3-Dediğim gibi eski araçlarda böyle olanlar vardı, aşağıya benim bildiğim bir örneği koyuyorum. Koltuğun yan tarafında tetikleyici var, normalde trim parçasının arkasında gizli. Koltukta herhangi bir işlem yapılacağı zaman kazara bir darbeyi önlemek adına plastikten bir koruma parçasını tetikleyici önüne takıyorsunuz. Mark Nileyoutube Volvo 850 sips activation on my old seat https://www.google.com/sorry/index?continue=https://www.youtube.com/watch%3Fv%3DRJGrljBvmok&q=EgQuLZpEGLOJ8ooGIhAYWEOVO5cwMLXDLIJ5lSZgMgFy4/5/7- Failsafe istisnasız her sistemde olur, ama dediğim gibi sistemsel bir arıza olmadığı durumda SRS sisteminin kontrolü dijital yöntemlerle de gayet yapılabilir. En kesin örneği kendi arabam, arabanın ne önünde ne arkasında bir çarpışma sensörü var (sadece yanlarda var). Ön iki hava yastığı ve kemerlerin kontrolü ivmeölçerler yardımıyla yapılıyor. Hatta değişken veri üretebilen bu sensörler sayesinde aracım kaza şiddetini 5 ayrı sınıfta kategorilendirip, buna göre aksiyon alabiliyor. Ve kaza anında ilk çarpışmadan sonra, ikinci bir çarpışma daha olursa bunu algılayıp tekrar gerekli komutları verebiliyor. Böyle bir kontrol yöntemi tamamen mekaniksel çalışan bir sistemde mümkün olmaz, olsa da oldukça meşakkatli olur. Patlama olayı tabii ki fünyeye verilen gerilimle gerçekleşir. Bu gerilim de röleden gelir, fakat röleye sinyal vermek gerekir. Bu sinyali tamamen mekaniksel çalışan sistemler de verebilir, ivmeölçerle yapan sistemler de verebilir. Bu zaten patlama sinyalidir, röle'ye güç verdiğinizde hava yastığı o an patlamıştır zaten. 6-G kuvvetinin uygulandığı süre çok önemlidir. Jet uçaklarında 8-9 G'lerde birkaç saniye dayanabiliyor pilotlar. G'ye maruz kaldığınız süre ne kadar kısaysa, o kadar fazla G'yi tolere edebilirsiniz. Araba kazaları da saniyeler altında gerçekleşiyor. Dolayısıyla dediğim yüksek G seviyelerini belirli bir yere kadar tolere edebiliyor insan. 30G mesela 0.2 saniye etki ediyor. Ama 2 saniye etki etse muhtemelen hayat riske girerdi. Bununla ilgili verileri nette çok yerde bulabilirsiniz. Hatta hesaplama sitesi bile yapmışlar, https://www.omnicalculator.com/physics/car-crash-force Forumda daha rahat gözükmesi için 2 tane grafiği yine aşağıya ekledim. 8- Yeni arabalara fazlasıyla bindim, Golf hiç denk gelmedi ama. Eğer aynı şeyden bahsediyorsak, benim 2001 s40'ta da var o tarz bir ön gergi. Kasislerde, virajlarda vs. kemeri siz farkında olmadan kilitliyor, düze gelince bırakıyor. Koltuktan kaymanızı-zıplamanızı engelliyor yani. Golf'teki kemeri kilitlemekle kalmayıp bir de üstüne sürekli geri çekebiliyorsa güzelmiş, ama bunun ismi farklı olmalı. Ben aktif gergi derken sadece kaza anında aktifleşen ateşlemeli sistemden bahsediyordum çünkü. 9- Bu işin temeli mekanik anahtarlı sensörlerse, volvo bu işi 20-25 senedir yanlış yapıyor demektir. Adı güvenlikle anılan bir markanın da böyle bir hataya düşeceği takdir edersiniz mantığa aykırı. İşin özeti, SRS kontrolü iki ayrı çeşitle de yapılabilir, ikisi beraber kullanılarak da yapılabilir. Tamamen mekaniksel veya dijital (ki dijitalin de mekanik failsafe'i yine vardır) olması üreticiye kalmış. Dolayısıyla bu demek değil ki bu kontrol mutlaka bu şekilde olmalı. Ben yalnızca, hala tamamen mekaniksel olarak çalışan araçlar kaldığını bilmiyordum. Doğruysa yeni bir şey öğrenmiş oldum. |
Airbag açılmadı, Ford kusuru kabul etmiyor (9. sayfa)
-
-
Araçtaki her kisi icin 1 milyon lira olacak şekilde tazminat davası acin.Boyle rezillik olamaz
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Türkiye üretimi bu kadar olur :)))
-
Aracın şase çökmüş, kapılar çamurluları kastırmış. Motor düşmüş. Muhtemelen arka saça yaslanmıştır. Akslar dahil birçok mekanik parça kırılmış. Tampon Demir’i gezintiye çıkmış.
