Şimdi Ara

Alfa Romeo Giulietta vs BMW 1 serisi (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
101
Cevap
1
Favori
4.329
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lova


    quote:

    Orijinalden alıntı: TurkishDrifter

    116i+yazılım hoop giu falan kalmadı bmw de ki şanzıman çok daha iyi malzeme kaliteside öyle.

    Kesinlikle ben kendi arabama yazılım falan yaptırmam. Arabanın dengesini bozduğunu düşünüyorum. Eğer zaten arabada bir sorun olmadan motor gücü arttırılabiliyor olsa fabrikadan öyle çıkardı, salak mı bu adamlar? İşin tam ayrıntılarını bilmiyorum ama benim mantığıma göre durum bu.

    116i olmasaydı bende yazılım önermezdim zaten,116i gücü kısılmış bir üniteye sahiptir bu yüzden max beygir gücünü 4500rpm civarında vermektedir 118i ile birebir aynı üniteye sahip aslında fark yazılım.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alpha carinae

    Merhabalar,

    Aracımı yaza doğru yenilemeyi düşünüyorum. Alacağım arabada aradığım özellikler;

    - Hızlanması çok ama çok iyi olmalı
    - Otomatik olmalı

    Muhtemelen birçoğunuz konfor, malzeme kalitesi vs. yönünden BMW diyecektir. Fakat benim için önemli olan ivmelenme, sürüş keyfi ve özellikle şanzıman başta olmak üzere genel anlamda sorunsuzluğu.

    Şimdi 1.4 170 HP TCT Giulietta ile F20 kasa 2012 model bir BMW 1.16i'yi ele alırsak;

    - Bu araçların bilinen kronik sorunları var mı?
    - Hangisinin sürüş keyfi daha iyi? BMW'nin arkadan itişli olması arabayı çok farklı kılıyor ancak diğer tarafta da 170'lik bir makine var..
    - ZF, şanzımanlar arasında belki de en iyisi diye duydum. Alfa'daki TCT'nin çok geri kalır yanı var mı?


    Araçların 0 km fiyatları malum olduğundan 2. el alacağım. Alfa 55-65 bin TL arası iken BMW 70-80 bin TL bandında şu an.

    Kısaca, kağıt üzerinde BMW çok üstün görünüyor. Fakat aradaki fiyat farkına değer mi BMW?

    Ya da başka araçlara da bakmalıyım? Mesela Scirocco da hoşuma gidiyordu fakat onun temizini bulmak zor deniyor..

    Hocam guiletta gerçekten çok güzel bir makine. Ama sadece motor ve dış tasarım olarak. İç tasarım rezelat, malzeme kalitesi ise kendinden beklenenin altında maalesef. Guilettayı kıyaslarken mercedes bmw ile değilde opel, wv, ford gibi araçlarla kıyaslamak daha mantıklı. Bu arada bu yazdıklarımı eski bir alfa kullanıcısı ve halen alfaya hayran olan biri olarak yazıyorum.

    Aradığınız şey sorunsuzluk, dayanıklılık ve kalite ise cevap BMW. Performans olarak 170 lik guiletta illaki daha iyi olacaktır ama arada uçurum olmayacağını rahatlıkla söyleyebilirim. Sonuçta elinizde motor şanzıman uyumu harika olan 136 bg twinpower (çift turbo gibi birşey) ve arkadan itişli bir makine var. Hele hele spor moduna alınca araç resmen şahlanıyor. Tecrübe ile sabit bu dediklerim. RCZ'mi satıp 1 serisi aldım ve hiç pişman değilim performans açısından.

    Bu arada daha yeni arkadaşımın 2013 model guiletta sının şanzımanı bozuldu. Yetkili servis 6,500 tl masraf çıkardı. Tabi ki bir tane örnekten genelleme yapmak yanlış ama şahsım adına şanzımanı bozulan 1 serisi hiç duymadım daha.

    Bütün bunları göz önüne alınca benim cevabım 1 serisi olacak.




