Yakın dönemde almayı düşünmüyoruz böyle bir araç Ancak merak ettim gerçekten bu sınıf içindeki araçlardan en ekonomik ve kullanışlı olanı hangisidir Citroen Berlingo - Fiat Doblo - Peugeot Partner - Renault Kangoo - VW Caddy
içleri oldukça geniş araçlar bunlar ayrıca bagajlarıda oldukça büyük geniş aileler için oldukça uygun geliyor bu nedenle
ancak ticari olarak geçtiği için mtv - bakım - muayenede sorun çıkabiliyormuş bazı yerlerde okuduğum kadarıyla
bu konularda binek otomobillerden farkları nedir yada binek oto olarak kayıt ettirilebilirler mi acaba
2004 peugeot partnet 2.0 hdi vardı bende bu araçlara baktım uzun uzun doblo güzel motoru falan olsun donanım olsun fakat tipi göreceli sınıfında kötüleri arasında renault kangoo 1.5 105 dobloyu aratmıyor donanım üst düzey iç kotpit kaliteli peugeot partnet -eski kasası cok problem cıkardı tipi güzel fakat incelemedim citroenle aynı fakat citroeninin 2.eli biraz daha zayıf. vw caddy esp falan güvenlik donanımları yüksek.fiyatıda rakiplerine göre yüksek ama otomatik vitesi süper fakat yakın zamanda zam yapılacakmıs 1500€ gibi suanda cok getirmiyolar karları düşük oldugundan. ford connect glx- plus paketle esp far sensörü fln donanımlar geliyor.
Benim gibi kafanızda otomatik varsa kesinlikle caddy derim fakat yok otomatik değilse tercihin connect veya kangoo olabilir.
Binek araç olarak kullanacaksanız, Caddy
Ticari amaçla kullanacaksanız, Doblo
Karışık kullanacaksanız, Doblo
almanızı öneririm.
Kolay gelsin...
peki bu mtv - muayene - bakım durumları tam olarak nedir bu hafif ticarilerin binek otolardan ne gibi farkları var bu konuda
yakıt dışında periyodik olarak ne kadar çıkacak cebimden (kaza bela sorun çıkamadığını düşünerek )
ayrıca bir ilanda "hususi otomobil olarak kayıtlıdır" yazıyordu bu mümkün müdür
Yenı dobloyu kullananlar bayagı memnun.caddy en ıyısı ama abartılı fıyatı var
quote:
Orijinalden alıntı: aero1
peki bu mtv - muayene - bakım durumları tam olarak nedir bu hafif ticarilerin binek otolardan ne gibi farkları var bu konuda
yakıt dışında periyodik olarak ne kadar çıkacak cebimden (kaza bela sorun çıkamadığını düşünerek )
ayrıca bir ilanda "hususi otomobil olarak kayıtlıdır" yazıyordu bu mümkün müdür
eger sırket adına ruhsat cıkartırsanız ruhsatta tıcarı yazar,her yıl muayenesı olur.adınıza ruhsat cıkarırsanız hususı oto yazar,ılkınde 3 yıl, sonrasında 2 yılda bır muayenesı olur
quote:
Orijinalden alıntı: TAVCI
quote:
Orijinalden alıntı: aero1
peki bu mtv - muayene - bakım durumları tam olarak nedir bu hafif ticarilerin binek otolardan ne gibi farkları var bu konuda
yakıt dışında periyodik olarak ne kadar çıkacak cebimden (kaza bela sorun çıkamadığını düşünerek )
ayrıca bir ilanda "hususi otomobil olarak kayıtlıdır" yazıyordu bu mümkün müdür
eger sırket adına ruhsat cıkartırsanız ruhsatta tıcarı yazar,her yıl muayenesı olur.adınıza ruhsat cıkarırsanız hususı oto yazar,ılkınde 3 yıl, sonrasında 2 yılda bır muayenesı olur
Yanlış !!!
