Düşük ivmede aracın ön kısmının yolcu kabinine kadar girip böylesi dağılmış olması, yüksek ivmede yaşanan bir kazada hava yastıklarının açılmamış olmasından daha büyük bir Ford almamak sebebi olurdu benim için. Eğer bir aracın önü hava yastığı açmaya gerek olmayacak kadar küçük çarpışmalarda böylesi dağılıyorsa siz dükkanı komple kapayın gidin daha iyi. Mazeretleri kabahatlerinden beter... |
Airbag açılmadı, Ford kusuru kabul etmiyor (2. sayfa)
-
-
Vay :d
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
-
Hangi durumlarda airbag açtığı ile ilgili teknik bilgi isteyin. 3g mi 5 g mi artık neyse
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: MouesonFord bir Amerikan şirketi böyle küçük oyunlar oynayacak bir firma değil . Ayrıca eminim pek çok kanıt belge ve deliller ellerindedir.
Asıl soru bu arkadaş böyle bir yolda nasıl kaza yaptı ??
Üstte dendiği gibi telefon ile uğraşmaktan falansa yine iyi kurtulmuş . Yoksa bu arkadaş hakkında trafiği tehlikeye atmak suçundan dava acilmaliydı. Allah korusun sağında solunda araç veya yaya falan olabilirdi. Kimsenin trafiği tehlikeye atma hakkı yok !
Ben yine arkadaşa geçmiş olsun diyorum umarım artık akillanmis ve daha dikkatli araç kullanacaktır.
Alıntıları GösterAdam airbag dedi sen telefonlami oynuyon acaba dedin ya iki gozumsun harbi bisiden anladığın yok..
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Bu olay düzgün bir yargı sisteminin olduğu ABD veya Avrupa ülkelerinden birinde olsa milyon dolar tazminat alınır.
-
Hocam öncellikle geçmiş olsun. Birşey merak ediyorum. Emniyet kemerleriniz patladı mı? Daha önce emniyet kemerleri bağlantılı diye duymuştum. Hatta direnç olduğunda airbag açmaz diye. Doğru olup olmadığını teknik olarak bilemiyorum. Sadece o noktaya da bir bakın derim. Yanlış anlaşılma olmasın kemeriniz takılı olup olmadığını bilmediğim için takılı değil demiyorum. Sadece araştırın diye söylemek istedim.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Brc3 -- 12 Ağustos 2021; 18:33:49 >
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Arabadaki airbaglar sağlam mı daha önceden açmış tamir mi edilmiş? Araba 2011 model siz kaçıncı sahibisiniz , her gün görüyoruz airbag yerine atlet çıktı vs diye videolarda
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
10 yıllık airbag, açılmama ihtimali var. Arabaların ömrü 10 yıl zaten.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Tüm yeni araçlar motoru bırakır ve dağılır kazalarda. Kabini korur. Bu konuda işini iyi yapmış.
Hava yastığı ise skandal
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi amadeus99 -- 12 Ağustos 2021; 18:52:58 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
100km ile çarpsa sanki daha kötü olurdu durum
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi büdünün kaşı -- 12 Ağustos 2021; 18:53:13 > -
Çok geçmiş olsun. Bir şey dikkatimi çekti, ön cam çatlamamış. Sinirinizi zıplatmak istemem, araç aslında baya güvenliymiş. Demek ki kabine kadar yansımamış darbe. Tabi içeride bu ivmeden dolayı hissedilmiştir. Kemer takılı olmasa felaket olurdu. Genelde daha azı için airbag patlatan araçlar gördüm. Hatta ne ön tamponu ne çarptığı aracın arka tamponunda belli bir şey olmayan audi'nin airbag açtığını görmüştüm.
-
Geçmiş olsun. Moueson denen trolü takmayın, kendisi azılı megane’cıdır.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Hocam siz bence ford Türkiye'nin cevabını ingilizceye çevirin veya çevirmen tutun.
Ardından aracın fotoğraflarını da ekleyin ve Ford genel merkezine bir mail atın, gelen yanıt aynıysa haklılar demektir çünkü ABD'de bu tür olaylardan çok büyük tazminatlar alınıyor.
-
Geçmiş olsun,
Kazayı küçük sıyrıklarla atlattıysanız Ford'un cevabı geçerli gibi görünüyor. Bence mahkemeyi de kazanacaktır, hatta hak kaybınızı ispatlayamazsanız mahkeme de davayı kabul etmeyebilir.
Büyük kazalardan sonra bir retina taraması iyi olabilir. Bazı yırtıklar farkedilmiyor veya aylar sonra ortaya çıkabiliyor. Buradan bir şey çıkarsa o zaman aracın kusuru üzerine gidilebilir.
tekrar geçmiş olsun
-
Ne garip insanlar var ,ne güzel açılmamış öyle ki diğer kazalı araç sahipleri keşke benimki de açılmamış olsaydı piyasa değerinin 5bin fazlasına bende koyabilseydim diyecek
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Keske torosa kafadan girseydin. Anlattigina gore adam 100 de 100 kusurlu ama sen kazada olecektin . Keske icinden gecseydin. Ki bu arac gecer dide
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Arabanin onu dumduz olmus ve muhtemelen pert. Burda bile air bag acilmiyorsa. Bu arac gercekten turkler icin yapilmis . Deger kaybi olacagina cana gelsin demisler yaparken
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Geçmiş olsun kardeşim. Sürücü koltuğu ve yolcu koltuğu hava yastıkları, sensör çarpmayı algılar ve araç yaklaşık 30 km veya daha yüksek bir hızla önden çarptığında açılır. Etki kısmen iletilirse veya dağılırsa cihaz doğru algılamayacağından açılma söz konusu olmaz.
