Şimdi Ara

Almanya ve Japonya'nın Teknoloji Başarısı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
6
Cevap
1
Favori
264
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Biri iki dünya savaşı kaybetmiş, biri ikinci dünya savaşını kaybetmiş, atom bombasına maruz kalmış. Nasıl böyle başarılı oldular. Japonya'da Meiji Restorasyonu olmuş ama sanırım sadece Meiji Restorasyonu ile böyle olmaz.




  • Gördüğüm kadarıyla Japonya'nın 2, dünya savaşından sonra geliştiği varsayılıyor. Bu doğru değil.


    2 dünya savaşına girerken Japonya zaten önemli ölçüde kalkınmış bir ülkeydi. Ağır sanayileri (metalürji, otomotiv, havacılık vb.) vardı. Savaşa girerken silahlarının hemen tamamını kendileri üretebilir durumdaydılar. Bazı tanınmış Japon firmalarının kuruluş tarihlerini vereyim:


    Sumitomo Heavy Ind. - 1868

    Mitsubishi Heavy Ind. - 1870

    Taisei Corporation - 1873

    Konica - 1873

    Mitsui - 1878

    Mitsubishi bank - 1880

    Meiji Yahuda Insurance - 1880

    Seiko -1881

    Taiheiyo Cement Corporation - 1881

    Yamaha - 1887

    Kure Naval Arsenal - 1889

    Kawasaki Heavy Ind. - 1896

    NEC - 1899

    Chisso Chemical - 1906

    Daihatsu -1907

    Suzuki - 1909

    Hitachi - 1910

    Fujita Group - 1910

    Kwaishinsha Motorcar Works - 1912

    Nippon-Seiko - 1914

    Riken - 1917

    Nikon - 1917

    Panasonic - 1918

    Citizen - 1918

    Nakajima Aircraft Company (Fuji Heavy Ind. ,Subaru) - 1918

    Nippon Aircraft - 1918

    Kawasaki Aerospace Company - 1918

    Olympus - 1919

    Pentax - 1919

    Mazda -1920

    Komatsu - 1921

    Shimano - 1921

    Furukowa (Fuji Electric) - 1923

    Daikin - 1924

    DAT/Datsun -1925

    Namura Group - 1925

    JVC - 1925

    Luxman - 1925

    Minolta - 1928

    Akai - 1929

    Bridgestone - 1931

    Nissan - 1933

    Sanwa Bank -1933

    İsuzu - 1934

    Fuji Film - 1934

    Fujitsu - 1935

    Ricoh - 1936

    Canon - 1937

    Toyota - 1937

    Showa Aircraft Industry - 1937

    Clarion - 1940

    Epson - 1942

    Hino - 1942

    Honda - 1946



    1910 yılında Japonya'nın çelik gemi üretim kapasitesi 650 bin ton/yıldı. Belki bir fikir verir.


    Ayrıca Japonların kapitalizme en erken adapte olan doğu halklarının başında gelmelerinin bir nedeni de köklü firma gelenekleridir. Dünyanın en eski firmalarının %53'ü Japonya'dadır! halen faal olan dünyanın en eski firması M.S. 578 yılında kurulan bir Japon inşaat firmasıdır.


    2.Dünya savaşına girerken Japon savaş filosu dünyanın en büyük ilk 3 savaş filosundan biriydi. Japonlar daha 1. Dünya savaşından sonra kendi uçak gemilerini yapmaya başlamışlardı. Savaşa girerken en büyük uçak gemileri 38.500-36.500 tonluk döneminin devleri sayılan Akagi ve Kaga, her biri 73.000 tonla bugüne kadar üretilmiş dünyanın en ağır tonajlı kruvazörleri olan Yamato ve Musashi gibi dev gemileri yapabilen bir ülkenin 2. dünya savaşından sonra geliştiğini söylemek tarihi bir çarpıtma olur. Japonya kapitalist gelişimine 1800’lerin ortalarından itibaren başlamış bir ülkedir ve 2. dünya savaşına girerken zaten yeterince gelişmiş bir ülkeydi. O dönemin gelişmiş ülkelerinin bir listesini yapsanız, aralarına zorunlu olarak Japonya’yı da koymak zorundasınız. Japonya asıl ivmesini 2. dünya savaşından sonra, özellikle 1960-2000 arasında kazandı, bu doğru ama Japonya’yı 2. dünya savaşından önce gelişmemiş bir ülke olarak görmek tarihi gerçeklerle bağdaşmaz. Öte yandan, Japonya’nın Vehbi Koç’u diyebileceğimiz ve genel olarak Japonya’da modern kapitalizmi kuran ve geliştiren adam olarak bilinen bankacı Shibusawa Eiichi (d. 1840) 1931 yılında ölmüştür. O öldüğünde Vehbi Koç ticari hayatına daha yeni başlıyordu. Yani, amiyane bir tabirle, biz giderken Japonlar dönüyordu. Bu işler böyledir, erken kalkan yol alır!..


