|
Alfa Romeo Tonale (Ana Konu) (32. sayfa)
-
-
Cok yararli bilgi. Olur da niyetlenirsek dikkate alacağım. -
Arkadaşlar Öncelikle alan bütün arkadaşlara hayırlı olsun. Eski bir Alfa kullanıcısı olarak keyfini çok iyi bilirim.
Ve bu aralar Tonale 'ye tekrar bir yükseliyorum. Ama değişen hayat tarzı ve bunun neticesinde oluşan ihtiyaçlar konusunda endişelerim var.
Ben Maden Mühendisiyim ve çok fazla şehir geziyorum. yılda yaklaşık 80.000Km yol yapıyorum. İşim gereği de ayda birkaç kere şantiye sahasına stabilize yollara vs giriyorum. tabi burada toz çamur gibi etkenler çok. Offroad tarzında olmasa da araç bunlara maruz kalıyor.
Alfa tasarım ve kullanım zevki açısından çok beğendim bir araç ama bu gibi kullanımlarda biraz nazlı. eskiden 147-159 kullandım ve ön takım salıncaklarından çok çektim. ve son zamanlarda da yazılım sensör uyarın vs gibi sorunlar okuyorum.
eskisi gibi şehirde olsam sorun değil ama sürekli şehirler arası ve alakasız şehirlerde Alfa'dan anlayacak adam bulamama sorunu beni korkutuyor.
bu araçlar şehir içi arabası gibi değil de gerçekten suv gibi kullanan ve bu konuda tecrübelerini paylaşacak birileri çıkar mı acaba..
-
Ben de dün jeep avenger i test ettim.
Spor modunda direksiyonu tuğla gibi sertleşiyor limitleri yüksek olmasa da epey zorlayabiliyorsunuz.
Tonale nin spor modda direksiyonu %30 sertlikte falan.
-
Açıkçası ben araçtan çok memnunum, özellikle sınıfında yol tutuşu ve viraj kabiliyeti gerçekten iyi.
Ama araç ne kadar iyi performans sergilerse direksiyona öfkem o kadar artıyor.
Yazılımla gelecek bir güncelleme ile ciddi gelişme sağlanabileceğini düşünüyorum.
En azından audi vs 'de olduğu gibi sürücü profili yaratılabilse ve direksiyon sertliğine bir üst kademe seçeneği eklense gerçekten tadından yenmeyecek.
Change.org üzerinden bir imza kampanyası başlatıp yurtdışı forumlarda duyurmak gibi bir düşüncem var ama açıkçası üşendim.
Destek olacak arkadaşlar varsa organize olabiliriz =)
-
Valla araci ilk kullandigimda test sürüşünde en begenmedigim nokta direksiyon hissiyatı idi. Bunu da benle satin alan arkadas ile de konuştuk. Birimiz siyah birimiz Beyazız bu konuda. Otopark programından Sinan da ayni elestiriyi yapmisti. Evet arac sehir ici kullanim icin uygun ve ciddi anlamda kullanim kolayligi sunan bir arac ama yol tutuş konusunda sınıfına gore memnun etse de o elektrikli direksiyonun o hissiyatsizligina bir türlü isinamadim. Daha önce sert direksiyonlu araclar kullandigim icin acaba sadece ben mi boyle düşünüyorum diye irdelesem de ahni sikayeti olan kullanicilar da epey bir fazla. Umarim bir guncelleme ile bu sorun kismen bile duzeltilir. Ozellikle Dynamic modunda ciddi anlamda bir sertlik gozlemleyemiyorum. Bana gore dynamic normal moddaki sertlik olmali minimum; D modunda daha yuksek sertlik ariyor insan. -
-
Vites yanındaki multimedya kontrol tekerleğine basılı tutarak sıfırlamayı denediniz mi?
-
Otokoç akü kutup başını çıkarıp 5dk beklememi söyledi, yaptım multimedya geldi ancak tüm elektronik sistem hata verdi şimdi :) ulaşmak da çok zor servise hala telefon bekliyorum
-
Direksiyon, bagaj, ayna aklınıza ne geliyorsa elektronik hata ışığı yaktı. Araç hareket ediyor ama sürmek akıl karı değil şu an
Servis durumu olağan karşıladı tüm araçlarda oluyor dedi, yarım saat sonra kendine gelir dedi ama hiç güven vermedi. Zaten daha önce bu sorunu yaşayanlar vardı malum. Sıra herkese gelecek herhalde :))
Çektiğim kutup başı bu
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi masterap -- 6 Aralık 2023; 17:2:10 >
-
Hocam elektronik arıza ışıkları kendi kendine söndü mü yoksa serviste kalibrasyon yapıldı mı ? Servis yarım saat sonra kendi kendine söner diyor bekliyorum
Bu arada ilk bakımda benim aküm %60 larda çıkmıştı, serviste bakım kapsamında şarj edilmişti. Acaba tekrar zayıfladı da kutup başını söküp takınca aküden dolayı arıza mı verdi ?
-
Ben de daha once anlatmistim; ppf kaplama yaptirdigim yerde farlari sökmeden once bu islemi yapmislardi ve haliyle aynen yaşadığınız uyarilarin hepsinin uyarısını vermişti arac. Bir sure sonra gececegini soyleseler de sure bazli ve sonradan duzelen bir durum yok. Sonra servise götürdüm orada bir islem yaptilar. Sonrasinda tekrar ayni durum oldu ama en son gelen guncelleme ile duzeltildi servis tarafından bu durum. Hatta akü ile alakali da problem yasamistim, akü durdugu yerde bosalmisti ve cekici ile araci servise yollamak zorunda kaldim ve servis akü olcumlerinde bir soruna rastlamamisti. Yani şuna baglamak istiyorum aslinda; ciddi anlamda elektronik donanima sahip bir arac icin bu kadar dusuk amperli bir akü bana cok mantiksiz geliyor. Bu araca asla yakisan bir akü yok bence. -
Akü kutup başı söküldüğü zaman diger sistemler uyarı verebiliyor. Kalibrasyon v.s. yapılması gerekiyor.
