Şimdi Ara

Aile için hafif ticari - dizel

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
32
Cevap
0
Favori
3.622
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Yakın dönemde almayı düşünmüyoruz böyle bir araç
    Ancak merak ettim gerçekten bu sınıf içindeki araçlardan en ekonomik ve kullanışlı olanı hangisidir
    Citroen Berlingo - Fiat Doblo - Peugeot Partner - Renault Kangoo - VW Caddy

    içleri oldukça geniş araçlar bunlar ayrıca bagajlarıda oldukça büyük
    geniş aileler için oldukça uygun geliyor bu nedenle

    ancak ticari olarak geçtiği için mtv - bakım - muayenede sorun çıkabiliyormuş bazı yerlerde okuduğum kadarıyla

    bu konularda binek otomobillerden farkları nedir yada binek oto olarak kayıt ettirilebilirler mi acaba



  • 2004 peugeot partnet 2.0 hdi vardı bende bu araçlara baktım uzun uzun doblo güzel motoru falan olsun donanım olsun fakat tipi göreceli sınıfında kötüleri arasında
    renault kangoo 1.5 105 dobloyu aratmıyor donanım üst düzey iç kotpit kaliteli
    peugeot partnet -eski kasası cok problem cıkardı tipi güzel fakat incelemedim citroenle aynı fakat citroeninin 2.eli biraz daha zayıf.
    vw caddy esp falan güvenlik donanımları yüksek.fiyatıda rakiplerine göre yüksek ama otomatik vitesi süper fakat yakın zamanda zam yapılacakmıs 1500€ gibi suanda cok getirmiyolar karları düşük oldugundan.
    ford connect glx- plus paketle esp far sensörü fln donanımlar geliyor.

    Benim gibi kafanızda otomatik varsa kesinlikle caddy derim fakat yok otomatik değilse tercihin connect veya kangoo olabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: stradasistem

    2004 peugeot partnet 2.0 hdi vardı bende bu araçlara baktım uzun uzun doblo güzel motoru falan olsun donanım olsun fakat tipi göreceli sınıfında kötüleri arasında
    renault kangoo 1.5 105 dobloyu aratmıyor donanım üst düzey iç kotpit kaliteli
    peugeot partnet -eski kasası cok problem cıkardı tipi güzel fakat incelemedim citroenle aynı fakat citroeninin 2.eli biraz daha zayıf.
    vw caddy esp falan güvenlik donanımları yüksek.fiyatıda rakiplerine göre yüksek ama otomatik vitesi süper fakat yakın zamanda zam yapılacakmıs 1500€ gibi suanda cok getirmiyolar karları düşük oldugundan.
    ford connect glx- plus paketle esp far sensörü fln donanımlar geliyor.

    Benim gibi kafanızda otomatik varsa kesinlikle caddy derim fakat yok otomatik değilse tercihin connect veya kangoo olabilir.
    Binek araç olarak kullanacaksanız, Caddy

    Ticari amaçla kullanacaksanız, Doblo

    Karışık kullanacaksanız, Doblo

    almanızı öneririm.

    Kolay gelsin...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: -MorphY-

    Binek araç olarak kullanacaksanız, Caddy

    Ticari amaçla kullanacaksanız, Doblo

    Karışık kullanacaksanız, Doblo

    almanızı öneririm.

    Kolay gelsin...

    Alıntıları Göster
    peki bu mtv - muayene - bakım durumları tam olarak nedir bu hafif ticarilerin
    binek otolardan ne gibi farkları var bu konuda

    yakıt dışında periyodik olarak ne kadar çıkacak cebimden (kaza bela sorun çıkamadığını düşünerek )

    ayrıca bir ilanda "hususi otomobil olarak kayıtlıdır" yazıyordu
    bu mümkün müdür




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aero1

    peki bu mtv - muayene - bakım durumları tam olarak nedir bu hafif ticarilerin
    binek otolardan ne gibi farkları var bu konuda

    yakıt dışında periyodik olarak ne kadar çıkacak cebimden (kaza bela sorun çıkamadığını düşünerek )

    ayrıca bir ilanda "hususi otomobil olarak kayıtlıdır" yazıyordu
    bu mümkün müdür

    Alıntıları Göster
    Yenı dobloyu kullananlar bayagı memnun.caddy en ıyısı ama abartılı fıyatı var