  • tigger_agc T kullanıcısına yanıt
    Hocam neden giuliettayi Opel-ford-wag ile kıyaslasın arkadaş ? Siz a180 ile golfü mu kıyaslıyorsunuz ?
    Size göre 1 serisi daha iyi olabilir. Ama beğenmediğiniz aracın da premium bir araç olduğunu unutmayın lutfen. Bana göre de a180 cok daha güzel-kaliteli ve performanslı bir araba. Az yakması da cabası. Ama tutup bundan dolayı 1 serisini megane ile kıyaslayın demiyorum.
    Premium araçlar kendi aralarında, diğer arabalar kendi aralarında kıyaslanır. Gerçi bizim foruma özel olan bir sey var. Passat ile C serisi falan kiyaslayanlarla dolu burası.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gesi bağları -- 20 Ocak 2016; 10:12:17 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2012 model bmw 1.18i lere baktım da harbi çok alınası bir araç ya . 80 civarı orta km de bulunuyor .

    Ancak bu araçların kronik sorunu falan nedir bilmiyorum.
  • gesi bağları kullanıcısına yanıt
    Yahu allah aşkına ne alakası var?? Megane la BMW 1 serisi kıyaslanacak ha? Zaten benim dediğim o anlamda burdan onu çıkardınız tebrik ederim. Bakın mesajın başında ne dedim? Eski bir alfa sahibi ve halen bir alfa hayranı olarak yazıyorum dedim. Yani olabildiğince objektif bir yorum benim ki.

    Acı ama gerçek şu anki alfa'lar ne yazık ki eski 147-156-159 ayarında kaliteli araçlar değil. Bunu bizzat eskisini de yenisi de tecrübe ederek söylüyorum. Yani oturduğu yerden bana göre şöyle böyle diye ahkam kesmiyorum. Yani olayın bana görelik bir kısmı yok. Herşey alenen ortada. 1 serisi ve guiletta arasında bariz bir kalite farkı var. Arkadaş kalite ve dayanıklılıktan bahsetmiş. Bu durumda tercihin bir serisi olması gerektiğini söyledim. Alfa Romeo kim ne derse desin hiç bir zaman BMW - Mercedes - Audi üçlüsü arasına girmeyecek. Zaten öyle de bir iddaası yok. Guilletta dediğimiz araç 80 - 85 bin tl bandında satılıyor. 1 serisi ve A serisi ise 100 - 110 bin bandında (donanım paketlerini saymıyorum o zaman iş değişiyor çünkü). Yani arada 20 - 25 bin tl gibi azımsanamayacak bir fark var. Dolayısıyla bu iki aracın birbirine rakip olması sizce ne kadar mantıklı?

    Şu an elimde 80 bin tl param olsa ilk bakacağım kompakt hb C sınıfı araç guiletta dır. Ama 100 bine çıkabiliyorsam yüzüne bile bakmam. Kıyaslarken opel - wv v.b. dememin sebebi fiyat olarak yakın olması. Bence Alfa Romeo premium bir marka değil maalesef. Bunu da tecrübelerime dayanarak söylüyorum. Tabi ki bir astra yerine (hatta kızanlar olacak belki ama Golf yerine) guilettayı tercih ederim. Ama işin içine 1 serisi, A ve A3 girerse iş değişir.

    İsteyen istediği aracı alabilir burda oturup onun tartışmasını veya marka fanatikliği yapmayacağım. Yazdığım bütün şeyler tecrübelerime dayanarak yazdığım şeylerdir. Faydalanmak isteyenler için yazılmıştır. Kimsenin alacağı aracın bana bir faydası yok sonuçta.




  • Dexday kullanıcısına yanıt
    Alfa ile ilgili olarak Bulunduğunuz ile bağlı olarak servis problemi yaşanabilir. Ancak bulunduğunuz ilde servisi varsa sorun yaşamazsınız ne fiyat olarak ne de yedek parça bekleme konusunda. Ben Adana dan servis icin Mersine gidiyorum. Yine de şikayetçi değilim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • alpha carinae A kullanıcısına yanıt
    Ikisini de test edin kararınızı öyle verin. Aradaki farka değer mi değmez mi diye. Sonuçta otomobil bir zevk işi. Ben tereddüt etmeden giulietta derim ama karar sizin tabi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bmw + yazılım konu kilit...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: potur

    Alfa alma hocam guzel.arabalar ama. Servis sikintisi ve usta sorunu var sanayiye gidiyosun 1 dukkan var arabayi birakacak yer bulamiyosun. Alfa ne zaman servis isini cozer o zaman satar

