< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > |
Airbag açılmadı, Ford kusuru kabul etmiyor (6. sayfa)
-
-
Aracınızın kitapçığı heralde hiç bakmadiniz. Ya da yok sanırım. İnternetten aracınıza ait kullanım kitabı edinin ve arabanın kullanım ömrünün kaç yıl olduğuna bakın.
Şöyle ki, adamlar belirtiyor orada aracınızın kullanım ömrü 10 yıldır. Montajlanmis olan parçaların da ömrü maximum 10 yıldır.
Yani bu da demek oluyor ki, 10 yılı geçerse aracınızın yaşı, airbag açmayabilir. Hatta bazi fonksiyonlar özelliğini yitirebilir.
Sizin suçunuz yok, boşuna bizi kıskanan memleketlerde (almanya) 10 yaşından fazla olan araçlara rağbet azalıyor fiyatlari aşırı ucuzluyor. Türkiye de aksine araba yatırım aracı olarak görünüyor.
Dava açsanız bile, karşınızdaki avukat azıcık araştıran, bilgi sahibi olan otomotiv üzerinde birisiyse direkt aracınızın kitapçığını ve faturasını çıkartıp delil olarak sunacak ve aracınızın kullanim ömrü 10 yıl olduğunu firmamizin tarafindan belirtildiğini soyleyecektir.
Dipnot: kendi aracımın kitapçığında 10 yıl yazıyor ona istinaden yazdım.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 9FiestaM6 -- 13 Ağustos 2021; 16:11:12 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
quote:
Orijinalden alıntı: 9FiestaM6Aracınızın kitapçığı heralde hiç bakmadiniz. Ya da yok sanırım. İnternetten aracınıza ait kullanım kitabı edinin ve arabanın kullanım ömrünün kaç yıl olduğuna bakın.
Şöyle ki, adamlar belirtiyor orada aracınızın kullanım ömrü 10 yıldır. Montajlanmis olan parçaların da ömrü maximum 10 yıldır.
Yani bu da demek oluyor ki, 10 yılı geçerse aracınızın yaşı, airbag açmayabilir. Hatta bazi fonksiyonlar özelliğini yitirebilir.
Sizin suçunuz yok, boşuna bizi kıskanan memleketlerde (almanya) 10 yaşından fazla olan araçlara rağbet azalıyor fiyatlari aşırı ucuzluyor. Türkiye de aksine araba yatırım aracı olarak görünüyor.
Dava açsanız bile, karşınızdaki avukat azıcık araştıran, bilgi sahibi olan otomotiv üzerinde birisiyse direkt aracınızın kitapçığını ve faturasını çıkartıp delil olarak sunacak ve aracınızın kullanim ömrü 10 yıl olduğunu firmamizin tarafindan belirtildiğini soyleyecektir.
Dipnot: kendi aracımın kitapçığında 10 yıl yazıyor ona istinaden yazdım.
Merhabalar,
Bir konuda maalesef yanıldığınızı düşünmekteyim. Aracın ekonomik ömrü 10 yıldır demek firma 10 yıl boyunca bu aracın yedek parçasını piyasaya sağlamakla mükelleftir. 10 yıldan sonra üretmek zorunda değildir. Airbag sistemi isterse 30 yıl olsun doğru muhafaza edildiği sürece çalışır. Çünkü zamandan etkilenecek bir sistem değildir. Açılan yastıkta deforme olamaz çünkü yastık korozif bir sistem değildir. Direkt Güneş etkisine maruz kalmadığı, zararlı haşere vs gibi özel ve mücbir bir sebep yoksa aşınmaz.
Saygılarımla
-
Sanirim sigorta klozlari, ticari anlaşmalar, davalar vs. hakkında o kadar bilginiz yok üzgünüm...
Kitapçıkta ekonomik ömrü yazsaydi dediğiniz doğru olurdu fakat kullanım ömrü yazmaktadir.
Geçmişten günümüze deniz hava kara fark etmeksizin ticari anlasmalar ve hukuki davalarda bir kelime bile davanin seyrini değiştirmektedir.
Bu sebeple kullanım ömrü yazmasından dolayi davanin seyrini firma yönünde değiştircektir Diye düşünüyorum.
İyi forumlar.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 9FiestaM6 -- 13 Ağustos 2021; 16:24:39 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Aracım 10 yaşında değil, çok yakın ama değil.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Geçmiş olsun dilekleriniz için hepinize ayrı ayrı teşekkürler arkadaşlar. Her mesajı dikkatlice okuyor ve notlar alıyorum, bunlar benim için çok kıymetli. Bugün bir avukatla daha görüştüm ve davayı kazanmamız halinde tazminat talebi yerine medyada ilan verme cezası isteyebilir miyiz diye sordum. "Bizim aracımızın güvenlik bileşenleri bu kazada görevini tam olarak yerine getirmedi" gibi bir ibare. Ama böyle bir talebimiz olamayacağını, bunun yerine ikili ilişkiler ile ulusal haber yaptırabileceğini, kısaca firmanın çok ciddi itibar ve para kaybı olacağını söyledi. Aslında benden kar etmek isterken milyonlarca liralık kaybı olacak Ford'un.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Güzel bir tazminat ödemeye de hazır olun o halde.
