T.C. KARŞIYAKA KAYMAKAMLIĞI Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Başkanlığı İZMİR ŞİKAYET EDEN İKAMETGAH ADRESİ:
İRTİBAT TELEFONU:
ŞİKAYET EDİLEN: TELLCOM İLETİŞİM HİZMETLERİ A.Ş.
ŞİKAYET KONUSU: Tellcom İletişim Hizmetleri A.Ş ile 14.10.2010 tarihinde Reklamlarında ve sözleşmelerinde belirttikleri 10 Mbps’lık SINIRSIZ İNTERNET SÖZLEŞMESİ imzaladım. Birkaç ay sonra şirketten telefonla aranarak hızımın 20 Mbps çıkarmamı isteyip istemediğimi sordular bende kabul ettim. Aradan geçen süre içinde bir sorun olmadan internetimi kullandım.
Kasım 2011 ayında aranılarak Adil Kullanım sınırını aştığım ve hızımın 1 Mbps ’ye düşürdüklerini söylediler. Ben daha önce duymadığım bu “Adil Kullanım” nedir dediğimde indirme KOTAM olan 100 GB ı geçtiğim söylendi. İmzaladığım sözleşmede(EK1) Adil Kullanım ile ilgili tek bir madde bile bulunmamaktadır. Çeşitli telefon görüşmeleri ve oyalamalar nedeniyle bir sonuç alamadım.
1- Sınırsız internet diye bana sattıkları pakete, imzaladığım sözleşmede bulunmamasına ve “Gerçek Sınırsız İnternet Reklamlarında ısrarla anons etmelerine rağmen, kullanımıma SINIR getirerek beni kandırmışlardır.
2- Yaptıkları reklamların halkı yanıltmaya yönelik olduğundan, kurumu, Reklam Özdenetim Kurumuna beni yanıltan reklam verdiği için şikayette bulundum. RÖK’dan gelen yanıtta, haklı olduğum ve Şikayete konu olan reklamın şikayet edilen firmadan düzeltilmesi istendiği belirtilmiştir(Ek:2) Kaldı ki, Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanunun 4/a maddesi “Sağlayıcı tarafından bildirilen reklam ve ilanlarında veya standardında veya teknik kuralında tespit edilen nitelik veya niteliği etkileyen niceliğine aykırı olan ya da yararlanma amacı bakımından değerini veya tüketicinin ondan beklediği faydaları azaltan veya ortadan kaldıran maddi, hukuki veya ekonomik eksiklikler içeren hizmetler, ayıplı hizmet olarak kabul edilir. demektedir.
3- Ayrıca Ekte sunulan (Ek3) Beylikdüzü Tüketici Sorunları İlçe Heyeti Başkanlığı aynı sorunla ilgili, kendisine bir kullanıcının yaptığı başvurusu üzerine 12/12/2011 tarih ve 1108 tarihli kararıyla Şikayette bulunulan Telcom İletişim Şirketini haksız bularak bu haksızlığın düzeltilmesini istemiştir.
DELİLLER:
1- Tellcom İletişim Hizmetleri A.Ş ile imzaladığım, İçinde Adil Kullanım Koşulları hakkında bir maddenin olmadığı sözleşme(Ek1)
2- Reklam Özdenetim Kurumuna yaptığım şikayete karşılık, 17.11.2011 tarihinde, bana yolladığı ve şikayet edilen Kurumun yanıltıcı reklam yaptığını kabul eden yazısı(Ek2)
3- T.C Beylikdüzü Tüketici Sorunları İlçe Hakem Heyetinin aynı sorunla ilgili Firmayı haksız bulan 12.12.202121 tarih ve 1108 sayılı kararı.(Ek3) Sonuç olarak: Reklam Özdenetim Kurumunun Şikayet edilen firmanın reklamlarının insanları yanıltmaya yönelik olmasına yönelik kararına dayanarak, Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanunun 4/ a maddesine göre şikayet edilen firmanın ayıplı mal sattığının ve Beylikdüzü Tüketici Sorunları İlçe Heyetinin kararının emsal kabul edilerek, Şikayetimin kabul edilmesini ve firmanın bu haksızlığı düzeltmesini ve geçmişte uğradığım mağduriyetimin maddi olarak düzeltmesini arz ve talep ediyorum.
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme