Şimdi Ara

Alfa Romeo Giulietta vs BMW 1 serisi (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
101
Cevap
1
Favori
4.329
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: shadowgeist

    giulietta tct ve 116i arkadaşlarımda var.ben size alman kazığı yememenizi şöyle özetleyeyim:
    alacağınız bmw muhtemelen boşline olacak,giulietta ise epeyce dolu.
    yol tutuş olarak ikisi de mükemmel,aralarında hiç fark yok diyebilirim.
    Dizayn olarak giunun yanında 1 serisi oyuncak gibi kalıyor,hele ki eski kasasıyla.
    170lik giu 136lık bmw 116yı parçalar.
    malzeme kalitesi olarak bmw bir tık daha iyi,ama aralarında aman aman fark yok.
    TCT zf8 kadar kaliteli bir şanzıman üstüne de çift kavrama kronik sorunu da yok.
    170lik giunun rakibi 118i dir,116i nin ne kağıt ne kalem üstünde giuya karşı en ufak bir üstünlüğü yok.
    116i giudan üstün diyen adam ya arabadan anlamıyordur,ya da alman fanboyudur bu kadar net konuşuyorum.

    Bu yorumu yapan adamda bir an önce otomobil alemini terk etmeli net konusuyorum.

    1. FWD araç ile RWD araç hiç bir zaman yol tutuş, sürüş zevki olarak karşılaştırılmaz hele de konu BMW ise.
    2. Malzeme kalitesi olarak Giu adeta geliştirilmiş bir doblo bir tepee. BMW ise her zamanki gibi kaliteli ve şık. Aralarında uçurum var.
    3. TCT ile ZF8 aynı demek zalimliktir.

    116i'ye borusanda soft bir yazılım yaparsınız Giu'yu delik deşik edersiniz. İsterseniz biraz daha doldurup 1.75TB versiyonununda içinden geçebilirsiniz.

    BMW ile Alfa kıyaslanmaz hiç bir konuda ayrı dünyaların markaları.

    Yanlış anlama ama otomobiller hakkında değişik perspektif getirme konusunda çok kötüsün



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BOOSTEDTR -- 2 Şubat 2016; 4:45:05 >




  • Bu sitede de ne geyikler yapılıyor gerçekten. Benim sorduğum soruyu anlamadan sidik yarışına dip gaz ile başladılar. Arkadaşım, arkadaşlarım. O sorudaki araba Giulietta olmasın i30, ceed, astra, a3, golf, vs olsun. Yani yeter ki fren mesafesi iyi bir araba olsun. Arkadan itişli 1.16 sürüş keyfini sayfalarca anlatmışlar zaten. Ben de her güzelin bir kusuru var hesabı araç ağırlığı da önden hıza katkı yapacağı mantığı ile daha uzun mesafede duracağını düşündüğümü söylüyorum. Ama sert frende önü daha sabit kalir diğer araçlara göre sanırım. Yokuş yukarıda da durum bunların tam tersi olur. Ama yokuş aşağı tehlikesi yüksek olduğu için arkadan itişli araçlar bu kusura sahiptir.

    Anlatabildim mi?

    Makale yazmami ister misiniz?

    Lütfen daha fazla geyiğe sarmadan yukarıdaki bilgilerin doğru - yanlış açıklaması yaparsaniz foruma katkı yaparsıniz gerçekten.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Orhan Hoca -- 2 Şubat 2016; 8:43:25 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 20k fazlaya 116 alip arabaya yazilim yapmayi onererek birde qv ye laf atarak zaten bilgi seviyenizi ispatlamissniz.tct de zf kadar kaliteli bir sanziman.vites degisim hizi da cok iyi.herhalde 116ya yazilim atmisken 3bin avro verip direksiyondan vites degisim ozelligide ekletirsnz
    bmw nin ic mekani kesinlikle o paranin karsikigi degil.v40 a bir oturun bmw ye ana avrat soversiniz.ayrica giunun ic mekani ozelliklede donaninli versiyonlarda gayet hos ve kaliteli.rwd eger ayni yol tutus ozellikleri sozkonusuysa ic mekani daraltmaktan baska ise yaramaz.birakin bu panzer mavallarini artik.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi shadowgeist -- 2 Şubat 2016; 9:58:20 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Orhan Hoca