    Hocam sizi tanıyorum doğrudur sizin aldığınız gibi eski olan alfalar nazik ustası İstanbul dışında fazla yok fakat giu Fiat bravo Lancia Delta gibi araçlarla aynı altyapıyı kullandığından sıkıntı oluşturmayacaktır. Yani alınabilir gönül rahatlığıyla.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bkz. Mazda 3

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • F20 makyajsiz kasa 118i almanizi oneririm. Doblo direksiyonlu arabayi bu kadar abarttiklarina bakmayin derim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ragnarok. R kullanıcısına yanıt
    Kesinlikle birde mondeo var forumda yücelttiler passat haşat etti ortalığı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Makyajsız 1 serisi ile giulietta arasında 20.000 tl fiyat farkına değecek bir fark olmadığına emin olabilirsiniz. 70.000'e aldığınız 1 serisi donanım fakiri bir 136 hp 1.16 olacak.

    Şu an satılan 1 serilerinin %90'ında hız sabitleyici bile olmadığını biliyor muydunuz? 1 serisi şöyle içi güzel, donanımlı diyenlere kanmayın. Aynı paraya alacağınız giuliettada cam tavan, brembo fren, deri döşeme, koltuk ısıtma gibi donanımlar olacak. Bunlara sahip 1 serisini 120.000 tl'e alırsınız ancak.

    Eğer arkadan itiş farkı, 1.18 170 hp motor ve makyajlı kasa söz konusu olacaksa bunlar giuliettaya üstünlük sağlar. Diğer her şey için vereceğiniz fark çöpe gidecektir.

    Bakım konusuna gelince giuliettanın bakım fiyatları opel, ford vb markalardan pahalı değil. Audi, BMW, merco 3'lüsünden kesinlikle daha ucuz. Parça konusunda; çok detay saçma bir parçanın bile 2 iş gününde Bursadan temin edildiğini gördüm.
    Alfa ile ilgili anlatılan eski şehir efsanelerinin hiçbiri Giu için geçerli değil. C segmentinin en sorunsuz araçlarından biri. Bilinen hiçbir kronik ciddi arızası yok.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: the.professor

    Makyajsız 1 serisi ile giulietta arasında 20.000 tl fiyat farkına değecek bir fark olmadığına emin olabilirsiniz. 70.000'e aldığınız 1 serisi donanım fakiri bir 136 hp 1.16 olacak.

    Şu an satılan 1 serilerinin %90'ında hız sabitleyici bile olmadığını biliyor muydunuz? 1 serisi şöyle içi güzel, donanımlı diyenlere kanmayın. Aynı paraya alacağınız giuliettada cam tavan, brembo fren, deri döşeme, koltuk ısıtma gibi donanımlar olacak. Bunlara sahip 1 serisini 120.000 tl'e alırsınız ancak.

    Eğer arkadan itiş farkı, 1.18 170 hp motor ve makyajlı kasa söz konusu olacaksa bunlar giuliettaya üstünlük sağlar. Diğer her şey için vereceğiniz fark çöpe gidecektir.

    Bakım konusuna gelince giuliettanın bakım fiyatları opel, ford vb markalardan pahalı değil. Audi, BMW, merco 3'lüsünden kesinlikle daha ucuz. Parça konusunda; çok detay saçma bir parçanın bile 2 iş gününde Bursadan temin edildiğini gördüm.
    Alfa ile ilgili anlatılan eski şehir efsanelerinin hiçbiri Giu için geçerli değil. C segmentinin en sorunsuz araçlarından biri. Bilinen hiçbir kronik ciddi arızası yok.

    Sıfır araçtan mı konuşuyoruz 2.el mi ?

    Eğer sıfır ise artık 1.18i makyajlı kasada 170 beygir yok 136 beygir var benim bildiğim . Makyajsız 1.18i konuşyuorsak 2012 modelleri 80-90 arası güzel bir şeyler bulunabilir az çok donanımı var tabi .

    Ayrıca Giu dediğiniz araç da donanım zengini değil , iç plastiği , iç kalitesi de çok iyi değil .

