Şimdi Ara

Actuator değiştikten sonraki sıkıntılar - Colt

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
13
Cevap
0
Favori
2.826
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba,
    Daha önce problemim ile ilgili başka bir konu açmıştım fakat problemin şekli değiştiği için başka bir başlık açtım.

    Aracım Colt 13. CZ3 95hp invite amt. 105.000 KM. 2009 Model.
    Geçtiğimiz ay deb. balatalarını ve ön fren balatalarını özel serviste değiştirdim. Aslında araba ile ilgili hiç bir şikayetin yoktu. Servis balatalar değişirse iyi olur dediği için değiştirmiştim.
    Ertesi günü sıkışık trafikte bir süre gittikten sonra (1 saat kadar) ne kadar gaza basarsam basayım araç hareket etmedi. Boş vitese geçmiş gibi oldu. 5 dk kadar motoru durdurduktan sonra araç normale döndü.
    Sonrasında 3-4 kez aynı problemi yaşadım. Yolun ortasında kalıyordum. Fakat problemin oluşma şekli çok netti. Her seferinde yoğun trafikte bir süre dur-kalk yapınca önce direksiyonda bir vibrasyon kendini hissettiriyor sonra malum problem oluşuyordu.
    Maalesef işlemi yapan özel servis problem ile ilgili kendilerinin hiç bir alakası olmadığını söyledi. tamamen bu problemin oluşması kısmetmiş. Bu yüzden adamlara hakkımı helal etmiyorum. En azından problem ile ilgili sorumluluk hissetmeleri gerekirdi.
    Bu süre içinde ben resmen çok sevdiğim aracımdan soğudum.
    Bundan sonra nispeten iyi bir şey oldu. Motor arıza ışığı yandı. Yetkili mitsubishi servisine gittim. Problem "deb. actautor" olarak gözüküyordu. Oysa ben yaklaşık 1 yıl önce bu parçayı değiştirtmiştim.
    Israrla bu paçanın değişmesi gerektiğini söylediler. Bir şekilde garantiden değişti. Yazılım /kalibrasyon yapıldı.

    Parça değiştikten sonra yolda kalma olmadı ama, arabanın sürüşü maalesef eskisi gibi değil. Yine yoğun trafikte kısa bir süre dur-kalk yapınca önce direksiyonda bir vibrasyon/vuruntu kendini hissettiriyor. Sanki yine Fren ve gaz pedalları altında sanki mekanik aksamda bir problem varmış gibi bir hissiyat oluşuyor. Frene bastığım zaman bazen devir yükseliyor. Birde arabanın ilk çalıştırma anındaki devride yüksek. arabayı A yada R ye alınca gaza basmadan kendisi hareket ediyor. Önceden devri bu şekilde değildi.
    Bunları yetili servise söyledim. Test sürüşü yaptılar. Problem görmediklerini söylediler. Bu değişikliklerinde baskı balata/ actautor değişikliğinden dolayı normal olduğunu söylediler.
    Yoğun trafikte bir süre dur-kalk yapınca önce direksiyonda ve pedallarda bir vibrasyon oluşmasını ise aşırı ısınmalarda normal olduğunu söylediler. Ben bu aracı yaklaşık 3 yıldır hep sıkışık trafikte kullanıyorum hiç bir şekilde böyle bir sıkıntım veya böyle bir hissiyatım olmamıştı.

    Ben sıfır sıkıntılı aracım varken daha da problemsiz olsun diye baskı balata, fren balatası vs değiştirdim. Arkasından ikinci kere actuator değişti. Açıkçası çok sevdiğim aracımdan beni soğuttular. Çünkü derdimi de çok iyi ifade edemiyorum ama arabanın stabil davranmama konusunda bende oluşturdu ciddi bir his var. Ne yüksek hızda gitmeye cesaret ediyorum ne de sıkışık trafiğe girmeye.
    Bu konuda nasıl hareket etmemi önerirsiniz?
    Şimdiden teşekkürler.







