Şimdi Ara

Acil yardım (solunum cihazı)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
51
Cevap
0
Favori
1.376
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar kız kardeşim solunum cihazına bağlı yaşamanı sürdürüyor. Cihazın bataryası max. 45 dakika gittiği için bir yere giderken zorluk yaşıyoruz.

    Araçta şarj edebilmek için inverter almayı düşünüyorum ama kaç watt olacak bilmiyorum yardımcı olabilecek varsa çok sevinirim.


    Cihaz markası Breas Vivo 40 (aslında bu cihazın orjinal araç şarj adaptörü var ama 150 USD+KDV olduğu için bütçem yetmiyor)


    Aşağı İnverter, çakmak araç bağlantısı ve cihazın etiketini de bırakıyorum bilen varsa lütfen yardımcı olsun.




    Acil yardım (solunum cihazı)
    Acil yardım (solunum cihazı)
    Acil yardım (solunum cihazı)







  • Cehalet, bilgisizlik demektir. Farklı anlamlar yüklemeye de gerek yoktur. Cehalete kimin ne için ihtiyaç duyduğu da önemli değildir çünkü sonucu değiştirmez.

    Binek araçlarda farklılık gösterse de büyük çoğunluğunda çakmak sigortası 15 Amperdir. Çakmak kaç amper olduğunun da bir önemi yok. Aracın üreticisi 15A sigorta koymuşsa elektrik tesisatı da ona göre hesaplanmıştır. O sigortadan yüksek değerli sigorta takılması cehilce bir davranıştır. Mekanik olarak takılabilmesi, bu şekilde kullanımın doğru olduğu anlamına gelmez. Ayrıca çakmak soketi aslen çok da sağlıklı bir bağlantı tipi de değildir. Kontakları korozyon ve fiziksel deformasyona son derece açıktır. Bundan dolayı da takılan cihazın çektiğinden çok daha fazla akım çekilmesi durumu söz konusu oluyor ki uzun vadede kullanım anında yangına kadar gidebilir bu işin ucu.


    Cihazın etiketinde 140Watt yazıyor 12/24 Volt için. Bu durumda cihazın 11.7 Amper yük çekeceğini beyan etmiş üreticisi. Çakmak soketinin kontakların durumu ise tartışmaya açık. Çalıştığım sektörde (otomotiv) insan hayatı söz konusu ise tartışmaya açık nokta bırakılmaz aksi takdirde ürettiğimiz araçlar tip onayı alamayacağından trafiğe bile çıkamaz.


    Türkiye'de çıkan otobüs yangınları temel olarak 3 nedenden dolayı çıkıyor.

    1. Kaçak yakıt ve yağ kullanımı
    2. Mutfak ünitesindeki su ısıtıcısının rezitansının daha yüksek değerli olanla değiştirilmesi
    3. Araçlara sonradan eklenen eğlence sistemleri

    2 ve 3üncü maddeyi yapanlar o kadar bilgililer ki ya sadece sigortayı daha yüksek değerli olanla değiştiriyorlar ya da komple iptal ediyorlar.

  • 140w yazıyor etikette 150w ve üzeri bir nivetör işnizi görür rabbim yardımcınız olsun şifalar nasibeylesin

  • Cihaz etiketi 140W. Bu güç üzerinde çıkış veren bir inverter işinizi görecektir.


    Bağlantı için çakmak girişini kullanmayı düşünüyorsanız buradan çekebileceğiniz max güç 160~180watt arasıdır. Normal şartlarda sizin ihtiyacınızı karşılıyor ama net bilgi için aracınızın dokümanlarına bakmanız gerekir.


    Allah şifalar versin.


    edit:imla




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rafet32 -- 14 Mart 2022; 16:28:28 >
  • Cevaplarınız için teşekkür ederim.


    Bu bulduğum inverter uygun ama çakmak bağlantısı 60W. kadar destekliyormuş farklı bir tane bulmam gerek sanırım.

  • Araya giren dönüştürücü cihazlar tüketimi arttırır ama inşAllah sorunsuz kullanırsınız. Çakmak girişinde sigorta vb attırırsa, daha güçlü sigorta takabilir hatta bu cihaz için ayrı hat bile çektirebilirsiniz.


    Cihazın pili değiştirilebilir değil mi? O cins modelleri yok mu???