Bence güzel güzel izah edenlere çok tenezzül etmeyin. Arac tam kafadan girmiş. Sağlam darbe almış. Taklalarda vs bazı durumlarda öngörülen kaza senaryolarından farklı durumlar oluşabildigi icin açmayabiliyor. Ancak tam önden yapılan bu şiddetteki bir kazada açmaması ayip.
Geçmiş olsun.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: nacker3-Dediğim gibi eski araçlarda böyle olanlar vardı, aşağıya benim bildiğim bir örneği koyuyorum. Koltuğun yan tarafında tetikleyici var, normalde trim parçasının arkasında gizli. Koltukta herhangi bir işlem yapılacağı zaman kazara bir darbeyi önlemek adına plastikten bir koruma parçasını tetikleyici önüne takıyorsunuz.
Mark NileyoutubeVolvo 850 sips activation on my old seathttps://www.google.com/sorry/index?continue=https://www.youtube.com/watch%3Fv%3DRJGrljBvmok&q=EgQuLZpEGLOJ8ooGIhAYWEOVO5cwMLXDLIJ5lSZgMgFy4/5/7- Failsafe istisnasız her sistemde olur, ama dediğim gibi sistemsel bir arıza olmadığı durumda SRS sisteminin kontrolü dijital yöntemlerle de gayet yapılabilir. En kesin örneği kendi arabam, arabanın ne önünde ne arkasında bir çarpışma sensörü var (sadece yanlarda var). Ön iki hava yastığı ve kemerlerin kontrolü ivmeölçerler yardımıyla yapılıyor. Hatta değişken veri üretebilen bu sensörler sayesinde aracım kaza şiddetini 5 ayrı sınıfta kategorilendirip, buna göre aksiyon alabiliyor. Ve kaza anında ilk çarpışmadan sonra, ikinci bir çarpışma daha olursa bunu algılayıp tekrar gerekli komutları verebiliyor. Böyle bir kontrol yöntemi tamamen mekaniksel çalışan bir sistemde mümkün olmaz, olsa da oldukça meşakkatli olur.
Patlama olayı tabii ki fünyeye verilen gerilimle gerçekleşir. Bu gerilim de röleden gelir, fakat röleye sinyal vermek gerekir. Bu sinyali tamamen mekaniksel çalışan sistemler de verebilir, ivmeölçerle yapan sistemler de verebilir. Bu zaten patlama sinyalidir, röle'ye güç verdiğinizde hava yastığı o an patlamıştır zaten.