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aero1

    peki bu mtv - muayene - bakım durumları tam olarak nedir bu hafif ticarilerin
    binek otolardan ne gibi farkları var bu konuda

    yakıt dışında periyodik olarak ne kadar çıkacak cebimden (kaza bela sorun çıkamadığını düşünerek )

    ayrıca bir ilanda "hususi otomobil olarak kayıtlıdır" yazıyordu
    bu mümkün müdür




    eger sırket adına ruhsat cıkartırsanız ruhsatta tıcarı yazar,her yıl muayenesı olur.adınıza ruhsat cıkarırsanız hususı oto yazar,ılkınde 3 yıl, sonrasında 2 yılda bır muayenesı olur
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TAVCI


    quote:

    Orijinalden alıntı: aero1

    peki bu mtv - muayene - bakım durumları tam olarak nedir bu hafif ticarilerin
    binek otolardan ne gibi farkları var bu konuda

    yakıt dışında periyodik olarak ne kadar çıkacak cebimden (kaza bela sorun çıkamadığını düşünerek )

    ayrıca bir ilanda "hususi otomobil olarak kayıtlıdır" yazıyordu
    bu mümkün müdür




    eger sırket adına ruhsat cıkartırsanız ruhsatta tıcarı yazar,her yıl muayenesı olur.adınıza ruhsat cıkarırsanız hususı oto yazar,ılkınde 3 yıl, sonrasında 2 yılda bır muayenesı olur


    Yanlış !!!

    Ticari araç mtv si % 8 dir. o yüzden fiyatı uygundur ve herkes kamyonet olarak alır.Ruhsatta kamyonet yazan araç ticari veya hususi olabilir. Ruhsatta kamyonet yazarsa her yıl muayene + 6 yıl sonra bir alt sınır vergi diliminine girersiniz...

    Ancak hususi otomobil olarak isterseniz ve aldığınız araç bu kriterleri karşılıyorsa motor hacmine göre ÖTV oranları 1600cc'ye kadar %37, 1600-1999cc arası %60, 2000cc ve üzerinde ise %84' vergi verirsin...

    Bu yüzden hususi otomobil yazan ticari araçlar daha pahalıdır ve piyasada çok nadirdir..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: husam74

    quote:

    Orijinalden alıntı: TAVCI


    quote:

    Orijinalden alıntı: aero1

    peki bu mtv - muayene - bakım durumları tam olarak nedir bu hafif ticarilerin
    binek otolardan ne gibi farkları var bu konuda

    yakıt dışında periyodik olarak ne kadar çıkacak cebimden (kaza bela sorun çıkamadığını düşünerek )

    ayrıca bir ilanda "hususi otomobil olarak kayıtlıdır" yazıyordu
    bu mümkün müdür




    eger sırket adına ruhsat cıkartırsanız ruhsatta tıcarı yazar,her yıl muayenesı olur.adınıza ruhsat cıkarırsanız hususı oto yazar,ılkınde 3 yıl, sonrasında 2 yılda bır muayenesı olur


    Yanlış !!!

    Ticari araç mtv si % 8 dir. o yüzden fiyatı uygundur ve herkes kamyonet olarak alır.Ruhsatta kamyonet yazan araç ticari veya hususi olabilir. Ruhsatta kamyonet yazarsa her yıl muayene + 6 yıl sonra bir alt sınır vergi diliminine girersiniz...

    Ancak hususi otomobil olarak isterseniz ve aldığınız araç bu kriterleri karşılıyorsa motor hacmine göre ÖTV oranları 1600cc'ye kadar %37, 1600-1999cc arası %60, 2000cc ve üzerinde ise %84' vergi verirsin...

    Bu yüzden hususi otomobil yazan ticari araçlar daha pahalıdır ve piyasada çok nadirdir..


    Alıntıları Göster
    fabia roomster?

     Aile için hafif ticari - dizel




  • quote:

    Orijinalden alıntı: -MorphY-

    Binek araç olarak kullanacaksanız, Caddy

    Ticari amaçla kullanacaksanız, Doblo

    Karışık kullanacaksanız, Doblo

    almanızı öneririm.

    Kolay gelsin...


