Şimdi Ara

ALMAN MI, JAPON OTOMOBİL Mİ TERCİH EDİLMELİ? (11. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
892
Cevap
12
Favori
107.897
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 910111213
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: alikum


    quote:

    Orjinalden alıntı: GTRulez


    quote:

    Orjinalden alıntı: Master.Cain



    3- VW'in 1.4lt 160hp tsi motorunu öve öve bitiremeyenlerin ondan seneler önce çıkan Mazda RX8'in 1.4lt 280hp'li motorundan haberleri yok sanırım.





    Wankel motor ile 4 silindirli TSi'i nasıl karsılastırıyorsunuz anlayamıyorum...

    Japonları one gecırelım de, bu ugurda her yol mubahtır mantıgındasınız sanırım?



    slr ile civic motorunu karşılaştırmadan daha mantıklıdır arkadaşın yaptığı



    Arkadas Hacim-Beygir ilişkisi yonunden karsılastırmıs, Tip şekil şemal değil..

    1.4 Wankelin, normal motorda 2.8litreye denk geldıgını bılmeyıp boyle bır yorum yaptıgı ıcın tepkı gosterdım.

    Vay bee. Gunun bırınde TİĞESAY ı savunacagım aklımın ucundan bıle gecmezdı.




  • Arkdaşlar motor konusunda japonlar özellikle performans açısından öndeler. Honda s2000 var. Litre başına 100 hp ile en çok güç üreten atmosferik motora sahip. Bir Slr ile sıradan bi civic motorunu karşılaştırmak çok yanlış.

    Bu konuda söylenebilcek en doğru şey bu seçimin kişiye göre değişebilcek olması.. Bana göre performans açısından R-34 Skyline ile M3 ü karşılaştırmak çok büyük hata olur. Skyline deyince akan sular durur..
    Başta yazdığım gibi tamamen beklentilere göre değişebilcek bi seçim.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: GTRulez


    quote:

    Orjinalden alıntı: alikum


    quote:

    Orjinalden alıntı: GTRulez


    quote:

    Orjinalden alıntı: Master.Cain



    3- VW'in 1.4lt 160hp tsi motorunu öve öve bitiremeyenlerin ondan seneler önce çıkan Mazda RX8'in 1.4lt 280hp'li motorundan haberleri yok sanırım.





    Wankel motor ile 4 silindirli TSi'i nasıl karsılastırıyorsunuz anlayamıyorum...

    Japonları one gecırelım de, bu ugurda her yol mubahtır mantıgındasınız sanırım?



    slr ile civic motorunu karşılaştırmadan daha mantıklıdır arkadaşın yaptığı



    Arkadas Hacim-Beygir ilişkisi yonunden karsılastırmıs, Tip şekil şemal değil..

    1.4 Wankelin, normal motorda 2.8litreye denk geldıgını bılmeyıp boyle bır yorum yaptıgı ıcın tepkı gosterdım.

    Vay bee. Gunun bırınde TİĞESAY ı savunacagım aklımın ucundan bıle gecmezdı.



    arkadaşım rx8 çiftli sistemle 280 üretebiliyordu yani 140X2, tsi 3 sene sonra 140 üretince olay oldu ben bunu anltmaya çalışmıştım, dediğim VW motoru mazdadan arakladı diye anlaşıldıysa yanlış anlaşılmış.




  • VW Bora'yı iki yıl denedim hiç şikayetim olmadı şimdi kısmetse Mitsubishi Colt var sırada iki sene sonra cevap veririm :)
  • Her zaman her yerde her şey için Alman..!! (ex:Sibel Kekilli)
  • Cevap: Alman.
    Japonlarda ara ara çok güzel işler çıkarırlar. Çok iyi otomobilleri vardır. Ama süreklilik ve yeni otomotiv teknolojisi geliştirmek, Alman üreticilerin işi. Japonlar mevcutu, eskiyi alıp, sağlamlaştırılar. Gelenekselcidirler. Pekçok parçaları 90'larda ürettikleri araçlar benzerlik gösterir. Aynı kabloları, Aynı şanzımanları, Aynı yürüyen aksamları sürekli güçlendirirler. Bu nedenle araçlar genel olarak sorunsuzdur. Kaldı ki böyle olmayan üreticiler Alman'ların yaşadığı sorunları fazlasıyla yaşarlar :=)
    Alman'lar ise yenilerini geliştirir. Yeni bişeyler yaparlar sürekli, risk alırlar. Ufak tefek sorunlar olur, otomobil bu, elbette biraz sorun çıkaracak, kendini hatırlatacak, aradaki bağı koparmayacak :=) Ama sektöre de yön verirler. Hep böyle oldu.