-
25 yaşındaki araçların bile hava yastığı açılıyor, kusur mevcut burada
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Geçmiş olsun,Allah tekrarını göstermesin...
-
Neden hocam, anlayamadım?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Zamanında anlatırlardı ne kadar gercek bilinmez, mercedes kaza yapıyor, hava yastıgı açmıyor ve firma bir tır dolusu (7,8) araba kişiye veriyor. Marka imajı sarsılmasın diye vs vs vs
Sizi haklı buluyorum fakat şunu belirtmemişsiniz dürüst olarak.
Firma hatayı kabul etti, sonuç olarak ne çıkmasını bekliyorsunuz , arabamı ? Paramı? Vermesini.
Aynı durumda ben olsam sizden farklı davranmazdım madem kabul etmiyorlar mahkeme ile olayı noktalardım bir şekilde.
Amacım niyetim sıfır araba vermeleri gönünde olurdu.
Şuanda bir mahkeme temiz 2 yıl devam eder, sizin araba perte çıkmış pertten sonra arabayı saklamanız lazım, mahkeme bilir kişi atasa ne yapcaksınız.... iş tamamen sarpa sarıyor.
Kasko arac degerini düşük vermesi normal alıştık artık, yıldırma politikası ne kadar kırparsam kaardır mantıgı içeriyor.
Arac degerinin altında teklif gelir
Siz kabul etmezseniz yeni teklif gelir 10 bin aşagı
Yine kabul etmezseniz, teklif gelmez mahkeme ile al der.
Biliyorlarki mahkeme 2 yıl sürüyor, iki yılda o parayı işletse zaten size vercegi paranın kaarınıda cebe atmış olur.
Klasik türk mantıgı , 2 yılda 10 bin tam alacagıma,
10 bin eksik alır beklemem, o parayı iki yıl ben işletir ben kaarını alırım mantıgı ile sigorta şirketleri bu şekilde insan üzerinde algı yaratıyor.
Geçmiş olsun, büyük kaza atlatmışsın.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Arkadaşa gerçekten çok geçmiş olsun birde ailesi ile yapmış kazayı.
Fordçu arkadaşlar niye uğramıyor konuya alırsın ford olursun zort
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Merhaba, öncelikle teşekkür ederim. Firmadan beklentim sadece ilgilenmesi yönündeydi. Bu kadar büyük ölçekli bir firmanın kendini geliştirmek, açıklarını bulmak içinn bir fırsat olması bakımından hiç uğraştırmadan kendisi inceleme yapmalıydı öncelikle. Toplumumuzdaki genel algı malesef şu şekilde "para koparmaya çalışıyor" Oysa şu açıdan bakmamız gerek, sağlığımızın bir kez gitmesi ve kalıcı olarak düzelmeyecek olmasını hangi tazminat karşılar, böyle bir karşılık var mıdır? Size vadedilen ve hayati önem taşıyan bir donanım çalışmıyor, bunu sorgulamak ve kusurlu bir durum var ise cezalandırılmasını istememiz gerekmez mi? Açıkça bir aldatma ve müşteriyi kandırma durumunda ne yapmamız gerekir? İnanın ne beklediğimi ben de bilmiyorum ama ilgilenilmedi bile, hep "sizi bilgilendireceğiz, talebiniz alındı, cevap bekleniyor" gibi sıradan cevaplar verildi. Üst yönetime kendi çabalarımla mailler atmasam bu noktaya bile gelmeyecek, en baştan inceleme için 2500 TL'ye kadar para istendiği şekliyle kalacaktı belki de. Yaklaşık bir ay bekletildim, oyalandım, sigorta işlerim aksadı, özel işlerim aksadı, araç olmadığı için bütün işlerim aksadı. Dürüstçe söyleyin dediniz diye bu kadar uzun yazıyorum. Siz sıfır araba isterdim demişsiniz ama ben ne istediğimi bilmiyorum, belki de ilgilenip sorunu bulsalar, benimle gerçekten görüşseler hiçbir şey vermeseler de gönlümü hoş edebilirlerdi. Çünkü ben bir şey kazanmak için değil, bir sonraki aracıma karar vermek için de incelenmesini istiyorum. Bu şartlar altında tekrar bu markaya güvenmem mümkün mü? Bu mesajları okuyup, bu konudan haberdar olanların bu firmaya güvenmesi mümkün mü? Ben Ford aleyhine bir kampanya başlatmadım, aksine haksız şekilde hiçbir firmanın zarar görmesini istemem. Kaldı ki firmaya bu fikrimi de ilettim, siz incelemezseniz ben inceleteceğim dedim. Burada art niyetim olduğunun düşünülmesi açıkçası beni çok rahatsız eder. Sigorta ile ilgili düşüncenize bir sonraki mesajımda devam edeceğim.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Sigorta ile ilgili konu tam olarak arkadaşın söylediği şekilde gerçekleşti. Yaklaşık 15 bin TL eksik ücret teklif edildi. Bu sırada Ford incelemesi devam ettiği için biraz ağırdan gitmesi gerekiyordu çünkü aracım serviste olması gerekliydi. Yani sigorta ile anlaşsam aracı sigorta firmasına devredecek, dava sürecinde incelenecek bir araç olmayacaktı. Bunu çözmenin iki yolu vardı, ben ilkini seçtim. Ford'a inceleme talebinde bulunup vereceği rapora göre hareket etmek. Diğer yolu ise Asliye Hukuk Mahkemesine tespit davası açmak. Konunun türü nedeniyle birkaç gün içerisinde bilirkişi atanıp araç üzerinde tespitler yapılıyor, sonrasında aracın kaldırılmasında sorun olmuyor.
