Merhaba arkadaşlar, Kaza kısaca direksiyon hakimiyetini kaybederek -tali yoldan giriş yapan Toros marka bir aracın direkt sol şeride girmesi yüzünden- önce sol, sonra sağ bariyere çarpıp durma şeklinde gerçekleşti. Eşimle birlikte küçük sıyrıklarla atlattık ancak fotoğraflarını eklediğim Ford Focus 2011, Titanium model aracımda bulunan 6 hava yastığının hiçbiri açılmadı. Hava yastıklarının neden açılmadığına dair Ford Müşteri hizmetlerini arayarak inceleme talep ettim. Sürecin Ford firmasına yakışmayacak derecede amatör seyrettiğini ve çok basit işlemler için bile uzunca vakitler aldığını söylemeliyim. (tahminim yıldırma politikası) Öyle ki inceleme için Ford Servis (Bayi) benden ücret bile talep etti! Ford mühendislik birimi (genel müdürlük) aracımın çekilmiş olduğu bayiden (yetkili servis) hava yastıklarının incelenmesini talep etti. Servis inceledi ve hava yastıkları ile önceden oynanmadığını, orijinal ve sorunsuz olduğuna dair rapor verdi. Çok çok özet yazdığım için aradaki tekrar tekrar aramalarımı, mail atmalarımı, şikayet formlarını saymıyorum. Devamlı aramalarım ve sinir bozucu ve yıpratıcı 1 aylık bekleme sürecimin ardından bugün Ford beni arayarak "yaptığınız kaza sonucu hava yastıklarının açılmaması normal, yeterli ivme oluşmamış" dedi. Oysa hem özel hem de mahkemeler için resmi olarak çalışan kaza bilirkişileri airbaglerin açılması gerektiğine dair bana sözlü görüş vermişlerdi. Kaza ortalama 100 km hızla, neredeyse tamamen karşıdan çarpma şeklinde, emniyet kemerlerimiz takılı halde gerçekleşti. Fotoğraflardan da görüldüğü üzere şaseler bükülerek ayrılmış, motor yere düşmüş ve aracın ön tarafı kabine kadar tamamen dağılmış olmasına rağmen airbag için yeterli şiddetin oluşmadığı belirtilmiş. Rapor henüz elime ulaşmadı, telefonla bilgi verildi. Raporda hızımın ne olduğunu, şiddetin ve çarpma açısının detaylı olarak yer alacak şekilde tarafıma verilmesini ve bu verilerle dava açacağımı belirttim. Konu ile ilgili çok araştırma yaptım ancak sizlerin tecrübe ve fikirleriniz de benim için çok önemli. Dava açanlar veya çevresinde böyle bir durumla karşılaşanlar neler yaptılar, paylaşırsanız çok sevinirim. Not: Bazı arkadaşlar "ne güzel açılmamış işte, açılsa daha çok zarar görürdünüz" diyebilirler. Ancak bu güvenlik donanımları için para ödüyoruz, evet bize bir şey olmadı ancak belki hayatımızda bir kez ihtiyacımız olan anda neden bizi korumadı diye düşünüyorum. Bu arada her ne kadar ümitli olsam da Ford gibi uluslararası bir firmanın ülkemiz şartlarına uyum sağlayıp, şu kazada hatayı müşteriye atması , daha doğrusu "bende hata yok" demesi bende çok büyük hayal kırıklığıdı yarattı. Dava ve diğer bütün süreçleri de bu başlık altında sizlerle paylaşmayı umuyorum. Ayrıca oluşmadığı iddia edilen ivmenin mahkeme sürecinde özel kişi veya kurumlar tarafından ölçülebilecek bir durum olup olmadığını da merak ediyorum. Bu ivme, açı ve şiddedi firmadan başka kimler ölçebilir? Şimdiden değerli tecrübe ve yorumlarınız için teşekkür ederim. Edit: Sigorta şirketi aracı perte ayırıyor, rayiçten düşük fiyat veriyor o da ayrı bir rezalet zaten. Edit 2: Kazaya başka bir araç neden oldu, cep telefonu, uyuma, dalgınlık filan değil. Edit 3: Hava yastıkları 10 yılı doldurmadı. < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi omeryasin -- 12 Ağustos 2021; 17:37:33 > |
Airbag açılmadı, Ford kusuru kabul etmiyor
-
-
Öncelikle büyük geçmiş olsun. Verilmiş sadakaniz mi varmış diyeyim ne desem bilemedim.
Böyle bir kaza olacak ve airbag açmaması normal öyle mi?
Ford gerçekten kendine yakışmayan bir tavır sergilemiş.
En büyük teselli o araçtan ağır darbe almadan çıkmanız sanırım.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
-
Oha büyük geçmiş olsun. Ford amerikaya mail atmanız daha iyi olur. Tüm markaların tr yetkilileri böyle.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Arabanın önü arkasına gelmiş daha ivmeden felan bahsetmişler bu halde açmayacaksa ne zaman açıcak hava yastığını bence bu iş mahkemelik ve tazminat talep edilebilir
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Merak ettim de kontrolü nasıl kaybettiniz?