  • 1.5 di-d amt olanının çilesini 5 ay çektik
    allah acıda araç perte çıktı kurtulduk öyle sevindikki

    araç sürekli vites problemliydi
    1 ayda 3 defa çekici sırtında servise gitti

    kasko firması bile bu kadar çok neden çekiciyle servise gitti servis tamir edemedimi diye sordu
  • Garantiden değiştirdik diye eski parçayı tekrar takmışlardır.

    Bence işini bilen düzgün bir yetkili servise tekrar gidin.Sistemden en son hangi parça değişmiş kontrol etsinler.
  • istanbuldaysanız sultanbeylide bu işin ehli usta tavsiye edebilirim
  • Evet istanbuldayım.
    Tavsiye verirseniz sevinirim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • zebercet2006 Z kullanıcısına yanıt
    FSM Otomotiv - Sultanbeyli
    0536 621 31 63
  • yetkili servisin 5000 lira istediği otomatik vites tamirini FSM otomotiv sadece 150 lira maliyetle halletmişti
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BatuKır

    yetkili servisin 5000 lira istediği otomatik vites tamirini FSM otomotiv sadece 150 lira maliyetle halletmişti

    Teşekkürler,
    En kısa zamanda gitmeye çalışacağım. Derdimi anlatabilirim inşallah.
  • benim buradaki en kronik problemim bu ısınma problemi. Çok ısındığında resmen arabanın stabilitesi bozulmuş gibi oluyor. aşırı titriyor. ve açıkçası yine eskisi gibi gaza bastığımda artık gaz yemeyecekmiş hissine kapılıyorum. Çünkü 3-4 kez yolda kaldım bu nedenle. Anlamadığım nokta bu ısınma problemi eskiden bana hiç sorun çıkarmamıştı. Ne zaman deb. balataları değiştirdim arkasından problem başladı.
    Ev ve iş arası trafik her zaman çok yoğun.3 yıldır da aracı böyle kullanıyordum. hiç bu şeklide ısınma,gaz yememe, aşırı titreme problemim olmamıştı.

    Araç ile yaklaşık 400 KM yeni yol yaptım şehirler arası.
    Bir problem yaşamadım. Fakat bir ara çok kısa süre trafik sıkıştı.
    Direksiyonda titreme başladı. Gaz ve fren de ise sanki hafiften metal sürtünmesi gibi bir şey hissettim. (yada kafayı yiyiyorum bana öyle geliyor.)
    Sonra yol açıldı. gaza yuklendim ama arabanın hem gaz hem fren de davranışı bana hiç güven vermedi.
    Ne yapçam bilemiyorum. Servis bana zamanla parçalar da birbirine alışır sizde bu duruma alışırsınız demişti.

    Merak ettiğim konu şu,Bu ısınma ve sonrasında titreme gibi problemler hepinizde oluyormu sıkışık yolda?




  • zebercet2006 Z kullanıcısına yanıt
    mitsubishi_clubturkey forumunda bu ısınmanın aktivatör denilen cenabet parça üzerindeki elektrik motorunun kömürlerini bitirdiğini ve bu motorun kömür değişimi yapılırsa sorunun düzeldiği yazılmıştı
  • son durum nedir aracı hala kullanıyor musunuz.? bu araçtan eşime almayı düşünüyorum 1.3 colt amt cz3 önerir misiniz.?
  • @zebercet2006 aracınızla ilgili son durumu paylaşmamışsınız acaba hala kullanıyor musunuz aracı,bahsettiğiniz sıkıntıları nasıl çözdünüz ve ya çözüldü mü.?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fthars7

    son durum nedir aracı hala kullanıyor musunuz.? bu araçtan eşime almayı düşünüyorum 1.3 colt amt cz3 önerir misiniz.?
    bende 2010 modeli var. 100 bin km'de şu an. üzerinde hala fabrikasyon baskı balata ve aktivatör mevcut. baskı balatada veya aktivatörde herhangi bir sorun henüz yaşamadım. titreme, sirkeleme gibi şeyler hiç yok. kullanıma bağlı olarak aktivatörün ömrü artıyor ya da azalıyor. 40 binde de aktivatör ve baskı balata yiyen var 170 binde de var. temiz kullanılmış bir cz3 bulmanızı öneririm.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.