İlk yolu seçmemin nedeni belki de davaya gerek kalmayacak olmasıydı, ancak baştan savma olarak yapıldığını düşündüğüm inceleme nedeniyle dava şart oldu. Burada Ford'un yazılı raporunu bekliyoruz.
Peki sigorta konusunu nasıl hallettik?
Sigorta tarafından teklif edilen tutarı 'Fazlaya ilişkin hakkım saklı kalmak kaydıyla" şerhi düşüp mutabakat metnini imzaladık. Yani düşük teklifi şartlı olarak kabul ettik. Bunun anlamı ise kısaca "dava sonucunda görüşürüz" demekmiş. Yani bir dava da sigorta şirketine açılacak. Bakalım süreç içerisinde ne olacak göreceğiz.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Anladığım kadarıyla araçtaki bütün yolcular sağ salim, kapıyı açarak çıkmışlar araçtan. Bu durumda airbag açmasına hakikaten gerek kalmamış denebilir. Araç arızalı veya değildir bilmiyorum, ama yolcular çiziksiz indiyse airbag'in artı yönde bir etkisi olmazmış zaten.
Bu arada çarpma hızınız 100'ün bayağı bir altındadır, muhtemelen 40-60 kmh. 100 kmh bir çarpışmada arabanın yarısı yok oluyor çünkü.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Yalnız sizin dediğiniz sistem eskilerde kaldı. Moderj araçlarda (ki modern derken benim 2001 aracım da böyle) kabinin ortalarında bir yerde dijital veri üreten ivmeolcer bulunur. Kaza anında hava yastığı/gergi kontrolünün 1.parametresini buradan alır. Buna ekstra olarak bazı araçlarda ön tampon arkasında fiziksel darbe algılayıcı sensörler olur, bu da kaza hakkında beyne daha detaylı veri sunar. Böylece daha hassas çalışabilir beyin.
Eski araçlarda zemberek gibi tamamen mekanik sistemlerle çalışan da var ama onlar 80-90'ların araçlarında kaldı daha çok.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Son fotoğraftakine benzer bir kazayı ben yapmıştım polo ile daha 2 senelik arabaydı diye hatırlıyorum. (Resimlerimde vardı o fotoğraf ama mobile girdiğimden sanırım bulamadım şimdi) Araç pert oldu. Airbag'ler açılmamıştı. Sensörlere denk gelmemiş demişlerdi bana da. Türkiye'de tüketiciye her şey denir. Utanılmaz, arlanılmaz.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Hocam gidebildiginiz kadar gidin üstüne zaten, ama bilgilendirme amaçlı diyorum. Haklı olan taraf tabii ki sizlersiniz, ama resmiyette airbaglarin çalışma sürelerinin en az x kadar yıl olduğunu kanitlarsaniz hak ettiğiniz ve kazandığınız dava olur.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Geçmiş olsun. Siz yatın kalkın hayatta olduğunuza dua edin verilmiş sadakanız varmış. Bir d.hli olarak artık d.hnin ağlama tahtasına dönüştüğünü görüyorum. Onlarca konu var araç kamerasıyla ilgili. İnsan önce kendini düşünmeli. Ben anlamıyorum zaten adaletsizliğin soygunculuğun fırsatçılığı tavan yaptığı bir ülkede ortalama insanımızın 80-90 binlik araçlara biniyor ama 700-800tl lik kamerayı pahalı bulup almıyor. Sonra adam kaçtı arabam gitti vah tüh yetişin komşular. Firmalar zaten ahlaksız bunun destekçileride kanunlar. Bu sadece bu ülkede olan birşey değil. Az çok buraya geldiğine göre resimde atabildiğinize göre telefon kullanabiliyorsunuz. Açın YouTube u onlarca video var adam firmanın önünde milyonluk araçlar yakıyor sorunlardan dolayı. Kazandıkları birşey varmı? Yok. Sizin airbag işi onlar için devede kulak. Tavsiyem yeni aracınıza kamera alın.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X