-
quote:
Orijinalden alıntı: Cem_AlimMerak ettim de kontrolü nasıl kaybettiniz?
cep telefonu ile ilgilenmek olabilir. en sık rastlanan kaza nedeni.
-
Hangi engin bilginizle ya da üstün tecrübenizle servisin cevabının doğru olduğuna karar verdiniz ?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Cok gecmis olsun. Bu kazada açılmayacaksa ne ise yarayacak bu ekipman? Biraz zaman alir ama davanızı kazanırsınız bence. Sadece havayastiklarinin kullanim omru 10 sene diye hatırlıyorum. Oradan karşı argüman uretebilirler yüzsüzce.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: humerus06Hangi engin bilginizle ya da üstün tecrübenizle servisin cevabının doğru olduğuna karar verdiniz ?
Ford bir Amerikan şirketi böyle küçük oyunlar oynayacak bir firma değil . Ayrıca eminim pek çok kanıt belge ve deliller ellerindedir.
Asıl soru bu arkadaş böyle bir yolda nasıl kaza yaptı ??
Üstte dendiği gibi telefon ile uğraşmaktan falansa yine iyi kurtulmuş . Yoksa bu arkadaş hakkında trafiği tehlikeye atmak suçundan dava acilmaliydı. Allah korusun sağında solunda araç veya yaya falan olabilirdi. Kimsenin trafiği tehlikeye atma hakkı yok !
Ben yine arkadaşa geçmiş olsun diyorum umarım artık akillanmis ve daha dikkatli araç kullanacaktır.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: humerus06Hangi engin bilginizle ya da üstün tecrübenizle servisin cevabının doğru olduğuna karar verdiniz ?
O bu forumun otomobil gurusudur. Tövbe haşa fikirleri hakkında şüpheye düşmek bizim ne haddimize. Kendisi birazdan aracınız megane olsaydı arabada bu kadar hasar olmazdı ya da airbag'ler kesin açılırdı gibi yorumlar yapacaktır. Sözün özü don't feed the troll.
-
Tali yoldan sağ şerit yerine direkt sol şeride katılan Toros marka araç yüzünden. Ona çarpmamak için ani manevra yüzünden. Adam o kadar ahlaklı ki onun hemen önünde ve onun yüzünden kaza yapmama rağmen öldü mü kaldı mı diye bakmayıp direkt gitmiş. Kırsal alan, ya ehliyetsiz, ya çocuk, ya yaşlı, ya sigortasız ama ne dersen de vicdansız ve ahlaksız.
@Moueson Hocam malesef değiştirmeden önceki mesajınızı da üzülerek okudum. Evet firma "yeterli ivme oluşmamış" dedi, zaten sorun burada. Firmaya ve firmalara güvenmiyoruz, bu yüzden az da olsa adalet parçacıkları arıyoruz ülkede. Şöyle düşünün, hava yastıkları araca hiç takılmamış olsa bile firma "evet var" dese kabul mü edecektik. Ya da kusurlu araca "kusursuz" deseler kabul mü edelim? O halde neden tüketici hakları diye bir kavram var? Soru işareti koymam cevap beklediğimden değil, amacım tartışmak da değil, hepimizin bilgi edinmesi, bilgi paylaşması.
-
Uzun yolda dalgınlık, uykusuzluk yada cep telefonu gibi duruyor kaza sebebi. Ancak konu bu değil bence. Olan olmuş zaten kazayı geri almak mümkün değil. Konu sahibi zaten bu kazada airbag açmamasına şaşırmış odaklanılması gereken nokta bu. Ki bence bu kazada emniyet kemeleri takılıysa kesinlikle airbag açılması lazımdı. Kasisten bile sert geçişte airbag açabilen araçlar olduğu düşünüldüğünde bu aracın açmaması tamamen sistemsel bir hata olduğunu gösteriyor.
-
10 yılı geçmiyor hocam, oradan kurtarıyoruz.
Ayrıca tekrar yazayım başka bir araç neden oldu kazaya ancak kamera kaydı veya görgü tanığı yok. Zaten araç da kaçmış kazadan sonra. Cep telefonu filan değil yani sebep olan :) Ama konumuz bu değil, zaten konunun bu doğrultuda gitmesini istemediğim için kazanın oluş şeklini detaylandırmamıştım, onu da ilk mesaja ekledim ki konunun özünden kopmayalım diye.
Konuyu sulandırmaya çalışan arkadaşlara cevap vermeyeceğim, kusura bakmasınlar.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi omeryasin -- 12 Ağustos 2021; 16:55:0 > -
Geçmiş olsun.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Çok geçmiş olsun öncelikle. Firmaya koca bir AYIP!! Yeterli ivme bu çarpmada oluşmamış demek? 150 ile çarpsaydınız açılsa da işe yaramayacaktı ki hava yastıkları.