Direksiyon açı ayarının bozulması ile ilgili olduğuna dair yorumlar var. Bu durumda bütün adaptif sistemler devre dışı kalıyor. -
Hocam ppf isleminden sonra bir sure beklememe, araci kapatip acmama ragmen o adaptif uyarilar ve tum guvenlik ekipmanlari devre disi kaldi. O sekilde de surmek istemedim ve mecburen servise gittim; orda sorun duzeltildi ama bir sure sonra akü durdugu yerde bosaldi yazliktayken. Uyarıyı da gorsel olarak ekliyorumm. Mecbur cekici ile araci servise cektirdim; Orada ne olur ne olmaz hybridlere gelen guncellemeyi de yaptilar, hatta uzun sure arac calisir durumda birakilmisti ve akabinde ben servise ulastigimda aküde sorun olmadigina dair sizin de ilettiginiz raporu iletmislerdi. Sonrasinda bu durumlarin hicbiri yasanmadi. O yuzden sanirim en iyi çözüm servise musait bir zamanda ugramak.
-
Yemekten sonra bi kontrol edeceğim, kendi kendine düzeleceğini ben de düşünmüyorum ama servis düzelir dedi ısrarla. Bir de sorun olacağını bile bile neden kutup başlarını söktürdüler bana aklım almıyor
Bu arada yeni güncellemeler gelmiş, bilgisi olan var mı ? Birisi de bu multimedya kararmasıyla alakalı sanırım
-
Tonale, Jeep Compass tabanlı bir araç. Belki Compass'tan birkaç arazi yeteneği almıştır. Sanırım Compass'tan türetildiği için olsa gerek, yerden yüksekliği diğer C segment SUV'lere kıyasla biraz daha fazlaydı. Yine de araştırmama rağmen bu bilgiyi teyit edemedim.
Size tavsiyem, 19 ve 20 inç jantlı olan modellerden uzak durup 18 inç jantlı donanım paketinden almanız. Bırakın dağı tepeyi, şehir içinde zor sürüyorum 20" jantı ben.
Sizin ihtiyaçlarınız için en uygun Tonale, 1.6 dizel Ti paket olanı bence. Motoru, yılların 1.6 multijet'i ve Egea ile aynı (kaputu açıncaki görüntüsü bile aynı), şanzıman da keza öyle. O sebeple sanıyorum ki başınıza bir şey gelse her yerde arabadan anlayan bir usta bulursunuz diye düşünüyorum. Dizel Ti pakette Jantlar da 18" geliyor bu arada, size uygun bence.
Alt takım için bir şey diyemeyeceğim. 159'daki gibi hakiki Alfa/GM platformu değil bu araç sonuçta. Platformu tamamen Fiat/Jeep tabanlı. O sebeple beklediğiniz kadar narin olmayabilir.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi abandonware -- 6 Aralık 2023; 21:3:13 >
-
Arabada kayda değer yazılım sorunları olduğunu düşünüyorum ben. Ekranın tamamen mavileşip sonra da 0.5 saniyeliğine sinyal alamayan eski CRT televizyonlar gibi rengarenk bir şekilde karıncalanıp sonra da resetlediğini hatırlıyorum ben şahsen benim arabamda.
Geçenki bahsettiğim park sensörünün sürekli biplemesi probleminde de arabayı açıp kapatmama ve dışarı çıkıp kapıları kilitleyip yeniden girmeme rağmen bipleme sesi kesilmemişti. İlginç bir şekilde arabayı park edip yarım saat civarı durduktan sonra düzelmişti.
Gömülü yazılımda Watchdog timer diye bir şey vardır, sistem yanıt vermediği zaman devreye girip tüm sistemi sıfırlar. Problemlerin kendi kendine düzeldiği durumlarda muhtemelen öyle bir şey devreye giriyor.
-
Bekleyince düzeldi mi hocam?
-
Yok hocam devam ediyor, servis yolu göründü. 15 dk lık bir iş yazılmış daha önce, tekrardan kalibre edilmesi lazım herhalde. Hem de 2-3 güncelleme daha gelmiş onları sorayım. Biri multimedyayla alakalı anladığım kadarıyla
-
Vay arkadaş. Geçmiş olsun. Dün Birmot Otokoç'ta yıllık bakım yaptırdım, hiç yazılım güncellemesinden falan bahsetmediler. Yeniden bir arayıp sorayım bakalım.
Arabadaki gacırtı sesini ve tak-tuk ses gelmesi olayını anlattım, hatta araba 2 gün onlarda kaldı. Bana, "her şeyi düzelttik, arka amortisörleri ve cıvataları falan komple söküp yağladık, arka fren pabuçlarını değiştirdik, balans yaptık, önceki servis rotillerin yanlış yerini yağlamış onları hallettik; her sorun çözüldü" dediler. Akşam arabayı park ederken tekrar gacırtı sesi duydum
Arabayı bi detaylı süreyim bakalım, inşallah arabayı kaldırırken direksiyonu tam kırmam sonucu gelen tak-tuk sesi gitmiştir. Ses epey endişe vericiydi ve arabanın hareketini baltalıyordu. Annem falan korktu hatta geçen, biri dışarıdan arabayı mı tekmeliyor dedi kadın.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X