Şimdi Ara

Amazon.it ürün iadesi ve eksik ödeme

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
4
Cevap
0
Favori
67
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba,


    2022 yılında yüksek lisans eğitimim için İtalya’ya taşındım. Eğitimin başında Amazon.it’den 1.899 Euro değerinde bir dizüstü bilgisayar satın aldım. Amazon, faturayı Euro olarak kesti ve kredi kartımdan o günkü kurla 1.899 Euro karşılığı Türk Lirası çekildi.


    Ürün bir kez garantiye gitti ancak sonrasında sürekli sorun çıkarmaya başladı. Daha sonra ülkeme geri döndüm ve Temmuz 2023’te Amazon ile iletişime geçerek iade veya garanti süreci hakkında bilgi aldım. Bana iki seçenek sundular:

    -Bilgisayarı tekrar garantiye göndermek

    - İade etmek ve tam geri ödeme almak


    Ben iade seçeneğini kabul ettim ve İtalya’ya tekrar döndüğümde ürünü iade edebileceğimi söyledim. Ancak, İtalya’ya gidemedim ve bilgisayarı teslim edemedim.

    Sürecin Karmaşıklığı ve Amazon’un Çelişkili Yanıtları

    Ekim 2023’te Amazon ile tekrar iletişime geçmeye çalıştım ancak İngilizce bilen müşteri temsilcisi eksikliği nedeniyle süreç ciddi şekilde uzadı. Uzun çabalar sonucunda iade sürecini başlatmayı başardım. Yetkili, bilgisayarı Türkiye’den göndermeme izin verdi ve tam geri ödeme alacağımı yazılı olarak teyit etti.


    Amazon’un bana e-posta yoluyla verdiği taahhüt:

    • 1.899 Euro tam geri ödeme

    • 140 Euro kargo ücretinin tamamının karşılanacağı


    Bunun üzerine DHL ile 5.150₺ (140 Euro) ödeme yaparak bilgisayarı iade ettim. Amazon’a faturayı gönderdim ve geri ödeme süreci başlatıldı.


    Ertesi gün Amazon UK tarafından hesabıma 2.800₺ civarında bir ödeme yapıldı. Bu ödemenin kaynağını sorduğumda, Amazon.it bu paranın kendileri tarafından yatırılmadığını ve bilmediklerini söyledi.


    Amazon Eksik Ödeme Yaptı ve Sözünü Tutmadı

    • Amazon, yılbaşından sonra tarafıma 37.000₺ ödeme yapılacağını belirtti.

    • Ancak, daha önce 37.000₺ ödeneceğine dair hiçbir bilgi vermemişlerdi!

    • Ek olarak, 140 Euro kargo ücreti yerine yalnızca 2.800₺ yatırdılar, ki bu da güncel kura göre 76 Euro’ya denk geliyor.


    Amazon’un tam geri ödeme taahhüdü tamamen ihlal edildi. Geri ödeme sürecinde hiçbir şekilde Türk Lirası ödeneceği belirtilmediği gibi, eksik ödeme yapılarak döviz kuru farkı nedeniyle beni zarara uğrattılar.


    Avrupa Tüketici Merkezi’ne (ECC) Başvurdum, Ancak Süreç Belirsiz

    Bu durumu Avrupa Tüketici Merkezi’ne (ECC) bildirdim ve bir dosya açtırdım. Dosyam ECC Lüksemburg’a yönlendirildi. Ancak ECC bana yasal olarak Amazon’u zorlayamayacaklarını, sadece uzlaşmacı bir çözüm sunabileceklerini söyledi. Bu nedenle, Amazon’un iş birliği yapmaması halinde dosyamın kapanma ihtimali var.


    Bu süreçte birçok işimi yapamadım ve iş alamadım. Bilgisayarım olmadan çalışamıyorum ve maddi kaybım 3.500 Euro’yu geçmiş durumda. Ancak, hala eksik yatırılan tutarları ve kayıplarımı geri alabilmek için ne yapabileceğimi bilmiyorum.


    Yardımınıza İhtiyacım Var – Ne Yapabilirim?

    • Amazon’un eksik ödemesini tamamlaması ve kaybımı karşılaması için hangi adımları atmalıyım?

    • ECC süreci başarısız olursa, yada ekstra nasıl bir yasal yol izleyebilirim?

    • Bu süreçle ilgili daha önce deneyimi olan veya önerisi olan var mı?


    Her türlü öneri ve yol gösterme benim için çok faydalı olacak.

    Şimdiden teşekkür ederim.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Bu sorununuzun yanıtını bilecek kişi olduğunu sanmıyorum.Amazon amerika ile iletişime geçip sorunu bildirin ancak yardımcı olurlar mı muamma.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sucre Maricruz kullanıcısına yanıt

    Geri dönüşünüz için teşekkürler.

    Gerekli sağlam bir adres bulabilirsem onlarada yazacağım.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.