    Bu sitede de ne geyikler yapılıyor gerçekten. Benim sorduğum soruyu anlamadan sidik yarışına dip gaz ile başladılar. Arkadaşım, arkadaşlarım. O sorudaki araba Giulietta olmasın i30, ceed, astra, a3, golf, vs olsun. Yani yeter ki fren mesafesi iyi bir araba olsun. Arkadan itişli 1.16 sürüş keyfini sayfalarca anlatmışlar zaten. Ben de her güzelin bir kusuru var hesabı araç ağırlığı da önden hıza katkı yapacağı mantığı ile daha uzun mesafede duracağını düşündüğümü söylüyorum. Ama sert frende önü daha sabit kalir diğer araçlara göre sanırım. Yokuş yukarıda da durum bunların tam tersi olur. Ama yokuş aşağı tehlikesi yüksek olduğu için arkadan itişli araçlar bu kusura sahiptir.

    Anlatabildim mi?

    Makale yazmami ister misiniz?

    Lütfen daha fazla geyiğe sarmadan yukarıdaki bilgilerin doğru - yanlış açıklaması yaparsaniz foruma katkı yaparsıniz gerçekten.

    Bununla ilgili teknik bir veri yada dayanak var mı? Sonuçta iki aracında fren mesafesi belli.

    100 km/s hızda
    BMW 1.16 44 m
    Alfa 42 m

    aradaki 30-40 kg ağırlık farkını da dikkate alırsan ben pek fark göremedim. Alfa güzel bir araç, ben aracımı almadan önce değerlendirdim ve inceledim, ancak 1.16i almaya karar verdim kısmet değilmiş. Aracınızı seviyor ve beğeniyor olabilirsiniz güle güle kullanın, ama lütfen diğer araçları dayanaksız bir takım şeylerle karalamaktan vazgeçin.




  • Arkadan itişli aracın fren mesafesinde problem olacağı konusunu teknik olarak açıklayacak bir arkadaş var mı acaba? Kendi bilgim çerçevesinde mantıklı bir neden bulamadım. Ama belki bilmediğim bir şey vardır. Neden arkadan itişli aracın fren mesafesi önden çekişliye karşı daha fazla olsun?
  • tigger_agc T kullanıcısına yanıt
    Yokuş aşağı aracın kendi ağırlığının etkisi. Malum; araçların ağır mekanik aksamı önde. O nedenle soruyorum zaten.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • BOOSTEDTR kullanıcısına yanıt
    Ahahahah komikmiş baya kardeş 1.75tb içinden geçmesi için motora en az 10 bin harcaman lazım büyük turbo büyük intercooler yazılım falan filan gider de onu giu ya yapsan en az 300ü var.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: brkbrnsl

    Ahahahah komikmiş baya kardeş 1.75tb içinden geçmesi için motora en az 10 bin harcaman lazım büyük turbo büyük intercooler yazılım falan filan gider de onu giu ya yapsan en az 300ü var.


    Çok zor değil aslında. 170 lik 1.18 ile 136 lık 1.16i nin motorlar aynı. stok 1.18 yazılımı ile aynı güç alınabiliyor. 750 tl ye yapıyorlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Baruch Spinoza

    quote:

    Orijinalden alıntı: brkbrnsl

    Ahahahah komikmiş baya kardeş 1.75tb içinden geçmesi için motora en az 10 bin harcaman lazım büyük turbo büyük intercooler yazılım falan filan gider de onu giu ya yapsan en az 300ü var.


    Çok zor değil aslında. 170 lik 1.18 ile 136 lık 1.16i nin motorlar aynı. stok 1.18 yazılımı ile aynı güç alınabiliyor. 750 tl ye yapıyorlar.

