında arttırmanız, dip gaz yapmamanız yani sakin sürüşler için geçerli. Aracın motoru eğer montajda ya da kitte kalite problemi yoksa LPG ile tam uyumlu çalışıyor. Ben aldığımda üzerinde ATİKER vardı. 8 ayda 1 defa filtre değişimi ve 2 defa LPG ayarı yaptırdım o kadar.
İzmir'de yaşıyorum ve şansıma evime 5 dk mesafede İzmir'in sayılı, çekirdekten yetişen ustalarından Özcan Mazda Servisi - Tosun Usta var ve herşeyi oraya yaptırıyorum. Şunu öğrendim ki bir Mazda'ya biniyorsanız kesinlikle ve kesinlikle aracı sadece Mazda ustasına teslim etmelisiniz. Artık sadece bakım için değil sohbet muhabbete de gidiyorum. Orada tanıştığım bir çok kişi Mazda'dan başka araca binmeyeceklerini söylüyorlar. Ben de dahil. Bundan sonraki hedefim sırasıyla üst kasa 626 ve ondan sonra da Mazda 3 olur diye düşünüyorum.
Araç genel itibariyle sorunsuz. Yokuşlarda vites küçültme derdi yok. Uzun yolda rampa çıkarken 5'ten 4'e bile küçültmediğiniz çok zaman oluyor. 2000 motor olmasından ileri gelen bir güç var araçta. 2500 devire kadar pek performans beklemeyin ama 3000 devirden sonra ileriye değil atılma resmen uçuyor. Bu söylediğim sağlıklı bir motor için geçerli. Trafikte sakinimdir ama bir defasında kırmızı ışıkta uzay kasa 2.0 motor Vectra fena tahrik ettiği için gaza biraz dokundum ve 3. vitesteyken aynada gördüm kendisini. Araç 1180 kg civarında ve kasası hafif olduğu için atik davranabiliyor.
İç dizaynı görmeniz lazım. Yuvarlak hatları ile yaşıtlarından çok daha iyi iç tasarıma sahiptir. Arka koltukta yolculuk edenler çok şanslı çünkü her binen çok çok rahat olduğunu dile getiriyor. 120 km üzeri hız yaparsanız lastik ve yol sesini içeriye alıyor. Yalıtım çok iyi değil ama yaşıtlarından önde olduğunu birçok defa farkettim.
Aracın kronik problemleri yok değil, ben henüz karşılaşmadım ama uzun yıllar binenlerin söylediğine göre ön takım örneğin efsane kasa Corolla'ya göre çabuk bozuluyormuş. Bu açıdan sakin sürüş ön takımın ömrünü uzatır. Ayrıca bu araçta klasik rolanti dalgalanması problemi var ama bu problemin kaynağı araç değil, işi bilmeyen ustalar. Rolanti problemini ben de yaşadım ve ustanın bir tornavida ayarıyla sorun çözüldü. Oysa bu problem nedeniyle parça değiştiren onca masraf edip de dikiş tutturamayanlar var ve bunun sebebi dediğim gibi her ustanın bu aracın dilinden anlamamasıdır. Ancak aracı bilen biri sizin bile farketmediğiniz problemleri çözüme kavuşturabilir. Bu açıdan yaşadığınız şehirde iyi bir Mazda ustası olması olmazsa olmaz bir durum haline geliyor. Örneğin İzmir, İstanbul, Ankara, Düzce, Samsun, Antalya gibi şehirlerde övgüyle bahsedilen ustalar mevcuttur.
Yukarıdaki 2 konu haricinde ben şikayet duymadım. Hatta ben de dahil kullananlar aracın sorunsuzluğundan ve konforundan övgüyle söz etmektedir. Şu anda 3 bin km yol yapacak olsam yağına ve suyuna bakar direkt yola çıkarım. 1400 km yol yaptığım zaman da yağına suyuna bakıp yola çıkmıştım. Aracı aldığımdan beri 8 bin km kadar yol yaptım.