    +100

    Caddye boşuna para akıtma. Doblo her işini görür. Caddy alıpta servise gittinmi doblonun değerini anlarsın.
    Başka bir seçenek daha opel comboyoda bakabilirsin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ABCdiküçgeni

    fabia roomster?

     Aile için hafif ticari - dizel


    +1 bu araç ticari olarak geçmiyor 2 yılda bir muayene 600 küsür lira mtv eğer o segmentte bi araç alınacaksa kesinlikle bu derim ama caddy daha iyidir bundan onun dez avantajı ise ticari oalrak geçer her sene muayene yapılmalı yine aynı şekilde 600 küsür lira vergi ve hız sınırı otobanda 90 km dir 90ı geçtiğinde ceza yersin




  • quote:

    Orijinalden alıntı: trafik cenavarı

    quote:

    Orijinalden alıntı: ABCdiküçgeni

    fabia roomster?

     Aile için hafif ticari - dizel


    +1 bu araç ticari olarak geçmiyor 2 yılda bir muayene 600 küsür lira mtv eğer o segmentte bi araç alınacaksa kesinlikle bu derim ama caddy daha iyidir bundan onun dez avantajı ise ticari oalrak geçer her sene muayene yapılmalı yine aynı şekilde 600 küsür lira vergi ve hız sınırı otobanda 90 km dir 90ı geçtiğinde ceza yersin

    Alıntıları Göster
    yorumlar için teşekkürler öncelikle

    @husam74

    mtv %8 derken tam olarak anlayamadım biraz açıklarsanız sevinirim
    aracı alırken ötv yerine %8 mi ödüyoruz

    @rapursuit

    skoda sitesinde dizel versiyonu olmadığı için yazmadım 1.2 fsi ve 1.2 tsi motor seçenekleri vardı
    dizel olması ve yakıt tüketimi önemli benim için




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aero1

    yorumlar için teşekkürler öncelikle

    @husam74

    mtv %8 derken tam olarak anlayamadım biraz açıklarsanız sevinirim
    aracı alırken ötv yerine %8 mi ödüyoruz

    @rapursuit

    skoda sitesinde dizel versiyonu olmadığı için yazmadım 1.2 fsi ve 1.2 tsi motor seçenekleri vardı
    dizel olması ve yakıt tüketimi önemli benim için

    Alıntıları Göster
    roomsterin dizeli var bayilere telefonla sorunuz. TDI diye geçer.


    roomster caddy e göre daha konforlu bir araçtır. sıfır caddysi olan bir arkadaşım, benim fabiamı kullandı, çok memnun kaldı, caddy de böyle konforum yok dedi. sonuçta caddy ticari araç. boş yere vergi vermeye gerek yok.



    bu arada 1.2 tsi, sınıfının en az yakan benzinli motorudur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aero1

    yorumlar için teşekkürler öncelikle

    @husam74

    mtv %8 derken tam olarak anlayamadım biraz açıklarsanız sevinirim
    aracı alırken ötv yerine %8 mi ödüyoruz

    @rapursuit

    skoda sitesinde dizel versiyonu olmadığı için yazmadım 1.2 fsi ve 1.2 tsi motor seçenekleri vardı
    dizel olması ve yakıt tüketimi önemli benim için

    1.2 tsi az yakar hocam + olarak bakımlardan yarı yarıya fark eder hemen hemen ben hiç dizel taraftarı değilim gücüm el verdikçede benzinliye binicem allah izin verirse
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ABCdiküçgeni

    roomsterin dizeli var bayilere telefonla sorunuz. TDI diye geçer.


    roomster caddy e göre daha konforlu bir araçtır. sıfır caddysi olan bir arkadaşım, benim fabiamı kullandı, çok memnun kaldı, caddy de böyle konforum yok dedi. sonuçta caddy ticari araç. boş yere vergi vermeye gerek yok.



    bu arada 1.2 tsi, sınıfının en az yakan benzinli motorudur.

