Evet sağ salim kapıları açarak çıktık. Evet belki de hava yastığına gerek yokmuş. Evet belki de hava yastığının artı yönde bir etkisi olmazdı. Ancak bütün bunlar bizim kazanın sonucunu gördüğümüz için yaptığımız değerlendirmeler olabilir mi sizce? Kaza öncesi araç kazanın sonucunu tahmin mi ediyor yapay zeka ile filan? Ayrıca ortalama hızım 100-120 idi. Bir ölçüt müdür bilemiyorum ama kaza sonrası kadran 90'da takılı kalmıştı. 40-60 ile çarpacak olsam bu kazayı yapmazdım, o hızla aracın hakimiyetini kaybetmezdim hocam. Farklı yorumlar ufkumu açıyor, Ford'un öne sürebileceği şeyleri söylemeniz beni de nelerle karşılaşabileceğim konusunda hazırlıyor :) < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Airbag açılmadı, Ford kusuru kabul etmiyor (7. sayfa)
-
-
bu ön taraftan alınan hasarda airbag açmaması imkansız. Ya aracın geçmişinde kusur var ya da airbagler sorunluydu. 64 km/h hızla sabit bir hedefe vurunca açılıyor en azından bunu görüyoruz.
Euro NCAPyoutubehttp://www.euroncap.com/tests/ford_focus_2004/204.aspx Frontal Impact takes place at 64 Km/h, 40% of the width of the car striking a deformable barrier. In the side impact, a mobile deformable barrier impacts the driver's door at 50 km/h. In the pole test, the car tested is propelled sideways at 29km/h into a rigid pole.https://www.youtube.com/watch?v=fkMINdW3IAw -
arkadaş fake konu mu bu yoksa gerçek mi? araç bu hale gelecek ve airbag açılmayacak? hemen terk et o markayı ve mahkemeye ver.
-
-
Kaza testlerine hiç baktınız mı bilmiyorum, oradaki araçlar 64 km ile çarpıştırılır genelde, ve önleri dümdüz olur. 100 kmh bir çarpışmadan hava yastığı dahi olsa sağ çıkmak kolay değildir.
Kazaların büyük kısmında 100-120 ile giderken çarpışma öncesi 1 saniyelik bir ani frenle hız 50-70 civarlarına düşüyor zaten, çarpışma da bu hızlarda oluyor. Kaza testlerinin resmi hız sınırı olan 120 değil de 64'te yapılmasının sebebi de bu.
Yanlış anlamayın firmayı savunduğum yok, hatta bana sorarsanız bence de açılması daha iyi olurdu. Ama araçtakiler sağlam indiğine göre, açılmasına zaten gerek yokmuş savunması öne çıkıyor, ki firma da muhtemelen bunu kullanacaktır.
Belki araçta fabrikasyon bir problem vardır bilemeyiz, veya belki gerçekten bu senaryoda açılmaması planlanmıştır mühendisler tarafından. Detaylı bir inceleme lazım onu da yapacaklarını sanmıyorum.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 14 Ağustos 2021; 15:19:10 > -
quote:
Orijinalden alıntı: nackerYalnız sizin dediğiniz sistem eskilerde kaldı. Moderj araçlarda (ki modern derken benim 2001 aracım da böyle) kabinin ortalarında bir yerde dijital veri üreten ivmeolcer bulunur. Kaza anında hava yastığı/gergi kontrolünün 1.parametresini buradan alır. Buna ekstra olarak bazı araçlarda ön tampon arkasında fiziksel darbe algılayıcı sensörler olur, bu da kaza hakkında beyne daha detaylı veri sunar. Böylece daha hassas çalışabilir beyin.
Eski araçlarda zemberek gibi tamamen mekanik sistemlerle çalışan da var ama onlar 80-90'ların araçlarında kaldı daha çok.
En yakınındaki sıfır kilometre aracın sensörlerini sökerek dediğim yeni mi yoksa eski mi kontrol edebilirsin kardeşim. Senin o dediğin aracın ortasında bulunan ivme ölçer sensör direk olarak ESP/ABS ünitesine bağlıdır ve aracın ESP sistemlerini kumanda eder.