    Gelenekselciliğin en büyük temsilcisi Toyota, Lexus ve Subaru'dur.
    Gelişimciliğin ise BMW, VAG ve Mercedes-Benz'dir.

    Genel ama doğru yorum bu. İstisnalar elbette olacaktır.




  • avrupa arabalar da japon arabalarıda güzel ama şahsen iki yüzlü avrupaya para vermemek için japon araçları tercih ederim
  • quote:

    Orjinalden alıntı: DH-ALEMDAR


    quote:

    Orjinalden alıntı: Exxcrea

    öyle bi anlatiliyor ki sanki alman araclari cok konforlu, japonlar cok konforsuz. alman araclarinda surus zevki cok fazla japonlarda surus zevki yok veya alman motorlari iyi japonlar sorunsuz vs. vs. bikere avensisisn d sınıfının en sessiz araclarindan biri olmasi ,surus zevki derken neyi kastediyorlar anlamadim. bir markanin 2 modeli bile birbirinin yakalaigi basariyi gosteremezken nasil butun japon ve almanlar kıyaslanabiliyor bilemiyorum. motorlar iyi derken de ne kastediliyor anlamis degilim. 10 yildir 2litre 240 beygir atmosferik s2000 varken 2 yildir 2.0 200 Turbolu motor yapan vw nin motorlarimi cok ustun oldu japonlardan. veya efsane supra motorundan mi iyiymis alman motorlari ? gecin bunlari vw 1.4 e turbo takti almanlar kral oldu. bi bizde oldu zaten. boyle sacma vergilendirme bi yunanistanda bi bizde var koca dunyada. yoksa amerikada golfleri bile 2.5 litre satiyolar sorunsuzluk konusuna gelince bana gore japonlar hala onde . bu fikrimde forumdan birinin aldigi opel insignia konusudna yasadigi sorunlar, fiestanin 2 ayda koltuklarinin bozulmasi , boyasinin dokulmesi vs. gibi kronik sorunlari hadi bunlar sadece bu forudma gorduklerimiz genel olarak satilan 1000 aractan ariza nedeniyle servise en az gitme sayinsinin ilk 10 daki araclardan 9 unun JAPON olmasida bir gosterge. tabiki artik arada daglar kadar farklar kalmadigida bir diger gercek.


    International Engine of the Year 2008
    YILIN EN İYİ MOTORU
    BMW 3-litre Twin Turbo (135, 335, X6)

    Rakipleri ve Neticeleri:

    1. BMW 3-litre Twin Turbo (135, 335, X6) 380

    2. Volkswagen 1.4-litre TSI Twincharger (VW Golf, Touran, Tiguan, Jetta) 287

    3. Volkswagen/Audi 2-litre 4-cylinder Turbo FSI (A3, A4 Cabrio, A6, TT, Eos, Jetta, Skoda Octavia, Seat Altea, León, Golf GTi) 270

    4. BMW 4-litre V8 (M3) 241

    5. BMW 5-litre V10 (M5, M6) 151

    6. BMW-PSA 1.6-litre Turbo (MINI Cooper S, Clubman, Peugeot 207, 308) 149

    7. Subaru 2.5-litre flat four Turbo (Forester, Impreza, Outback, Legacy) 78

    8. Toyota 1-litre 3-cylinder (Aygo,Yaris/Echo/Vitz, Citroën C1, Peugeot 107, Subaru Justy) 69

    Best New Engine of 2008
    (Yılın En İyi Yeni Motoru)
    BMW 2-litre Diesel Twin Turbo (123d)