6-G kuvvetinin uygulandığı süre çok önemlidir. Jet uçaklarında 8-9 G'lerde birkaç saniye dayanabiliyor pilotlar. G'ye maruz kaldığınız süre ne kadar kısaysa, o kadar fazla G'yi tolere edebilirsiniz. Araba kazaları da saniyeler altında gerçekleşiyor. Dolayısıyla dediğim yüksek G seviyelerini belirli bir yere kadar tolere edebiliyor insan. 30G mesela 0.2 saniye etki ediyor. Ama 2 saniye etki etse muhtemelen hayat riske girerdi. Bununla ilgili verileri nette çok yerde bulabilirsiniz. Hatta hesaplama sitesi bile yapmışlar, https://www.omnicalculator.com/physics/car-crash-force
Forumda daha rahat gözükmesi için 2 tane grafiği yine aşağıya ekledim.
8- Yeni arabalara fazlasıyla bindim, Golf hiç denk gelmedi ama. Eğer aynı şeyden bahsediyorsak, benim 2001 s40'ta da var o tarz bir ön gergi. Kasislerde, virajlarda vs. kemeri siz farkında olmadan kilitliyor, düze gelince bırakıyor. Koltuktan kaymanızı-zıplamanızı engelliyor yani. Golf'teki kemeri kilitlemekle kalmayıp bir de üstüne sürekli geri çekebiliyorsa güzelmiş, ama bunun ismi farklı olmalı. Ben aktif gergi derken sadece kaza anında aktifleşen ateşlemeli sistemden bahsediyordum çünkü.
9- Bu işin temeli mekanik anahtarlı sensörlerse, volvo bu işi 20-25 senedir yanlış yapıyor demektir. Adı güvenlikle anılan bir markanın da böyle bir hataya düşeceği takdir edersiniz mantığa aykırı.
İşin özeti, SRS kontrolü iki ayrı çeşitle de yapılabilir, ikisi beraber kullanılarak da yapılabilir. Tamamen mekaniksel veya dijital (ki dijitalin de mekanik failsafe'i yine vardır) olması üreticiye kalmış. Dolayısıyla bu demek değil ki bu kontrol mutlaka bu şekilde olmalı. Ben yalnızca, hala tamamen mekaniksel olarak çalışan araçlar kaldığını bilmiyordum. Doğruysa yeni bir şey öğrenmiş oldum.
Hocam bir önceki mesajda da demiştim uzatmak istemiyorum diye.
Volvo sistemin adına SIPS demiş dikkat ederseniz. Curtain Air Bag dememiş.
Volvo güvenlik sistemlerinde öncüdür araba satmasalar bile patentlerinden para kazanır ama siz SIPS olan başka araba gördünüz mü?
Çok iyi bir sistem olsa herkes kullanırdı değil mi? Bizim konumuz ney? Air Bag sistemi.
Yani sadece laf kalabalığı yapıyorsunuz. Esas sorularıma cevap vermek yerine işinize gelenlere cevap veriyorsunuz.
Mesleğinizi söylesenizde bizde rahatlasak bu uzmanlık nereden geliyor?
Google ile YouTube çıktı herkes uzman oldu.
Bir kaç saniye dediğiniz G şiddetine normal insanlar maruz kalmaz, kalamaz kaza anında.
Max Verstappen yaptığı büyük kazada aracı 51G şiddetine maruz kaldı. Bakın Max diyorum F1 diyorum. Hangimizin arabası o kadar sağlam.
Hangimiz o kadar yüksek şiddete kaza yapıyoruz Air Bag açan?
Burda saçma sapan şeyleri yazarak insanların kafasını karıştırıyorsunuz.
ISO 12097-1:2002 standartından başlayın bakın. Linkini de ekliyorum bulamazsanız diye. ISO - ISO 12097-1:2002 - Road vehicles — Airbag components — Part 1: Vocabulary
Size kendi Dünyanızda mutluluklar. Mesleğiniz ney bilmiyorum ama bana ücret veren insanlar aptal demek ki.