Ticari araç mtv si % 8 dir. o yüzden fiyatı uygundur ve herkes kamyonet olarak alır.Ruhsatta kamyonet yazan araç ticari veya hususi olabilir. Ruhsatta kamyonet yazarsa her yıl muayene + 6 yıl sonra bir alt sınır vergi diliminine girersiniz...
Ancak hususi otomobil olarak isterseniz ve aldığınız araç bu kriterleri karşılıyorsa motor hacmine göre ÖTV oranları 1600cc'ye kadar %37, 1600-1999cc arası %60, 2000cc ve üzerinde ise %84' vergi verirsin...
Bu yüzden hususi otomobil yazan ticari araçlar daha pahalıdır ve piyasada çok nadirdir..
Caddye boşuna para akıtma. Doblo her işini görür. Caddy alıpta servise gittinmi doblonun değerini anlarsın. Başka bir seçenek daha opel comboyoda bakabilirsin.
quote:
Orijinalden alıntı: ABCdiküçgeni
fabia roomster?
+1 bu araç ticari olarak geçmiyor 2 yılda bir muayene 600 küsür lira mtv eğer o segmentte bi araç alınacaksa kesinlikle bu derim ama caddy daha iyidir bundan onun dez avantajı ise ticari oalrak geçer her sene muayene yapılmalı yine aynı şekilde 600 küsür lira vergi ve hız sınırı otobanda 90 km dir 90ı geçtiğinde ceza yersin
yorumlar için teşekkürler öncelikle
@husam74
mtv %8 derken tam olarak anlayamadım biraz açıklarsanız sevinirim aracı alırken ötv yerine %8 mi ödüyoruz
@rapursuit
skoda sitesinde dizel versiyonu olmadığı için yazmadım 1.2 fsi ve 1.2 tsi motor seçenekleri vardı dizel olması ve yakıt tüketimi önemli benim için
roomsterin dizeli var bayilere telefonla sorunuz. TDI diye geçer.
roomster caddy e göre daha konforlu bir araçtır. sıfır caddysi olan bir arkadaşım, benim fabiamı kullandı, çok memnun kaldı, caddy de böyle konforum yok dedi. sonuçta caddy ticari araç. boş yere vergi vermeye gerek yok.
bu arada 1.2 tsi, sınıfının en az yakan benzinli motorudur.
quote:
Orijinalden alıntı: aero1
yorumlar için teşekkürler öncelikle
@husam74
mtv %8 derken tam olarak anlayamadım biraz açıklarsanız sevinirim aracı alırken ötv yerine %8 mi ödüyoruz
@rapursuit
skoda sitesinde dizel versiyonu olmadığı için yazmadım 1.2 fsi ve 1.2 tsi motor seçenekleri vardı dizel olması ve yakıt tüketimi önemli benim için
1.2 tsi az yakar hocam + olarak bakımlardan yarı yarıya fark eder hemen hemen ben hiç dizel taraftarı değilim gücüm el verdikçede benzinliye binicem allah izin verirse
Bu konuda hafif ticari araçlar hakkında çok iyi bilgileri olan arkadaşlarımız var bir bakın derim :
roomsterin dizeli var bayilere telefonla sorunuz. TDI diye geçer.
roomster caddy e göre daha konforlu bir araçtır. sıfır caddysi olan bir arkadaşım, benim fabiamı kullandı, çok memnun kaldı, caddy de böyle konforum yok dedi. sonuçta caddy ticari araç. boş yere vergi vermeye gerek yok.
bu arada 1.2 tsi, sınıfının en az yakan benzinli motorudur.