Airbag sisteminden dışarıya çıkan tek şey aracın teşhis sistemine veri sunmak için tek bir can (can değil ha can hattı yani canbus) hattıdır.
Keşke bilmeden konuşmasak. Keşke.
Çok merak ededrsen gel Ankara'ya ben sana sıfır kilometre bir aracınkini kesip içini göstereyim.
Bak teknoloji ne kadar ilerledi ama uçaklarda bazı şeylerin patenti halen altmışlı yıllara ait. Neden sence?
Güvenlikle alakalı teknolojiler yenilenmez. Sadece daha mükemmel hale getirilir.
Kati suretle gerçekleşmesi gereken bir eylem lojik devrelere bırakılmaz. Makine ve Kimya disiplinlerinden yardım alınarak anolog elektronik ile gerçekleştirilir.
Yani evet dediğin yerde ivme ölçer varda, yanlış adres kardeş. Yanlış.
-
Bak o eklediğim çizim normal insanlar olayı anlasın diye eklenmiş bir çizimdi. Bu çizimde şu an sensörlerin model halini gösteriyor. Dikkat ettiysen mantık yine ivme ile mekanik hareket sonucu kontak elde etmek. Sadece daha mükemmel hale getirilmiş.
Bir konu hakkında uzmanlığın yoksa fikir beyan etmene gerek yok. Bana bilmediğim birşey sorduklarında ben bilmiyorum diyorum mesela.
Sen arabanın içini temizlerken konsolu söktün de orda sensör gördün diye öyle olmuyor mallesef.
Bak hatta bana inanmazsan diye kendi kendine yapabileceğin bir test söyleyeyim. O dediğin sensörün fişini bir çek bakalım. Airbag ışığın mı yanıyor yoksa ABS/ESP ışığın mı?
Sökmek takmak elinden geliyorsa deneyebilirsin. Soketi taktıntan sonra ABS/ESP lamban yanık kalırsa endişelenme bir sert fren yap sistem kendi söndürür lambayı.
Düzenleme sebebi : Ekleme
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi think of idea -- 14 Ağustos 2021; 15:41:23 >
-
Bunun savunulacak bir yanı yok,bu kazada hava yastıkları açılmalıydı ön özellikle.Eğer açılmadıysa burada bir üretim hatası söz konusu.Ford C max kullanıyorum, örneğin ön sürücü ve yolcu emniyet kemeri sensörleri kemeri takmazsam eskiden alarm verirdi.Şimdi vermiyor.Aklıma bu geldi sensörlerin bağlantısı gevşemiş olabilir eğer önde yolcu olduğunu algılamıyorsa hava yastığı açmaz.Bu durumda benimde serviste bunu kontrol ettirmem gerekiyor.Ciddi bir üretim hatası olabilir bu seride.
-
Aracımda bahsettiğim ivmeölçer direkt SRS beyninin içinde, çekersem fişini doğal olarak SRS lambası yanar. ABS lambası yanmaz çünkü benim aracımda hiç bir bağlantısı yok (ESP yok araçta). ESP gibi sistemlerde ivme verisi kullanıldığı doğrudur, ama bunu SRS sistemi de kullanır. Kullanmayan istisnalar illa ki vardır, ama elinizde böyle bir veri hazır varken kullanmamak hata olur. En basitinden çarpışma şiddetini ölçüp hava yastıklarını farklı şiddetlerde patlatabilirsiniz.
Dediğim gibi yeni araçlarda SRS kontrolü için ivmeölçerle beraber sizin dediğiniz tipte sensörler de aracın önünde yanında vs. bulunabiliyor. Aşağıda göreceğiniz gibi kimisi tamamen mekaniksel çalışırken kimisinde her birinde ayrı ivmeölçer olabiliyor. Havayastıklarının kontrolünde hangisinin ne kadar dikkate alınacağı üreticiye kalmış bir durum. Yine kontrol beyni içerisinde olası bir elektronik/yazılım hatasına karşı güvence olarak sizin dediğiniz tipte mekaniksel bir tetikleyici bulunur genelde. Ama modern araçlarda sadece basit bir mekanik tetikleyici ile çalışan sistem ben bilmiyorum. Modern derken son 3-5 sene değil, 15 senedir falan SRS kontrolcüleri çok gelişti. Kaza anında milisaniyeler içerisinde verileri işleyip ona göre eylem alabiliyorlar.