Hayırlı günler
-
quote:
Orijinalden alıntı: Guest-C2560DDFD
Öyle mi kusuruma bakma kardeşim. Özür dilerim.Eyvallah
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Son paragrafa kadar kendinizi iyi tutmuşsunuz ama son paragrafla bulaşıcı hastalık filan kısmını anlamsız buldum. Mesajınız için teşekkür ederim.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Eyvallah hocam teşekkür ederim.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Eyvallah hocam teşekkür ederim.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Hocam araba dünyasından çok uzakta olduğunuzu düşünmeye başladım. SIPS Side impact protection system demek, volvo'nun yanal koruma sistemlerine verdiği isim. Buna tavan/koltuk hava yastığı ve diğer şasi ile alakalı mekanizmalar dahil. Videoda da görüldüğü üzere patlatılan şeyin artık her araçta bulunan koltuk hava yastığından hiç bir farkı yok.
Her marka buna kendi istediği adı verir. SIPS olan başka araba yok çünkü o adı volvo kapmış zaten. Ama her araçta aşağı yukarı benzer çalışan yan hava yastıkları mevcut, her üretici de kendi seçtiği isimle adlandırıyor bunları. SIPS demiyor da SRS adı altına dahil ediyor vs. Sistem aynı çalışsa da (hava yastıkları ve şasi güçlendirmesi olarak) istese de SIPS diyemez. Benim anlattıklarım da markadan bağımsız, hava yastığı özelinde bahsettiğim konular. Laf kalabalığı yapıyorsunuz demek yerine, yazdıklarımın niye yanlış olduğunu açıklasanız daha faydalı olurdu.
Eğer mühendisseniz gerçekten şanssız bir durum, önceki mesajımda 2 ayrı grafik, 1 de hesaplama sayfası verdim. Çok basit aramalarla otomobillerle kaza anında bahsettiğim G değerlerine maruz kalacağınızı öğrenebilirsiniz. Yine önceki mesajda dediğim gibi, G kuvveti kadar bu G'ye maruz kalınan süre çok önemlidir. Kazalar göz açıp kapayıncaya kadar oluyor, dolayısıyla basit/orta kazalarda dahi 15-20 G'ler gayet normal değerler. 50-60 G'ler zaten anlık dahi olsa artık ölümcül sınıfa giriyor. Hızlı bir aramayla bir açıklama buldum, aşağıya ekledim:
Alıntı
metni:Right now, anyone reading this is being exposed to roughly 1 G, which means that a 160-pound person feels the exertion of being 160 pounds. Riding an extreme roller coaster can produce up to 6 Gs (or the feeling of 960 pounds of force on that person's body) for brief periods, according to an order of magnitude listing found on Wikipedia that cites numerous scientific reports. A fighter jet pilot wearing a pressurized protective suit can experience up to 12 Gs (or nearly a ton of force for that same hypothetical person) on a sharp maneuver, which is enough to make an unprotected person pass out as the force inhibits blood from being pumped from the heart into the brain. Hitting a level of about 18 Gs is enough to start causing human injury, like burst capillaries, bruising or broken bones. This can happen as the body's soft internal structures keep moving due to inertia for milliseconds after the exterior of the body has slowed as the car itself slows. A passenger wearing a stretching-style seat belt -meant to extend the time it takes the person to slow- during a 30 mph crash is briefly exposed to 20 Gs (or about 3,200 pounds of force on the 160 pound person), according to an online accident simulator from the physics department at Georgia State University. With a nonstretching seat belt, that force in that same crash increases to about 30 Gs (about 4,800 pounds of force), which can worsen injuries and perhaps even break bones, but is usually survivable. Modern cars are made with crumple zones, which are meant to absorb some of the energy of the crash before it can reach a vehicle's occupants Beyond 50 Gs, the risk of serious injuries or death is significant. Without a belt, that same person in a 30 mph crash can be subjected to about 150 Gs (or a potentially fatal 24,000 pounds of force), according to the online simulator. Bu arada F1 araçları son derece güvensiz araçlardır, bu bakımdan normal yol araçlarıyla kıyas yapılamaz. Yarış araçlarında güvenlik alt önceliklerden birisidir, kemer/kask/koltuk dışında koruma sistemleri bile yoktur zaten. Araçlar güvenli dahi olsa 51G de oldukça yüksek bir değer zaten. Ama kazalarda sizin dediğiniz 3-5-8 G ile sınırlı kalmıyoruz. 50 olmasa bile 10-30 gayet normal değerler.