    Turbo çapı, şanzıman oranları, egzosdaki farklıları vs. vs. farklılıkları saymazsak aynılar evet.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: insomnia__

    quote:

    Orijinalden alıntı: Baruch Spinoza

    quote:

    Orijinalden alıntı: brkbrnsl

    Ahahahah komikmiş baya kardeş 1.75tb içinden geçmesi için motora en az 10 bin harcaman lazım büyük turbo büyük intercooler yazılım falan filan gider de onu giu ya yapsan en az 300ü var.


    Çok zor değil aslında. 170 lik 1.18 ile 136 lık 1.16i nin motorlar aynı. stok 1.18 yazılımı ile aynı güç alınabiliyor. 750 tl ye yapıyorlar.

    Turbo çapı, şanzıman oranları, egzosdaki farklıları vs. vs. farklılıkları saymazsak aynılar evet.

    Bilmeden arastirmadan yorum yapmissin. Ben aracima yaptrimayi düsundugumden cok arastirdim. Bende bu kafaya hastayim arkadas. Bilgisi yoktur ama fikir gani

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • bmw 1 bu sınıfta bu paraya alınabilecek en iyi araçtır.

    sürüş hissi, kalitesi, motoru, şanzımanı ve arkadan itişiyle bu aracın rakibi olabilecek bir araba piyasada yok.
  • Fanatiklik değil bilgi amacıyla yazıyorum;
    BMW 1.6 136 hp motordan sorunları sebebiyle artık vazgeçiyor. 3 silindirli 1.5 motorlara geçti bir çok modelde.
    Küçük hacim modasına ayak uydururken Peugeot'tan aldığı bir motor zaten. Geçtiğimiz günlerde ünlü bir otomobil forum sitesinde açılan bir konu üstüne bir çok kişi çevresinde MOTOR KIRAN 1.16 ve 3.16'lardan bahsetti. Araçların bir kısmı stock idi ancak Yazılım atıldığında bu sorun çok daha fazla oluyor zaten bu motorda. Borusan da tabiki garanti dışı bırakıp boruyu dayıyor.

    Öyle yazılım atarım QV'yi delerim falan boş laf sadece. O motora 240 hp QV'yi delecek kadar yüklersen 2. gazlaman da motoru kucağa alırsın. İyi günler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi the.professor -- 2 Şubat 2016; 18:44:56 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: the.professor

    Fanatiklik değil bilgi amacıyla yazıyorum;
    BMW 1.6 136 hp motordan sorunları sebebiyle artık vazgeçiyor. 3 silindirli 1.5 motorlara geçti bir çok modelde.
    Küçük hacim modasına ayak uydururken Peugeot'tan aldığı bir motor zaten. Geçtiğimiz günlerde ünlü bir otomobil forum sitesinde açılan bir konu üstüne bir çok kişi çevresinde MOTOR KIRAN 1.16 ve 3.16'lardan bahsetti. Araçların bir kısmı stock idi ancak Yazılım atıldığında bu sorun çok daha fazla oluyor zaten bu motorda. Borusan da tabiki garanti dışı bırakıp boruyu dayıyor.

    Öyle yazılım atarım QV'yi delerim falan boş laf sadece. O motora 240 hp QV'yi delecek kadar yüklersen 2. gazlaman da motoru kucağa alırsın. İyi günler.

    Kaynak ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • f30 Seyir halinde Yağ boşaltı

    Ne kadara satmalıyım (f30)
    Buyrun duruma ait 2 konu. Aşağıda oradan aldığım 2 tane yorumu da örnek veriyorum
    quote:

    Yazılımsız kıran da var, hatta şu anda karşımda oturuyor. Borusan yine karşılamadı bu arada yazılım falan da yok arabada. Ekranda ikaz yandıktan sonra binmişsiniz kendiniz karşılayın demişler.

    quote:

    bmw ozel sahibi bi abimiz yazilim yaptirdiktan sonra motor kiran cok 316 geldi demisti...
    hatta sakin yazilimla falan ugrasma diye uyarmisti beni.

