Şimdi Ara

Alman mı Japon mu? (Anket Eklendi) (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
105
Cevap
0
Favori
14.946
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki

Alman mı Japon mu? (Anket Eklendi)


(En Son Oy Tarihi: 22.7.2024)
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Razor Crest

    E36'yı sürekli sıkıştırıp yanladıkları için öyle olmasın ayrıca E36 gibi bir efsaneyi ae101 ile kıyaslamak trajikomik bir durum almanlar sadece bmw'den ibaret değil aynı yaşlarda ki 190E,200E gibi araçlara bakmanızı tavsiye ederim aralarında 1.000.000 km'yi deviren araçlar var.

    Konumuza dönecek olursak iş disiplini açısından almanlar ve japonların oldukça benzerlikleri var almanlar daha çok niteliğe önem veriyorlar genellikle konfor,verim,sağlamlık ve yeni teknolojilere ağırlık veriyorlar japon araçlarına göre motor aksamında daha fazla elektronik aksam var bu da sorun olasılığını arttırıyor örneğin eski mercedeslerden örnek verecek olursak w201 efsane bir modeldir kolay kolay arıza çıkarmaz sağlamdır.Japonlar ise daha basit araçlar üretip sorunsuzluk ile ön plana çıkmak istiyorlar japonların bazı araçları oldukça konforsuz ve trim aksamları vasat konfor anlamında da kötü olan araçları var.

    Almanlar'ın sanayi devi olmasının sebebi ikinci dünya savaşıdır mekanik ve diğer teknolojilerde adamlar çağ atladı günümüzde de bunun kaymağını yiyiyorlar japonlar ise o dönemlerde kaynak sıkıntısı nedeniyle pek varlık gösteremediler almanlarla müttefik oldukları için çeşitli teknoloji transferleri yaptılar savaştan sonra amerika gölgesi altında bulunan japonya sanayileşme de gelişme göstererek bu günlere gelmiştir
    Evet haklısın e36 ae101'den çok daha üstün bir araçtır ama ben sadece aynı dönemin araçları olduğu için örnek verdim.



    Arıza konusuna gelirsek Japonlar her iddiaya girerim almanlardan daha az sorunsuzdur sebebi ise elektronik ve mekanik parçalarının Almanlara göre daha az ve daha basit olmasıdır. Dediğim gibi bugün yanlanmamış,zorlanmamış e36'yı getir en az bir kere maf sensöründen dolayı tamir görmüştür. Aynı dönemin Mercedes'leri bmw'lere göre daha sorunsuzdur ama yinede japonlar kadar değildir bugün elektronik ve şanzıman arızaları baş gösteriyor sanayide araştırın.



    Tekrar diyorum Alman araçlarını severim ama sorunsuzluk açısından bir japon değildir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cihat_, -- 6 Ağustos 2018; 20:31:23 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Özdemir Sabancı Türkiye'de Toyota fabrikasını açtı, ayrıca yerli araç için de uğraşıyordu.
    Fason terör örgütü dhkpc militanları tarafından ofisinde öldürüldü.
    Bu militanlardan Fehriye Erdal Belçika'da (Fransa ve Almanya arasındaki piyon ülke) yıllarca koruma altında tutuldu ve nihayetinde serbest bıraktı.

    O günlerden bu günlere ne değişti derseniz, o tarihlerde en çok satan 3 markada yerli Renaultlardan başka arabaları yoktu, şimdi en çok satanlar onlar.
  • japonlar aracı tasarlarken empati ile yaklaşır. satıldığı ülkedeki teknik kapasitenin kendi ülkesindeki gibi olmayacağını bilir. zor arıza çıkaran kolay tamir edilen bir yapısı vardır.

    almanlar empati yapmazlar. herkesi kendileri gibi iyi kaliteli teknik eğitimden geçmiş, katalog okumayı bilen, yedek parça numarasından karşılaştırma yapacak diye düşünür.

    bu yüzden fren hidrolik tankını polen filtre kabının altına koyar. işin düşünce katalogdan bakman gerekir. yedek su rezervuarına havayı alacak valf koymaz, onun yerine bir cıvatayı gevşetip su eklerken havaynın çıkışını kontrol etmelisin.

    japon araçlarını çok ekstrem bir araç değilse standart aletlerle tamir edersin. alman arabasının sunroof desteğini sökmek için özel aparat alman gerekir. yoksa kırmadan yerinden çıkmaz. neredeyse her iş için bir aparat yapmışlardır. ancak bu araba erzurum'da da satılacak oradaki adam ne yapar diye düşünmezler.




  • Çoğunuzdan yaşlıyım amma velakin araç tecrübem de bir çoğunuzdan zayıftır. Lakin çok okur ve araştırırım istatistiklere özellikle arıza istatistiklerine sürekli bakarım. Az para ile güven, istikrar istediğim için hep japondan yana kullandım şansımı.