ISO belgelerinin -2 ve -3 uzantılarına erişim sağlayıp okudum (-1 terminolojiyi anlatıyor). Tartıştığımız konuyla alakası yok. Belgeler hava yastığının kendisinin test yöntemlerini anlatıyor. Biz tetikleyici/kontrolcü mekanizmaları konuşuyoruz.
Söylediklerim saçma ise lütfen kaynaklarla destekleyerek karşı tezinizi oluşturun. Ayrıca, youtube'a kaynağın k'si için bile bakmam.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 15 Ağustos 2021; 18:14:31 >
-
Geçmiş olsun.
Airbag ömrü; Mercedes, Bmw, Vw, Audi ve Porsche gibi premiumlar haricinde diğer standart üreticilerin araçlarında, sistemin en optimum çalışması maksimum 10 yıl ile sınırlı diye biliyorum. 15 yıl sonra zaten açılmaması muhtemel.
Neyse belki araç evveliyatında ki hasar durumu filan bunu erkene çekmiş olabilir.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: nackerHocam araba dünyasından çok uzakta olduğunuzu düşünmeye başladım. SIPS Side impact protection system demek, volvo'nun yanal koruma sistemlerine verdiği isim. Buna tavan/koltuk hava yastığı ve diğer şasi ile alakalı mekanizmalar dahil. Videoda da görüldüğü üzere patlatılan şeyin artık her araçta bulunan koltuk hava yastığından hiç bir farkı yok.
Her marka buna kendi istediği adı verir. SIPS olan başka araba yok çünkü o adı volvo kapmış zaten. Ama her araçta aşağı yukarı benzer çalışan yan hava yastıkları mevcut, her üretici de kendi seçtiği isimle adlandırıyor bunları. SIPS demiyor da SRS adı altına dahil ediyor vs. Sistem aynı çalışsa da (hava yastıkları ve şasi güçlendirmesi olarak) istese de SIPS diyemez. Benim anlattıklarım da markadan bağımsız, hava yastığı özelinde bahsettiğim konular. Laf kalabalığı yapıyorsunuz demek yerine, yazdıklarımın niye yanlış olduğunu açıklasanız daha faydalı olurdu.
Eğer mühendisseniz gerçekten şanssız bir durum, önceki mesajımda 2 ayrı grafik, 1 de hesaplama sayfası verdim. Çok basit aramalarla otomobillerle kaza anında bahsettiğim G değerlerine maruz kalacağınızı öğrenebilirsiniz. Yine önceki mesajda dediğim gibi, G kuvveti kadar bu G'ye maruz kalınan süre çok önemlidir. Kazalar göz açıp kapayıncaya kadar oluyor, dolayısıyla basit/orta kazalarda dahi 15-20 G'ler gayet normal değerler. 50-60 G'ler zaten anlık dahi olsa artık ölümcül sınıfa giriyor. Hızlı bir aramayla bir açıklama buldum, aşağıya ekledim:
Alıntı
metni:Right now, anyone reading this is being exposed to roughly 1 G, which means that a 160-pound person feels the exertion of being 160 pounds. Riding an extreme roller coaster can produce up to 6 Gs (or the feeling of 960 pounds of force on that person's body) for brief periods, according to an order of magnitude listing found on Wikipedia that cites numerous scientific reports. A fighter jet pilot wearing a pressurized protective suit can experience up to 12 Gs (or nearly a ton of force for that same hypothetical person) on a sharp maneuver, which is enough to make an unprotected person pass out as the force inhibits blood from being pumped from the heart into the brain. Hitting a level of about 18 Gs is enough to start causing human injury, like burst capillaries, bruising or broken bones. This can happen as the body's soft internal structures keep moving due