Şimdi Ara

alacaksanız asus alın!! (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
85
Cevap
0
Favori
2.765
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ne aç gözlü adamlarsınız.
    kartı 3 sene kullanış arkadaşımız. kendine ekran kartı masrafı çıkarmadan yeni kart gelmiş.
    alanda verende memnun.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cmt

    quote:

    Orijinalden alıntı: Hirotaro
    TC de yasal garantisi 2 yıl mıdır.
    Evet 2 yıldır. Gerisi boş ifadelerdir.Kart 2,5 yılını yani yasal süreyi doldurmuş mudur.Bitti olay...
    Burada ÇİZGİNİN yaptığı insiyatiftir ve bunu uygulamıştır.

    TC de yasal garanti süresi 2 yıl değil "en az 2 yıl"dır.
    3 yıl garantili diye ürün satılıyorsa (bu koşul garanti belgesinde belirtilmek zorunda) 2'nin 2.5'un hesabı yapılmaz 3 olarak kabul edilir.
    Yıllardır üreticiden, dağıtıcıdan, satıcıdan kazık yiyen Türk milleti, artık kötünün iyisine teşekkür eder, az kazık yiyincede şükreder olmuş.


    ben senden daha ii biliyorum kanunları.merak etme ...

    izgi Elektronik Sanayi bakanlığının oluşturduğu Tüketici kanununa göre ürünlerine garanti ve servis hizmetleri sunması dışında bu kurallardan da öte Tüketici lehine uygulamalara sahiptir. Örneğin; Çizgi Elektronik, bakanlığın uygun gördüğü 2 yıl garanti süresinin yanında birçok ürüne de maddi değeri olduğuna inandığı sürece 3. yılında da ücretsiz servis imkanı verir. Garanti süresi içinde; kullanıcı hatalarından dahi kaynaklansa, Çizgi Elektronik eğer ürünü tamir edebiliyorsa kullanıcıdan hiçbir şekilde servis ücreti almaz. Garanti süresi sona erse bile Çizgi Elektronik eğer halâ ürünün maddi bir değeri olduğuna inanıyorsa ürününüze servis hizmeti verir. Eğer ürününüzün kaynağı belirli değil ise veya satın aldığınız kaynaklardan garanti ve servis hizmeti alamıyorsanız yine Çizgi Elektronik'e gelebilirsiniz. Tüm servis hizmetleri ücretsizdir.

    Resmi Garanti Koşulları

    * Garanti Süresi, malın teslim tarihinden itibaren başlar ve 2 yıldır.

    * Malın bütün parçaları dahil olmak üzere tamamı firmamızın garantisi kapsamındadır.
    * Malın garanti süresi içinde arızalanması durumunda,tamirde geçen süre garanti süresine eklenir. Malı tamir süresi en fazla 30 iş günüdür. Bu süre, malın servis istasyonuna, servis istasyonunun olmaması durumunda, malın satıcısı, bayii, acentası, temsilciliği, ithalatçısı veya imalatçısından birisine bildirim tarihinden itibaren başlar. Sanayi malının arızasının 5 iş günü içersinde giderilmemesi halinde, imalatçı veya ithalatçı; malın tamiri tamamlanıncaya kadar, benzer özelliklere sahip başka bir sanayi malını tüketicinin kullanımına tahsis etmek zorundadır.
    * Malın garanti süresi içerisinde, gerek malzeme ve işçilik, gerekse montaj hatalarından dolayı arızalanması halinde, işçilik masrafı, değiştirilen parça bedeli ya da başka herhangi bir ad altında hiçbir ücret talep etmeksizin tamiri yapılacaktır.
    * Malın; teslim tarihinden itibaren garanti süresi içinde kalmak kaydıyla bir yıl içerisinde, aynı arızayı ikiden fazla tekrarlaması veya farklı arızaların dörtten fazla ortaya çıkması sonucu, maldan yararlanamamanın süreklilik kazanması, tamiri için gereken azami sürenin aşılması, servis istasyonunun mevcut olmaması halinde sırasıyla satıcısı, bayii, acentası, temsilciliği, ithalatçısı veya imalatçıdan birisinin düzenleyeceği raporla arızanın tamirinin mümkün bulunmadığının belirlenmesi durumların da, ücretsiz olarak değiştirme işlemi yapılacaktır.
    * Malın kullanma kılavuzunda yer alan hususlara aykırı kullanılmasından kaynaklanan arızalar garanti kapsamı dışındadır.
    * Garanti süresi içersinde,servis istasyonları tarafından yapılmasının zorunlu olduğu, imalatçı veya ithalatçı tarafından şart koşulan periyodik bakımlarda; verilen hizmet karşılığında tüketiciden işçilik ücreti veya benzeri bir ücret talep edilemez.
    * Garanti Belgesi ile ilgili olarak çıkabilecek sorunlar için Sanayi ve Ticaret Bakanlığı,Tüketicinin ve Rekabetin Korunması Genel Müdürlüğü'ne başvurulabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hirotaro -- 7 Şubat 2010; 22:20:04 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Blackeagle