    Bu konuları okuduktan değil 1.16 ve 3.16'ya yazılım yaptırmak, sahibi olsam garantisi biter bitmez satardım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi the.professor -- 2 Şubat 2016; 19:46:40 >




  • İş sadece yazılımla olsaydı ohoo,en hard yazılımla bile çok zor değerler ki o yazılımla sağlıklı yürümez o araba
  • Alfa forumlarına bakarsanız ne kadar çok sorun yaşandığını görürsünüz giu da. Sadece bmw öyle sorunlu böyle sorunlu diyerek olmuyor. Bmw sorunlarından değil, tüketim ve emisyondan ötürü motorunda geliştirmeye gitti. Peugeot motoru değil ayrıca, peugeot ile ortak geliştirilen bir motor. Ben 2 aracıda kullandım. Alfa acayip atik ancak çok sert bir araç, iç kısmıda gözüme hitap etmiyor. Tek güzel yanı uçak kokpitinde olan birkaç düğme. 1 serisinin içerisi görsel olarak daha güzel. Yalıtım daha iyi, marka algısı daha yüksek. İkisininde artı ve eksileri var. Ancak tct yi kapatıp gaza yüklendiğiniz anda arkadan itişin ve verdiğiniz hafif yanın hissini giu da alamazsınız.
  • hocam hızlı arabayı ne yapacaksınız, hafta sonra radarı görünce keşke basmasaydım diyorsun zaten

    şaka maka işin ciddi yanını düşünmek gerekir ise ben kesinlikle 116i derim, ikisine de bindim ve tasarım olarak alfanın içini beğenmedim, malzeme kalitesi de pek iyi bir izlenim bırakmamıştı, ancak bmw gayet güzel, ekranlıları özellikle.
  • Alfa premium değil ki, pireminyum.
    116 yerden yere vurur diyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi jimhendrix -- 2 Şubat 2016; 22:26:26 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Orhan Hoca kullanıcısına yanıt
    Anladım. Ama şöyle bir durum var 1 serisinde ağırlık dağılımı ön ve arka için %50-%50 şeklinde. Bu nedenle bir etkisi olacağını düşünmüyorum en azından 1 serisi için. Kendimde yaklaşık 3 aydır bu aracın sahibiyim. Gördüğüm tek dezavantaj ıslak zeminlerde ani kalkışlarda patiye düşmesi (yokuş yukarı da aynı muhabbet var). Gerçi bu önden çekişli araçta da olabiliyor. Ama şöyle bir durum var bu sene ettiğim tecrübe karlı yolda ve yokuş yukarı bir yerde önden çekiş kesinlikle daha avantajlı. Bu bir gerçek.

    Bunların dışında arkadan itişin bu dezavantajına karşılık verdiği sürüş hissi, kayma anında kontrolü çok kolay hallederek durumdan zevk almanı sağlaması gibi avantajları da mevcut.

    Tekrar konuya dönecek olursak, daha önceki mesajımda da yazdım. Eski bir alfa meraklısı ve sahibi olarak yazıyorum. Guilletta benim de çok sevdiğim beğendiğim bir araç. Ama ne yazık ki alfa 156 - 147 ve 159 kalitesinden uzak bir araç bu bir gerçek. Ama hep söylediğim birşey var. Alfa Romeo tam anlamıyla premium bir marka değil. Preimum markalar Mercedes - BMW - Audi'dir. Bu tüm dünya da böyledir zaten. Herhalde buna kimse itiraz etmez. Sonuçta karşılaştırılan iki aracın sıfır fiyatları arasında 25-30 bin lira gibi bir fiyat farkı var. Bu fiyat farkının bir kısmı ise sadece aldığını arabanın markasına ödediğiniz bir para bunu da unutmayın. Fred Perry t-shirt üretiyor, U.S. polo da. İkisi de kalitelidir. Ama fiyatları arasında 3 kat fark var. Fred Perry alan adam sadece kalitesi için değil üzerimde Fred Perry var demek için de alıyor aynı zamanda. Araba olayı da bundan farklı değil. BMW biniyorum demekle Alfa'ya biniyorum demek farklı. Acı ama gerçek böyle maalesef.