    Bu cihaz durursa ne soruna yol açar?

  • karafetva K kullanıcısına yanıt

    Cihazın 1 dakika bile durmaması gerekiyor.


    Cihazın pili normalde 2,5-3 saat gidiyordu biraz eskidiği için 45 dakikaya kadar düştü. Evde olduğumuz sürece sıkıntımız yok jeneratörümüz var bazen sıkıldığı için bazen de mecburi çıkmamız gerekiyor o yüzden kolay ve pratik şarj edebileceğimiz bir yöntem arıyorum.


    Cihazın pilini değiştirebiliriz ama teknik servis Ankara'da olduğu için hastayı yoğum bakıma solunum cihazlarının olduğu bölüme yatırmak gerekiyor pandemi olduğu son çare pil değiştirmek.

  • evde jeneratör var demişsiniz yani siz evdeyken cihaz boşta ve müdahale edilebilir anlaşılan?

    bU cihaz ola ki dışarıda dursa, size zorluk mu çıkarıyor yoksa derhal hastaneye yetişmek meburiyetinde mi kalıyorsunuz?


    Powerbank tipi ek bir cihaz daha alabilirsiniz yanınıza. Özel olarak gerilimini ayarlamanız, belki özel yaptırmanız gerekecektir. Cebinize koyup, kablosunu bağlayarak çalışmayı sürdürebilirsiniz. BU konuda da powerbanki nasıl modifiye edebileceğiniz ya da size uygun olanı nasıl yapabileceğiniz hakkında fikir alabilirsiniz.


    Powerbank ve ya cihaz iç pili için kapasitesi yüksek, özel piller bulunmakta. İç aksam resimlerine internetten ya da cihazdan ulaşabilseniz daha aktif yardım alırsınız. Sayın @piladam arkadaşımıza da danışırsınız pil konusunu. Hatta uygun gerilimde powerbank için de.


    --> Bu arada 12Voltu 18Volt vb gerilime yükseltebilen devreler var. step-up vb. ille de inverter şart değil.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi karafetva -- 14 Mart 2022; 16:33:58 >




  • Öncelikle geçmiş olsun ve umarım kardeşiniz en kısa zamanda sağlığına kavuşur. İhtiyacınız olan kablo 003584 parça numaralı aksesuar sanırım. Fotoğraftan gördüğüm kadarıyla da bir tarafı 3 pinli XLR erkek soket (sanırım bu taraf güç kaynağı bağlantı tarafı) diğer taraf da NL2 veya NL4 speakon (cihaza bağlanan taraf) jack. Arada kullanılan da uygun kesitli bir kablo. Aracın çakmak girişi bu iş için pek güvenilir değil. Sigorta kutusundaki sigortayı daha yüksek değerli olan ile değiştirmek gibi cahilce bir davranış sergilemeyin çünkü kablolar da o sigorta değerine uygun çekildiğinden (hiçbir üretici 100 ampere dayanacak kablo çekip 30 amper sigorta koymaz) aracınıza zarar verebilirsiniz. Daha da önemlisi seyir halinde iken oluşabilecek bir aksilik çok daha kötü sonuçlar doğurabilir. Bu nedenle en sağlıklısı uygun kesitli bir kablo ile aküden direkt hat çekmek ve de kolay ulaşılabilir bir noktaya kablo üstü sigorta soketi koymak en sağlıklısı olacaktır.

    Bu soketler 10 Lira'dan başlar yukarıya doğru çıkar. Tavsiyem Neutrik markalı soketlere ve jacklara bakın 70 TL ile 150 TL arasındadırlar ama kalitelidirler.





  • karafetva K kullanıcısına yanıt

    Hocam ev tipi ventilatör cihazı bu durursa hasta nefes alamaz ve ölür açık konuşayım. Ola ki dışarıda durdu ambu yardımıyla nefes alabilmesini sağlamamız lazım. Önerdiğin yöntemleri de araştıracağım teşekkürler.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: aeronics