Peki arabalarda hava yastıkları nasıl çalışıyor?
Alıntı…
Hava yastıkları 80'li yılların başında ortaya çıktıklarından beri binlerce hayatı kurtarmışlardır. Aslında hava yastıkları İkinci Dünya Savaşı sırasında uçakların yere çakılmalarında bir önlem olarak tasarlanmış ve ilk patent o zamanlarda alınmıştı. Hava yastıklarının arabalara uygulanmasında birçok problemle karşılaşıldı.
Basınçlı havanın araba içinde muhafazası, süratle şişmenin sağlanması, ani şişme sırasında yastığın patlamasının veya kişiye zarar vermesinin önlenmesi vs... Hava yastığında üç ana parça vardır. Birincisi yastığın kendisi ki, ince naylon iplikten yapılmış ve konsolda bir silindir üzerine sarılmıştır.
Aslında sürücü tarafındaki hava yastığı diğerlerinden farklıdır. Diğerleri tipik bir silindir şeklinde iken sürücü tarafındaki direksiyonun ortasına uyacak şekildedir. İkinci olarak yastığa ne zaman şişeceğini bildiren, arabanın ön tarafında bir sensör vardır. Bir tuğla duvara yaklaşık saatte 15 - 25 kilometre süratle çarpıldığında oluşacak kuvvet karşısında sinyal verecek şekilde ayarlanmıştır.
Son olarak da şişirme sistemi vardır. Hava yastıkları sıkıştırılmış veya basınç altındaki havanın veya bir gazın salıverilmesiyle şişmezler. Bir kimyasal reaksiyonun sonucunda şişerler. Bu kimyasal reaksiyonun ana maddesi 'sodyum azide'dir, yani NaN3. Normal şartlarda durağan olan bu molekül ısıtılınca anında ayrışır ve ortaya nitrojen gazı çıkar. Çok az miktarından, yani 130 gramından 67 litre nitrojen çıkabilir.
Ancak bu ayrışmadan ortaya bir de sodyum (Na) çıkar ki, çok reaktiftir. Su ile birleşince vücuda bilhassa gözlere, buruna ve ağza ağır tahribat verebilir. Bu tehlikeyi önlemek için hava yastığı üreticileri kimyasal reaksiyonda sodyum ile birleşebilecek bir gaz daha kullanıyorlar ki, bu da potasyum nitrattır (KNO3). Bu reaksiyondan da yine ortaya nitrojen çıkar.
Arabanın önündeki sensör belli bir seviyenin üstündeki çarpmada, NaNS'ün bulunduğu tüpe bir elektrik sinyali gönderir. Burada çok küçük bir spark oluşur ve bunun yarattığı ısıdan da NaN3 çözülür, açığa çıkan nitrojen hava yastığına dolarak şişirir. Burada ilginç olan sensörün çarpmayı algılaması ile yastığın şişmesi arasında geçen zamandır.
Sadece 30 milisaniye yani 0.030 saniye. Bir saniye sonra yastık üzerindeki özel delikler vasıtası ile kendi kendine söner ve kazazedeye devamlı baskı yapılmasına mani olur.
…Alıntı
Yararlı olur diye paylaştım.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
-
Arkadaşlar güzel dilekleriniz ve mesajlarınız için teşekkür ederim, soruları sırayla yanıtlamak isterim.
@Brc3
Evet hocam emniyet kemerleri takılıydı ve kaza anında zaten olması gerektiği şekilde bizi korudu. Kemerlerde de herhangi bir deformasyon ya da oynama, direnç vb. yok.
@Brother Tolga
Aracın airbagleri kaza sonrası incelendi ve airbag ve ilgili donanımın tamamının orijinal, oynanmamış, hasarsız olduğu, tamir görmediği servis tarafından raporlandı.
@jetsercat
Airbaglerin ömrü yokmuş hocam, sadece üretici firmalar tazminattan korunmak için kitapçıklara "10 yolda bir değiştirilmesi önerilir" gibi ibareler koyuyorlarmış. Zaten aracım henüz 10 yaşını doldurmamıştı.
@Huan8
@amadeus99
Ben de önce öyle sanmıştım ama sonradan farkettim ön camı. Ön cam çatlamış, daha doğrusu kaputun büküldüğü yerden darbe ile kırılıp, devamında çatlamış, fotoğrafta çok iyi görünmüyor, şoför tarafında. Evet kabinde sorun yok, bu yönüyle mutluyum ama hava yastığı açılmamasını aklım hala almıyor, bu kazada açılmaması bana çok çok saçma geliyor. 100 km ile fren bile yapamadan çarptık, inanılmaz.
@van_hoijdonk
Takmıyorum hocam, az çok belli ediyor insanlar kendini. Ancak neden böylesine nefret dolu bir toplum olduk onu düşünüyorum.
@concordato
Hocam Ford Amerika'ya ait bir mail adresi bulamadım. Sadece normal posta ve telefon numarası var. Sosyal medya destek hesapları var ama onlara yazınca da şikayet formuna yönlendiriyor, o da zaten bizim Türkiye'ye geliyor. Burada bizimkiler rahat zaten, şikayet olsa ne olur olmasa ne olur, adamların umurunda değil. Malesef coğrafya kaderdir, Avrupa'da olsak, Amerika'da olsak devlet dişini sökerdi firmanın. Ne malımız kıymetli burada, ne de canımız.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X