    İlk arabam Nissan primere 1,6 , 98 model yaklaşık 2 senede 2 kez sanayiye gittim. Rot başı ve kolu eskimiş değiştirdim, bir de acemilikden debriyajını bitirdim. Ayağım sürekli ordaydı.


    kinci arabam ve halen kullandığım arabam Colt 2007 model, sanayiye ampül değişimi saymazsan 4 senede 3 kere gittim. Biri kamyon kasasından ucan cuval balyasının aracın altına girmesi ve plastik aksamı kırması sebebiyle... diğerleri fren balatası ve servis kontrolü... Önyargım doğru çıktı yani.

    Dün bir komşum ustan kim diye sordu valla ustam yok dedim:) hiç bilgim yok senede bir kez gideceksem de servisine giderim. Bu kadar basit...
  • Aynı soruyu tamircime sordum. Kendi Hondaya biniyor bana VW grubu al dedi.
    Sebebini sordum, parçası Japonlardan daha yaygın dedi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: minolta35

    Aynı soruyu tamircime sordum. Kendi Hondaya biniyor bana VW grubu al dedi.
    Sebebini sordum, parçası Japonlardan daha yaygın dedi.
    Neden yaygin acaba, daha cok parcaya ihtiyac duydugu icin olmasin?



    Japon parcalari almanlardan belki pahalidir ama cok daha uzun omurludur. Kolay kolay degismez.



    Hayirli gunler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben alman dedim ama japon araçları candır.

    2008 den beri alman kullanıyorum, 4 ay japon kullandım, muhtemelen sonraki aracım japon olacaktır.
  • budak_1903 kullanıcısına yanıt
    Çok iyi. Bu tip yorumlar alman-japon imalat/üretim mantalite farkının anlaşılmasını sağlıyor.
  • Kesinlikle size katılıyorum. Eski aracım Kore malı idi. 10 yıl sorunsuz ve masrafsız bindim,ardından sattım. Şu an Avrupa üretimi bir araca biniyorum. Ailede kore malı 3 araç daha var ve hepsi sorunsuz. Bence fiyat performans olarak çok çok iyiler. Tabi şu anki sıfır fiyatları ne düzeyde bakmak lazım. Ben alırken uygundu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • integral77 İ kullanıcısına yanıt
    Marka model belirtebilirsiniz kardeşim burası TRT değil. Fikir sahibi olalım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tasshelhoff

    Neden yaygin acaba, daha cok parcaya ihtiyac duydugu icin olmasin?



    Japon parcalari almanlardan belki pahalidir ama cok daha uzun omurludur. Kolay kolay degismez.



    Hayirli gunler

    Alıntıları Göster
    Sebep o değil bence.
    WV, Audi, Seat, Skoda muhtemelen ortak ürün kullandığı için tüketim arttı.
  • 2 tane japon sahibi olarak japon diyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BEYAZ PASSATLI PRENS -- 8 Ağustos 2018; 16:52:07 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Önceki arabalarım hep Vag grubundandı, fanboy değilim öyle denk geldi.

    Şimdi Ford var, Benzinli Golfün yakıtı hariç hepsinden memnundum

    Japon olarak sadece motosikletim oldu. Ona da 8 senedir sıkıntısız biniyorum.

    Lanceri de beğeniyorum temiz bulabilirsem alırım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Alisilin07

    Önceki arabalarım hep Vag grubundandı, fanboy değilim öyle denk geldi.

    Şimdi Ford var, Benzinli Golfün yakıtı hariç hepsinden memnundum

    Japon olarak sadece motosikletim oldu. Ona da 8 senedir sıkıntısız biniyorum.

    Lanceri de beğeniyorum temiz bulabilirsem alırım.
    Hocam golf yakıt üretiyor muydu? :-)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bir makine mühendisi adayı olarak, oyum capona



    mitsuba, Mitsubishi beni staja alll

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • minolta35 M kullanıcısına yanıt
    2006 yılında sıfır km olarak Kia Picanto almıştım. 2016 yılında 209000 kmde sattım. 66bin civarı lpg taktırdım. Mutlu mesut 10 yıl kullandım. Bu nedenle Kia'ya sempatim vardır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • konu dışı ama genelde fransız arabalarına en çok sorunlu gözüyle bakanlar olmuştur,genelde kulaktan dolayı bilgilerle.1973 senesinden günümüze tam 45 yıl ailemizin ve benim 4 adet renault aracı olmuştur 12, 9 ve 19 serileri son olarakta clio3 size yeminle okadar sorunsuz ve dayanıklı çıktılar ki o bilgilerin geçersiz olduklarını ispatladılar.hele o 19 europa nın dili olsa da konuşsa tam 21 sene boyunca bir kere bile yolda bırakmadı bizi.gitmediğimiz yer kalmadı o araçla türkiye de.
  • Tabi ki Fransız..

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.