    Şikayetçi olanlar da var ama

    http://forum.donanimhaber.com/m_21813478/tm.htm


    Asus laptoplar Çizgi Elektronik tarafından servis edilmiyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hirotaro
    quote:

    Orijinalden alıntı: cmt
    quote:

    Orijinalden alıntı: Hirotaro
    TC de yasal garantisi 2 yıl mıdır.
    Evet 2 yıldır. Gerisi boş ifadelerdir.Kart 2,5 yılını yani yasal süreyi doldurmuş mudur.Bitti olay...
    Burada ÇİZGİNİN yaptığı insiyatiftir ve bunu uygulamıştır.

    TC de yasal garanti süresi 2 yıl değil "en az 2 yıl"dır.
    3 yıl garantili diye ürün satılıyorsa (bu koşul garanti belgesinde belirtilmek zorunda) 2'nin 2.5'un hesabı yapılmaz 3 olarak kabul edilir.
    Yıllardır üreticiden, dağıtıcıdan, satıcıdan kazık yiyen Türk milleti, artık kötünün iyisine teşekkür eder, az kazık yiyincede şükreder olmuş.


    ben senden daha ii biliyorum kanunları.merak etme ...

    izgi Elektronik Sanayi bakanlığının oluşturduğu Tüketici kanununa göre ürünlerine garanti ve servis hizmetleri sunması dışında bu kurallardan da öte Tüketici lehine uygulamalara sahiptir. Örneğin; Çizgi Elektronik, bakanlığın uygun gördüğü 2 yıl garanti süresinin yanında birçok ürüne de maddi değeri olduğuna inandığı sürece 3. yılında da ücretsiz servis imkanı verir. Garanti süresi içinde; kullanıcı hatalarından dahi kaynaklansa, Çizgi Elektronik eğer ürünü tamir edebiliyorsa kullanıcıdan hiçbir şekilde servis ücreti almaz. Garanti süresi sona erse bile Çizgi Elektronik eğer halâ ürünün maddi bir değeri olduğuna inanıyorsa ürününüze servis hizmeti verir. Eğer ürününüzün kaynağı belirli değil ise veya satın aldığınız kaynaklardan garanti ve servis hizmeti alamıyorsanız yine Çizgi Elektronik'e gelebilirsiniz. Tüm servis hizmetleri ücretsizdir.

    Resmi Garanti Koşulları
    * Garanti Süresi, malın teslim tarihinden itibaren başlar ve 2 yıldır.

    * Malın bütün parçaları dahil olmak üzere tamamı firmamızın garantisi kapsamındadır.
    * Malın garanti süresi içinde arızalanması durumunda,tamirde geçen süre garanti süresine eklenir. Malı tamir süresi en fazla 30 iş günüdür. Bu süre, malın servis istasyonuna, servis istasyonunun olmaması durumunda, malın satıcısı, bayii, acentası, temsilciliği, ithalatçısı veya imalatçısından birisine bildirim tarihinden itibaren başlar. Sanayi malının arızasının 5 iş günü içersinde giderilmemesi halinde, imalatçı veya ithalatçı; malın tamiri tamamlanıncaya kadar, benzer özelliklere sahip başka bir sanayi malını tüketicinin kullanımına tahsis etmek zorundadır.
    * Malın garanti süresi içerisinde, gerek malzeme ve işçilik, gerekse montaj hatalarından dolayı arızalanması halinde, işçilik masrafı, değiştirilen parça bedeli ya da başka herhangi bir ad altında hiçbir ücret talep etmeksizin tamiri yapılacaktır.
    * Malın; teslim tarihinden itibaren garanti süresi içinde kalmak kaydıyla bir yıl içerisinde, aynı arızayı ikiden fazla tekrarlaması veya farklı arızaların dörtten fazla ortaya çıkması sonucu, maldan yararlanamamanın süreklilik kazanması, tamiri için gereken azami sürenin aşılması, servis istasyonunun mevcut olmaması halinde sırasıyla satıcısı, bayii, acentası, temsilciliği, ithalatçısı veya imalatçıdan birisinin düzenleyeceği raporla arızanın tamirinin mümkün bulunmadığının belirlenmesi durumların da, ücretsiz olarak değiştirme işlemi yapılacaktır.
    * Malın kullanma kılavuzunda yer alan hususlara aykırı kullanılmasından kaynaklanan arızalar garanti kapsamı dışındadır.
    * Garanti süresi içersinde,servis istasyonları tarafından yapılmasının zorunlu olduğu, imalatçı veya ithalatçı tarafından şart koşulan periyodik bakımlarda; verilen hizmet karşılığında tüketiciden işçilik ücreti veya benzeri bir ücret talep edilemez.
    * Garanti Belgesi ile ilgili olarak çıkabilecek sorunlar için Sanayi ve Ticaret Bakanlığı,Tüketicinin ve Rekabetin Korunması Genel Müdürlüğü'ne başvurulabilir.