to inertia for milliseconds after the exterior of the body has slowed as the car itself slows. A passenger wearing a stretching-style seat belt -meant to extend the time it takes the person to slow- during a 30 mph crash is briefly exposed to 20 Gs (or about 3,200 pounds of force on the 160 pound person), according to an online accident simulator from the physics department at Georgia State University. With a nonstretching seat belt, that force in that same crash increases to about 30 Gs (about 4,800 pounds of force), which can worsen injuries and perhaps even break bones, but is usually survivable. Modern cars are made with crumple zones, which are meant to absorb some of the energy of the crash before it can reach a vehicle's occupants Beyond 50 Gs, the risk of serious injuries or death is significant. Without a belt, that same person in a 30 mph crash can be subjected to about 150 Gs (or a potentially fatal 24,000 pounds of force), according to the online simulator. Bu arada F1 araçları son derece güvensiz araçlardır, bu bakımdan normal yol araçlarıyla kıyas yapılamaz. Yarış araçlarında güvenlik alt önceliklerden birisidir, kemer/kask/koltuk dışında koruma sistemleri bile yoktur zaten. Araçlar güvenli dahi olsa 51G de oldukça yüksek bir değer zaten. Ama kazalarda sizin dediğiniz 3-5-8 G ile sınırlı kalmıyoruz. 50 olmasa bile 10-30 gayet normal değerler.
ISO belgelerinin -2 ve -3 uzantılarına erişim sağlayıp okudum (-1 terminolojiyi anlatıyor). Tartıştığımız konuyla alakası yok. Belgeler hava yastığının kendisinin test yöntemlerini anlatıyor. Biz tetikleyici/kontrolcü mekanizmaları konuşuyoruz.
Söylediklerim saçma ise lütfen kaynaklarla destekleyerek karşı tezinizi oluşturun. Ayrıca, youtube'a kaynağın k'si için bile bakmam.
Kardeşim seninle baş edilmez taş olsa anlardı.
Araba dünyasına uzakmışım. Sen kaç defa açık şema okuyarak araç tesisatı ördün? Kaç defa iş makinesi revizyonu yaptın? Terbiyesiz herif!
Konu senin sadece ivme ölçer ile hava yastıklarının patladığını ve sensörlerin her araçta olmadığını söylemeden bak nerelere geldi.
Sabaha kadar yaz çiz ilk çarpma sensörü ekstra olarak da ivme ölçer konulur.
Bizim milletimiz okuma yazma alışkanlığı elde etmediği için bol bol görseller ile mesaj atıp duruyorsun.
Hayatının büyük bir kısmını YouTube'un oluşturduğuna da yemin edebilirim.
ISO dosyaları derya deniz nokta atışı seçmeye üşendim sen bakarsın diye zaten.
Naıl erişim sağladın onuda anlatsana birde. Biz para vermeden alamıyoruz da akıl ver bize olur mu?
Aynı politikacı gibi cımbızla haksız yada tartışmaya açık bir konu seçip diğerlerini görmezden geliyorsun.
SIPS o hava yastığına değil yan koruma teknolojisine komple verdikleri isim. Gerçi kime anlatıyorum.
Ben çürütmekten sen görmezden gelmekten bıkmadın.
Zaten olay konuya ilk yazdığım mesajın oldukça beğeni alması, anlıyorum seni gerçekten.
Bak ben de on senelik üyeyim bin tane mesajım yok. Sen on bin mesaja koşuyorsun.
Lütfen artık yazma gerçekten.
Gerçekten seninle uğraşamayacağım.
Ne kadar önemliymiş karizmanın çizilmesi senin için.
Allah ailene sabır versin.
En uzman sensin oldu mu? Tamam mı?
Tamam babam sen haklısın sen ağasın sen paşasın Allah çarşını pazar etsin.