Aşağıya 2001 model aracımın direkt üreticisi tarafından verilen bilgilendirmesini ekliyorum. Dikkat ederseniz yan hava yastıkları için mekaniksel tetikleyici kullanılıyor, ama direkt havayastıklarına bağlı değil. Yine SRS beyni üzerindeki ivmeölçerden doğrulama alarak ateşleme emri veriyor. 20 senelik bir araç tamamen lojik devrelerle bunu yapıyorsa, yenileri siz düşünün. Buna ek olarak, kaza gerçekleştiğinde çarpışma verilerinin sisteme kaydedildiğini söylüyor, 2001 model araçta bu özellik varsa 2011 hayli hayli yapar. Bu da konu sahibi arkadaşa faydalı bir bilgi.
Aşağıya da çok daha yeni ve modern bir aracın (bu araçta önde çarpışma sensörleri de var) öndeki sensörle ilgili kısmını yükledim. Açıkça yazdığı üzere bu iki sensör daha iyi koruma sağlayabilmek için, ekstra veri kaynağı olarak kullanılıyor. Yine SRS beyninde ivmeölçer mevcut. Hatta öndeki sensörlerde de ayrı ayrı ivmeölçerler mevcut ve bu veriyi içeri aktarıyorlar, son kararı beyin veriyor. Bir arıza durumunda yine sadece SRS beyni içerisindeki ivmeölçer kullanılıyor. Bu sensör içerisinde olası bir problemde son çare olarak sizin dediğiniz tip tetikleyici olması gayet normal. Ama sizin bahsettiğiniz tamamen mekaniksel çalışan sistemler eskide kaldı, evet hala kullanılıyor ama olası bir arıza durumunda güvenlik elemanı olarak.
Ve keşke hiç tanımadığımız birisini özet olarak yazdığı bir mesajına dayanarak cahillikle suçlamasak.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 14 Ağustos 2021; 17:16:38 >
-
Dava açip tazminat isteyin ford'dan. Aracı şu hale getiren bir kazada açılmayacak da ne zaman açılacak.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
1 - Kabinin ortalarında bir yerde olan ivme ölçer kontrolcünün içine girdi eyvallah.
2 - Airbag kontrolcüsünün fişini çekersen tabi airbag lambası yanar. Ona lafımız yok ama sizin dediğiniz ve yerini tarif ettiğiniz ivme ölçer ESP/ABS sistemleri için kullanılır. Yazdığınız mesajı dikkatlice okursanız kontrolcünün içini değil bağımsız bir sensörü tarif ettiğinizi göreceksiniz.
3 - Ben size cahil demişim. Ama sizde bana cahil demişsiniz. Burası bir forum, net ve kati suretle gerçek olmayan bir bilgi bence paylaşılmamalı. Tartışılmalı, ayrı konu.
4 - Dünya da bir araç yoktur ki airbag sensörüne dört tane pin girsin. Sizin dediğiniz ivme ölçerlerin sensörlerin içerisinde olması demek her bir sensörde o ivme ölçeri çalıştıracak ve gerekli veriyi araca sevkedecek mikrodenetleyicilerin olması demek. Ben daha öyle birşey görmedim, göreceğimide zannetmiyorum.
5 - Mekanik sensörlerin veya ivme ölçerin direk hava yastıklarına bağlı olması zaten mümkün değil. İmkansız. Dediğiniz şeyin buton ile led yakmaktan farkı yok. İvme ölçerde o fünyeyi patlacak akıma yol veremez. Dediğiniz gibi olsa zaten araç arıza durumunda lamba yakamaz. Akü dalgalanması durumunda bile ark yaparak fişekleri tetikleyebilir. Yine şöyle düşünün bir arduino ile led yakabilirsiniz. Ancak bir ampül yakamazsınız. (Ek donanımlar olmaksızın.)