    Bilmesine biliyorsunda yazdığımı anlamamışsın.
    Bu dediğim, ürünün garanti belgesinde 3 yıl yazıyorsa ya da 3 yıl garantili olarak reklamı yapılıyorsa geçerli. 3 yıl garantili denip garanti belgesinde 2 yıl yazılırsa, ilgili kanunun 16.maddesinde açıklandığı gibi; yanıltıcı reklam olduğundan dolayı satıcı haksız duruma düşer.
    4077'nin 13. maddesinde "Garanti süresi malın teslim tarihinden itibaren başlar ve asgari iki yıldır"der yani TC'de yasal garanti süresi, asgari süreden az olmamak kaydıyla, "bildirilen süre"dir.

    Çizgi ürünlerini satarken garanti süreleriyle ilgili nasıl bir bildirim yapıyor bilmiyorum ama anlaşıldığı kadarıyla 2 yıl garantili satıyor 1 yılda ücretsiz servis imkanı sunuyor.
    3 ya da 2+1 yıl garantili diyorlarsa, arkadaşımız haksızlığa uğramıştır fakat 2 yıl garanti 1 yıl ücretsiz servis diyorlarsa arkadaşa güzel bir hediye olmuş demektir.




  • şuan trde en iyi servis 1.kont 2.çizgide vardır birgün işiniz mersaya düşerse görürsünüz
  • Üç-beş olumsuz mesaja onlarca mesaj yazılmış. Sonuç olarak konu sahibi haklı çıkmış.

    Kartınız hayırlı olsun.
  • yeni gelen gtx275 te garantili.. elime geçtiği tarihten itibaren 3yıl.. garanti kartında 3 yıl garantili yazıyor..2+1 yıl değil
    8800gtx in kutu içeriği elimdeydi ama garanti belgesini vermemiş bana satan arkadaş. faturada vermemişti ama aldığı firmayı fatura numarasını falan yazıp vermişti..eski kartın garantisindede muhtemelen 3 yıl yazıyordur diye düşünüyorum..
    ben alışverişten memnunum.. bence kartın son günlerinde piyago gibi oldu bana.. daha önce aynı durumu yaşayan arkadaş 'alma 1100 tl iste' diyenlere uyup kartı kabul etmemişti. ama aynı gün tutuşup çizgiyi aramıştı ben bir hata yaptım diyerek.. o aradığında çizgi çoktan göndermişti bile..
    birde şu açıdan bakalım..kartı kargoya verdim ve yeni kart 5 gün sonra elimdeydi.. yani bu işlerle uğraşıp aylarca kartsız kalmakta var..
    birde ya ellerinde satılmamış bi 8800gtx yada ultra olsaydı ve onunla değiştirselerdi..sonuçta diyebileceğim şey ben bu işten gayet memnunum.. ama kartı 400e 2. el almamış olsaydım 900 verip almış olsaydım hissiyatım ne olurdu bilemiyorum..genede çizgiyi arayıp bi danışmakta fayda var..ürünü değiştiriken neyi ba aldıklarını sormak gerek..en azından foruma girip bizleri bilgilendirsinler..tüketici haklarına uygun bir bildiri apacaklarından eminim..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bregma

