İkilemlerimiz çok benziyor . Cuma günü bagajı ilk defa full dolduracağım, bir şeyler yazarım. Ben sürüşü biraz daha keyifli, daha iyi teknolojiye ve yakıt tüketimine sahip ve iyi bagaj kapasitesi olan bir araca geçmek istiyordum. Tonale, Tiguan'dan sonra bütçe dahilinde bu taleplerimi karşıladı. Q3, XC 40, Quashqai, Tucson ve 408 baktım, aralarında Tonale'ye karar verdim. Benim 7 yaşındaki kızım da koltuk arkası tepsisi yok diye Tiguan'dan sonra ben bu arabaya binmem dedi, sonra ambiyans ışıklarını Elsa Mavisine çevirdik sorun çözüldü :) yani demem o ki çocuklar kolay alışıyor. Ben alışverişimden memnunum açıkçası. Tonale almasam ne yapardım, tahminen seneye gelecek yeni Tiguan, Passat Variant ve Superb'ü beklerdim ama kaç paraya gelirler kestirmek zor. |
Alfa Romeo Tonale (Ana Konu) (24. sayfa)
-
-
Bende xc40 ve 408'i epey incelemiştim. İşim gereği sürekli araba kiralıyorum şehir dışı yolculuklarda.
Tonale'yi subjektif olarak daha çok beğendim.
Bu arada stelvio ile 40 km civarı test sürüşü imkanım oldu. arka kilitli diferansiyeli direksiyon hissi inanılmaz güven veriyor.
İç hacmi de d sınıfı bir suv olduğunu belli ediyor.
Porsche macan'ın doğrudan rakibi ama fiyat farkı düşünülünce ikinci elleri çok mantıklı. Bagajı da geometrik olarak çok iyi.
Sıfırı 4 milyon üzeri aracın 2022 modelleri 2800 bandında ki pazarlıkta yapılır.
Yakıt konusu stelvio da karışık. Dikkat edilmezse şehirler arası yolda da 10lt/100 km gibi değerlerin üzerine çıkar. Ama verdiği keyfe değer.
-
Bir de beni düşünün. ikizlerim var ve phev modelinde bagaj 380 litre:)
Ailecek uzun yola henüz çıkmadık ama bagaja sığma imkanımız yok. Artık kış sonrası tavan bagajı falan alayım diyorum.
-
Sizinki tam aşk evliliği olmuş =)
-
Hocam 408 ile XC40, Tonale veya X1 gibi araçlar mümkün değil kıyaslanamaz. Peugeot 308'in kasasını Lamborghini Urus'a benzetip kaktiriyorlar. 3 silindir, 130 beygir, torsiyon çubuğu, bol bol plastik. İlk bakista ilgi çekse de ikinci bakışta bu ne lan dedirtti bana.
Stelvio ise Q5, X3, XC60'in rakibi. Macan'ın Stellantis tarafındaki rakibi ise Maserati Grecale. Gracale de zaten Stelvio'nun Maserati logosu basılmış hali olduğundan çok bir fark yok aralarında.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Haklısınız. Ben de ilk çıktığında çok beğenmiştim 408'i. Ama içine binince hayal kırıklığı oldu.
1.2 puretech motor da hiç yakışmıyor. Avrupada çeşit çeşit hibrit motorlarla satılırken tüm psa grubu 1.2 motora mahkum oldu ülkemizde.
Belirttiğiniz gibi fiyat bandı açısından gracela ile macan daha yakın. Sportiflik hissi açısından diğer d sınıfı suvlarla karşılaştırılmaz stelvio.
q5 de xc60 da başarılı araçlar elbette ama stelvio çok gergin sedan bir araç gibi. Diğerleri gemi hissiyatı veriyor.
macan hiç kullanmadım ama kağıt üstünde stelvio çok daha mantıklı bir seçenek hele ikinci elleri açısından.
-
Aynen öyle oldu:)
-
Ben Tonale ile birlikte DS4'ü epey bi değerlendirmiştim ama vazgeçtim. O arabaya da 1.2 puretech/1.5 HDI koyarak yazık etmişler. Onda da torsiyon çubuğu geliyor üstelik. 180 veya 225 beygirlik 1.6 puretech ve bağımsız süspansiyon koysalar alırdım da belki.