6 - Sizin de dediğiniz gibi yazılım/elektronik hatası. O hata ihtimalinden dolayı zaten mekanik. Milisaniyeler içerisinde gerçekleşmesi gereken bir olaya sağlama yaptıramazsınız. Sadece çalışmasını umut edebilirsiniz. İşinizi yaptıysanız zaten çalışır.
7 - Mesajıznda yine yazmışsınız "(bu araçta önde çarpışma sensörleri de var)" diye, hani olmayanları da var gibisinden. Hocam çarpışma sensörleri olmadan bir hava yastığı sistemi düşünülemez zaten.
8 - En ufak ama en ufak arıza durumunda sistem tamamen devre dışı kalır. Asla yedek veriyle çalışmaz. Güvenlik sistemlerinde alternatif veri mantığı yoktur.
9 - Sizin kontrolcünün içerisinde olduğunu söylediğiniz ivme ölçerler zaten var. X ve Y eksenleri için. Ama bu ivme ölçerler ne işe yarıyor? Şöyle hayal edelim bir sürücü aracı virajdan viraja sert bir şekilde atıyor. Bunun sonucunda bu ivme ölçerler deli gibi G kuvveti ölçüyor elbette. Peki yastık patlıyor mu? Hayır.
Yani daha teknik açıklamak gerekirse bu veriler sürekli işlenir. Günümüz araçlarında mesela otomatik vites gibi donanımların çalıştırılması sırasında da referans alınır.
(Araç rampada veya eğimde mi Şeklinde.)
Peki bu kontrolcü içerisinde olan ivme ölçerler yastıkları patlatmak için değilse ne işe yararlar.
Hangi tarafta yastıkların patlayacağına karar verirler.
Araçta çok fazla yastık vardır aracın ne tarafa sürüklendiğini bilmek ister.
En son mevcut G şiddeti neydi aşırı abartıysa hepsini patlatalım gibi kararlar için kullanılır.
O kodları yazan ve sistemi kuran ekibin standartlar çerçevesindeki hayal gücüne kalmıştır.
Yani ivme ölçerler hava yastıklarını tetiklemez. Tetikleyemez.
Sizinde dediğiniz gibi yardımcı olarak kullanılabilir ama istisnadır ve düşük bütçeli araçlarda gereksizdir.
Yine isterseniz kontak açıkken aracın içine oturup kemerinizi bağlayın. Biri de beyzbol sopasıyla şaşe direğine bir tane geçirsin. Dediğiniz gibi ivme ölçerler sayesinde patlıyorsa yastık, hava yastıklarınız açmaz. Sonuçta beyzbol sopası sensörün boşalmasını sağlayabilir ama aracınıza ivme kazandırmaz, değil mi?
Yine birde şöyle düşünelim hepimiz aşırı derece G kuvveti üreten durumlara düşmüş ve bir şekilde toparlayarak kazadan kaçınmışızdır. Yastığın patlaması gereken bir ivme eşiği varsa her kaza atlattığımızda hava yastıkları patlardı. (Aktif gergili emniyet kemerinin sıkıp bırakmasını hayal edin.)
Hava yastıklarının patlaması için üretilen G verisinin bir anda son bulması (çarpma) sonra tekrar üretilmesi gerekir (sekme) bu değişken veride bulunması gereken eşikleri kim hesaplayabilir?
Peki onun yerine bir mekanizma yapsakda son bulma anında yani çarpma anında boşalsa ve tetik verse. Sonra sekmeden gelen veriyle de işimiz yok zaten.
Hangisi mantıklı sizce?
Fotoğrafda görülüyor bu arada ivme ölçerler. Merak edenler için. (Metalik dikdörtgen parçalar.)
Günümüzde üreticiler standartlarla belirlenen konulara standart çerçevesinde eklentiler yapabilir. Bu o firmanın keyfine ve bütçesine kalmış birşey.
Mesela Volkswagen MQB platformunda olan araçlarına yorgunluk tespit sistemi ekledi. Araçlar ilk çıktığında test edenler kamera nerde, sensör nerde dediler.