Hukukçu değilim ama tahminime göre bedensel bir hasarı raporlarsanız tazminat talebi söz konusu olur.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
İlave olarak geçen gün mobese kazalarını izliyorum, abuk hataları yapıp kazaya sebebiyet veren araçların çoğu tofaş ve toros, özellikle taşrada. Amcalar yaşlı dikkat gitmiş, arabalar muayenesiz, bakımsız. Siz de bir iki video izlerseniz katılacaksınız bu tespitime. Amaç kimseyi kötülemek değil. Sadece tespit.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
mahkeme falan hikaye . kazanacağın bi'şey yok . tak sepeti koluna herkes kendi yoluna. arabayı pert e çıkarırlar sende paranı alırsın biter gider. burası türkiye.
-
Bir konu hakkında bilginiz olsun olmasın her konuya muhalif mesajlar yazmanızdaki amac ney nasıl bir ivme olması gerekiyor resimler mevcut bunda airbag açmıcakta hangi kazada açıcak yazmak için yazmayın lütfen
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
Arabanın önü arkasına gelmiş daha ivmeden felan bahsetmişler bu halde açmayacaksa ne zaman açıcak hava yastığını bence bu iş mahkemelik ve tazminat talep edilebilir
|
O bu forumun otomobil gurusudur. Tövbe haşa fikirleri hakkında şüpheye düşmek bizim ne haddimize. Kendisi birazdan aracınız megane olsaydı arabada bu kadar hasar olmazdı ya da airbag'ler kesin açılırdı gibi yorumlar yapacaktır. Sözün özü don't feed the troll. |
Adam airbag dedi sen telefonlami oynuyon acaba dedin ya iki gozumsun harbi bisiden anladığın yok.. |
Hangi engin bilginizle ya da üstün tecrübenizle servisin cevabının doğru olduğuna karar verdiniz ? |
Bir konu hakkında bilginiz olsun olmasın her konuya muhalif mesajlar yazmanızdaki amac ney nasıl bir ivme olması gerekiyor resimler mevcut bunda airbag açmıcakta hangi kazada açıcak yazmak için yazmayın lütfen
|
Merhaba, Araçların kaza anında hava yastıklarını açmasını sağlayan ve çarpmanın şiddetini dijital olarak ölçen bir sistem yoktur. Yani hava yastılarının açılması için matematiksel bir veri üretmez sensörler. Hiç kimse de bu ivmeyi araca teşhis cihazı bağlayarak vesaire ölçemez. Bu ivme kayıt altına alınmaz, alınamaz. Çizimde gördüğünüz gibi ortasında ağırlık olan bir zemberek hayal edin. Siz çarptığınız zaman o ağrlık iletken zembereği açarak diğer kontak ucuna ulaşır ve gerilim hava yastığı kontrolcüsüne giderek fişeklerin patlamasını sağlar. Kontrol edilmesi gereken ve uygulanması gereken kontrol şekline gelirsek. Hava yastığı sensörleri dikkatlice sökülerek röntgeni çekilir. Çekilen röntgen neticesinde zembereğin durumuna bakılır. Eğer zemberek açılmışsa hava yastığı kontrolcüsüne yani beynie bakılır. Böyle bir emir geldimi gelmedi mi diye. Eğer zemberek boşalmasına rağmen emir kaydı yoksa hava yastığı kontrolcüsü bozuktur. Diyelim ki emir kaydı var. O zaman hava yastığı fişeklerine bakılır. Gerekirse patlama emri gönderilen hava yastıklarında biri sökülerek fişek fünyesine tekrar elektrik verrilir ve kontrollü bir ortamda patlama yapıp yapmadığı gözlemlenir. Bu kadar işi yapacak bilir kişi varmı bu memlekette? Sanmam. Bunu yapacak servis varmı? Onu da sanmam. Size tavsiyem sağlığınıza şükredip bela okuyup yolunuza bakmanızdır. Geçmiş olsun. |
Keske torosa kafadan girseydin. Anlattigina gore adam 100 de 100 kusurlu ama sen kazada olecektin . Keske icinden gecseydin. Ki bu arac gecer dide |
Her yerde bu tarz saçma ve ilahmışçcasına yorumlar yapıyorsun, özgüven eksikliğin vs. olabilirmi herhangi bir tanıdık doktora yönlendirebilirim istersen? Bu tarz insanları hiç mi hiç anlayamıyorum gerçekten, bol keseden öyle yorum yapıyolarki herşeye illa olaylar bunların başına gelcek yoksa akıllanmıyorlar. Bu arada geçmiş olsun hocam, kazaya bakılırsa airbag açmasını istemeniz gayet normal çünkü küçük bir kaza değil inşallah hayırlısı neyse o şekilde sonuçlanır süreç. |
Geçmiş olsun. Moueson denen trolü takmayın, kendisi azılı megane’cıdır.
|
Benzer içerikler
- akü kutup başı sökerek arıza lambası söndürme
- laufen lastik kimin
- yağ çubuğu min-max arası
- golf mü polo mu
- kazada tutanak tutmak istemeyen
- 2021 dacia duster
- mercedes-maybach s600 fiyat
- bmw fiyat listesi
- trugo şarj istasyonu haritası
- adac testi geçen oto koltukları
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X