    Yukarıda motor sorunlarından bahsedilmiş. Ama bunu genele vurmak ne kadar doğru bilemiyorum. Arkadaşım borusan yetkili servisinde servis danışmanı olarak çalışıyor yaklaşık 7 yıldan fazla zamandır. Hiç böyle bir sorun gelmemiş ona. Ama guilletası olan bir arkadaşım (çok çok sakin kullandığı bir araç genelde eşi kullanıyor zaten) yeni şanzıman dağıttı. Servis nihai fatura olarak 7 bin tl masraf çıkardı. Aracı servise sattı. Şimdi bu durumda ben de "guillettalarda şanzıman sorunlu arkadaşlar sakın bulaşmayın" desem ne kadar doğru olur acaba? Kısacası her araçta sıkıntı çıkabilir ama tek tük örneklerle genele mal etmek bence yanlış bir olay.

    Araç seçiminde önce ne istediğinize karar vermeniz lazım. Donanım mı? Kalite mi? Performans mı? Sürüş keyfi mi? Tasarım mı? Marka prestiji mi? Maalesef hepsini bir arada istediğinize anormal fiyatlarla karşılaşıyoruz.

    Amaç donanım - performans ve tasarım ise Guiletta 1.16'ya göre tercih edebilir. Ama 1.18 derseniz performansları birbirine yakın olacaktır.
    Amaç sürüş keyfi - kalite - marka prestiji ise 1.16 tercih edilmelidir. Şu bir gerçek 1.16 guileettaya göre malzeme kalitesi olarak daha kaliteli bir araç. Ayrıca şanzımanı bana göre piyasada görebileceğiniz en iyi şanzıman (guilletta, 1.16, dsg li jetta ve yeti, s-tronicli A3 sedan ve peugot rcz kullandım) kesinlikle 1 serisinde 8 ileri ZF şanzımadır. Bütün hepsini tecrübe ettim ve görüşüm bu şekilde.

    İki aracın sıfırları aynı fiyatta olsa kesinlikle alacağım araç 1.16'dır. Ama aradaki fiyat farkını düşünce verebileceğiniz miktara göre tercih yapmak gerekiyor. İkinci eller arasında da aynı fiyatta ama 1-2 yaş yaşlı ise ve düşük km de temiz kazasız bir araçsa 3-5 fazla da olsa kesinlikle 1.16 derim. Bunun dışında ise kendi fiyat gamında tek tercih edeceğim kompakt C sınıfı araç ise Guileeta olur. Ne golfe, ne astraya ve de focusa bakarım guilletta varken. Biraz da duygusal bir seçim tabi bu




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tigger_agc

    Anladım. Ama şöyle bir durum var 1 serisinde ağırlık dağılımı ön ve arka için %50-%50 şeklinde. Bu nedenle bir etkisi olacağını düşünmüyorum en azından 1 serisi için. Kendimde yaklaşık 3 aydır bu aracın sahibiyim. Gördüğüm tek dezavantaj ıslak zeminlerde ani kalkışlarda patiye düşmesi (yokuş yukarı da aynı muhabbet var). Gerçi bu önden çekişli araçta da olabiliyor. Ama şöyle bir durum var bu sene ettiğim tecrübe karlı yolda ve yokuş yukarı bir yerde önden çekiş kesinlikle daha avantajlı. Bu bir gerçek.

    Bunların dışında arkadan itişin bu dezavantajına karşılık verdiği sürüş hissi, kayma anında kontrolü çok kolay hallederek durumdan zevk almanı sağlaması gibi avantajları da mevcut.