    Öncelikle geçmiş olsun ve umarım kardeşiniz en kısa zamanda sağlığına kavuşur. İhtiyacınız olan kablo 003584 parça numaralı aksesuar sanırım. Fotoğraftan gördüğüm kadarıyla da bir tarafı 3 pinli XLR erkek soket (sanırım bu taraf güç kaynağı bağlantı tarafı) diğer taraf da NL2 veya NL4 speakon (cihaza bağlanan taraf) jack. Arada kullanılan da uygun kesitli bir kablo. Aracın çakmak girişi bu iş için pek güvenilir değil. Sigorta kutusundaki sigortayı daha yüksek değerli olan ile değiştirmek gibi cahilce bir davranış sergilemeyin çünkü kablolar da o sigorta değerine uygun çekildiğinden (hiçbir üretici 100 ampere dayanacak kablo çekip 30 amper sigorta koymaz) aracınıza zarar verebilirsiniz. Daha da önemlisi seyir halinde iken oluşabilecek bir aksilik çok daha kötü sonuçlar doğurabilir. Bu nedenle en sağlıklısı uygun kesitli bir kablo ile aküden direkt hat çekmek ve de kolay ulaşılabilir bir noktaya kablo üstü sigorta soketi koymak en sağlıklısı olacaktır.

    Bu soketler 10 Lira'dan başlar yukarıya doğru çıkar. Tavsiyem Neutrik markalı soketlere ve jacklara bakın 70 TL ile 150 TL arasındadırlar ama kalitelidirler.

    Teşekkür ederim hocam arabaya ve cihaza zarar vermekten korktuğum için detaylı araştırıyorum.



    Birde şöyle bir yöntem buldum olmazsa bunu deneyeceğim. @aeronics





    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bkzCokenteresan -- 14 Mart 2022; 20:0:54 >




  • Linkteki açıklamalar sizin cihazınız için geçerli değil. En başta belirttiğiniz adaptör olmadan 12V ile çalışmaz.


    Size tavsiyem maddi destek bulup cihazın kendi adaptörünü temin etmeniz ve tibbi sınıfta olmayan cihazlarla maceraya girişmemenizdir. 200W üstü bir invertör ise bir acil durum yedeği olarak iş görür ve ancak bu şekilde tavsiye edebilirim. İşin doğrusu ventilatörün kendisini de maddi destek bulup yedeklemelisiniz.


    Çakmak girişi ise bambaşka bir meseledir. Arkadaşların bahsettiği gibi pek güvenli değildir. Kirli ise ısınır ve tehlike yaratabilir. Kirli olmaması çok önemlidir. Yolda mekanik etkilerle gevşememesi gerekir. Sigortasının yerini iyi bilmelisiniz ve gerektiğinde hızlıca değiştirebilmelisiniz. Isınabilecek kontak yerleri ve kablolar için uyanık olmalısınız. Bozulabilecek kontaklar için hemen başka bir araçtan yardım alabilmek için yedek kablo bulundurmak kesinlikle iyi bir fikir olur. Araçtaki yangın söndürücü sağlam olmalı. En azından ve hiç olmazsa, bir yarım saat kadar araç çalışırken ventilatörü çalıştırıp her şeyin yolunda gidebildiğinin bir deneyini yapmalısınız.


    Kardeşinizin iyileşmesini dilerim.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Liu Kang -- 14 Mart 2022; 23:52:21 >




  • Yardımlarınız için teşekkür ederim.


    Biraz daha bekleyip orjinal almaya çalışacağım.

  • cehalet bilmeye ihtiyaç duymayanlar içindir.... Forum her zaman böyle, serbest....


    Çakmaklık ile ilgili uygun sigorta seçiminden bahsettik. ANcak bu iş için fevkalade kullanılır. Çakmağın kendisi kaç amper çekiyor onu bilmeden seni bu mealde yazmaya itikleyen nedir?? Eminiz cehalet değildir....


    100 amper...... Kamyona marş mı bastırıyorsun??? 200Watt güçten bahsediliyor ki 10-20 amper, bu da maksimum. Buna kadar zorlamayacaktır.


    @bkzCokenteresan Sayın Hocam bu arada, araç elektrik tesisatından endişeliyseniz, akü şalteri ekletebilirsiniz aracınıza. Malum yangın çıkartan bir etki olduğunda, hiçbirşey yapamadan kalmamak için bir şalter eklenip acil durumda kapatılabilir. AKü kutup başı sökmek zordur. AKü yanına ya da araç uygunsa iç kısma akü şalteri ekletilebilir, eliniz yatkınsa siz de rahatlıkla yaparsınız.


