Nissan primera tekna 2004 model aracım var (Evet aracımdan çok memnunum aman maşallah diyin ). Bir süredir uzaklarda olduğumdan (~1,5 ay kadar) aracım garajda yatıyordu. Bugün aracımı çıkartıp yıkatırım diye düşünürken kumandayla ancak ön kapıyı açabildim, gösterge panelinde sadece nissan security göstergesi yanıp sönüyor, marşa getirdiğimde sadece hava yastığı göstergesi görünüyor. Kapıyı manuel kilitleyebildim, akü sanırım tamamen boşalmış) Acaba ara kabloyla başka araçtan şarj ettirmek istesem beyne zarar verir miyim? (malum elektronik donanım olarak baya yüklü bir araba) Yoksa aküyü yüklenip oto elektrikçisine mi götürsem? Şimdi servisi çağırıp masrafa da girmek istemiyorum, yardım edebilirseniz sevinirim.
< Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
Ara kablonun zarar verceğini sanmıyorum... İttirip vurdurmak zarar verir ama ara kablo aküye elektirik veriyor ve akü de yapması gereken yapıyor... Zarar verme durumu olmaz gibime geliyor...
Ama tamamen boşalmış akü bundan sonra randıman verir mi bilmem...
Bilen arkadaşlar şimdi yazarlar zaten... :))
karda bizim araç 3gün bekledi, 3günde bile aküsü boşalmıştı:S
acaba soğuk diyemi
quote:
Orjinalden alıntı: hasanmerto
karda bizim araç 3gün bekledi, 3günde bile aküsü boşalmıştı:S
acaba soğuk diyemi
aynen bizim arabada öle oldu ara kablosu ile tek basmada çalıştı geçende gene oldu ara kablo bulamadık vurdurduk 3-4 metrede hemen çalıştı
bi zarar vermez bence ara kablo ile çalıştırın
Yardımlarınız için çok teşekkür ederim, yarın ara kabloyla şarjı deneyeceğim.
birşey olmaz benim meganeda da birçok elektronik aksam var ben yaptım herhangi bir sorun olmadı
quote:
Orjinalden alıntı: recursion
Yardımlarınız için çok teşekkür ederim, yarın ara kabloyla şarjı deneyeceğim.
+'yı +'ya... -'yi -'ye bağlayın... Aküsü dolu aracı çalıştırın... Sonra da aküsü boş aracı çalıştırın ve kabloları çıkarın...
ara kablo ilk yardım çantasında vardı aslında , trafik setinde , babam gitti usta getirdi usta geliş parasıda aldı :)
ben demiştim aslında ama, demekki adamda para bol keyfi var, uğraşmıo parasını verio
parası var keyfi var demekki
bi daha olursa ara kabloyla ben yaparım
quote:
Orjinalden alıntı: hasanmerto
ara kablo ilk yardım çantasında vardı aslında , trafik setinde , babam gitti usta getirdi usta geliş parasıda aldı :)
ben demiştim aslında ama, demekki adamda para bol keyfi var, uğraşmıo parasını verio
parası var keyfi var demekki
bi daha olursa ara kabloyla ben yaparım
kasko yok muydu?
quote:
Orjinalden alıntı: hasanmerto
ara kablo ilk yardım çantasında vardı aslında , trafik setinde , babam gitti usta getirdi usta geliş parasıda aldı :)
ben demiştim aslında ama, demekki adamda para bol keyfi var, uğraşmıo parasını verio
parası var keyfi var demekki
bi daha olursa ara kabloyla ben yaparım
Para var imkan var para var çare var para var huzur var...
başlık düzeltildikten sonra mesajlarımızın silindiği iyi olmuş
Aktarma kablosuyla yapılan çalıştırmalarda elektronik donanım zarar görmez.Sonuçta başka bir aküyle aracını çalıştırıyorsun. Yeterki vurdurma.
aynı işi ben de 1 ay önce yaptım, bir şey olmadı. Zaten aracın kullanım kitabında da işlemin yapılabileceği yazıyor.
ben bir kere vurdurarak çalıştrdım.Ne yapalım yan ilçeye gittik megersem ön farlarıda açık bırakmışım 3 4 saat dolaştık geldık marş almıyor göstergeler çalışıyor.Oradan geçen bır vatandaşa sordum oda abi vurdurarak çalıştıalım dedı ben yaparım ok dedım bındı arkayada bızımkılerı oturttum alıp kaçmasın dıye??? ittik vurdurarak çalıştırdı.zararlı ama yapıcak bır sey de yok.Zarar gordumu bılmem 2 sene önceydı bır sorun olsaydı elli ederdi galıba.
quote:
Orjinalden alıntı: enforacle
ben bir kere vurdurarak çalıştrdım.Ne yapalım yan ilçeye gittik megersem ön farlarıda açık bırakmışım 3 4 saat dolaştık geldık marş almıyor göstergeler çalışıyor.Oradan geçen bır vatandaşa sordum oda abi vurdurarak çalıştıalım dedı ben yaparım ok dedım bındı arkayada bızımkılerı oturttum alıp kaçmasın dıye??? ittik vurdurarak çalıştırdı.zararlı ama yapıcak bır sey de yok.Zarar gordumu bılmem 2 sene önceydı bır sorun olsaydı elli ederdi galıba.
