Teşekkür ederim hocam, Bence Ford'un cevabının geçerli olması için verdikleri raporu başka bir kuruma inceletmem gerekecek. Belki sensörlerde, belki kablolarda ya da elektronik aksamda bir sorun yaşandı, ivmeyi yanlış ölçtü belki de ama bunu üretici firmanın insafına bırakmak istemiyorum. Ancak bu ölçümü firma harici kimler yapar onu da bilmiyorum, umarım mahkeme biliyordur :) < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Airbag açılmadı, Ford kusuru kabul etmiyor (3. sayfa)
-
-
Hocam oncelikle gecmis olsun. Neyseki sagliginiz yerinde.
Ford degil hic bri firma kendi kendine kazada benim sucum airbag acilmamis demez. O yuzden cok sasirmayin. Dava acarsiniz bilirkisi bakar karar verir. Ya da bagimsiz bir yere incelettirip bir rapor alirsiniz vs.
Ama kazanciniz ne olur. Eger airbag acilmadigi icin yaralansaydiniz o zaman belki bir seyler talep edebilirdiniz ama olmamis bir olay icin tazminat isteyebileceginizi sanmiyorum.
-
quote:
Orijinalden alıntı: omeryasinTali yoldan sağ şerit yerine direkt sol şeride katılan Toros marka araç yüzünden. Ona çarpmamak için ani manevra yüzünden. Adam o kadar ahlaklı ki onun hemen önünde ve onun yüzünden kaza yapmama rağmen öldü mü kaldı mı diye bakmayıp direkt gitmiş. Kırsal alan, ya ehliyetsiz, ya çocuk, ya yaşlı, ya sigortasız ama ne dersen de vicdansız ve ahlaksız.
@Moueson Hocam malesef değiştirmeden önceki mesajınızı da üzülerek okudum. Evet firma "yeterli ivme oluşmamış" dedi, zaten sorun burada. Firmaya ve firmalara güvenmiyoruz, bu yüzden az da olsa adalet parçacıkları arıyoruz ülkede. Şöyle düşünün, hava yastıkları araca hiç takılmamış olsa bile firma "evet var" dese kabul mü edecektik. Ya da kusurlu araca "kusursuz" deseler kabul mü edelim? O halde neden tüketici hakları diye bir kavram var? Soru işareti koymam cevap beklediğimden değil, amacım tartışmak da değil, hepimizin bilgi edinmesi, bilgi paylaşması.
Çok geçmiş olsun araçtan ciddi yara almadan çıkmanıza sevindim. Hepimizde aynı durum var şöför psikolojisi ile kaçmaya kurtarmaya çalışıyoruz ama böyle sorumsuz insanlara aslında son anda artık yapacak bir şey yoksa acımadan vuracaksın oda döne döne uçsun başka bir kenara, siz ona vurmamak için kaza yaptınız o anında arazi olup kaçtı büyük ahlaksızlık.
Aynı karaktersizlik sorumsuzca makas atanlardada var, seni sıkıştırdımı çarpışma kaçınılmazmı köşesinden vur oda uçsun gitsin...
-
quote:
Orijinalden alıntı: classlordKeske torosa kafadan girseydin. Anlattigina gore adam 100 de 100 kusurlu ama sen kazada olecektin . Keske icinden gecseydin. Ki bu arac gecer dide
Malesef öyle hocam, kendi gitti, canımız sağ ama bizi bir sürü derdin içinde bıraktı. Bir yandan Ford, bir yandan sigorta firmasının ilan sitesindeki en düşük fiyatı teklif etmesi, bir yandan yıpranan sinirler, cebimizden göz göre göre çalınan paralar. Ve bunların hesabını kimseden soramıyor oluşumuz.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: classlord
Arabanin onu dumduz olmus ve muhtemelen pert. Burda bile air bag acilmiyorsa. Bu arac gercekten turkler icin yapilmis . Deger kaybi olacagina cana gelsin demisler yaparken:)) evet hocam aynen, mala geleceğine cana gelsin misali :)
Evet arabaya pert kararı verildi ama sigorta firması ilan sitesindeki ağır hasarlı araç fiyatlarını teklif ediyor. Sonra da sormuyorlar mı neden isyan ediyorsun diye!
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: tonodias
Geçmiş olsun kardeşim. Sürücü koltuğu ve yolcu koltuğu hava yastıkları, sensör çarpmayı algılar ve araç yaklaşık 30 km veya daha yüksek bir hızla önden çarptığında açılır. Etki kısmen iletilirse veya dağılırsa cihaz doğru algılamayacağından açılma söz konusu olmaz.
Peki arabalarda hava yastıkları nasıl çalışıyor?
Alıntı…
Hava yastıkları 80'li yılların başında ortaya çıktıklarından beri binlerce hayatı kurtarmışlardır. Aslında hava yastıkları İkinci Dünya Savaşı sırasında uçakların yere çakılmalarında bir önlem olarak tasarlanmış ve ilk patent o zamanlarda alınmıştı. Hava yastıklarının arabalara uygulanmasında birçok problemle karşılaşıldı.