    yeni gelen gtx275 te garantili.. elime geçtiği tarihten itibaren 3yıl.. garanti kartında 3 yıl garantili yazıyor..2+1 yıl değil8800gtx in kutu içeriği elimdeydi ama garanti belgesini vermemiş bana satan arkadaş. faturada vermemişti ama aldığı firmayı fatura numarasını falan yazıp vermişti..eski kartın garantisindede muhtemelen 3 yıl yazıyordur diye düşünüyorum..
    ben alışverişten memnunum.. bence kartın son günlerinde piyago gibi oldu bana.. daha önce aynı durumu yaşayan arkadaş 'alma 1100 tl iste' diyenlere uyup kartı kabul etmemişti. ama aynı gün tutuşup çizgiyi aramıştı ben bir hata yaptım diyerek.. o aradığında çizgi çoktan göndermişti bile..
    birde şu açıdan bakalım..kartı kargoya verdim ve yeni kart 5 gün sonra elimdeydi.. yani bu işlerle uğraşıp aylarca kartsız kalmakta var..
    birde ya ellerinde satılmamış bi 8800gtx yada ultra olsaydı ve onunla değiştirselerdi..sonuçta diyebileceğim şey ben bu işten gayet memnunum.. ama kartı 400e 2. el almamış olsaydım 900 verip almış olsaydım hissiyatım ne olurdu bilemiyorum..genede çizgiyi arayıp bi danışmakta fayda var..ürünü değiştiriken neyi ba aldıklarını sormak gerek..en azından foruma girip bizleri bilgilendirsinler..tüketici haklarına uygun bir bildiri apacaklarından eminim..



    Olay bitmiştir bu cümle ile. Garanti 3 yıl diyorsa 3 yıl boyunca kanunlarda öngörülen yükümlülükleri yerine getirmek zorundalar.




  • biraz önce çizgi elektronik teknik servisi arayıp konu hakkında bilgi aldım..
    tabiki önce teşekkür ettim..
    asus ürünlerinde garanti önceden 2+1 yıl şeklinde imiş..ancak yeni ürünlerde direk 3 yılmış..buna rağmen eski ürünlerden garantisi bitmeyenlerede garanti süresi 3 yıl olarak uygulanıyormuş..
    ücret iadesi istenebilirmiş ama bu istendiğinde fatura bedelinin tamamını değil kullanım bedeli düştükten sonraki halini iade ediyorlarmış..bu nasıl hesaplanıyor bilmiyorum..
    her ürün için değişim gerktiğinde yerine hangi ürünün verileceğini asus belirliyormuş ve çizgi buna göre değişim yapıyormuş..
    tamirin maliyeti belli bi miktarı geçiyorsa tamir edebilseler bile bu yola gitmeyip ürünü değiştiriyorlarmış..
    sonuçta garanti asusun global politikasına uygun olarak yapılıyormuş..


    bu olay yurt dışında yaşanmış olsaydı kesin alkışlardık..asusun global politikası bizim tüketici hakları yasasına ne kadar uyuyor bilemiyorum..belkide uğrasılsa kullanım bedeli düşüldükten sonraki hali gtx275in güncel fiyatını geçebilir.ancak unutmamak lazımki sonuçta ne olacağını ve bunun ne kadar süreceğini bilemeyiz..ayrıca kendimce açgözlülük olacağı kanaatindeyim..8800gtx'in güncel fiyatı (tabiki 2. el) nerede gtx275in sıfır kutulu fiyatı nerede..gtx 275 kabul edilip aradaki miktar için tüketici haklarına başvurulabilir belki bundan bişeyler çıkartılabilir ama bu çizgini servis politikasını tekrar gözden geçirmesine v işi zorlaştırmak için yollar aramasınada neden olabilir..ilerde aynı durumu yaşayacak arkadaşlarda benim kadar şanslı olmayabilir ..

    sonuçta ben bunların hiçbirimni yapmayacağım..değişimden gayet memnunum ve kullanıcı açısından bir mağduriyet yaşadığımı düşünmüyorum..
    ve çizgi bu konuda gayet iyi niyetli..bence asusu ve çizgi birlikteliğinden müüşteri memnuniyetini temel alan uygulama alkışlanmaya değer..
    darısı diğer firmaların başına