    Rakipleri ve aldıkları neticeler :

    1. BMW Diesel 2-litre Twin Turbo (123d) 257

    2. BMW 4-litre V8 (M3) 218

    3. Subaru Diesel 2-litre flat four Turbo (Outback) 201

    4. Audi 5-litre V10 (RS6) 166

    5. Nissan 3.8-litre Twin Turbo (GT-R) 147

    6. Volkswagen 1.4-litre TSI (Audi A3, Seat Leon, Altea, VW Golf, Eos, Jetta, Passat) 115

    Best Performance Engine
    ( Yılın Performans Motoru )
    Porsche 3.6-litre Turbo (911 Turbo, 911 GT2)

    Rakipleri ve Neticeleri :

    1. Porsche 3.6-litre Turbo (911 Turbo, GT2) 137

    2. BMW 5-litre V10 (M5, M6) 134

    3. BMW 4-litre V8 (M3) 133

    4. Ferrari 6-litre V12 (599 GT 125

    5. Nissan 3.8-litre Twin Turbo (GT-R) 124

    6. Audi 5-litre V10 (RS6) 108





    Ezici Alman üstünlüğü..




  • MAVİ : ALMAN
    Kırmızı: JAPON

    2008 WINNERS
    Best New Engine: BMW 2-litre Diesel Twin Turbo (123D)
    Green Engine of the Year: Toyota 1.5-litre Hybrid Synergy Drive (Prius)
    Best Performance Engine: Porsche 3.6-litre Turbo (911 Turbo, 911 GT2)
    Sub 1-litre: Toyota 1-litre
    1-litre to 1.4-litre: Volkswagen 1.4-litre TSI Twincharger
    1.4-litre to 1.8-litre: BMW-PSA 1.6-litre Turbo
    1.8-litre to 2-litre: Volkswagen/Audi 2-litre Turbo FSI

    2-litre to 2.5-litre: Subaru 2.5-litre Turbo (Forester, Impreza, Legacy, Outback)
    2.5-litre to 3-litre: BMW 3-litre Twin Turbo (135, 335, X6)
    3-litre to 4-litre: BMW 4-litre V8 (M3)
    Above 4-litre: BMW 5-litre V10 (M5, M6)
    International Engine of the Year 2008: BMW 3-litre Twin Turbo (135, 335, X6)


    2007 WINNERS
    Best New Engine: BMW 3-litre Twin Turbo (335i)
    Best Fuel Economy: Toyota 1.5-litre Hybrid Synergy Drive

    Best Performance Engine: BMW 5-litre V10
    Sub 1-litre: Toyota 1-litre
    1-litre to 1.4-litre: Volkswagen 1.4-litre TSI Twincharger
    1.4-litre to 1.8-litre: BMW-PSA 1.6-litre Turbo (MINI Cooper S, Peugeot 207)
    1.8-litre to 2-litre: Volkswagen/Audi 2-litre Turbo FSI
    2-litre to 2.5-litre: BMW 2.5-litre (325, 525, Z4, X3)
    2.5-litre to 3-litre: BMW 3-litre Twin Turbo (335i)
    3-litre to 4-litre: Porsche 3.6-litre Turbo (911 Turbo)
    Above 4-litre: BMW 5-litre V10 (M5, M6)
    International Engine of the Year 2007: BMW 3-litre Twin Turbo (335i)


    2006 WINNERS
    Best New Engine: Volkswagen 1.4-litre TSI Twincharger
    Best Fuel Economy: Toyota 1.5-litre Hybrid Synergy Drive
    Best Performance Engine: BMW 5-litre V10
    Sub 1-litre: Honda 1-litre IMA
    1-litre to 1.4-litre: Volkswagen 1.4-litre TSI Twincharger
    1.4-litre to 1.8-litre: Toyota 1.5-litre Hybrid Synergy Drive
    1.8-litre to 2-litre: Volkswagen 2-litre FSI Turbo
    2-litre to 2.5-litre: Subaru 2.5-litre Turbo
    2.5-litre to 3-litre: BMW 3-litre Twin Turbo Diesel
    3-litre to 4-litre: BMW M 3.2-litre
    Above 4-litre: BMW 5-litre V10
    International Engine of the Year 2006: BMW 5-litre V10


