Sabah işe giderken yaklaşık 30km güneşi karşıdan alarak gidiyorum ve bu sürede arabanın güvenlik donanımları devre dışı kalıyor :) çok sinir bozucu ama artık alıştım ben < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Alfa Romeo Tonale (Ana Konu) (20. sayfa)
-
-
Eryaman'ın en sevmediğim yanlarindan biri de o hocam. Sabah doğuya doğru sürdüğün için işe giderken güneş vuruyor, alsam eve dönerken batıya doğru sürdüğün için yine güneş vuruyor
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Belirtildiği gibi güvenlik sistemi taşıt, yaya ya da baska bir engel olduğunu belirledikten sonra bir karar veriyor. Örneğin bir yöne doğru dönerken yaya kaldirimdan adımını atar atmaz uyari alıyorum. Çok daha agresif davranıyor.
Bu tip tam otonom sistemler biraz daha erken devreden çıkıyor. Tonale de ise beklediğimden biraz daha erken meydana geliyor.
Afs sistemi içinde ayni durum söz konusu. Uzun yolda matrix var sistemi otomatik uzun modunda kamera bilgisi ile başka araçları rahatsız etmeden sürekli maksimum düzeyde alanı aydınlatmaya çalışıyor ve bu bilgiyi kamera dan okuyor.
Daha ilkel bir çarpışma önleme sistemine sahip Citroen Berlingo aracım var. Devre dışı kaldığını hiç görmedim. Ama sadece radar dan engel tarıyor. Sürekli devreye girip engel uyarısı veriyor herhangi bir görüntü işleme yok.
Vw grubu araçlarda da aynı sistem var otonom olmayanlarda. Kardan radar kapanana kadar sistem çalışıyor.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
-
yaya konusunda belirttiğiniz durumu ben de çok yaşıyorum 🤦🏻♂️ Yaya benim araca doğru yöneldiği gibi araç nükleer tehdit almış gibi bağırıyor.
dediğiniz gibi daha ilkel araçlarda böyle bir problem yokken daha gelişmişinde bir zahmet olmasın istiyorsunuz.
vw grubu araçları 6 7 sene kullandım . Dediğiniz gibi karda tamamen kapanacak ki o zaman uyarı ile karşılaşıyordum.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Bu konuda Tesla çok başarılı. Yoğun yagista dahi sistem çalışmaya devam ediyor. Tucson un sistemi yağış artınca devreden çıkıyor. Diğer araçlarda nasıl bilmiyorum.
Ama tonale de erken devreden çıktığı kesin. Yazılım la düzeltilebilir birşey.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
toyotanın sistemide çok başarılı hem corollo cross hemde normal corollada denedim. Acc kurunca araç ışıklarda önünde araç ona göre durup. Hareket ediyor bile tonalede 50 km altında herşey iptal oluyor
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Merhaba.
Seviye 2 otonomda dur kalk özelliği de var tonale de.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Ben bunu henüz başaramadım. Durduğu zaman kaldıramıyorum tekrar aracı gaza dokunmadan kendi kalkmadı. Nasıl yapıyorsunuz ?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Arac durduktan sonra gaza bir kez dokunmak gerekiyor. Sonra tekrar aktive oluyor sistem.
Dizel versiyonda gelen 1. Seviye otonom opsiyonunda belirli bir hizin aldinda sistem devreden çıkıyordu ya da devreye alınamıyordu.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Benimki dizel
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Teşekkürler bilgi için ben de çözememiştim :)
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Olması gerekeni yapıyormuşum . teşekkürler. Otonom sürüş perfomansı zaten yeterince iyi bence. Şeriti ortalayıp gidiyor.
-
Şeriti ortalamada benim arada ufak bir sıkıntım oluyor, başına gelen var mı?
Yüksek sayılabilecek hızlarda (Ör 110+, 120+) otobanda ve düz yolda oluyor.
Bir kamyon/tır ya da şeritte gidemeyen bir premium dangoz yüzünden hafif sağa/sola doğru mecbur kaydım diyelim, doğal olarak hafif sertleşip ortaya geçmeye çalışıyor, burada bir sıkıntı yok.
Ben tekrar serbest bırakıp kendisi ortalasın istediğimde slalom yapıyor gibi oluyor.
Yani şeridin sağına yanşıksa o hıza göre biraz keskin sola kırıyor, tabi ister istemez bu defa şeridin soluna yanaştığı için keskin sağa gidiyor.
Bu döngü ben müdahale edene kadar düzelmeyecek araç kontrolden çıkacakmış gibi hissettiriyor, yalpalayarak.
Tabi ki direksiyonu komple bırakmıyorum, çok hafif tutuyorum.
Ben biraz bu slalom hpareketini toparlarsam, yani direksiyona biraz direnç verirsem normale dönüyor ama.
Yani yüksek hızlarda şeridi ortalarken biraz keskin hareket ettiği için yumuşak bir ortalama yapmıyor.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi suphion -- 2 Ekim 2023; 14:22:43 >
-
Tarif ettiğiniz den şerit ortalama devre disi kalmista serit takip asistani çalışıyormuş gibi anladım.
Benim başıma hiç gelmedi bu durum. Gerçi uzun süreler boyunca kullandığım olmadı.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Durum buyken yapıyor daha doğrusu yapabiliyor, her zaman değil bazen.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Sistem cuvalliyor galiba. Bahsettiğiniz sekilde ben de denemeye çalışayım yarın.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Belirttiğiniz gibi yüksek hızlarda olabilir. Ben 80 ve 90 km/s hizlarla denedim ikinci harekette seriti ortaladi.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Bugün biraz daha uzun soluklu kullanabildim aracı;
-Sola çekme sorunum zaten hallolmuştu,
-Direksiyonun sola dönük durma sorunu halloldu, hatta çok düşük hızlarda hafiften sağa dönük şu an, son ayarı ben yaptırdım. Hızlanınca direksiyon dümdüz duruyor,
-Titreme sorunu geçti ama yüksek hızlarda yine de istediğim pürüzsüzlük yok,
-Bozuk yollarda direksiyonu bırakınca direksiyonun sağa sola kıvrılma eğilimi devam ediyor ancak aracın gidiş yönü değişmiyor
-Aracı artık tek elle daha rahat kullanabiliyorum. Sürüş keyfi artmış durumda
İşlemleri tekrar yazıyorum; sırasıyla rot, direksiyon açısı ayarı, rot ve balans. Balans (350tl) dışındaki kalemler garantiden karşılandı ama güncelleme ile beraber toplamda 2 günüme maloldu, tekinde ikame araç alabildim.
Araç yaklaşık 1 haftadır ilanda, ilk gün dışında talep hiç olmadı. En ucuz sayılabilecek fiyatta. Satmayı eskisi kadar düşünmüyorum o sebeple fiyat kırmayacağım.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X