Şimdi Ara

Alfa Romeo Tonale (Ana Konu) (23. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar: Veloce61
1 Kayıtlı Üye (1 Mobil) ve 2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
1.916
Cevap
53
Favori
102.106
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Popüler Konular listesinde
63. Sırada  bugün en iyi #8
Sayfa: önceki 2122232425
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • baronlacroix kullanıcısına yanıt
    Kablosuz sarjdaki problemler bende de mevcut. Çok fazla ısınıyor ve telefon sürekli şarjı kesiyor. Görece küçük, 5.8" ekranlı Samsung Galaxy S10e telefonumun boyutu nedeniyle oluyor diye düşünüyordum ben. Telefonun kablosuz şarj coil'i arabanınkinin üstüne tam oturmuyor, Exynos işlemci çok ısınıyor veya havalar sıcak olduğundan herhalde diyordum. Ama muhtemelen genel bir tasarım problemi var kablosuz şarj pad'inde. Diğer arabalarda da durum aynı mı? Mesela Genesis'in S-Class ile rakip olan modelinin kablosuz şarj pad'inde soğutma fanları vardı. Ben normalde de kablosuz şarj kullanmadığım için telefon normalde de ısınıyor mu bilmiyorum.

    Direksiyonda klikleme gibi bir şey dikkatimi çekmedi benim hiç. Sabah denedim hatta evden çıkarken ama yine öyle bir ses duymadım. Ara ara mi çıkıyor bu ses?

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • abandonware A kullanıcısına yanıt
    Manevra yaparken geliyor bu ses. Ozellikle park ederken. Sehir ici kullanimda yok. Yani şöyle klik gibi bir ses. Direksiyon titresimi gibi bir durum söz konusu degil. Belli bir derecede meydana geliyor

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • baronlacroix kullanıcısına yanıt
    Geri giderken bir gacırtı sesi geliyor bende. Aynı şeyden bahsetmiyoruz sanırım. Uygun bir ara unutmazsam bir ses kaydı alıp atayım.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • abandonware A kullanıcısına yanıt
    Yok bendeki direksiyon açısı ile alakali direksiyonun yapısından kaynakli diye dusunuyorum. Dizel kullanicisi bir arkadasim var onda yokmus ama ikna olmak icin kendim deneyecegim. Ben de firsat bulursam kayit alir atarim.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Kablosuz şarj sıkıntısı bende de var.

    İlk 3-4 dakika güzel başlıyor, %1-2-3 şarj ediyor.

    Sonra 1 dakika şarj et yarım dakika kes gibi saçma bir döngüye giriyor.

    Hem cihaz hem şarj pedi çok ısınıyor. Uzun yolda denemedim ama bu şekilde yarım saat boyunca %1 ya artıyor ya artmıyor şarjı telefonun.

    Ben hem telefon kılıfını, hem de şarj pedinin plastik kısmını çıkartıp direk yakın da denedim, hani acaba kablosuz mesafesi mi sıkıntı diye, yine de kayda değer bir iyileştirme görmedim. Yani sorun bence kılıf değil.

    Ayrıca telefon pil ayarlarında yavaş/hızlı kablosuz şarj ayarı da pek bir şey değiştirmiyor.

    Bu arada ofiste telefon standı şeklide baseus kablosuz şarjım da var, o sıkıntısız süper şarj ediyor, yani sıkıntı kesinlikle telefonda değil.

  • benim 2019 vw tiguan dizel manuel aracım var. yenileme maksatlı değiştirmek istiyorum. tonaleyi incelemek için hafta sonu otokoça gittim. ancak test sürüşü yapamadım. hafta sonu tek satış temsilcisi geliyormuş burayı bırakamıyorum hafta içi test sürüşü yapabiliriz dedi. peki dedim ama açıkcası satış temsilcisinin yaklaşımı hoşuma gitmedi. Tonale güzel fakat tiguandan iç hacim ve bagaj hacmi olarak biraz küçük. biz 4 kişilik (2yetişkin 2 çocuk) bir aile olduğumuz için iç ve bagaj hacmi çok önemli. aslında beni tonaleye çeken dizel versiyonu oldu. premium sınıfta dizel otomatik araç seçeneği tonale haricinde yok! pejo ve hyundai grubunda var ancak ben o markaları istemiyorum. benzinli düşünmesem de mhev motorda ilgimi çekti ancak ne olursa olsun dizel kadar az yakacağını düşünmüyorum. tonale konusunu baştan itibaren okudum ancak yakıtla ilgili çok bir veri bulamadım. tonalenin yakıtı konusunda yardımcı olursanız memnun olurum.


    tonale hem dizel hemde mhev motor için şehir içi ile otoban sürüşünde(140-150 km/h) yakıt tüketimleri nedir?