    2005 WINNERS
    Best New Engine: BMW 5-litre V10 (M5, M6)
    Best Fuel Economy: Toyota 1.5-litre Hybrid Synergy Drive (Prius)
    Best Performance Engine: BMW 5-litre V10 (M5, M6)
    Sub 1-litre: Honda 1-litre IMA (Insight)
    1-litre to 1.4-litre: Fiat-GM 1.3-litre Diesel
    1.4-litre to 1.8-litre: Toyota 1.5-litre Hybrid Synergy Drive (Prius)
    1.8-litre to 2-litre: Volkswagen 2-litre FSI Turbo (Golf GTi, Audi A3, A4)
    2-litre to 2.5-litre: Honda 2.2-litre Diesel (Accord, CR-V, FR-V)
    2.5-litre to 3-litre: BMW 3-litre Twin-Turbo Diesel (535d)
    3-litre to 4-litre: BMW 3.2-litre (M3)
    Above 4-litre: BMW 5-litre V10 (M5, M6)
    International Engine of the Year 2005: BMW 5-litre V10 (M5, M6)


    2004 WINNERS
    Best New Engine: Toyota Hybrid Synergy Drive
    Best Fuel Economy: Toyota Hybrid Synergy Drive

    Best Performance Engine: Mercedes-AMG 65 (S65, CL65)
    Sub 1-litre: Honda 1-litre IMA (Insight)
    1-litre to 1.4-litre: Honda 1.3-litre IMA (Civic)
    1.4-litre to 1.8-litre: Toyota Hybrid Synergy Drive
    1.8-litre to 2-litre: Honda 2-litre (S2000)

    2-litre to 2.5-litre: BMW 2.5-litre (325i, X3, 525i Z4)
    2.5-litre to 3-litre: Mazda RENESIS Rotary (RX-8)
    3-litre to 4-litre: BMW 3.2-litre (M3)
    Above 4-litre: Volkswagen 5-litre V10 TDi (Touareg, Phaeton)

    International Engine of the Year 2004: Toyota Hybrid Synergy Drive

    2003 WINNERS
    Best New Engine: Mazda RENESIS Rotary (RX-8)
    Best Fuel Economy: Honda 1.3-litre IMA (Civic)

    Best Performance Engine: Mercedes-AMG 55 (CL55, E55, S55, SL55)
    Sub 1-litre: Honda 1-litre IMA (Insight)
    1-litre to 1.4-litre: Honda 1.3-litre IMA (Civic)

    1.4-litre to 1.8-litre: MINI Supercharged 1.6-litre (Cooper S)
    1.8-litre to 2-litre: Honda 2-litre (S2000)
    2-litre to 2.5-litre: BMW 2.5-litre (325i, 525i, Z4)
    2.5-litre to 3-litre: Mazda RENESIS Rotary (RX-8)
    3-litre to 4-litre: BMW 3.2-litre (M3)
    Above 4-litre: Volkswagen 5-litre V10 TDi (Touareg, Phaeton)

    International Engine of the Year 2003: Mazda RENESIS Rotary (RX-8)

    2002 WINNERS
    Best New Engine: BMW 4.4-litre Valvetronic
    Best Fuel Economy: Honda 1-litre IMA
    Best Concept: GM AUTOnomy
    Sub 1-litre: Honda 1-litre IMA
    1-litre to 1.4-litre: Honda 1.3-litre IMA
    1.4-litre to 1.8-litre: Toyota 1.8-litre VVTL-i 190
    1.8-litre to 2-litre: Honda 2-litre (S2000)

    2-litre to 2.5-litre: PSA Peugeot-Citroën 2.2-litre HDi
    2.5-litre to 3-litre: BMW 3-litre
    3-litre to 4-litre: BMW 3.2-litre
    Above 4-litre: BMW 4.4-litre Valvetronic
    International Engine of the Year 2002: BMW 4.4-litre Valvetronic