F1 araçları çok güvensiz demene ise sadece acı bir şekilde tebessüm ediyorum kardeşim. Araba dünyasından hangimiz uzak acaba.
Düzenleme sebebi : Sayısız ekleme.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi think of idea -- 15 Ağustos 2021; 21:15:15 >
-
Bir cacik cikmaz fordun avukat ordusu var. Aracin garantisi yoksa hele hic ugrasmazlar. Bilirkisi raporunda arac airbaglari saglam aktif oldugu gorulur dava duser. Bu yuzden ford almiyorum hem parcasi pahali hem yakiti cok yakiyorlar hemde musteri hizmetleri rezalet bir mais kadar olamiyor.
Ucret talep edilmesi normal para uzerine calisiyor oranin kirasi vergisi personel masrafi nasil cikacak ?
Torostaki adam agir yaralidir, adamin Allah in vermis oldugu can disinda neyi var ? Yoksulluk boyle yazik o adama, kimbilir kac yillik alin teri hic oldu gitti kaskosuda yoktur.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Benim C max aracımda ilk aldığımda öndeki yolcu ve sürücü emniyet kemeri takılmadığında alarm çalardı şimdi çalmıyor.Bu sensörün kablosunda gevşeme veya birşey varsa benim araçtada açılmayabilir kontrol ettirsem iyi olur.
-
manevi tazminat davası açarken bol keseden sallamamak lazım. talep edilen tutarın tamamı kabul edilmeyeceği için reddedilen kısım kabul edilen kısımdan fazla ise kabul edilen kısım kadar üzerinden ford'a vekalet ücreti ödersiniz.
örneğin 1 milyon lira talep ettiniz, hakim 100 bin tl kabul etti, 900 bin tl red.
100 bin tl üzerinden sizin avukatınız ford dan 13.450,00 TL vekalet ücreti alırken normal şartlarda reddedilen 900 bin tl üzerinden sizde ford un avukatına 62.000,00 TL vekalet ücreti ödemeniz gerekecekken avukatlık tarifesi gereği reddedilen miktar kabul edilen miktarı geçemeyeceğinden siz de 13.450,00 TL ödersiniz.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hardcrss -- 16 Ağustos 2021; 9:22:26 > -
Hocam kusura bakma ama senin gibi insanları gördükçe hayret ediyorum. Bu kadar hoyrat, bu kadar iftiracı, bu kadar edep dışı ve bu kadar arsız nasıl olabiliyorsunuz? Hiçbir şey okumadan gelip insanın sinirlerini zıplatmak için pusuda mı bekliyordunuz? İlk mesajı okursan Toros'daki adamın ne durumda olduğunu görürdün!
-
quote:
Orijinalden alıntı: hardcrssmanevi tazminat davası açarken bol keseden sallamamak lazım. talep edilen tutarın tamamı kabul edilmeyeceği için reddedilen kısım kabul edilen kısımdan fazla ise kabul edilen kısım kadar üzerinden ford'a vekalet ücreti ödersiniz.
örneğin 1 milyon lira talep ettiniz, hakim 100 bin tl kabul etti, 900 bin tl red.
100 bin tl üzerinden sizin avukatınız ford dan 13.450,00 TL vekalet ücreti alırken normal şartlarda reddedilen 900 bin tl üzerinden sizde ford un avukatına 62.000,00 TL vekalet ücreti ödemeniz gerekecekken avukatlık tarifesi gereği reddedilen miktar kabul edilen miktarı geçemeyeceğinden siz de 13.450,00 TL ödersiniz.