3 silindirli motorun titreşimi de çok fazla hem. 2021 model 3 silindirli Astra'dan Tonale'ye geçince baya bir konforlu gelmişti.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Benim diğer aracım 1.2 puretech corsa hocam çok bir titreşimi yok, tonaleden sonra binince rahatsız olmuyorum. B sınıfı için ideal motor, c hb için sınırdan kurtarır ama 408, 3008, ds4 gibi araçlar için yetersiz tabi ki. Tonalenin n modunda da ciddi lag oluşuyor açıkçası, anlık gaz tepkimeleri bizim araçta da yetersiz kalabiliyor
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Astra'daki 1.2 Turbo motor puretech değildi, GM üretimi 145 bg bir motordu. Denilene göre titreşimi diğer C segment 3 silindirli araçlardan görece azmış ama esasında epey rahatsız edici bir titreşimi olduğunu Tonale'ye geçince anlamıştım. Yine olsa yine alırım ama.
Tonale'nin hakkı dynamic mod ya. Diğer modlarda ozellikle de motor kapalıyken ani hızlanma yapmak pek mümkün değil.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Bir önceki aracımda çalıştırdığım her seferde start/stop kapatıyordum. Bu aracımda da D moduna almak oluyor ilk işim.
Aracı kapatıp açınca tekrar N moduna geçiyor. D modunda bırakamaz mıyız sürekli ?
-
Ben de her seferinde start stop kapatıyordum. Şimdi şerit takibi kapatmaya üşeniyorum
Şerit takibi de kapatmanın bir yolu var mı acaba? Olsa görürdük gerçi.
Dynamic modda yakıt tüketimi nasıl bir de hocam? Normal modda seyir halinde sürekli motor kapattığı icin turboyu elime alır mıyım diye düşünmüyor değilim. Eski arabamda kontak çevirdikten sonra ve arabayı park ettikten sonra 45 saniye kadar motoru rolantide çalıştırırdim, bunda kendisi kapatiyor
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Şu an araç 3400 km'de 8.5 ile 10 arasında gidip geliyor . Biraz daha düşer diye tahmin ediyorum. Uzun yolda 6.5 seviyelerini gördüm. Gaz tepkimesi çok hoşuma gidiyor. dokunduğunuz anda birden hızlanabiliyor araç. N'de inip biraz ben iteyim de hızlan diyorum araca
Şerit takip uzun yolda iyi oluyor. Bazen dalabiliyorum, o an dürtüyor beni. Sadece sinyal kolundan kapatabiliyorum, diğer kısımlardan bulamadım.
Normal modda dediğiniz gibi motor kapatması beni de korkutuyor. O kadar sıcak motor bir anda kapanınca ve bir anda çalışınca olabilecekleri düşünmek istemiyorum.
-
-
Şerit takip demişim ama yanlış dedim onu, pardon. Sol silecekten kapatılan, şerit dışına sinyalsiz çıkıldığında direksiyonu titreten özelliği kastetmiştim.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Kırmızı tuştan kapatılabiliyor şeritten ayrılma uyarısı
-
Direksiyonu titretiyor, direksiyon hafif olduğu için bir anda diğer tarafa yönelebiliyor araç.
-
Dün bi is çıkışı aklıma geldi deneyeyim dedim, android auto'yu acmazsam eğer kablosuz şarj problemsiz çalışıyor. Android auto telefonun çok fazla ısınmasına neden oluyor, kablosuz şarj da ek olarak ısınmasına sebebiyet verdiği için muhtemelen daha fazla ısınmayı önlemek için şarjı sık sık kesiyor telefon. Benim vardığım sonuç bu
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
O konudan bende dertliyim. Telefon çabuk ısınıyor bu yüzden şarj sürekli kesilip tekrar başlıyor . Ekrana da uyarısı geliyor her seferinde. En sonunda oradaki kauçuk kısmı kaldırıp altına bakacağım. eğer soket gibi bir şey varsa söküp ve uyarı almazsam yoluma devam edeceğim. Kablo ile şarj ediyorum. Oraya telefon koyamıyorum. Farklı bir şey koyduğumda ise yabancı cisim uyarısı veriyor.
-
Ben onu da aynı tuştan kapatıyorum :) işaretlediğim tuşa basınca kapanıyor şerit işleri. Silecek kolunu hiç kullanmadım kapatmak için
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X