  • onzy O kullanıcısına yanıt
    Dizeli bilmiyorum ama 1.5 Mhev var bende, o konuda yardımcı olabilirim:

    Şehirler arası 110-120 km/h görece sakin suruste 6.8 lt/100 km. Klima açık diye hatırlıyorum. Yakıt Shell fuel-save.

    Ankara şehir içi okullar açıldıktan sonraki trafikte sadece ise git gel 1000 km yaptım, 5.9 lt/100 km (ortalama hız 32 km/h). Trafik baya yoğun, 20 dakikalık yolu 50-55 dakikada gidiyorum ve yaptığım dur-kalk'in haddi hesabı yok. Klima kapalı, yakıt Shell V-Power.

    Islak kavrama şanzıman 20" jantlar yakıt tüketimini arttırıyor biraz. Aracın 1.5 ton olduğunu da göz önünde bulundurmak lazım.

    Dizel Tonale için, araba ağır olduğundan dolayı performansı düşük diyorlar, haberiniz olsun. 1.5 Mhev veloce alınır bence.

    Spor odaklı bir otomobil olduğu için iç hacmi konusunda çok iddialı olmayabilir. Son olarak, aracın koltuk süngeri biraz sert ve arka koltuklar biraz dik. Bence tam ayarında ama sevmeyenler de oldu. O kısımlara dikkat edin derim. Dizel modelin şanzımanı da farklı, 6 ileri bir şanzıman olsa gerek.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi abandonware -- 7 Kasım 2023; 7:53:15 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • onzy O kullanıcısına yanıt
    Merhaba dizel versiyonda karışık 6.5 lt/100 km tüketim ortalamam vardı. Fikir vermesi açısından uzun yolda 1.5 blue hdi Berlingo ya yakın tüketim değerleri görmüştüm.

    Denizli Ankara arası 120 130 km/s hizla 6.2 lt/100 km yakmıştı.

    1.4 tsi 150 bg motora göre şehir içinde 1 litre sehir dışında sakin kullanımda 1.5 litre daha düşük yakıyor.

    Performans konusunda 1.4 tsi 150 bg araçtan geçince yavaş hissettirmisti.

    Kalkışlarda özellikle şanzıman ağır kalıyor. Şehirler arasi yollarda esneklik konusunda rahatsız edici değildi.

    Bagaj hacmi 500 litre civarı tam kare formunda göze küçük geliyor ancak derinlik iyi olduğu için fena değil.

    İyi bir fırsat sunulursa dizel versiyon düşünülebilir ancak aksi durumda benzinli modeli tercih ederdim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi witness -- 7 Kasım 2023; 8:55:39 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Merhaba

    2019 1.5 TSİ Tiguan’dan , 1.5 mhev Tonale’ye geçtim.


    Kısaca: Tonale için mümkünse uzun test sürüşü ayarlayın, Tiguan’a karşı ne alıp ne verdiğini anlamak için.


    Benim gözlemlerim


    ARTILAR

    Yol tutuşu: Tiguan’ın sürüşü bana çok keyifsiz geliyordu, Tonale yol tutuş, viraj performansı vs anlamında bariz şekilde üstün

    İzolasyon: Özellikle motor sesini çok daha az alıyor, sessizlik hissi keyifli

    Performans: Dynamic modda bana yeterli ve keyifli geliyor ( tabii ki sınıfında)

    Oyuncaklar : Paket olarak VW standartlarında dolu

    Estetik: Araba güzel =)

    Yakıt: Benim yol-kullanım şartlarımda (%70 dur kalk şehir içi- %20 şehiriçi-çevre yolu- %10 uzun yol) Tiguan’dan %20-25 civarı daha az yakacak gibi görünüyor.


    Eksileri:

    İç mekan: sürücü ve ön yolcu konforu ve alanı gayet güzel ama bir Tiguan değil. Görüş daha kısıtlı.

    Koltuklar daha sert ve spor, bence çok konforlu ama tiguandaki yayvanlık hissi yok.

    Arka yolcular için Tiguan kadar ferah değil ama yolda titreşim darbe anlamında tiguan’dan daha konforlu olduğunu söylediler.

    Tiguandaki sayısız saklama alanını özlüyorum.


    Bagaj:  Tiguandan daha kısıtlı ama doğru valiz kombini ile iş görüyor.

    Sağlamlık hissi: Bir Alman değil

    Direksiyon: Hibritte çok hafif, alışması zaman alıyor, alışsanız bile hissizlik keyif kaçırıyor. İkame araç olarak kullandığım dizel’de his çok daha iyiydi.





  • Merhaba.

    Dizel model tonale de direksiyon hissini çok daha iyi bulmanız dikkat çekici.

    Daha önce kullandığım 2023 dizel modelle yine 2023 phev modelin direksiyon hissi hemen hemen aynı geliyor bana.


