Şimdi Ara

Amazon Sipariş İptali - Kafayı Yiyecem!

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
19
Cevap
1
Favori
2.452
Tıklama
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar.

    Forumdan @cohannan arkadaş sağ olsun ŞURADA paylaştığı laptop fırsatı gözüme çok hoş geldi ve almaya niyetlendim. Zaten uzun zamandır laptop arayışındaydım. Ancak lanet olası bankalar yoluma taş ardına taş koydu. Siparişim sürekli iptal ediliyor, ne yaptıysam damalı bayrağa ulaşamadım.

    Önce İş Bankası banka kartımla yaptım ödemeyi. 5 dakika geçmeden siparişiniz iptal edildi maili geldi. Bankayı aradığımda "alışveriş yaptığınız site güvenlik ekiplerimizce risk kapsamında değerlendirildiği ve birçok şikayet geldiği için ödeme onayı verilmiyor" dedi. Saçmalığa bak anasını satayım, Amazon riskli siteymiş. Yav kardeşim para benim istediğime veririm sana ne! Neyse ne kadar denediysem ikna edemedim. Ben de parayı diğer bankama aktardım.

    İkinci olarak Ziraat Bankası genç kartımla denedim. yine 5 dakika geçti sipariş iptali maili geldi. (shit! here we go again) Yine soluğu müşteri hizmetlerinde aldım. Dedim sizin ne derdiniz var amazonla? Telefondaki beyefendinin söylediğine göre bu sefer de sipariş iptalimin nedeni banka kartımın internet alışveriş limitinin 3000 TL olması. Ve bu limit hiçbir şekilde arttırılamıyor. Şubeye gidip görüşmem gerekiyormuş ancak bu adımı atlattıktan sonra yine iptalle karşılaşabilirmişim çünkü amazon 3d secure kullanmıyor ve bizim kartların hepsi 3d secure ile çalıştığı için bu siparişe ödeme onayı verilmesi çok zor" Rezalet...

    Son olarak bir diğer bankam Yapı Kredi hesap kartımla denedim siparişi. Ve hat-trick geldi! yine iptal... müşteri hizmetlerindeki aşırı tatlı bayanla görüştüğümde sipariş iptalinin nedeninin 3d secure'siz alışveriş limitinin günlük 500 TL olmasından kaynaklandığını öğrendim. Ve şaşırmadık bu limit de kaldırılamıyor. Limit limit limit... Ben en son bu kadar limiti lisede Mat2'de gördüm arkadaş.

    Son çare olarak enparaya başvurdum. Enparada bu tarz limitlerin olmadığını düşünmekle birlikte forumda bir çok kişinin enpara ile alışveriş yaptığını görüyordum. Kart için başvurdum ancak başvurum onaylandığı halde 15 gün içinde kartın geleceğini söylediler. O zamana kadar da amazondaki siparişime tanınan 5 günlük süre soa erer ve güzelim indrim puf olur uçar gider.

    Bu tarz sorunlar yaşayıp aşan arkadaşlardan çözüm önerisi verecek var mıdır? Bu kadar adam amazondan yüksek meblağlı alışverişleri nasıl yapıyor ya hu..?


    EDİT: Yakın bir arkadaşımın Enpara hesabına aktardım parayı. İlk denememizde limit aşımından dolayı sipariş bir kez daha iptal oldu. Daha sonra kart sahibi arkadaşım müşteri işlemlerinden limiti anında yükselterek ödeme işlemini yeniden denedik. Sonuç başarılı gibi gözüküyor. Yaklaşık 12 saat geçti ve iptal olmadı, hesaptan da para çekimi gerçekleşmiş. 28 Kasım'dan beridir bunca bankayla yapamadığımız işi Enpara ile becerdik sonunda. Enpara'ya puanım 10! Kartım bir an evvel gelsin aktif kullanmaya devam edeceğim. Adamsın Enpara!

    EDİT 2: Laptop sağ salim gelsin bi inceleme yazısı yazarım.