Aciklama icin tesekkurler
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Keşke hakarete girmeden önce, açıp o 10 bin mesajıma bir göz atsaydınız, profilim herkese açıktır. Emin olun elim sizin zannettiğinizden çok daha fazla kirleniyor. Buna arabanın traversini indirip alt takım parçalarını değiştirmek, ekstra donanım eklemek için gerekli parçaları toplayıp, kablo diyagramlarından nerelere nasıl bağlantı yapılacağını çözmek, triger seti değiştirmek dahil. Hepsiyle alakalı mesajlarıma profilimden ulaşabilirsiniz, tabii iyice gömülmüştür artık, bayağı zaman geçti. En son supercharger projesi üzerinde çalışıyordum fakat hala tam üzerine yoğunlaşamadım, pek bir gelişme yok orada.
Alıntı
metni:Konu senin sadece ivme ölçer ile hava yastıklarının patladığını ve sensörlerin her araçta olmadığını söylemeden bak nerelere geldi. Sabaha kadar yaz çiz ilk çarpma sensörü ekstra olarak da ivme ölçer konulur. Sadece ivme ölçer ile de olabileceğinin en bariz kanıtını verdim size. Kendi aracım, ön tampon ve farları da zamanında bizzat kendim söktüm. Herhangi bir çarpışma sensörü yok. Zaten parça kataloğunda da yok. Ön havayastıkları ve kemerler tamamen ivme ölçerden gelen veriyle kontrol ediliyor. Hal böyleyken sizin dediğiniz yanlış diye diretmenin anlamını çözemedim.
Alıntı
metni:Bizim milletimiz okuma yazma alışkanlığı elde etmediği için bol bol görseller ile mesaj atıp duruyorsun. Gönderdiğim görseller manzara fotoğrafları değil ki, açık açık çarpışma hızı ve etkiyen G kuvveti yazıyor. Belki tarayıcınızda bir problem olabilir, grafiklerin eksenleri vs. sığmıyordur.
Alıntı
metni:SIPS o hava yastığına değil yan koruma teknolojisine komple verdikleri isim. Gerçi kime anlatıyorum. Ben çürütmekten sen görmezden gelmekten bıkmadın. Lütfen önceki mesajımı tekrar okuyun, orada açık açık söyledim sizle aynı şeyi(bknz. "SIPS Side impact protection system demek, volvo'nun yanal koruma sistemlerine verdiği isim. Buna tavan/koltuk hava yastığı ve diğer şasi ile alakalı mekanizmalar dahil.") .
SIPS içerisinde koltuk/tavan hava yastıkları da var. Fakat hava yastıkları özelinde diğer araçlardan pek bir farkı yok. Dolayısıyla SIPS veya başka adlandırma hiç bir şeyi değiştirmiyor. Koltuktan ve tavandan çıkan hava yastığı var mı, var.
Alıntı
metni:Zaten olay konuya ilk yazdığım mesajın oldukça beğeni alması, anlıyorum seni gerçekten. Cidden beğeni kıskançlığı peşinde vs. mi olduğumu sanıyorsunuz? Dediğim gibi profilim açık, açıp bakın açtığım konulara, yazdığım mesajlara. Her şey ortada.
F1 araçlarının trafik şartlarında normal yol araçlarından daha güvensiz olacağını inkar ediyorsanız, size tavsiyem arabanızın tavanını ve şasideki crumple bölgelerini kesip camını çıkartın, ve devamlı kask kullanın. En ufak bir kazada hangi araç daha güvenli maalesef tecrübe etmiş olursunuz.
Bu arada Iso belgesini birisi scribd'e yüklemiş. Görmek için scribd aboneliği gerekiyor ama merak için dahi kullanılsa yine de legal bir yol değil tabii, tasvip etmiyorum. Sırf bu tartışma için de o kadar ücret veremem, o paraya supercharger'ı alırım çok daha faydalı bir iş olur.
Her neyse, devam etmeye gerek yok. Konu sahibine saygısızlık oluyor.
-
Kontrol edildi hocam, sorun yok.
-
Otosan'ın çok sağlam avukatları var. Davalı oldukları dosyalarda inanılmaz savunma yapıyorlar. İyi bir avukatla devam etmenizi tavsiye ederim.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X