    Alıntıları Göster
    Bu konuda hafif ticari araçlar hakkında çok iyi bilgileri olan arkadaşlarımız var bir bakın derim :

    http://forum.donanimhaber.com/m_35966013/mpage_1/f_/key_//tm.htm#35966013

    Benim tercihim Doblo.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ABCdiküçgeni

    roomsterin dizeli var bayilere telefonla sorunuz. TDI diye geçer.


    roomster caddy e göre daha konforlu bir araçtır. sıfır caddysi olan bir arkadaşım, benim fabiamı kullandı, çok memnun kaldı, caddy de böyle konforum yok dedi. sonuçta caddy ticari araç. boş yere vergi vermeye gerek yok.



    bu arada 1.2 tsi, sınıfının en az yakan benzinli motorudur.


    teşekkürler fırsat bulunca arayıp soracağım
    skoda nin sitesinde bulunmadığı için öyle düşündüm

    @rapursuit

    araba uzun süre kullanılacak ve dizelin düşük tüketimi nedeniyle tercih etmeyi düşünüyorum malum benzin fiyatları uçuşta o nedenle benzinli düşünmedim hiç
    ayrıca gerçekten dizel - benzinli bakımlarında ki maliyet o kadar büyük mü

    arabayı sakin ve sorunsuz kullanma taraftarı birisiyim şahsen
    bunun bir etkisi var mıdır bakımlara

    yani dizel alırken verilen fazla parayı 1 1,5 yıl içinde amorti edebilir
    ama eğer bakımlar da böyle büyük fark oluyorsa dizelin anlamı kalmıyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aero1

    quote:

    Orijinalden alıntı: ABCdiküçgeni

    roomsterin dizeli var bayilere telefonla sorunuz. TDI diye geçer.


    roomster caddy e göre daha konforlu bir araçtır. sıfır caddysi olan bir arkadaşım, benim fabiamı kullandı, çok memnun kaldı, caddy de böyle konforum yok dedi. sonuçta caddy ticari araç. boş yere vergi vermeye gerek yok.



    bu arada 1.2 tsi, sınıfının en az yakan benzinli motorudur.


    teşekkürler fırsat bulunca arayıp soracağım
    skoda nin sitesinde bulunmadığı için öyle düşündüm

    @rapursuit

    araba uzun süre kullanılacak ve dizelin düşük tüketimi nedeniyle tercih etmeyi düşünüyorum malum benzin fiyatları uçuşta o nedenle benzinli düşünmedim hiç
    ayrıca gerçekten dizel - benzinli bakımlarında ki maliyet o kadar büyük mü

    arabayı sakin ve sorunsuz kullanma taraftarı birisiyim şahsen
    bunun bir etkisi var mıdır bakımlara

    yani dizel alırken verilen fazla parayı 1 1,5 yıl içinde amorti edebilir
    ama eğer bakımlar da böyle büyük fark oluyorsa dizelin anlamı kalmıyor

    Alıntıları Göster
    Bu devirde asıl benzinli almak mantık dışı. Nedeninide şöyle açıklayayım.
    Benzinin litresi 3.99 mazotunki ise 3.37. Arada 52 kuruşluk bir fark var.
    Aynı zamanda benzinli araçların ş.içi verilen yakıt tüketimleri mazotlu araçlarınkinden 2 lt daha fazla.
    Birde bu aracı şehir içinde kullanacaksınız.
    Size düşük devirlerde verdiği tork haliyle fazlasıyla yetiyor. Birde sakin kullanırım demişsiniz zaten mazotlu araçlar yüksek devirlerde fazla randıman vermiyor tork çizgisi azalmaya başlıyor.


    Birde dizel arabanın masrafları daha fazla yazmışlar.
    Evet doğru max. 100TL arada fiyat farkı oynar. Takmışsınız turbosu arıza verir şu olur bu olur.
    Kusura bakmayın ama siz araba kullanmayı bilmiyorsunuz derim. Şoför olan insan turbolu aracı nasıl kullanması gerektiğini 10 bilemedin 20 sefer sonra öğrenir.

    Lütfen cahillik edip insanların aklına yanlış fikirler sokmayınız. Bu arada dizelle benzinli araç arasındaki 0km fiyat farkı çook rahat kapanır hatta benzinli açık ara öne geçer.