    70-75 civarına 1.16i alınabilir ve donanım fakiri değil bixenonlu falan zaten BMW lerin çoğunda hız sabitleyici yok nedense . Bizim E60 5 te falan yoktu . Kötü bir geçmişleri mi var nedir




  • TheCaliph_ kullanıcısına yanıt
    Haklısınız Eski kasa olacaksa 1.18, yeni olacaksa 1.20i olması gerekiyor tabi ki. Makyaja geçerken 1.16lar 18, 18'ler de 20 oldu. Yeni kasadaki 3 silindirli 136 hp motorla 1.4 170 multiarin motorun performansını kıyaslamam bile.
    Spor paket Giu ile makyajsız 1 serisi arasında plastik açısından hiç de öyle çok fark yok. Ayrıca mesajda belirttiğim donanımlar da yine hiçbir 1 serisinde yok. Yani teorikte var ama kim 120-130.000 tl verip de öyle bir 1 serisi toplar bilemem.
  • Giulietta

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • BMW 1.

    - Ön ve arkada eşit 50:50 ağırlık dağılımı
    - Sınıfında arkadaş itişli (RWD) tek otomobil oluşu
    - Sürücü odaklı (sürücüye dönük) kokpiti
    - Hofmeister kink (Karakteristik BMW tasarımı ve sürüşü)
    - Önde uzunlamasına yerleştirilmiş ve ön aksın arkasına konumlandırılmış yüksek devir çevirebilen motor (E87 atmosferik, F20 Turbo'luydu sanırım, emin değilim)

    http://hayatinvirajliyollarinda.com/2014/12/06/bmw-116i-e87-f20/



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Fatz -- 22 Ocak 2016; 13:53:26 >




  • shadowgeist kullanıcısına yanıt
    Malzeme kaliteleri arasında aman aman fark yok. Yapmayın lütfen. Giulietta nın malzeme kalitesi C segmenti ortalamasında bile değil.

    Yine Guilietta ya keyifli diyen arkadaşlar o suni hiç bir hissi olmayan direksiyonla ve hiç bir geri bildirimi olmayan şasiyle nasıl keyif aldınız acaba?

    Motor vites kutusu dışında bir artısı yok Guilietta nın. Motor ve şanzıman çok uyumlu ve çok iyi çalışıyorlar.

    Bir Alfista olarak söylüyorum bunları Guilietta kesinlikle keyifli bir otomobil değil. Sadece iyi hızlanma istiyorsanız öneririm fakat onun dışında kesinlikle tavsiye etmiyorum.

    İç mekan Alfa Romeo özgünlüğünden çok uzak. Malzeme kalitesi iyi değil fakat bir işçilik kusuru yok.

    Ayrıca ön süspansiyon motora ayak uydurmakta zorlanıyor. Kick down yaptığınızda ön tarafta çok fazla dağılma oluyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: orhansencag
    o suni hiç bir hissi olmayan direksiyonla ve hiç bir geri bildirimi olmayan şasiyle

    şu bölüm benim sizle tartışmamam için yeterli.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: orhansencag

    Malzeme kaliteleri arasında aman aman fark yok. Yapmayın lütfen. Giulietta nın malzeme kalitesi C segmenti ortalamasında bile değil.

    Yine Guilietta ya keyifli diyen arkadaşlar o suni hiç bir hissi olmayan direksiyonla ve hiç bir geri bildirimi olmayan şasiyle nasıl keyif aldınız acaba?

    Motor vites kutusu dışında bir artısı yok Guilietta nın. Motor ve şanzıman çok uyumlu ve çok iyi çalışıyorlar.

    Bir Alfista olarak söylüyorum bunları Guilietta kesinlikle keyifli bir otomobil değil. Sadece iyi hızlanma istiyorsanız öneririm fakat onun dışında kesinlikle tavsiye etmiyorum.

    İç mekan Alfa Romeo özgünlüğünden çok uzak. Malzeme kalitesi iyi değil fakat bir işçilik kusuru yok.

    Ayrıca ön süspansiyon motora ayak uydurmakta zorlanıyor. Kick down yaptığınızda ön tarafta çok fazla dağılma oluyor.

    Katiliyorum objektif olmak onemli

    Ayrica bmw nin 136 ligida Astra H kasadaki veya J kasadski 1.4 140 gibi hantal degil veya aktarma kayipli degil ve Zf 8 ileri yani .

    Ara hizlanmalar haric bmw uzmez .

    İc mekan olarak yine katiliyorum o direksiyonla bmw ninki lutfen ama karsilastirilmaz yani .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.