    • Kullandığınız cihazın 12Voltluğunu bulabilirsiniz.
    • 12Volt->18 Volt step up converter kullanabilirsiniz.(Devresi ile yapılabilir ama kolay-garanti konuşalım)
    • İnverterle kullanmak zaten çözüm
    • Küçük bir oksijen tüpü yedekte bulundurulup acil durumlar garanti altına alınabilir. Hem araca konabilecek boyutta he de yanınızda taşınabilecek, su altı dalış yapanlarda olan tiplerden bulundurabilirsiniz.
    • Powerbank tipi size uygun gerilimde cihazlar hazırlayıp yedekleyebilirsiniz.
    • Kullandıınız ve şarzı az giden cihazınıza ultra kapasiteli bir pil takıp belki yarım günlük çalışma sürelerine ulaşabilrsiniz. Bunun için detaylı resim bilgi vb lazım. Cihazla ilgili internette varsa bulabilirseni ve ya açıllabiliyorsa resmedebilirseniz, pil konusunda detaylı paylaşımları olan arkadaşımız ve ya diğer forumdaşlarımız konuya dahil olurlar.

    Başarılar dileriz....





  • karafetva K kullanıcısına yanıt

    Cehalet, bilgisizlik demektir. Farklı anlamlar yüklemeye de gerek yoktur. Cehalete kimin ne için ihtiyaç duyduğu da önemli değildir çünkü sonucu değiştirmez.

    Binek araçlarda farklılık gösterse de büyük çoğunluğunda çakmak sigortası 15 Amperdir. Çakmak kaç amper olduğunun da bir önemi yok. Aracın üreticisi 15A sigorta koymuşsa elektrik tesisatı da ona göre hesaplanmıştır. O sigortadan yüksek değerli sigorta takılması cehilce bir davranıştır. Mekanik olarak takılabilmesi, bu şekilde kullanımın doğru olduğu anlamına gelmez. Ayrıca çakmak soketi aslen çok da sağlıklı bir bağlantı tipi de değildir. Kontakları korozyon ve fiziksel deformasyona son derece açıktır. Bundan dolayı da takılan cihazın çektiğinden çok daha fazla akım çekilmesi durumu söz konusu oluyor ki uzun vadede kullanım anında yangına kadar gidebilir bu işin ucu.


    Cihazın etiketinde 140Watt yazıyor 12/24 Volt için. Bu durumda cihazın 11.7 Amper yük çekeceğini beyan etmiş üreticisi. Çakmak soketinin kontakların durumu ise tartışmaya açık. Çalıştığım sektörde (otomotiv) insan hayatı söz konusu ise tartışmaya açık nokta bırakılmaz aksi takdirde ürettiğimiz araçlar tip onayı alamayacağından trafiğe bile çıkamaz.


    Türkiye'de çıkan otobüs yangınları temel olarak 3 nedenden dolayı çıkıyor.

    1. Kaçak yakıt ve yağ kullanımı
    2. Mutfak ünitesindeki su ısıtıcısının rezitansının daha yüksek değerli olanla değiştirilmesi
    3. Araçlara sonradan eklenen eğlence sistemleri

    2 ve 3üncü maddeyi yapanlar o kadar bilgililer ki ya sadece sigortayı daha yüksek değerli olanla değiştiriyorlar ya da komple iptal ediyorlar.





  • aeronics kullanıcısına yanıt

    Sivrilik için bekliyorsun ve iptal olduğunda da öğreneceğin yerde kısır döngülere boğuyorsun... Forum serbestliği... Var olamamış bir hiçliği dinlemeye mahkumdur ehli....


    Cehalet bilgisizlik olsaydı sen ne olurdun???? Bilmediklerimiz bitmediğinden; cehalet bilgisizlik değil öğrenmemeye sabitlenmektir.

    Alıntı

    metni:
    Çakmak kaç amper olduğunun da bir önemi yok

    Önemi yok da neden bi paragraf yığdın konuya?? Çakmak sigortası 15 amper diyosun sonra da 11 amper kullanımı tehlikeli diye anlatıyosun. Hangisi büyük hangisi küçük??? İnverter akımı değil, cihaz akımı önemli:o da maksimum etiket olabilir bu yüzden olağan kullanımın daha rahat olduğu anlaşılabilir.