teşekkürler fırsat bulunca arayıp soracağım skoda nin sitesinde bulunmadığı için öyle düşündüm
@rapursuit
araba uzun süre kullanılacak ve dizelin düşük tüketimi nedeniyle tercih etmeyi düşünüyorum malum benzin fiyatları uçuşta o nedenle benzinli düşünmedim hiç ayrıca gerçekten dizel - benzinli bakımlarında ki maliyet o kadar büyük mü
arabayı sakin ve sorunsuz kullanma taraftarı birisiyim şahsen bunun bir etkisi var mıdır bakımlara
yani dizel alırken verilen fazla parayı 1 1,5 yıl içinde amorti edebilir ama eğer bakımlar da böyle büyük fark oluyorsa dizelin anlamı kalmıyor
Bu devirde asıl benzinli almak mantık dışı. Nedeninide şöyle açıklayayım. Benzinin litresi 3.99 mazotunki ise 3.37. Arada 52 kuruşluk bir fark var. Aynı zamanda benzinli araçların ş.içi verilen yakıt tüketimleri mazotlu araçlarınkinden 2 lt daha fazla. Birde bu aracı şehir içinde kullanacaksınız. Size düşük devirlerde verdiği tork haliyle fazlasıyla yetiyor. Birde sakin kullanırım demişsiniz zaten mazotlu araçlar yüksek devirlerde fazla randıman vermiyor tork çizgisi azalmaya başlıyor.
Birde dizel arabanın masrafları daha fazla yazmışlar. Evet doğru max. 100TL arada fiyat farkı oynar. Takmışsınız turbosu arıza verir şu olur bu olur. Kusura bakmayın ama siz araba kullanmayı bilmiyorsunuz derim. Şoför olan insan turbolu aracı nasıl kullanması gerektiğini 10 bilemedin 20 sefer sonra öğrenir.
Lütfen cahillik edip insanların aklına yanlış fikirler sokmayınız. Bu arada dizelle benzinli araç arasındaki 0km fiyat farkı çook rahat kapanır hatta benzinli açık ara öne geçer.
İsteyen çok basit matematik hesabı yaparak bu sonucu bulabilir.
roomster bir alternati olabilir tasarım şık sanırım panoromik cam da var fiyatlarıda makul seviyede. Ama ikinci eli pek yok sanırım.
quote:
Orijinalden alıntı: boodvenst
Bu devirde asıl benzinli almak mantık dışı. Benzinli araçların ş.içi verilen yakıt tüketimleri mazotlu araçlarınkinden 2 lt daha fazla. Birde bu aracı şehir içinde kullanacaksınız. Birde dizel arabanın masrafları daha fazla yazmışlar. Evet doğru max. 100TL arada fiyat farkı oynar. Takmışsınız turbosu arıza verir şu olur bu olur. Kusura bakmayın ama siz araba kullanmayı bilmiyorsunuz derim.
+1905
quote:
Orijinalden alıntı: aero1
yorumlar için teşekkürler öncelikle
@husam74
mtv %8 derken tam olarak anlayamadım biraz açıklarsanız sevinirim aracı alırken ötv yerine %8 mi ödüyoruz
@rapursuit
skoda sitesinde dizel versiyonu olmadığı için yazmadım 1.2 fsi ve 1.2 tsi motor seçenekleri vardı dizel olması ve yakıt tüketimi önemli benim için
Evet ticari araçlarda ÖTV oranı %8.. Ruhsatta Kamyonet değilde Otomobil yazmasını istiyorsan baya bir vergi farkı vermen gerek.. Bu sınıf araçlar bu yüzden çok tutuluyorlar
Ayrıca 1.3 multijet Doblo bütün işini görecektir. 4 lira bir litre benzin bktım artık bıktım.İnternette 1.3 multijet Paliolara Albelara bakıyorum.Aracımı çok seviyorum ama başka çarem kalmadı.. yakıyor namussuz.. şehir içi 15 litreyi buluyor bazen .. hep kısa mesafe ve havalar soğuk.. Artık çok fazla cebe sarmaya başladı. Caddy ye o kadar para gereksiz.. ha marka takıntım var param var kardeşlim dersen o senin bileceğin iş.. Ona verceeğin parayada bir sürü c sınıfı alternatif var... Isınırız dedik ama bu yeni Doblonun harbiden Şapşal bir görüntüsü var Isınamadım En güzeli orta kasa doblo.. hala daha buralarda sıfır alanlar var..