    Acaba temel fark 2022 ve 2023 üretim araçlardan mı kaynaklanıyor diye merak ettim.

  • Tahminen ikame araç 2022 modeldi (25000km) ayrıca paketsizdi :)

    Geri görüş kamerası vs yoktu araçta. Tamamen farklı birşey bile olabilir ...

  • Dynamic modda direksiyonu sertlestiriyor, acaba ondan dolayı aklınızda öyle kalmış olabilir mi?

    Tonale'nin çıkışını yeni CEO birkaç ay ertelemisti zamanında. Erteleme nedenini ise ceo'nun tonale'nin performansindan tatmin olmadığı şeklinde açıklamışlardı ama bana kolpa gibi geliyor. Yanılmıyorsam Tonale projesi ilk önce Tofaş'a verilmesi planlanmisti ancak Türkiye'deki yoğun beyin göçü nedeniyle deneyimli mühendis kalmadığı için İtalya'daki 2 tane görece az deneyimli firmaya verilmisti. Bu nedenden dolayı çok fazla tasarım hatası bulunduğu yönünde bir şey okumuştum. Doğrudur, yanlıştır bilemem.

    Benim kanaatim, 2022 ve 2023 modellerde bir takim problemler olduğu yönünde. Acayip gacırtı sesleri, trim sesleri, direksiyondaki boşluk vs... 2024 modelin 2023'ün ortasında çıkmasından arabayı ancak "olmasi gerektiği" hale getirdikleri sonucu çıkar sanıyorum.

    Edit:
    ekşi sözlük
    alfa romeo tonale
    https://eksisozluk1923.com/entry/156417017



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi abandonware -- 7 Kasım 2023; 15:4:58 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • Hayır, Dynamic - Natural mode farkından bahsetmiyorum.

  • woo2y kullanıcısına yanıt
    O halde muhtemelen ağırlık farkiyla ilgili olabilir hissiyat farkliligi. Hem dizel hem de phev model hibrite oranla epey ağır. Bu nedenle birkaç ince ayarda farklilik yapmış olabilirler.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • abandonware A kullanıcısına yanıt
    Belirttiğiniz gibi bazi problemler ilk çıkan dönemde ortaya çıkmış olabilir.

    Tonale uretim sürecinde benim takip ettiğim kadarıyla alfa ortak platformda marjinal değişiklikler yapmaya çalıştı. Biraz da bununla alakalı sorunlar galiba.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • abandonware A kullanıcısına yanıt

    uzun yolda bilhassa otoban sürüşlerinde 7,5-8 lt civarlarında yakacak gibi görünüyor o zaman. ancak şehir içi tüketim gerçekten güzel. hibrit olmasının avantajını gösteriyor fakat mhev motordaki hibrit teknolojisi yüksek hızlarda devreye girmediği için yakıt tasarrufu olmuyor. Bence mhev motor için en kritik yer burası. sadece düşük hızlarda ve kısa mesafede hibrit etki ediyor. yüksek hızlarda etki etmiyor.


    dizen versiyonun performansının mhev gibi olmasını beklemem zaten şuanki aracımda tdi 115 hp. dizelin güzelliği sizin "110-120 km/h görece sakin sürüşte 6.8 lt/100 km" olarak tüketim yaptığınız yerde 5 lt civarı yakarken çok daha yüksek hızlarda 7 lt zor görür.


    tonale için kafama takılan hususlar arka yaşam alanı ile bagaj büyüklüğü. koltuk sünger sertliği aracı incelerken gözüme batmadı. gözüme batan şeyler arka koltuk sırtlığı sanırsam yatmıyor! bu kapsamda kendi aracım tiguanda arka koltuklar hem ileri geri hareket ediyor hemde sırtlık istediğim gibi ayarlanıyor. bagaj içinde benim tiguana 3 tane orta boy valiz (kabin valizinin bir boy büyüğü) bagaja uzunlamasına ve yan yana şekilde sığıyor. bahsettiğim 3 adet orta boy valiz sizce tonale'nin bagajına sığar mı?





  • witness W kullanıcısına yanıt

    Tonale dizelin yakıt verileri güzel benim tiguan tdi aracımla yakın verileri var. Dizelin yakıt tüketim verileri hoşuma gidiyor. yolda giderken basarken ne yakacaksın derdi olmuyor.  


    dizelde zaten çok bir performans beklentim yok. tiguan tdi tonale dizele geçersem beni performans olarak üzeceğini sanmıyorum. hatta beygir olarak daha yüksek olduğu için daha iyi hissettirebilir bana.


    dizel Tonale haricinde mhev Tonale kullandınız mı? dizel Tonale kullanmış biri olarak neden benzinli tercih edersiniz? son olarak aracınızı sattınız mı?