    Alıntı

    metni:
    Kontakları korozyon ve fiziksel deformasyona son derece açıktır. Bundan dolayı da takılan cihazın çektiğinden çok daha fazla akım çekilmesi durumu söz konusu oluyor ki

    Çakmak bağlantısı korozyon yapsa neden daha fazla akım çeksin???? Daha az akım çeker ve ya hiç çekmez....


    Çakmak bağlantısı bahsedilen 15 amperin üzerine çıkabilir, tesisat senin hayallerine göre değil bizzat kablo kesitine göre değerlendirilir. 15 amper sigorta var diye sadece 15 ampere dayanan kablo çekme düşüncesi senin aklının eseri olabilir ama gerçeklerle alakası yok!!


    Vatandaş zaten kontrollü kullanacaktır, bahsettiğim şartel vb önlemleri de alırsa sorunsuz denemelerini yapar. AYrıca akım çok düşük endişeye hiç gerek yok.


    BU sektörde çalışman bizim değğil memleketin bir sorunu olabilir, anlatmana gerek yok...


    EK:--->>> fuzuliyete boğulmasın konu, tartışmak isteyen özelden yazabilir. KOnu sahibinin çok maruzatı var, yeni linkler eklemek üzere konuya. Cihazın kapasitesi azalan pillerinden her türlü tekniğe kadar. ARkadaşlar konu sağlık.... Hep birlikte yardımlaşalım, takılmayalım.





  • Arkadaşlar vakit ayırıp cevap verdiğiniz için teşekkür ederim.


    Öncelikle kardeşimin cihazının oksijen cihazı değil, "ev tipi mekanik ventilatörü" olduğunu belirteyim.


    Cihazımızın markası "Breas VIVO 40" pilleri evde çıkaramadığımız için internetten bulduğum resimleri paylaşacağım.


    İnverter kullanarak saatlerce şarj etmeyeceğiz, yolculuk sırasında maksimum 25-30 dakika uzun yolculuklar zaten yapamıyoruz.


    Bu linkte piller görünüyor.

    Acil yardım (solunum cihazı)
    Acil yardım (solunum cihazı)medicalbatterypros.com
    Breas Vivo 40 Ventilator 3449 Battery (Insert)
    https://medicalbatterypros.com/products/breas-vivo-40-ventilator-3449-battery-insert

    Bunlarda makine ve pil.

    Acil yardım (solunum cihazı)
    Acil yardım (solunum cihazı)




  • Arkadaşlar cihazlar aynı olmasa da aynı yöntemle arabada inverter ile şarj edebilen birini buldum.


    Onun cihazının markası "Löwenstein VENTIlogic LS – Ventilatör"



    Etiketi de şöyle

    Güç kaynağı AC           100-230 V AC, 50-60 Hz

    Güç kullanımı              120W max.

  • Hocam selamlar. Öncelik acil şifalar diliyorum, umarım tez zamanda sağlığına kavuşur kardeşimiz.


    Anladığım kadarıyla zaten konunun ciddiliği konusunda gayet bilgilisiniz. Fakat ben yine de naçizane bir tavsiyede bulunmak istiyorum. Merdiven altı olmayan her elektronik cihaz kendine has uluslararası güvenlik standartlarına uygun bir şekilde tasarlanır, denetlenir ve üretilir. Tıbbi destek ve tedavi için kullanılan cihazların standart maddeleri çok daha ağır ve katıdır. Kesinlikle ama kesinlik yetkili teknik servisinden başka hiç bir yerin cihazınıza dokunmasına izin vermeyin.


    Sizin sorunuza gelecek olursak asgari koşulları sağlayan ve güvenilir bir markaya ait olan herhangi bir inverter işinizi görecektir.


    Diğer arkadaşın kullandığı cihazın etiketi gayet anlaşılır ve net bir şekilde 120W olarak maksimum güç tüketimini belirtmiş. Fakat sizin cihazınızda 140VA olarak belirtilmiş güç değeri, bu biraz kafamı karıştırdı. Çünkü VA sadece faz kaymasının olmadığı ideal koşullar için kullanılır.


    Benim size tavsiyem cihazınızın güç katının %80 verimlilikle çalıştığını varsayarak minimum 175W hatta bence minimum 200-250W çıkış verebilen güvenilir bir inverter satın almanız olacak.