Basınçlı havanın araba içinde muhafazası, süratle şişmenin sağlanması, ani şişme sırasında yastığın patlamasının veya kişiye zarar vermesinin önlenmesi vs... Hava yastığında üç ana parça vardır. Birincisi yastığın kendisi ki, ince naylon iplikten yapılmış ve konsolda bir silindir üzerine sarılmıştır.
Aslında sürücü tarafındaki hava yastığı diğerlerinden farklıdır. Diğerleri tipik bir silindir şeklinde iken sürücü tarafındaki direksiyonun ortasına uyacak şekildedir. İkinci olarak yastığa ne zaman şişeceğini bildiren, arabanın ön tarafında bir sensör vardır. Bir tuğla duvara yaklaşık saatte 15 - 25 kilometre süratle çarpıldığında oluşacak kuvvet karşısında sinyal verecek şekilde ayarlanmıştır.
Son olarak da şişirme sistemi vardır. Hava yastıkları sıkıştırılmış veya basınç altındaki havanın veya bir gazın salıverilmesiyle şişmezler. Bir kimyasal reaksiyonun sonucunda şişerler. Bu kimyasal reaksiyonun ana maddesi 'sodyum azide'dir, yani NaN3. Normal şartlarda durağan olan bu molekül ısıtılınca anında ayrışır ve ortaya nitrojen gazı çıkar. Çok az miktarından, yani 130 gramından 67 litre nitrojen çıkabilir.
Ancak bu ayrışmadan ortaya bir de sodyum (Na) çıkar ki, çok reaktiftir. Su ile birleşince vücuda bilhassa gözlere, buruna ve ağza ağır tahribat verebilir. Bu tehlikeyi önlemek için hava yastığı üreticileri kimyasal reaksiyonda sodyum ile birleşebilecek bir gaz daha kullanıyorlar ki, bu da potasyum nitrattır (KNO3). Bu reaksiyondan da yine ortaya nitrojen çıkar.
Arabanın önündeki sensör belli bir seviyenin üstündeki çarpmada, NaNS'ün bulunduğu tüpe bir elektrik sinyali gönderir. Burada çok küçük bir spark oluşur ve bunun yarattığı ısıdan da NaN3 çözülür, açığa çıkan nitrojen hava yastığına dolarak şişirir. Burada ilginç olan sensörün çarpmayı algılaması ile yastığın şişmesi arasında geçen zamandır.
Sadece 30 milisaniye yani 0.030 saniye. Bir saniye sonra yastık üzerindeki özel delikler vasıtası ile kendi kendine söner ve kazazedeye devamlı baskı yapılmasına mani olur.
…Alıntı
Yararlı olur diye paylaştım.Teşekkürler hocam, öyle araştırma yapıyorsun ki bu ülkede, başına geldikçe her konunun uzmanı oluyorsun. Çünkü senin yerine bunları yapan, işleten, hakkını koruyan bir düzen yok malesef. Hava yastığı da öyle oldu, her şeyini öğrendik :) Eline sağlık
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
150 ile çarpan araç zaten akordeon gibi oluyor, açılması için daha ne gerekli anlayamadım, altınızda mayın patlayıp üstünüze uçak mı düşmeli?
Türkiye olunca 3rd world shithole country gibi davranıyorlar, bence sonuç çıkmayacaktır.
Çok geçmiş olsun.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Rindaman -- 12 Ağustos 2021; 20:33:30 > -
geçmiş olsun hocam.
sağlık sorunu oluşsaydı onun için tazminat talep edebilirdiniz ama sanırım sadece airbag açılmadı diye tazminat almanız pek mümküm değildir.
çok şükür sağlık sorunu da yoksa dava işi gereksiz olabilir.
pert araba fiyatlarını örnek gösteriyorlarsa anlaşmayıp itiraz edip tahkime gidersiniz, biraz yükseltiyorlar sanırım öyle. aracının kazadan önce temizse yükselir muhtemelen.
-
Küçük sıyrıklarla atlattığınıza göre hava yastığı ile ilgili bir gereklilik olmamış olabilir mi? Olaya bu açıdan baktınız mı?
-
Ford DAŞ gibi araba dedikleri doğruymuş.
Araba 2'ye bölünmüş airbag'ler de çizik Yok.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: HemicanHocam oncelikle gecmis olsun. Neyseki sagliginiz yerinde.
Ford degil hic bri firma kendi kendine kazada benim sucum airbag acilmamis demez. O yuzden cok sasirmayin. Dava acarsiniz bilirkisi bakar karar verir. Ya da bagimsiz bir yere incelettirip bir rapor alirsiniz vs.
Ama kazanciniz ne olur. Eger airbag acilmadigi icin yaralansaydiniz o zaman belki bir seyler talep edebilirdiniz ama olmamis bir olay icin tazminat isteyebileceginizi sanmiyorum.
Teşekkür ederim hocam sağolun,
Umarım dava sürecinde atanacak bilirkişi bilimsel raporlar hazırlar yoksa şu ekonomik kriz ortamında bir de bize dava masrafı, avukat masrafı, bilirkişi masrafı çıkarırlar. Faiziyle alır, bir de icra gönderirler
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: cormenKüçük sıyrıklarla atlattığınıza göre hava yastığı ile ilgili bir gereklilik olmamış olabilir mi? Olaya bu açıdan baktınız mı?
