Değil. |
Akaryakıt alımında yeni sisteme geçiliyor: Ulusal Taşıt Tanıma Sistemi nedir? (4. sayfa)
-
-
İşin şu çip kısmında birileri çok ballı bir ihale almış gibi duruyor
-
Bu çip olayı öyle kapı açarken okuttuğunuz bip yapan şeyler gibi değil. Daha gelişmiş bir modül takılıyor. Elbette 1800 lira etmez ama işçilik vs. diyerek o para isteniyor. Şirketlerin bazı çalışanlarına verdiği yakıt yardımı için de aynı taşıt tanıma sistemi kullanılıyor. Onlar için de montaj işlemi hemen hemen aynı para.
Tabii özel şirketlerin bir kaç yüz aracıyla Türkiyenin milyonluk araç sayısını karıştırmamak lazım. Bu takma anlaşması kiminle yapılacakla işçilik için çok az para konulmalı çünkü talep çok olacak.
Şunun gibi bir şey. Daha basit olanları da vardır elbet.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gozcelik -- 14 Kasım 2024; 10:26:43 >
-
Şantiye gibi yerlere yakıtı taşıyan küçük tankerler var onların plakasına girilecek bence.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Ticari araçlar her yıl düzenli muayeneye girmiyormu, giriyor.
Bu işlem esnası km kontrolü yapılmıyormu, yapılıyor.
Bu araçların fabrika çıkış karma yakıt verileri bilinmiyormu, biliniyor.
Bir tutarsızlık tespit edildiğinde, sistem vergi kaçağını anında tespit edebilmeli.
Örnek: x şirket aracı önceki km kontrolünden sonra 1 yıl içinde 50 bin km yapmış ve tespit edilmiş ise.
Araca 500 bin km yakıt girdisi beyan edilmişse, sistem gel bakalım demeli.
Onuda geçelim, ağır araçlar, sürekli kantara girmek zorunda o an bile bırakın yıllık veriyi, aylık değişim oranını bulabilirler.
Haaa birileri çinden bu çipleri getirip satacaksa, orası ayrı.
Özetle basit bir yapay zeka bile, bu sorunu çözer..
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Mesela işletmeler jenaratörde kullanıyor ciddide yakıt tüketiyor bunlar. Şimdi elimizde 50 litrelik vidonla gittik benzinliğe o zaman nasıl olacak.
-
Jenaratörün bile günlük yakıt verisi bellidir, fabrika verisi baz alınır.
Devlet çip takıcaksa o jenarötöre taksın, yılda nekadar çalışmış onu ölçsün o zaman.
jenaratöre 1 yıl yakıt alıp 10 yıllık lt bazında beyan olursa, devlet fabrika verisinden bunun imkansız olduğunu anlasın bi zahmet.
bunlara bile gerek yok, beyan dönemi her beyanda ek madde istesin. Aracın km ve yıllık değişim oranı.
3. Satıra standart fabrika verisi, bu verileri giren mükellef istesede vergi kaçıramaz.
zaten neredeyse 2 günde bir kantara giriyor araçlar.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Abi hayatın pratikliğine uymayan uygulamlarla olmaz bazı şeyler. Her şeyi kayıt altına alamazsın. Mesela dağlarda odun kesen insanlar var burada dizel motorlu koca testereler kullanılıyor vs.. bunun gibi örnek çok. Hayatın gerçeklerinden uzaklaşıp masa başında oturarak alınan kararlar bunlar. Yine dediğm gibi Trafiğe hiç çıkmayan plakası olmayan arazi taşıtları makinaları var adam sadece tarlada kullanıyor. Şimdi bu adam nasıl alacak yakıtını böyle saçma sapan şeyleri dayatıyorlar. Devlet vergiyi, kaçağı son kullanıcı üzerinden takip etmeye çalışıyor halbuki son kullanıcıya inmeden önce neler yapılıyor neler. Bu işlerin büyük kalemleri kağıt üzerinde hallediliyor.
-
Beyan sistemini şöyle değiştirelim.
Muhasebeci pc başında gib üzerinden beyan sayfasını açtığında.
Aracın plakası, son muayene km si, marka model yılı, km bilgisi, bir önceki beyan yılı km bilgisi girildiğinde.
Sisteme önceden kayıt edilmiş, araç karma yakıt bilgisi otomatik girmeli ve sistem km değişim oranını veri ile çarpıp, aracın kaç lt yakıt tükettiğini otomatik girmeli.
Aynı zamanda sistem yakıt lt bazında 1 yıllık değişim tutarını otomatik hesap edip, mükellefin yıllık kaç lt ve tl karşılığını beyannameye otomatik yazmalı.
Bu sistemde kimse vergi kaçıramaz ve 50 km yapan araca 500 bin km verisi giremez..
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Araç sıfır kilometre ise
-
Değer 0 olarak girilir, 6 ay sonra beyan sayfasında mevcut km si işlenir.
olduğundan yüksek yazılırsa atıyorum 150 bin km ilk muayenede 100 bin km ile giriş yaptığında.
maliye vuk a aykırılıktan ve hazineyi zarardan izaha çağırır.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
biz eşşek oldukça semer vuran çok oluyor devletimin yanındayım
-
Gerçek bir sayıştay raporu çıkarıp büyük şirketlerden vergi alsınlar. Yolsuzlukları ortaya çıkarıp parasını alsınlar. Son 15 sene için bu denetim ile elde edilecek para da adil dağıtılsın ekonomik kriz filan kalmaz. Bizim ekonomimiz çok kötü değil. Gelir dağılımı çok adaletsiz ve her gün uçurum büyüyor.
-
Çipin ihalesini alan kişinin ekmeğine yağ sürmekten başka bir şey değil. Belli bir standart ve açık kaynak kodu ile paylaşılsa rekabet olsa vatandaş soyulmasa.
-
Fark eder mi? İşveren öpücükle mi ödeyecek :)
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Bir yerden engellesen başka bir yerden açık bulur bizim millet, adam şahsi giderini bile şirket gideri olarak gösteriyor. Gideri vergiden düşme olayı tamamen kaldırılmalı anca öyle mücadele edersin.
-
Eder, başkasının kullandığı akaryakıtı gider gösteriyor şeref yoksunları, ev alışverişini, şahsi alışverişi herşeyi gider gösteriyorlar. Sanki hepsi home office çalışıyor.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
merak etmeyin fiyatlar aynı
-
Ticari için deseniz şuna baştan.
Boş tartışma çıkıyor.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Haklısınız hocam
hadi tüm araçlara çip takıldı diyelim, işe yarayacakmı.
başka araçlara yakıt yazdıran kişi, hiç tanımadığı insanlar üzerinden bunu yapmıyordur.
ne yapıyordur, tanıdık kişi üzerinden ve istasyon.
aynı kişi ve yine aynı kişilere çip alıp elden okutur değişen hiç bir şey olmaz. Olan bizlere olur.
sistem beyanda bir araca 500 bin km ( 1 yıl )yetecek kadar yakıt ile karşılaşırsa, km bilgisini sormalı.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X