    Şu linkleri incelemenizi tavsiye ederim:


    [link=]https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_oldest_companies

    https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_automobile_manufacturers_of_Japan

    https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Japanese_Navy_ships_and_war_vessels_in_World_War_II

    [/link]


    Almanlara gelince, onların öyküsü de japonlarınkinden çok farklı değil, sadece çok daha fazla biliniyor. 2. Dünya savaşından yenilgiyle çıkan Almanya, ABD'nin Komünist Sovyet tehdidine karşı geliştirdiği Marshall planının mali desteğini arkasına alarak hızla eski gücüne kavuştu. Aynı Marshall planından Japonya da çok yararlandı. ABD, bu 2 ülkenin eski gücüne kavuşması için elinden geleni yaptı çünkü bu 2 ülkeyi Sovyetlere kaptırmak istemediği gibi, Sovyetleri doğudan ve batıdan müttefik kıskacına alma niyetindeydi.

  • Gördüğüm kadarıyla Japonya'nın 2, dünya savaşından sonra geliştiği varsayılıyor. Bu doğru değil.


    2 dünya savaşına girerken Japonya zaten önemli ölçüde kalkınmış bir ülkeydi. Ağır sanayileri (metalürji, otomotiv, havacılık vb.) vardı. Savaşa girerken silahlarının hemen tamamını kendileri üretebilir durumdaydılar. Bazı tanınmış Japon firmalarının kuruluş tarihlerini vereyim:


    Sumitomo Heavy Ind. - 1868

    Mitsubishi Heavy Ind. - 1870

    Taisei Corporation - 1873

    Konica - 1873

    Mitsui - 1878

    Mitsubishi bank - 1880

    Meiji Yahuda Insurance - 1880

    Seiko -1881

    Taiheiyo Cement Corporation - 1881

    Yamaha - 1887

    Kure Naval Arsenal - 1889

    Kawasaki Heavy Ind. - 1896

    NEC - 1899

    Chisso Chemical - 1906

    Daihatsu -1907

    Suzuki - 1909

    Hitachi - 1910

    Fujita Group - 1910

    Kwaishinsha Motorcar Works - 1912

    Nippon-Seiko - 1914

    Riken - 1917

    Nikon - 1917

    Panasonic - 1918

    Citizen - 1918

    Nakajima Aircraft Company (Fuji Heavy Ind. ,Subaru) - 1918

    Nippon Aircraft - 1918

    Kawasaki Aerospace Company - 1918

    Olympus - 1919

    Pentax - 1919

    Mazda -1920

    Komatsu - 1921

    Shimano - 1921

    Furukowa (Fuji Electric) - 1923

    Daikin - 1924

    DAT/Datsun -1925

    Namura Group - 1925

    JVC - 1925

    Luxman - 1925

    Minolta - 1928

    Akai - 1929

    Bridgestone - 1931

    Nissan - 1933

    Sanwa Bank -1933

    İsuzu - 1934

    Fuji Film - 1934

    Fujitsu - 1935

    Ricoh - 1936

    Canon - 1937

    Toyota - 1937

    Showa Aircraft Industry - 1937

    Clarion - 1940

    Epson - 1942

    Hino - 1942

    Honda - 1946



    1910 yılında Japonya'nın çelik gemi üretim kapasitesi 650 bin ton/yıldı. Belki bir fikir verir.


    Ayrıca Japonların kapitalizme en erken adapte olan doğu halklarının başında gelmelerinin bir nedeni de köklü firma gelenekleridir. Dünyanın en eski firmalarının %53'ü Japonya'dadır! halen faal olan dünyanın en eski firması M.S. 578 yılında kurulan bir Japon inşaat firmasıdır.