Hocam peki aynı anda emniyet kemerinde problem olsaydı, tam kavramasaydı? Ya da daha farklı bir açı ile çarpışma olsaydı? Örneğin ben başımı vurmadım ama yan koltuktaki eşim başını yan taraflara çarptı. Evet hafif sıyrıklarla atlattık şükür ama bu durum kafama yatmıyor, o kadar çarpışma testi izliyoruz, kaza görüyoruz bana tuhaf geliyor. Yani şöyle düşünelim. Ben bu kazayı yapacağımı bilsem ve hava yastıklarının açılmayacağını bilsem asla bu arabaya binmezdim. Kimsenin de bineceğini sanmıyorum. Düşünsenize aracın kaza sonrası fotoğrafını gösterip hava yastığı açılmayacak hadi bin de deneyelim deseler, sonucu bilmiyor olsanız siz biner miydiniz?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
quote:
Orijinalden alıntı: cormenKüçük sıyrıklarla atlattığınıza göre hava yastığı ile ilgili bir gereklilik olmamış olabilir mi? Olaya bu açıdan baktınız mı?
Nacap testlerinde 60 km ile hepsi açılan hava yastıkları araba bu haldeyken açılmasın nasıl bir gereklilik lazım ki sizce ?
-
Ford danda bu beklenirdi. Gecmis olsun.
2012 model torneo custom aracim vardi. 2015 de aldim. Adamlar teker etrafina davlumbaz koymamislar. İki kez. Arka tekerden atan tas vs yuzunden abs tesisati bozuldu. Bunu tespit edende yetkili servisleri. Aradim. 2012 araca. 2015 yilinda musteri. Hizmetleri. 3 yillik araca. Aynen su kelimeyi kullandi. Si araciniz eski model. Onlarda yok isinize gelirse dendi. Hirsimdan ahizeyi. Kirmistim. Ford. Un yanindan gecmem.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hikmet_19 -- 12 Ağustos 2021; 21:6:0 >
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Sadece fotoya bakip konuşuyorum.
Bu hale gelmiş arabada airbag açılmak icin neyi beklemiş? Arabada yapay zeka mi var, kazayi analiz edip kendi mi karar veriyor şunda acarsam zarar verir bunda zarar vermez diye? Elektronik sisteme bagli gunumuz teknolojisinde artık basit kalan parcalar bunlar ve saglam olduğuna dair rapor da verilmis. Yani ya acar ya acmaz. Bu kadar. Şu hale gelmis arabada airbag açmamasinin hicbir mantikli açıklaması olacağına ihtimal vermiyorum. Bahanesi olabilir sadece...
Geçmiş olsun. Bence sonuç sizin lehinize olacak. Peşini bırakmayın.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: MaDMaxiBogeçmiş olsun hocam.
sağlık sorunu oluşsaydı onun için tazminat talep edebilirdiniz ama sanırım sadece airbag açılmadı diye tazminat almanız pek mümküm değildir.
çok şükür sağlık sorunu da yoksa dava işi gereksiz olabilir.
pert araba fiyatlarını örnek gösteriyorlarsa anlaşmayıp itiraz edip tahkime gidersiniz, biraz yükseltiyorlar sanırım öyle. aracının kazadan önce temizse yükselir muhtemelen.
Hocam sorun da tam olarak burada başlıyor, sağlık sorunum olsa, sakat kalsam, ölsem zaten uğraşmamın ne anlamı kalacaktı ki? Hangi tazminat bacaklarımızı, kollarımızı, gözlerimizi, aldığımız nefesi geri getirir ve ne kadar alırsak alalım mutlu olur muyuz? Burada durum vadedilen bir donanımın çalışmıyor olması. O halde neden o donanıma para ödeyesiniz? Yarı fiyatına pekala başka araç alabilirdik, zira 6 hava yastığı en az 30 bin TL, bağlantılı diğer aksamlar ve sensörler ile belki 40-50 bin TL değeri var. Abartmayıp iyimser olalım, minimum 30 bin TL'lik hava yastığı donanımı var deniyor ve bakıyorsun ki aslında yokmuş! Hatta şöyle düşünelim hava yastığı var diye alıyorsun içi boş çıkıyor, hemen hemen aynı şey :) Ha var ama çalışmıyor, parasını veriyorsun ama çalışmıyor, ha hiç yok, teorik olarak aynı. Burada kritik nokta gördüğün zarar değil, görmek üzere olduğun/ramak kala zarar diye düşünüyorum. Tabi olayın hukuki anlatımı daha farklı olmalı, bunun hukukta bir karşılığı varmış avukatımın söylediğine göre. Ayrıca diğer taraftan maddi zararım da var, durup dururken arabadan olduk ve aynı arabadan sigortanın verdiği parayla almam mümkün değil.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
-
Hiç Bir Firma Airbag Açma GARANTİSİ VERMEZ VEREMEZ .
-
Geçmiş olsun.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X