  • @bregma

    sizin eski kart sanırım 2+1 kapsamındaydı ve çizgi size bir güzellik yapmış. Ama 3 yıl garanti kapsamında olan ürünlerde kanun şartları işler.
  • bence fazla kucalama ayrıca ürün iadesinde fiyat değil ürünün tarihndeki liderlik sıralaması önemligtx295/285/280/275 filan
  • Arkadaşlar bir avukat olarak şunu söyleyebilirim; Tüketici Kanununda belirtilen garanti süresi ASGARİ olarak 2 yıldır...Üretici ve imalatcı 2 yıldan az olmamak kaydı ile garanti verirler...Sadece özel konumu olan mallara 2 yıldan az garanti verilebilir fakat bu da bakanlıkca süresi belirlenir...Herkese iyi forumlar
  • 2+1 yıl gibi bir durumu yok beyler.ekran kartına 3 yıl dediyse 3 yıldır,HDD ye 5 yıl dediyse 5 yıldır.vatan bilgisayara 2 yıl 5 gün önce alınmış kartı götürdüğümde direkt bana bunun garantisi BİTTİ dediler,yani açılışı yalanla yaptılar.teknik servisi aradım ,kartın süresi 3 yıldır dediler.vatana bir daha gittim biz göndermek zorunda değiliz bizim süremiz 2 yıl dediler.distribütor ve teknik servise mail attım iki taraf da vatan ın göndermesi gerektiğini kendilerinin son kullanıcıdan granati kapsamındaki ürünü ALMADIKLARINI söylediler.en son vatana yine gittim,teknik servisle konuşturdum tamam dediler kartı kabul etti vatan,hiçbir ücret de yok.fakat olan benim giden kontörüme ve zamanıma oldu.yani bizim süremiz 2 yıl derlerse direk aratın ürünün teknik servisini,çat diye halledersiniz.bunların yaptığı köylü kurnazlığı başka birşey değil.
  • bende bunu diyorum zaten..çizgi hiçbir gıcıklık ve gitgel yaptırmadan 5 günde yeni ürünü tertemiz gönderdi..teşekkürler çizgi
  • bregma şu an sanırım kaçırdığın fırsatın şokundasın ama bir şekilde 900 ytl lik hediye çeki alsan bile deyim yerindeyse malı vurmuştun.çak işlemci-ram-ekran kartı olay budur
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Revolucionare

    bregma şu an sanırım kaçırdığın fırsatın şokundasın ama bir şekilde 900 ytl lik hediye çeki alsan bile deyim yerindeyse malı vurmuştun.çak işlemci-ram-ekran kartı olay budur



    bana 1 tane fatura degerini tahsil etmis insan gosterin cok merak ediyorum varmi boyle biri

    herkes fatura fiyatini alir diyor ama ben daha gormedim forumda alan
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CeFurkan


    quote:

    Orijinalden alıntı: Revolucionare

    bregma şu an sanırım kaçırdığın fırsatın şokundasın ama bir şekilde 900 ytl lik hediye çeki alsan bile deyim yerindeyse malı vurmuştun.çak işlemci-ram-ekran kartı olay budur



    bana 1 tane fatura degerini tahsil etmis insan gosterin cok merak ediyorum varmi boyle biri

    herkes fatura fiyatini alir diyor ama ben daha gormedim forumda alan

    nasıl almıyor?

    forumda bidolu adam var fatura bedelini alan veya fatura bedelinde yeni ürün alan

    en son bende aldım 8800gt nin fatura bedelini metrodan ama daha yeni ürün almadım fermiyi bekliyorum




  • şöyle diyeyim büyük bir geri ödeme değildi ama.dvd-wrriter ımı sırf distrübütörü değişti diye hediye çekine çevirmişlerdir.servise sokmadılar bile,yani olursa olur yeter ki biraz yırtık olalım.gereği bu çünkü.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CeFurkan


    quote:

    Orijinalden alıntı: Revolucionare

    bregma şu an sanırım kaçırdığın fırsatın şokundasın ama bir şekilde 900 ytl lik hediye çeki alsan bile deyim yerindeyse malı vurmuştun.çak işlemci-ram-ekran kartı olay budur



    bana 1 tane fatura degerini tahsil etmis insan gosterin cok merak ediyorum varmi boyle biri

    herkes fatura fiyatini alir diyor ama ben daha gormedim forumda alan

    Merhaba forumda ilk değilimdir sanırım ama aldıktan 1 sene sonra bozulan HD2900XT ekran kartıma verdiğim 740TL'yi aynen geri aldım.




  • @CeFurkan

    Bende bozulan HD4830 umun yerine (1GB 9600GT göndermişti servis, kabul etmeyip aynı tutardaki 9800GT yi almıştım) aynı bedele karşılık gelen 9800GT aldım. İsterseniz nakit iade edelim dediler ama zaten alacağım kart yine 9800GT olacaktı ve o kartı isteyip aldım.
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.