    2001 WINNERS
    Best New Engine: BMW 3.2-litre
    Best Fuel Economy: Honda 1-litre IMA
    Best Concept: Saab SVC
    Sub 1-litre: Honda 1-litre IMA
    1-litre to 1.4-litre: Volkswagen Group 1.4-litre TDi
    1.4-litre to 1.8-litre: BMW 1.8-litre Valvetronic
    1.8-litre to 2-litre: Honda 2-litre (S2000)
    2-litre to 2.5-litre: PSA Peugeot-Citroën 2.2-litre HDi
    2.5-litre to 3-litre: BMW 3-litre
    3-litre to 4-litre: BMW 3.2-litre

    Above 4-litre: Ferrari 5.5-litre
    International Engine of the Year 2001: BMW 3.2-litre

    2000 WINNERS
    Best Eco-friendly: Toyota Hybrid Prius
    Best Fuel Economy: Honda Hybrid 1-litre Insight

    Best Concept: DaimlerChrysler Necar 4
    Sub 1-litre: Honda Hybrid 1-litre Insight
    1-litre to 1.4-litre: Toyota 1.3-litre VVTi
    1.4-litre to 1.8-litre: Honda 1.8-litre (Accord)
    1.8-litre to 2-litre: Honda 2-litre (S2000)

    2-litre to 2.5-litre: Alfa Romeo 2.5-litre V6
    2.5-litre to 3-litre: BMW 3-litre TDi
    3-litre to 4-litre: BMW 4-litre V8 TDi

    Above 4-litre: Ferrari 5.5-litre V12
    International Engine of the Year 2000: Honda Hybrid 1-litre Insight

    1999 WINNERS
    Best Eco-friendly: Toyota Prius Hybrid
    Best Fuel Economy: Volkswagen 1.2-liter TDi
    Best Concept: DaimlerChrysler Necar 4
    Sub 1-litre: Toyota 1-liter
    1-liter to 1.4-litre: Volkswagen 1.2-liter TDi
    1.4-liter to 1.8-litre: Toyota Prius Hybrid
    1.8-liter to 2-litre: Volkswagen 1.9-liter 110PS TDi
    2-liter to 2.5-litre: Audi 2.5-liter V6 TDi
    2.5-liter to 3-litre: BMW 3-liter TDi
    3-liter to 4-litre: BMW 4-liter V8 TDi
    Above 4-litres: BMW 5.34-liter V12

    International Engine of the Year 1999: Toyota Yaris 1-liter




  • arkadaşlar 14 yaşımdan beri arbalara çok meraklı olmamdan dolayı maddi imkanımında iyi olması birleşince bir çok model marka ve çeşitlilikte araç kullandım.
    yaşım şu an kırklı yaşlarda .Almanmı japonmu en ilginç soru.bence bu sorunun cevabı yaşla ilintili, çok genç yaşlarda daha ehliyetsiz gezerken ne olsa farketmez sonra 20 li yaşlarda ses yalıtım farketmez hız olsun yeter, yaş otuzlara gelince konforve güven olsun dersin ve bu kıstaslara göre imkanlar dogrultusunda karar verirsin.bu doğrultuda kişilerin vereceği cevaplar değişiyor en azından benim çevrem böyle idi .Mantıkla yaklaşırsak alman araçlarını malesef hiç bir marka yakalayamaz.malesef diyorum kaliteyi ucuza almak ister insan aynı kaitede yapamıyorlar japonlar sadece taklit .
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Master.Cain

    valla dördüncü sayfayı okurken sıkıldım tamamlayamadım;

    1- "Mercedes var zaten, herhalde alman" diyen arkadaşlar nasıl böyle bir yorum yapıyor anlamadım. Japon arabalarının klasmanlarıyla mercedesinki aynı ? O zaman "alman mı italyan mı" sorusunun cevabıda "e ferrari var herhalde italyan" olsun, fiat falan vw'dan iyi olsun.

    2- "kalite için alman, sorunsuzluk için japon" diyen arkadaşlar japon arabalarının alman arabalarından daha sorunsuz olduğunu kabul etmişler, o zaman lütfen bana daha çok sorun çıkaran arabanın nasıl daha kaliteli olduğunu da açıklasınlar.