    İsteyen çok basit matematik hesabı yaparak bu sonucu bulabilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: wetoone

    Bu devirde asıl benzinli almak mantık dışı. Nedeninide şöyle açıklayayım.
    Benzinin litresi 3.99 mazotunki ise 3.37. Arada 52 kuruşluk bir fark var.
    Aynı zamanda benzinli araçların ş.içi verilen yakıt tüketimleri mazotlu araçlarınkinden 2 lt daha fazla.
    Birde bu aracı şehir içinde kullanacaksınız.
    Size düşük devirlerde verdiği tork haliyle fazlasıyla yetiyor. Birde sakin kullanırım demişsiniz zaten mazotlu araçlar yüksek devirlerde fazla randıman vermiyor tork çizgisi azalmaya başlıyor.


    Birde dizel arabanın masrafları daha fazla yazmışlar.
    Evet doğru max. 100TL arada fiyat farkı oynar. Takmışsınız turbosu arıza verir şu olur bu olur.
    Kusura bakmayın ama siz araba kullanmayı bilmiyorsunuz derim. Şoför olan insan turbolu aracı nasıl kullanması gerektiğini 10 bilemedin 20 sefer sonra öğrenir.

    Lütfen cahillik edip insanların aklına yanlış fikirler sokmayınız. Bu arada dizelle benzinli araç arasındaki 0km fiyat farkı çook rahat kapanır hatta benzinli açık ara öne geçer.

    İsteyen çok basit matematik hesabı yaparak bu sonucu bulabilir.

    Alıntıları Göster
    roomster bir alternati olabilir tasarım şık sanırım panoromik cam da var fiyatlarıda makul seviyede. Ama ikinci eli pek yok sanırım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: boodvenst

    Bu devirde asıl benzinli almak mantık dışı.
    Benzinli araçların ş.içi verilen yakıt tüketimleri mazotlu araçlarınkinden 2 lt daha fazla.
    Birde bu aracı şehir içinde kullanacaksınız.
    Birde dizel arabanın masrafları daha fazla yazmışlar.
    Evet doğru max. 100TL arada fiyat farkı oynar. Takmışsınız turbosu arıza verir şu olur bu olur.
    Kusura bakmayın ama siz araba kullanmayı bilmiyorsunuz derim.

    +1905
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aero1

    yorumlar için teşekkürler öncelikle

    @husam74

    mtv %8 derken tam olarak anlayamadım biraz açıklarsanız sevinirim
    aracı alırken ötv yerine %8 mi ödüyoruz

    @rapursuit

    skoda sitesinde dizel versiyonu olmadığı için yazmadım 1.2 fsi ve 1.2 tsi motor seçenekleri vardı
    dizel olması ve yakıt tüketimi önemli benim için


    Evet ticari araçlarda ÖTV oranı %8.. Ruhsatta Kamyonet değilde Otomobil yazmasını istiyorsan baya bir vergi farkı vermen gerek..
    Bu sınıf araçlar bu yüzden çok tutuluyorlar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: husam74

    quote:

    Orijinalden alıntı: aero1

    yorumlar için teşekkürler öncelikle

    @husam74

    mtv %8 derken tam olarak anlayamadım biraz açıklarsanız sevinirim
    aracı alırken ötv yerine %8 mi ödüyoruz

    @rapursuit

    skoda sitesinde dizel versiyonu olmadığı için yazmadım 1.2 fsi ve 1.2 tsi motor seçenekleri vardı
    dizel olması ve yakıt tüketimi önemli benim için


    Evet ticari araçlarda ÖTV oranı %8.. Ruhsatta Kamyonet değilde Otomobil yazmasını istiyorsan baya bir vergi farkı vermen gerek..
    Bu sınıf araçlar bu yüzden çok tutuluyorlar

    Alıntıları Göster
    Ayrıca 1.3 multijet Doblo bütün işini görecektir. 4 lira bir litre benzin bktım artık bıktım.İnternette 1.3 multijet Paliolara Albelara bakıyorum.Aracımı çok seviyorum ama başka çarem kalmadı.. yakıyor namussuz.. şehir içi 15 litreyi buluyor bazen .. hep kısa mesafe ve havalar soğuk.. Artık çok fazla cebe sarmaya başladı. Caddy ye o kadar para gereksiz.. ha marka takıntım var param var kardeşlim dersen o senin bileceğin iş.. Ona verceeğin parayada bir sürü c sınıfı alternatif var... Isınırız dedik ama bu yeni Doblonun harbiden Şapşal bir görüntüsü var Isınamadım
    En güzeli orta kasa doblo.. hala daha buralarda sıfır alanlar var..




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.