Yedek parça konusunda ise sağda solda bahsedilen Mazda'nın parçası bulunmaz hurafesine inanmayın. Motor, yürüyen aksam ve kaporta ilgili bir sıkıntı yok. Herhangi bir Japon parçacısından temin edebiliyorsunuz. İç aksam ve aksesuar kısmında ise çıkma bakabilirsiniz. Ben sağ ön cam motor ve rayını çıkma 100 TL'ye aldım. Benden önceki sahipleri başka bir motor ile uydurma sistem yapmışlar. Cam en alta kadar gelmiyor, çok yavaş kapanıyordu. Çıkma ile sorunu çözdüm.
Sonuç olarak şunu söyleyebilirim ki 100 defa fırsatım olsa 14-15 bin TL bütçe ile gider her defasında yine 626 alırdım. Hatta 25 -35 bin bütçelerle de Mazda bakarım. Piyasa arabası olmasa da, trafikte nadiren görseniz de araç tam binici aracıdır. Forumlarda ve sanayide takip ettiğim kadarıyla aracına düzgün bakan birinin satarken de
zarar ettiğini görmedim. Hatta 12'ye alıp 15'e satanlar da mevcut. Satarken para kazanayım diye düşünmüyorum ama bindiğim sürece düzgün bakmaya özen gösteriyorum. Kendim 10 TL'lik şampuan alırken araca 20-30 TL'ye Sonax şampuan alıyorum örneğin.
Ne alırsanız alın, kazasız belasız iyi ve güvenli sürüşler dilerim.
Düzenleme: Alıntı ekleme.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi canocan_07 -- 27 Ağustos 2016; 16:02:20 >
-
mazda düşünmüyorum. Arkadaşımda var gayet güzel ve seri ama tipi pek hoşuma gitmiyor. 2000 motor gerçekten benim için çok fazla. Sahibinden de araştırdım uygun ve donanımlı bir tek tipo ile karşılaşıyorum. Şu an bir tane daha buldum 11.500 TL 1.4 sx i.e 107 bin de Mavi.https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-fiat-gunes-tugra-otomotiv-den-1998-model-fiat-tipo-sxie-325482971/detayquote:
Orijinalden alıntı: canocan_07quote:
Orijinalden alıntı: Oktylmz95
Yada bu fiyata başka bir araba oneriniz var mı ?
8 ay önce ben de benzer süreçten geçtim, size yaşadıklarımdan biraz özetleyeyim, belki işinize yarar.
İlk araç alma arefesinde Accent, Tipo, Tempra, Şahin, Doğan, Kia Sephia, Ford Escort ve Mazda 323 baktım. Bunlardan en aklıma yatan Escort, Sephia ve 323 olmuştu. Ben özellikle donanıma da önem veriyordum, en azından hidrolik direksiyon+klima ve otomatik camlar olmalıydı. 1 tane Escort baktım beğenmedim. Accent zaten donanımsız olduğu ve kaportasının da tabir-i caizse karton gibi olduğu için gözümde elenmişti ama ara sıra göz atıp inceliyordum. Bir tane de Sephia bakmıştım, hatta sanayideki ustamıza da gösterdik. Araçta epey masraf çıkınca vazgeçtik. Gerçi bu saydığım araçlar içinden Escort ve 323 haricinden içime pek sinen yoktu. Escort'un iç döşemelerinin dayanıksızlığı ve cam açma kapama tuşlarının vitesin orada konumlandırılmış olması da canımı sıkmıyordu değil. 323'ün ise iç tasarımını beğenmiyordum. Bu yüzden bu araçlarda kesin karar vermemiştim.
14 bin TL bütçe ile benim yaptığım gibi gidip Mazda 626 92-97 model arası alabilirsiniz. Benim aldığım 92 model. İlk aracım. Araç D sınıfı ve zamanında Altın Direksiyon ödülü almış.