    3- VW'in 1.4lt 160hp tsi motorunu öve öve bitiremeyenlerin ondan seneler önce çıkan Mazda RX8'in 1.4lt 280hp'li motorundan haberleri yok sanırım.

    4- Japonlar Skyline'ı bilgisayara bağlayıp neresinde ne problem olduğunu saniyede anlarken almanlar recep ustaya kaporta söktürüyorlardı.


    Almanların öyle donanım fazlası kalmadı artık. Yeni nesil Japon arabaları bu açığı kapattı. Motor ve performans olarakda çok üstünler.







    ben bu yazdından anladığım kadarıyla yazılan veriler üstüne arbaları karşılaştırıyorsunuz ama araçları kullanın öyle kara verin bu sizin anlattığınız sky line çok extreme bir örnek unutmayın o araç benzin alındığında benzin oktanına göre yar yapılması gereken bir araç güncel hayatta kullanmamız pek mümkün değil




  • japonlar iyi ama almanlara gelemez yani..çapları yetmez yani motor hacmi küçük beygiri çok olunca araba iyi gidiyor diye birşey yok..1.4 dizel rampada iyi bir gidiş sağlarken 1.4 benzinli rampaada tıkanıyor mesela bazı araçlarda...+Porsche faktörü +mercedes v8 faktörünü ortaya koyunca diğerlerini koymuyorum bile bu 2 araç bile japon otomobillerini ezmekde yeterde artar bile...ama japon arabalarınıda küçümsemek gibi olmasın 370z falan güzel araba ama alman arabaları karşısında bi yere kadar...
  • ben farklı bi açıdan değerledireyim o zaman
    10 yaşına gelmiş bi alman mı 10 yaşına gelmiş bi japon mu
  • quote:

    Orjinalden alıntı: barabum

    ben farklı bi açıdan değerledireyim o zaman
    10 yaşına gelmiş bi alman mı 10 yaşına gelmiş bi japon mu



    Merak etme 10 yasındakı bir Mercedes-Benz bırak 10 yasında japonu, 0 km japona bıle halen tas cıkartır
  • bi araç alırken ilk etapta baktığım şeyler
    fiyat
    sağlamlık
    2. el değeri
    yedek parça

    5 yaşından büyük her araç potansiyel büyük arıza çıkarma olasılığı vardır
    alman araçlarının yedek parçalarının fiyatlarıda malüm
  • quote:

    Orjinalden alıntı: barabum

    ben farklı bi açıdan değerledireyim o zaman
    10 yaşına gelmiş bi alman mı 10 yaşına gelmiş bi japon mu



    tabiki alman piyasada hala 25 yaşında 190 e ler dolaşiyor hala taş gibi
  • quote:

    Orjinalden alıntı: barabum

    bi araç alırken ilk etapta baktığım şeyler
    fiyat
    sağlamlık
    2. el değeri
    yedek parça

    5 yaşından büyük her araç potansiyel büyük arıza çıkarma olasılığı vardır
    alman araçlarının yedek parçalarının fiyatlarıda malüm



    japonların parçalarını ucuz olduğunu kim söyledi.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: barabum

    ben farklı bi açıdan değerledireyim o zaman
    10 yaşına gelmiş bi alman mı 10 yaşına gelmiş bi japon mu




    Alman.


    Japonların yedek parçası ucuz diyen arkadaşlara,diyecek bir şey bulamıyorum.

    1-Yetkili serviste her aracın yedek parçası pahalıdır.
    2-Özel serviste markalar arasında fazla fark olmaz.
  • 3 Büyük Alman BMW, MERCEDES, AUDI önünde
    tüm dünya markaları eğilir . bunu kabullenmek lazım
  • quote:

    Orjinalden alıntı: barabum

    ben farklı bi açıdan değerledireyim o zaman
    10 yaşına gelmiş bi alman mı 10 yaşına gelmiş bi japon mu



    top gear'ın bir testi vardı orda çok güzel cevaplamışlardı bu soruyu.
  • 
Sayfa: önceki 910111213
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.