Uyuyor numarası yapıp sistemi aktive etmeye çalıştılar.
Ancak sistem nasıl çalışıyor;
Direksiyon açı sensöründen gelen verileri yorumluyor.
(Daldığınızda uyanır uyanmaz bir direksiyonu silkelersiniz. Viraja dalgın girdiğinizde çıkarken direksiyona keskin komut verirsiniz.)
Bilmediğimiz başka verileri de kullanıyorlardır elbette. Bunu sadece o firma bilir. Zaten böyle şeyler bildikleri veya bilmedikleri için markalar.
Volkswagen bu şekilde zaten koymak zorunda olduğu sensörlere yazılım entegre ederek bedava elde eder. X firması sensöre para harcar 10 liraya elde eder.
Sonuç olarak otomobil firmaların uymak zorunda oldukları regülasyonlar var ve hiç birinde hava yastığını ivme ölçer ile patlatabilirsiniz yazmıyor.
O regülasyonlara uymak zorunda oldukları için halen direksiyon mili var. O regülasyonlara uymak zorunda oldukları için fren pedalı halen mekanik olarak bağlı.
Yine o regülasyonlar yüzünden otonom sürüş yapılamıyor.
Sonuç olarak tartışmak güzeldir, ben bilemeyebilirim veya siz bilemeyebilirsiniz ama kafadan otorite gibi senin dediğin yanlış denmez. Eksik denir, bak şu konu da var denir.
Ben arkadaşın aracının sensörlerinin ne şekilde olduğunu biliyorum. Basitçe onu anlatmak istedim. Ama yine de iyi oldu arkadaşlar ve gelecek nesiller okur bilgilenir.
Düzenleme sebebi : Ekleme
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi think of idea -- 14 Ağustos 2021; 19:4:42 >
-
Kusura bakmayın ama arabanın şaftı kaymış yorumdakiler belkide ford yapay zeka geliştirdi durumu inceleyip ona göre açılmıyordur felan diyor troll mu bilemedim. Servis demek yeterli ivme olmadığı için açılmamış diyor. Araba sürerken onu diyene aynı süratte bir vuracaksın buna anlar ivmeyi hava yastığının önemini. Burada sağ çıkmış olabilir ama kafasını çarpsaydı, bir sürü olay olabilirdi. Rezillik resmen cevapları. Allah'ım ne garip insanlar var. Çok geçmiş olsun, Allah yardımcınız olsun
Edit: Ekleme yaptım.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kayraTsu07 -- 14 Ağustos 2021; 19:26:24 >
-
Gecmis olsun hocam, ford hava yastigi isini cok beceremiyor sanirim
Ya ufleyince patliyor, ya gerektiginde patlamiyor
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
İyi de hiç bir marka hava yastığının (her türlü şart oluşsa bile) %100 açılacağını garanti etmiyor ki. Bu davadan bir şey çıkacağını sanmam.
-
İvmeölçerin ortada olduğunu söylerken zaten SRS beynini kast etmiştim. SRS beyinleri neredeyse tüm araçlarda orta konsolun altındadır. Doğal olarak ivmeölçer de orada bulunur. SRS ünitesi içinde olmayan sensör de demek istediğimi (yani havayastıklarının ivmeölçer kullanılarak aktif edildiğini/edilebileceğini) değiştirmiyor. Bunu bildiğinizi varsayarak yazmıştım.
Mekanik sensör (burada tetikleyici anlamında kullanıyorum, ölçüm yapan sensör değil) doğrudan hava yastığına bağlı olabilir. Hatta dışarıdan harici bir enerjiye de gerek duymayabilir. Eski araçların yan hava yastıklarından böyle çalışanlar vardır. Çok kaba tabirle koltukta veya direkte/kapıda çakmak gibi çalışan tetikleyiciler vardır. Üzerlerine darbe vurduğunuzda ateşleyip yastığı patlatırlar.