En işinize yarayacak özellikleri şöyle yazayım;
Ayarlanabilir ve hidrolik direksiyon, yükseklik ayarlı koltuk, klima, ABS (benimkinde yok, bazılarında var), otomatik anten, içeriden açılan bagaj ve depo kapağı, 4 cam otomatik, çocuk kilidi, yan aynalar elektrikli ve ısıtmalı, önde içine eşya koyabileceğiniz standart kol dayama, arkada sadece kol dayama var. Bunun yanında örneğin kışın kalorifer açıkken üst havalandırmalardan ılık, alttan sıcak gelmesini de sağlayabiliyorsunuz. Veya gösterge ışık şiddetini ayarlayabiliyor, gözünüzü yormayacak şekilde ışığı kısabiliyorsunuz. Bunun yanında daha birkaç özelliği de var ve bu araçlar zamanında makam aracı olarak kullanılmış. Bu nedenle bakacağınız herhangi bir 626'da eski araç telefon kitlerinin bulunması ya da tesisatının olması size garip gelmesin.
Ben 12-13 bin bütçe ile bir çok araca baktım fakat donanım + yakıt + sorunsuzluk bakımından Mazda 323 sedan almayı düşündüm, sonra bir otoparkta 626'yı görünce tamam dedim alacağım araba budur. Sonra birkaç ay araştırdım ve denk gele ilk baktığım 626'yı aldım. Şansıma araç düzgün çıktı, ufak tefek bakımlarını yaptırdım sadece.
Motor 2.0, 6 aylık vergisi 147,5 TL. Yakıtı başta korkutmuştu ama aldığımız 3. ayında 2 günde 5 kişi + bagaj toplam 1400 km yol yaptım ve 235 TL civarı LPG yaktı. Yani kaba hesapla yakıtı 2.09'dan alınca 18 kuruş gibi bir sarfiyatı var. Bu birçok 1.6 araçtan bile düşük. Hele Tofaş, Şahin, Tipo gibi arabaların yanında yarı yarıya gibi fark oluyor. Şehir içinde de ortalama 26 kuruş gibi bir sarfiyatı var. Tabi bu verdiğim değerler vitesi 2500-3000 devir arasında arttırmanız, dip gaz yapmamanız yani sakin sürüşler için geçerli. Aracın motoru eğer montajda ya da kitte kalite problemi yoksa LPG ile tam uyumlu çalışıyor. Ben aldığımda üzerinde ATİKER vardı. 8 ayda 1 defa filtre değişimi ve 2 defa LPG ayarı yaptırdım o kadar.
İzmir'de yaşıyorum ve şansıma evime 5 dk mesafede İzmir'in sayılı, çekirdekten yetişen ustalarından Özcan Mazda Servisi - Tosun Usta var ve herşeyi oraya yaptırıyorum. Şunu öğrendim ki bir Mazda'ya biniyorsanız kesinlikle ve kesinlikle aracı sadece Mazda ustasına teslim etmelisiniz. Artık sadece bakım için değil sohbet muhabbete de gidiyorum. Orada tanıştığım bir çok kişi Mazda'dan başka araca binmeyeceklerini söylüyorlar. Ben de dahil. Bundan sonraki hedefim sırasıyla üst kasa 626 ve ondan sonra da Mazda 3 olur diye düşünüyorum.
Araç genel itibariyle sorunsuz. Yokuşlarda vites küçültme derdi yok. Uzun yolda rampa çıkarken 5'ten 4'e bile küçültmediğiniz çok zaman oluyor. 2000 motor olmasından ileri gelen bir güç var araçta. 2500 devire kadar pek performans beklemeyin ama 3000 devirden sonra ileriye değil atılma resmen uçuyor. Bu söylediğim sağlıklı bir motor için geçerli. Trafikte sakinimdir ama bir defasında kırmızı ışıkta uzay kasa 2.0 motor Vectra fena tahrik ettiği için gaza biraz dokundum ve 3. vitesteyken aynada gördüm kendisini. Araç 1180 kg civarında ve kasası hafif olduğu için atik davranabiliyor.
İç dizaynı görmeniz lazım. Yuvarlak hatları ile yaşıtlarından çok daha iyi iç tasarıma sahiptir. Arka koltukta yolculuk edenler çok şanslı çünkü her binen çok çok rahat olduğunu dile getiriyor. 120 km üzeri hız yaparsanız lastik ve yol sesini içeriye alıyor. Yalıtım çok iyi değil ama yaşıtlarından önde olduğunu birçok defa farkettim.