    200W inverterin sağlayabildiği maksimum güç değeri olacak. Bu inverterde de kendi içinde bir kayıp olacağı için maksimum tüketim değeri daha fazla olacaktır. Seçtiğiniz inverterin girişten ne kadar akım çekeceği ve güç tüketeceği etiketinde yazacaktır. Örneğin inverterin harcayacağı gücü maksimum 250W olarak kabul edersek kabaca 21A gibi değer elde ediyoruz. Diğer arkadaşların da tavsiye ettiği gibi aracınızın çakmak girişinin bu gücü sağlayıp sağlamadığını üretici bilgilerinden kontrol ederek eğer sağlamıyorsa güvenilir bir yerde doğrudan aküden içeriye uygun çapta kablo ve sigorta kullanarak hat çektirebilirsiniz. Uygun çapta, kaliteli, araçta karşılaşabilecek ısılara dayanıklı bir kablo ve uygun sigorta kullanılmazsa yangınlara sebebiyet verebilir.





  • bkzCokenteresan B kullanıcısına yanıt

    Bu cihaz ile sizin cihazınız birbirinden biraz farklı.

    Mesela sizin cihaz Ni-Mh ve 16.8 Voltluk bir pil paketi ile çalıştırılırken Löwenstein ise 39.6 Volt'luk Li-Ion pil paketi kullanıyor. Bundan dolayı da araç elektriği ile çalışma opsiyonu yok. Bu değerler sizin tarafınızdan ancak fikir oluşması amaçlı kullanılması sağlıklı olacaktır. Eğer her iki cihazda aynı performansta ise Löwenstein biraz daha verimli çalıştığından 120W güce ihtiyaç duyuyor. Sizinkisi ise üreticisi tarafından 140 Watt olarak belirtilmiş. Bu nedenle alacağınız inverter minimum 140Watt çıkış verebilecek olmalı ki inverterdeki verimi de hesaba kattığınızda araç elektirk sisteminden 140Watt'tan daha fazla güç çekeceğiniz anlamına gelir. İnvertör üreticileri genelde ne kadar verimli olduğunu yazarlar ancak yine de şunu söyleyebilirim ki kaliteli olanların verimliliği %90-92 arasında gezer.


    Bir de şöyle bir durum var;

    Invertörler tam sinüs, modifiye sinüs ve kare dalga olmak üzere 3 farklı şekilde çıkış veriyorlar. Ucuz olan invertörler genelde kare dalga veya modifiye sinüs çıkış verirler. Cihazınızın üreticisinden bir sorun çıkıp çıkmayacağını öğrenmenizde fayda var. Büyük ihtimal "sorun olmayacağını" söyleyeceklerdir ama yine de sormanızda fayda var.


    Inverter aldığınızda ucunda çakmak için uygun giriş olabilir. Bu sizi yanıltmasın. Hafif ticari araçlarda ve bazı binek araçlarda bagajda veya arka koltukta da çakmak çıkışı olabiliyor. Bunlar ön taraftakinden daha güçlü tesisat ve sigortaya sahip oluyorlar çünkü kullanım amaçlalrı buzdolabı ve laptop, televizyon gidi yüksek akım çeken cihazlar için inverter bağlanması için oluyor. Belli bir gücün üstündeki inerterlerde ise direkt tesisat bağlantısı amaçlı pabuç oluyor. Bundan dolayı aracınızın sigorta değerleriyle sakın oynamayın.





  • karafetva K kullanıcısına yanıt

    Yine başladın laf ebeliği yapıp saçmalamaya.

    Aracın elektrik sistemi kendine bağlı olan cihazı bilir. Araca bağlı olan da inverter olduğuna göre inverter ne çekerse odur.


    Otomotiv ana sanayi (yan sanayi veya OEM değil bak) iş tecrüben kaç dakika sen önce onu bir söyle de ondan sonra ana sanayi de işler nasıl yürür ahkam kes. Ana sanayi de işler Samsun'dan araba alıp Trabzon oto Sanayi'nde tamir ettirmeye benzemez.


    Ayrıca bir düzeltme daha yapayım. Çok üstün teknik bilgin var ama şartel diye bir şey yok. Şalter olacak.

    Şimdi konuyu bulandırma daha.

  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.