    Tekrar konuya dönecek olursak, daha önceki mesajımda da yazdım. Eski bir alfa meraklısı ve sahibi olarak yazıyorum. Guilletta benim de çok sevdiğim beğendiğim bir araç. Ama ne yazık ki alfa 156 - 147 ve 159 kalitesinden uzak bir araç bu bir gerçek. Ama hep söylediğim birşey var. Alfa Romeo tam anlamıyla premium bir marka değil. Preimum markalar Mercedes - BMW - Audi'dir. Bu tüm dünya da böyledir zaten. Herhalde buna kimse itiraz etmez. Sonuçta karşılaştırılan iki aracın sıfır fiyatları arasında 25-30 bin lira gibi bir fiyat farkı var. Bu fiyat farkının bir kısmı ise sadece aldığını arabanın markasına ödediğiniz bir para bunu da unutmayın. Fred Perry t-shirt üretiyor, U.S. polo da. İkisi de kalitelidir. Ama fiyatları arasında 3 kat fark var. Fred Perry alan adam sadece kalitesi için değil üzerimde Fred Perry var demek için de alıyor aynı zamanda. Araba olayı da bundan farklı değil. BMW biniyorum demekle Alfa'ya biniyorum demek farklı. Acı ama gerçek böyle maalesef.

    Yukarıda motor sorunlarından bahsedilmiş. Ama bunu genele vurmak ne kadar doğru bilemiyorum. Arkadaşım borusan yetkili servisinde servis danışmanı olarak çalışıyor yaklaşık 7 yıldan fazla zamandır. Hiç böyle bir sorun gelmemiş ona. Ama guilletası olan bir arkadaşım (çok çok sakin kullandığı bir araç genelde eşi kullanıyor zaten) yeni şanzıman dağıttı. Servis nihai fatura olarak 7 bin tl masraf çıkardı. Aracı servise sattı. Şimdi bu durumda ben de "guillettalarda şanzıman sorunlu arkadaşlar sakın bulaşmayın" desem ne kadar doğru olur acaba? Kısacası her araçta sıkıntı çıkabilir ama tek tük örneklerle genele mal etmek bence yanlış bir olay.

    Araç seçiminde önce ne istediğinize karar vermeniz lazım. Donanım mı? Kalite mi? Performans mı? Sürüş keyfi mi? Tasarım mı? Marka prestiji mi? Maalesef hepsini bir arada istediğinize anormal fiyatlarla karşılaşıyoruz.

    Amaç donanım - performans ve tasarım ise Guiletta 1.16'ya göre tercih edebilir. Ama 1.18 derseniz performansları birbirine yakın olacaktır.
    Amaç sürüş keyfi - kalite - marka prestiji ise 1.16 tercih edilmelidir. Şu bir gerçek 1.16 guileettaya göre malzeme kalitesi olarak daha kaliteli bir araç. Ayrıca şanzımanı bana göre piyasada görebileceğiniz en iyi şanzıman (guilletta, 1.16, dsg li jetta ve yeti, s-tronicli A3 sedan ve peugot rcz kullandım) kesinlikle 1 serisinde 8 ileri ZF şanzımadır. Bütün hepsini tecrübe ettim ve görüşüm bu şekilde.

    İki aracın sıfırları aynı fiyatta olsa kesinlikle alacağım araç 1.16'dır. Ama aradaki fiyat farkını düşünce verebileceğiniz miktara göre tercih yapmak gerekiyor. İkinci eller arasında da aynı fiyatta ama 1-2 yaş yaşlı ise ve düşük km de temiz kazasız bir araçsa 3-5 fazla da olsa kesinlikle 1.16 derim. Bunun dışında ise kendi fiyat gamında tek tercih edeceğim kompakt C sınıfı araç ise Guileeta olur. Ne golfe, ne astraya ve de focusa bakarım guilletta varken. Biraz da duygusal bir seçim tabi bu

    Hay ağzına sağlık kardeşim. Ne güzel yazmışsınız. Üslup da özellikle takdire şayan.

    Yalnız fiyat farkı için Türkiye çok ekstrem bir örnek. Evet fiyat farkı kalite için belirleyicidir ama Türkiye'de durum farklı. Yani kıyaslama yapılan modellerin İtalya, Almanya ve AB fiyatları incelemesi daha doğru olur.

    Herkese güzel günler diliyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.