Aracın kronik problemleri yok değil, ben henüz karşılaşmadım ama uzun yıllar binenlerin söylediğine göre ön takım örneğin efsane kasa Corolla'ya göre çabuk bozuluyormuş. Bu açıdan sakin sürüş ön takımın ömrünü uzatır. Ayrıca bu araçta klasik rolanti dalgalanması problemi var ama bu problemin kaynağı araç değil, işi bilmeyen ustalar. Rolanti problemini ben de yaşadım ve ustanın bir tornavida ayarıyla sorun çözüldü. Oysa bu problem nedeniyle parça değiştiren onca masraf edip de dikiş tutturamayanlar var ve bunun sebebi dediğim gibi her ustanın bu aracın dilinden anlamamasıdır. Ancak aracı bilen biri sizin bile farketmediğiniz problemleri çözüme kavuşturabilir. Bu açıdan yaşadığınız şehirde iyi bir Mazda ustası olması olmazsa olmaz bir durum haline geliyor. Örneğin İzmir, İstanbul, Ankara, Düzce, Samsun, Antalya gibi şehirlerde övgüyle bahsedilen ustalar mevcuttur.
Yukarıdaki 2 konu haricinde ben şikayet duymadım. Hatta ben de dahil kullananlar aracın sorunsuzluğundan ve konforundan övgüyle söz etmektedir. Şu anda 3 bin km yol yapacak olsam yağına ve suyuna bakar direkt yola çıkarım. 1400 km yol yaptığım zaman da yağına suyuna bakıp yola çıkmıştım. Aracı aldığımdan beri 8 bin km kadar yol yaptım.
Yedek parça konusunda ise sağda solda bahsedilen Mazda'nın parçası bulunmaz hurafesine inanmayın. Motor, yürüyen aksam ve kaporta ilgili bir sıkıntı yok. Herhangi bir Japon parçacısından temin edebiliyorsunuz. İç aksam ve aksesuar kısmında ise çıkma bakabilirsiniz. Ben sağ ön cam motor ve rayını çıkma 100 TL'ye aldım. Benden önceki sahipleri başka bir motor ile uydurma sistem yapmışlar. Cam en alta kadar gelmiyor, çok yavaş kapanıyordu. Çıkma ile sorunu çözdüm.
Sonuç olarak şunu söyleyebilirim ki 100 defa fırsatım olsa 14-15 bin TL bütçe ile gider her defasında yine 626 alırdım. Hatta 25 -35 bin bütçelerle de Mazda bakarım. Piyasa arabası olmasa da, trafikte nadiren görseniz de araç tam binici aracıdır. Forumlarda ve sanayide takip ettiğim kadarıyla aracına düzgün bakan birinin satarken de
zarar ettiğini görmedim. Hatta 12'ye alıp 15'e satanlar da mevcut. Satarken para kazanayım diye düşünmüyorum ama bindiğim sürece düzgün bakmaya özen gösteriyorum. Kendim 10 TL'lik şampuan alırken araca 20-30 TL'ye Sonax şampuan alıyorum örneğin.
Ne alırsanız alın, kazasız belasız iyi ve güvenli sürüşler dilerim.
Düzenleme: Alıntı ekleme.
Alıntıları Göster
-
Tek kapılılar ticari değil mi ? -
Bir de böyle bir şey varhttps://www.sahibinden.com/peugeot-206/konya?price_max=14000quote:
Orijinalden alıntı: Oktylmz95
Tek kapılılar ticari değil mi ? -
GT modelleri değil. -
Albea bence de iyi seçenek olur.quote:
Orijinalden alıntı: Oktylmz95
Bir de böyle bir şey varhttps://www.sahibinden.com/peugeot-206/konya?price_max=14000
Alıntıları Göster -
Siz ce bu ilan da belirttiğim pejo 206 2006 model 1.4 hdi sporty tek kapı dizel sizce nasıl bir arabadır hem modelli hem dizel km si biraz fazla ama 13 bin e de daha fazla bir şey beklemek saçma olur. Yorumlarınız nelerdir ?quote:
Orijinalden alıntı: general263
Albea bence de iyi seçenek olur.
Alıntıları Göster
Sayfa:
1
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X