araç neydi acaba katalitik konvertör varsa kesin zarar görmüştür sorunda alt devirlerde araba çok hantal olur
arkadaşlar selamlar.
günümüzde üretilen araçların aküsünün 3-4 sene gibi zamanda bitmesi çokta kolay oluşabilecek bir durum değildir. yalnız burda akünün nasıl bittiği önemlidir. uzun süre marşa basarak bitmiş bir aküyle, teybi farı açık kalarak bitmiş bir akü yada uzun süre çalıştırmama sonucu bitmiş bir akü veya çok soğuk ortamda kalarak bitmiş aküler arasında ciddi farklar vardır.
hızla bitmiş (uzun süre marşa basmak gibi) akünün aracın vurdurularak yada takviye ile çalıştırılmasında bir sakınca yoktur. yalnız takviyede dikkat etmeniz gereken şey aynı voltajdaki araçların takviye yapılabileceğidir. yani 6 voltluk bir aküyle çalışan aracı 12 voltluk aküye sahip araçla takviye edemezsiniz. ciddi derecede hasara neden olursunuz. hatta böyle birşey yaparsanız dua edinki aracın sigortaları atsında aracı yanmaktan kurtarsın.
uzun sürede deşarj olmuş aküleri (farları açık kalma yada uzun süre çalışmama sonucu boşalmış aküler) uzun süre şarj etmeniz gerekir. bu işlemin süresi 60 hatta 100 saate kadar çıkabilmektedir. bu işlemi piyasada ulaşabileceğiniz araç aküsüyle aynı voltajda yani 12 voltluk akü için 12 voltluk adaptör ile yapabilirsiniz. adaptörünüzün üretebildiği akım 1 ile 2 amper arasında olmalıdır. hatta son zamanlarda benzincilerde bu işte kullanabileceğiniz bir akü şarj cihazı satılmaktadır yalnız bu cihazda yeni bir aküden ucuz sayılmaz. takviye yapıldığı halde tekrar hızla boşalan aküyede bu işlemi yapmanız gerekmektedir.
soğuk nedeniyle boşalmış akü ise apayrı bir konudur. eğer soğuk nedeniyle akünün içindeki sıvı donmuşsa çok dikkatli olmalısınız çünkü akünün içindeki saf su olduğunu sandığınız şey aslında asittir ve çok ciddi şekilde tehlikelidir. donmadan dolayı aküyü çatlatmış ve çözüldüğünde heryere saçılarak ciddi zarar verme riski vardır. böyle bir durum sözkonusu değilse yine yukardaki uzun süreli şarj yöntemi aküyü kurtaracaktır. akü çatlamış delinmiş yada sızıntı varsa gidin yeni akü alın. sağını solunu bantlayıp kullanmaya çalışmayın.
son olarak aracı vurdurarak çalıştırmanın araca hiçbir zararı yoktur yalnız bu işlemi otomatik vitesli araçlarda yapamayacağınız aşikardır. konuya açıklık getirmek gerekirse vurdurmanın yolda hızla giden aracın vitesini küçültmekten pek bir farkı yoktur. gaza bastığınızda güç aktarımı motordan tekerlere doğruyken, debriyaja basmamak kaydıyla gazı kestiğinizde yada vites küçülttüğünüzde güç aktarımı tersine döner ve tekerleklerden motora doğru güç aktarımı oluşur ve bunun araca trigere falan hiç bir zararı yoktur.
yalnız bu vurdurma işlemini 4 yada 5. viteste ve en az 20 km/h hızda yapmanız gerekmektedir. ayrıca şunuda unutmayınki motoru çalışmayan araçların hidrolik basıncı düşük olduğundan frenleme zorlaşır ve fren pedalı sertleşir. yani 75 lira verip akü almayayım derken size yardım etmeye çalışan arkadaşınızın tamponunu dağıtmamaya özen gösteriniz :)
75 tl ye akü mü?
başına 1 koymayı unuttun herhalde.
Tüm aküsü bitenler için, faydalanılır diye:
Yanınızda "yün bere" bulundurun yeter. yalnız bu durum sadece lambaları açık bırakma, uzun süre kullanmama vs gibi durumların sonucu meydana gelmiş boşalmalar için geçerli. Yani akünüz sağlıklı olmalı. az da olsa şarj edilebilir olmalı. bere dediğime bakmayın yünden imal edilmiş herhangi birşey ile akünüzü marşı basacak kadar doldurabilirsiniz. yapacağınız şey + kutup başına "U" (burası önemli sanırım) şeklinde katladığınız yün bereyi yaklaşık 20 dakika kadar sürmek. bu arada elektrikli tüm aksesuarlar kapalı olmalı. marşa basın, işlem tamam.
Başıma geldi. İnternette videosunu bulmuştum. Denedim. Oldu. Bunu internette paylaşana ne dualar ettim bilemezsiniz... (Bana da edin diye söylemiyorum) İşte kaynak: "Jump Starting a Car with a Wool cap"..