    2.Dünya savaşına girerken Japon savaş filosu dünyanın en büyük ilk 3 savaş filosundan biriydi. Japonlar daha 1. Dünya savaşından sonra kendi uçak gemilerini yapmaya başlamışlardı. Savaşa girerken en büyük uçak gemileri 38.500-36.500 tonluk döneminin devleri sayılan Akagi ve Kaga, her biri 73.000 tonla bugüne kadar üretilmiş dünyanın en ağır tonajlı kruvazörleri olan Yamato ve Musashi gibi dev gemileri yapabilen bir ülkenin 2. dünya savaşından sonra geliştiğini söylemek tarihi bir çarpıtma olur. Japonya kapitalist gelişimine 1800’lerin ortalarından itibaren başlamış bir ülkedir ve 2. dünya savaşına girerken zaten yeterince gelişmiş bir ülkeydi. O dönemin gelişmiş ülkelerinin bir listesini yapsanız, aralarına zorunlu olarak Japonya’yı da koymak zorundasınız. Japonya asıl ivmesini 2. dünya savaşından sonra, özellikle 1960-2000 arasında kazandı, bu doğru ama Japonya’yı 2. dünya savaşından önce gelişmemiş bir ülke olarak görmek tarihi gerçeklerle bağdaşmaz. Öte yandan, Japonya’nın Vehbi Koç’u diyebileceğimiz ve genel olarak Japonya’da modern kapitalizmi kuran ve geliştiren adam olarak bilinen bankacı Shibusawa Eiichi (d. 1840) 1931 yılında ölmüştür. O öldüğünde Vehbi Koç ticari hayatına daha yeni başlıyordu. Yani, amiyane bir tabirle, biz giderken Japonlar dönüyordu. Bu işler böyledir, erken kalkan yol alır!..


    Şu linkleri incelemenizi tavsiye ederim:


    [link=]https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_oldest_companies

    https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_automobile_manufacturers_of_Japan

    https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Japanese_Navy_ships_and_war_vessels_in_World_War_II

    [/link]


    Almanlara gelince, onların öyküsü de japonlarınkinden çok farklı değil, sadece çok daha fazla biliniyor. 2. Dünya savaşından yenilgiyle çıkan Almanya, ABD'nin Komünist Sovyet tehdidine karşı geliştirdiği Marshall planının mali desteğini arkasına alarak hızla eski gücüne kavuştu. Aynı Marshall planından Japonya da çok yararlandı. ABD, bu 2 ülkenin eski gücüne kavuşması için elinden geleni yaptı çünkü bu 2 ülkeyi Sovyetlere kaptırmak istemediği gibi, Sovyetleri doğudan ve batıdan müttefik kıskacına alma niyetindeydi.





  • Anekdot olarak yazıyorum; Japonların Avrupa'da en çok örnek aldığı ülkelerin başında Prusya bir nevi Almanya geliyordu. İngiltere'yi de örnek aldılar özellikle de donanma konusunda ama ordularını Prusya modeline göre düzenlediler çünkü Japon samuray kültürüne en çok uyan anlayış Prusyalı Junkerların mutlak sadakat ve disipline dayanan militarist kafasıydı. Bir de Japonlar askeri endüstriye özellikle çok önem verdiler. Tıpkı Almanlarda olduğu gibi günümüzde sivil endüstri devi olan pek çok Japon markası öncesinde büyük silah üreticileriydi. Önce Sovyetler ve Kızıl Çin, şimdi de Rusya ve Çin'e karşı Amerikan desteği ile Japonya hala dünyanın en güçlü 5.ordusuna sahip.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Also, organizasyon teorisi kitabında okuduğuma göre japon şirketlerde aşiret kültürü var. mesela toyota tedarikçilerinin hisselerine sahip, mal alırken her türlü kazanıyor.

  • amerika kuruluş tarihi 4 temmuz 1776


    ilk kurucuları, ağırlıklı olarak ingiltere ve almanya'dan göç edenlerden.

    yönetimde ağırlığı olanlar ise anglo-sakson olarak tabir edilen ingilizler.

    bu anglo-sakson da aslında britanya'ya yerleşmiş olan üç germen kavmidir.


    her taşın altından çıkanlar yine aynı.


    şöyle biraz bakındım da ingiltere 2006 veya 2008 de sanırım, almanya da 2010 da, son borçlarını ödemişler. yardımın kaynağını söylemeye gerek kalmadı sanırım.


    japonlara gelince, japonların savaş suçlarını da örtbas eden amerika. çin ve kore'nin japonlara bakış açısı bu sebeple iyi değil. japonların özürü de havada asılı kalmış durumda. amerika destek vermese, orta asya'da sanırım japonları yer, bitirirlerdi. ayrıca bugün ise tam tersi, savaşma seviş modundan çıkan bir japonya var. nedeni de kuzey korenin nükleer güce sahip durumda olması. japonların yasalarında bile müttefiklerini koruma durumu söz konusu görünüyor. çin'den bahsetmeye gerek yok.



    gelelim bize. boyunduruk altına girmiş olsak, kendi benliğimizi, liderliğimizi bırakıp, kumanda altına alınmış olsaydık bizde de ekonomik durum aynı olurdu. tabi böyle bir durum söz konusu değil. bizde ekonominin önemi yok. dolarla da ilgilenmiyoruz. (damat demişti malum  ) bu yüzden sürünüyoruz görünmekle birlikte, çok da tın yani diyoruz. Allah güç kuvvet ve sabır versin. Amin.   





  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.