"Yani ivme ölçerler hava yastıklarını tetiklemez. Tetikleyemez." Yazdıklarımı/oraya koyduğum kaynaklarımı okumadınız sanırım. Onları volvo yetkili servis kılavuzundan aldım, açık açık yazıyor 2001 model araçta dahi hava yastıklarının açılmasına asıl senaryoda yazılımsal/elektronik yöntemlerle karar veriliyor. Arıza durumunda fail-safe olarak da bir mekanik switch koymuşlar, ama sistem düzgün çalışırken patlama komutu ivmeölçer yardımıyla dijital hesaplanıp gönderiliyor. Bu araçta önden çarpışmalar için ekstra bir çarpışma sensörü yok (fail-safe'i saymazsak). Bütün olay SRS beyni içindeki 2 ivmeölçer yardımıyla yapılıyor. Hatta ivmeölçer sayesinde kazanın şiddetini ölçüp ona göre farklı komutlar verebiliyor. (Hava yastıklarını düşük kademede açma gibi).
"Hava yastıklarının patlaması için üretilen G verisinin bir anda son bulması (çarpma) sonra tekrar üretilmesi gerekir (sekme)" yalnız G kuvveti ivmeye bağlı bir ölçüdür. Hareket halinden çarparak durduğunuzda zaten G kuvveti oluşmuştur. Geri sekme dediğiniz eğer etki-tepki ise o kuvvettir ve onun büyük kısmı aracın deforme olmasıyla karşılanıyor.
Arabada sert fren yapınca veya virajları dönünce patlamaz çünkü mühendis ani fren ivmesinin ne olduğunu biliyor, çarpma ivmesinin bundan çok daha fazla olduğunu biliyor. Doğal olarak frende tepki vermiyor sistem. Zaten ani fren veya virajlarda en fazla 1-1.5 G'ye maruz kalırsınız. Benim diyen spor araçlar yanal olarak 1 G tutunmanın üzerine zar zor çıkabiliyor. Jet uçaklarında dahi maksimum limit 8-10 G kadardır. Bir kaza anında ise 30-40 hatta yüksek hızlarda 70-80 G'leri çok rahat görebilirsiniz. Sistemi buna göre yazarsanız, sadece kaza anında patlamak üzere, gayet güzel çalışır. Burada sistem derken ivmeölçerin bağlı olduğu kontrol ünitesinden bahsediyorum. Tabii ki hava yastığı doğrudan ivmeölçerin kendisine bağlı değil, arada SRS ünitesi kontrolcü olarak görev yapıyor. Patlama sinyali de buradan gidiyor.
Bu arada bahsettiğiniz kemer sistemi pasif gergidir. Aktif gergi kaza anında patlayarak kemeri geri saran sistemin adı.
Yardımcı olarak kullanılabilecek sistemler üreticiden üreticiye değişir. En güvenlisi şüphesiz ikisinin de kullanıldığı sistemlerdir. Sizin söylediğiniz gibi sadece fiziksel deforme ile aktif olan sensörlere sahip bir sistemde ağır kazalarda dahi "sensöre denk gelmemiş" diye hava yastığı açmama durumu olabilir. Sizce bu ne kadar mantıklı? Hangi üretici böyle bir riskin altına girer. Eğer ki giriyorlarsa, ve konudaki araç böyle bir sorundan muzdaripse bu durumda Ford güvenlikte sınıfta kalmış demektir. Böyle bir durumda bu konuşmanın da anlamı kalmıyor çünkü ben sadece bu yönteme bağlı çalışan araç kaldığını bilmiyordum, eğer öyleyse yeni bir şey öğrenmiş oldum. Gerçi bahsi geçen araç da çok yeni değil, yine 15 senesi var, ayrı konu.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 14 Ağustos 2021; 22:17:53 >
-
Güvenli TrafikyoutubeTrafik kazaları önlenebilir, yeter ki isteyelim. Biraz dikkat, biraz sabır her şeyi yoluna koyabilir. Unutmayın, trafik kurallarına uymak, yaşama sımsıkı sarılmaktır. Kocaeli Alfa Romeo kazası Kocaeli Maraton BMW kazası Nevşehir Honda Civic Doblo kazası Nevşehir Axor kazası Qashqai kazası Sakarya Ford Connect ve Toyota Corolla kazası Trabzon Volkswagen Bora kazası Şanlıurfa Ford Fusion Volkswagen Golf kazası Aksaray Fiorino Ford Focus kazası Şanlıurfa Renault clio symbol SUV kazası Ardahan Opel Astra ve Ducia Duster kazası Karabük Murat 131, Golf Axor Kamyon ve Kangoo kazası Arızalı Honda Civic ve Fiat albea kazası Osmaniye iki Toyota Corolla kazasıhttps://www.youtube.com/watch?v=T--WGTHdrdw&ab_channel=G%C3%BCvenliTrafik
Şu videoda 3:15 teki kazaya bakın.