  • woo2y kullanıcısına yanıt

    2019 tiguan tdi kullanan biri olarak yaptığınız gözlemlere tamamen katılıyorum. tonale test edemedim ama tiguanda bir sürüş keyfi yok. ama kalite hissiyatı var. genişlik olarak gerçekten çok geniş. tonale bakmaya gittiğimizde eşya gözlerinin azlığı dikkatimi çekti onu tolere ederim ama eşim arkası dar diye söylendi! eş ve 2 çocuk olunca ister istemez arka yolcu alanı önem arz ediyor. hafta sonu tekrar daha detaylı incelemeye gideceğim.


    yakıt konusunda tiguan tsi için çok yakıyor deniyor. ortalamanız neydi bilmiyorum fakat %20 az yakması bile bence çok ciddi bir değer olur.


    tonalenin bagajı banada tiguandan görece küçük geldi ama derin. benim 3 adet orta boy valizi bagaja sığdırmam gerekiyor. tiguana 3 valiz uzunlamasına yan yana sığıyor. sizce tonale bagajına 3 adet orta boy valiz sığar mı?


    direksiyon hissiz mevzusu konuda önceki sayfalarda çokça konuşulmuş. hatta bazılarında direksiyonla ilgili sıkıntılarda okuduğumu hatırlıyorum. bahsettiğiniz dizelde direksiyon daha iyiydi demeniz belki direksiyon veya parçalarında üretimsel sorun mu var acaba diye düşündürüyor! belki 2024 üretilen araçlarda biraz daha hisli direksiyon olur. test sürüşü yaparsam direksiyona detaylı bakacağım.

    ayrıca siz aracı sıfır mı aldınız? gözlemleriniz çok güzel fakat sonuç olarak keşke tiguanı satmasaydım yada tonale almasaydım dediniz mi?





  • onzy O kullanıcısına yanıt
    Aracimla maddi hasarlli ufak bir kaza yaşadım. Park halinde bir araç kapisini açtı benzinlikte yanından geçerken çamurluk falan değişmesi gerekiyordu. Hem değer kaybi yasayacagindan hem de yaz zamani parça beklemek istemediğinden uğraşmak istemedim. Sonrasinda takasla phev modeline geçtim.

    Denizli yön otomotiv de şu anda satilik olan ti paket siyah 1.6 dizel arac benim takasta verdigim araç. Temmuz ayında takasta saydiklari fiyata yakin bir değere ilana koymuşlar. Ben nisan ayında almıştım aracı. İlana 6 ay şartının dolmasından sonra ekim ayında koydular.

    Uzun yolda performans anlamında 1.6 tdi modeline göre uzecegini sanmıyorum. Tork değeri fena değil multijetin. 0-100 değeri 10.9 saniye. Teknik veriler açısından 1.6-1.5 c suv dizellerin hizlanmalari üç aşağı beş yukarı bu bantta. Ağır olması ve şanzıman yapısı nedeniyle kalkışlarda ağır hissettiriyor sadece.

    Mhev model de bir yakınımda var. Kullanma şansım oldu. Tercih nedenim performansinin daha iyi olması nedeniyle. Bir de veloce donanım paketi mhev modelden itibaren var hem fren sistemi çok daha gelişmiş hem de süspansiyon sertliğinim ayarlanması opsiyonu bu pakette geliyor.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • onzy O kullanıcısına yanıt

    Hocam VW yalnızca emisyonda değil, bagaj hacminin katalog verilerinde de hile yapıyor :)

    https://forum.donanimhaber.com/bagaj-hacmi-yalanlari-vw-uslanmiyor--148822595


    O sebeple katalog verisine bakıp karar vermektense yanınıza valizleri alın ve showroom'a araba bakmaya o şekilde gidin. Valizler sığıyor mu sığmıyor mu kendiniz deneyerek görün. Tonale'de bagaj tabanının iki farklı yükseklik ayarı var (phev model hariç) ona da dikkat edin.


    Araçtaki yalıtım çok iyi olduğu için dizel motorun sesi pek duyulmuyor diyorlar bu arada, test sürüşünde buna da bir bakın derim.


    Direksiyonun hissiz olması bir mühendislik hatasından değil, platformun ancak buna imkan tanıyor olması. Direksiyon hisli olsun, Maserati platformu olsun, 280 beygir 4 çeker olsun, ZF 8 ileri tork konvertörlü şanzıman olsun, karbon fiber şaft olsun, iç hacmi Tonale'ye göre çok daha geniş olsun derseniz sizi Alfa Romeo Stelvio'ya alalım hocam. İkinci elde fiyatları rakiplerine göre çok uygun ama şehir içi 10-11 litrenin altına inmezsiniz, onu da diyeyim :)




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi abandonware -- 8 Kasım 2023; 9:18:34 >




  • 
Sayfa: önceki 2122232425
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.