Sizin çarpışma şiddetide buna benzer sanırım.
Videodaki iki aracında airbagler açılıyor.
Sizin arabanın airbag açmaması büyük soru işareti.
Bence davanın peşini bırakmayın.
-
1 - Onu kast etmediğinizi ikimizde biliyoruz ama dediğim gibi önemli değil.
2 - İvme ölçer hakkında yazdıklarınızı anlayamadım yorumlayamıyorum.
3 - Sensör ile aktif olan hava yastığı mı? Çakmak gibi? Manyetolu yani? Bildiğiniz bir model örnek verebilir misiniz? Manyeto gibi kontrolsüz bir patlamaya sebep verebilecek bir donanımı sıfır bir otomobile entegre etmek ve müşteriye sunmak? En basit makineler bile röle ile güç alır. Burda şaselerde bulunan sensörleri anahtar, airbag kontrolcüsünü röle ve nihayetinde aküyü güç kaynağı olarak düşünün lütfen. Bildiğiniz bir model varsa da merakla bekliyorum.
4 - Sizin o fail-safe dediğiniz sensör veya anahtar sistemin birincil koşulu sağlaması değil. Biraz daha ısrar ededrseniz ilgili ISO dosyasını parasını ödeyip alarak size yollayacağım. Halka açık alanda paylaşmak sıkıntı yaratabilir.
5 - Size içerisinde ivme ölçer olmayan autoliv veya denso marka onlarca airbag kontrolcüsü foroğrafı gönderebilirim. Farklı komutlar mevzusuna bende değindim zaten.
6 - 30-40 hatta 70-80 şiddetinde G kuvvetimi? benim diyen pilot özel ekipmanlar en fazla 9G şiddetine dayanabilir. Ortalama bir insan 5G. Dediğiniz kuvvetlere çıkacaksak kaza anında donanımların hepsi gereksiz anında kemik torbalarına dönüşürüz.
7 - Patlama sinyali diye birşey yok sensör içerisinde bulunan anahtar konum değiştirir ve kontrolcü fünyeye gerilim uygular. Hatta akü bağlantısının kesilmesi ihtimaline karşı kontrolcü içerisinde kapasitörler bulunur.
8 - Hiç yeni arabaya binmemişsiniz herhalde bir yakınınızdan Golf 7 rica edin ve biraz virajlarda asılın. Aktif gergi derken anlam karmaşası yaratmış olabilirim kast ettiğim pre safe benzeri bir sistem elektrik motorunun kemeri germesi ve geri bırakması. Fünyenin patlayıp kemeri kitlemesi ayrı konu.
9 - Bu işin temeli ve standartı dediğim gibi fizksel mekanik anahtarlı sensörlerdir. Sizin dediğiniz temel değil ekstradır. Siz tam aksini iddaa ediyorsunuz.
Gerçekten artık sıkıldım ve uzatmak istemiyorum. Dediğim gibi biraz daha uzatırsanız 100 dolar civarı bir para harcayıp ilgili standartların .pdf dosyalarını alıp size yollayacağım.
Birde attığınız servis kılavuzları serviste çalışan teknisyenler için. Genel olarak fikir edindirme amaçlı. İşin ne olduğunu standartlar ve üretimde bulunan mühendisler belirler.
-
Bir focus sahibi olarak tedirgin etti bu konu beni... Geçmiş olsun hocam.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X