    Amazon Sipariş İptali - Kafayı Yiyecem!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi iisskkoocc -- 3 Aralık 2019; 22:5:18 >







  • Ben en para kredi kartı kullanıyorum sorun yok alabiliyorum en son işlemci anakart ram almıştım sorun olmadı bir ara ekran kartı da aldım. bu dediğim amazon.com aynı kartla amazon.de den 8 defa PS4 pro siparişi verdim her defasında iptal ettiler ne buradaki en para ne Amazon de sorunu çözemedi ben de almaktan vazgeçtim eşime saat siparişi verdim amazon.de den aynı kart sorunsuz alışverişi yaptı bizim pro da sorun çıkartan kart saatte sorun çıkarmadı böyle garip bir sistem
  • snakefatih kullanıcısına yanıt
    Yaptığınız alışverişlerin tutarı nedir acaba? Bilgisayar parçaları toplam kaç paralık ödemeler yaptınız? PS pro fiyatı ne kadardı, saatin fiyatı ne kadardı?
    Ben de aynı kartla amazon.com'dan ram sipariş ettim 300 tl'ye kargoya verildi sıkıntı çıkmadı. Ama gene .com'dan başka bir laptop sipariş ettim sırf denemek için onu da iptal ettiler. Aynı .co.uk de olduğu gibi.
  • iisskkoocc kullanıcısına yanıt
    8000 TL vardır toplam anakart ram işlemci ayrı ayrı almıştım ekran kartı 6000₺ den fazlaydı onu tek aldım. Bunlar amazon.com saati amazon.de de n andım 650₺ civarıydı
  • Ben en son Ocak 2019'da 2350TL değerinde laptop almıştım Amazon Fransa'dan, iş bankası kartıyla almıştım bir sıkıntı çıkmamıştı. Belli bir meblağ üzerini iptal ediyorlar demek ki, umarım çözülür sizin işiniz, fırsat iyi çünkü
  • Deme hocam 5100 tl çekilecek amazon.fr'den ekran kartı için... benimde iş bankası!
    Arayıp söylesem mi böyle böyle alışveriş yapacağım limit varsa kaldırın diye, gerçi
    kaldırılmadığını belirttiniz :S
  • Kartları değiştirmek yerine bir kartın ekstresini sana ait olduğunu kanıtla bence.
  • yibo90 kullanıcısına yanıt
    Onu nasıl yapıyoruz ve işe yarar mı ki?
  • iisskkoocc kullanıcısına yanıt
    Daha önce benzer sorunlar yazıldı, güvenlik ya da 3d den dolayı diye düşünüyorum senin sorun mail ile iletişime geç bence
  • yibo90 kullanıcısına yanıt
    Zaten yazıda belirttim güvenlik ve 3D ile alakalı olduğunu hocam.

    Ekleme: Enpara ile olacak galiba.
  • Enpara ile sorun olmadan hallettik çok şükür. Önce stok bittiği için 2 haftadır bekliyordum, mağlum ben siparişi geçtikten sonra ödeme sorunlarını çözene kadar stoklar bitmiş ama siparişimi geçmiş olduğum için benimki iptal olmadı. Bekledim ve sonunda dün laptop kargoya verilmiş. Bugün İstanbul Havaalanından UPS aradı ve kimlik bilgimi istedi. Gümrük işlemleri halledilip ürün kargo şubesine çıkmış, büyük ihtimal yarın ulaşır aksilik çıkmazsa.
  • iisskkoocc kullanıcısına yanıt
    Bilgisayar ulaştı mı size?
  • Evet sorunsuz ulaştı çok şükür. Gayet memnunum. Zaman bulduğumda bir inceleme yazısı yazarım.
  • iisskkoocc kullanıcısına yanıt
    Süreçten biraz bahseder misin acaba? Bende laptop alacağımda
  • Yukarıda zaten anlattım, tam olarak neyi öğrenmek istiyorsunuz?
  • iisskkoocc kullanıcısına yanıt
    Kaç günde ulaşıyor? Sorun çıkarsa muhatap kim? Gelmeme gümrükte takılma sorunu olur mu? Satıcı yerel gönderici Amazon herhangi bir sorun yaratır mı?
  • Normal şartlarda stokta olan bir ürün ise 1 haftayı geçmez. Benim 3 günde ulaşan alışverişim de olmuştu amazon.com'dan.

    Sorun çıkarsa muhatap tamamen amazon'dur. Müşteri hizmetleri ve müşteri memnuniyeti açısından çok üst düzeydeler.

    Gelmeme gibi bir şansı yok ama öyle bir şey olursa amazon kesinlikle yardımcı olacaktır. Gümrükte takılma sorunu da olmaz. Şayet satıcı veya gönderici amazon olan ürün aldıysanız zaten muhtemel gümrük vergisini amazon sipariş esnasında sizden onu da alıyor. Vergisini peşinen ödüyorsunuz yani. Gümrükte takıldığında size sadece bir mail geliyor, vekaletname için bilgilerinizi gönderiyorsunuz ve başka herhangi bir şeyle uğraşmıyorsunuz. Her şeyi amazon hallediyor. Çıkan gümrük vergisi sipariş esnasında sizden alınan tahmini vergi miktarından fazla çıkarsa bunu amazon direkt kendi karşılıyor, az çıkarsa da vergiden kalan para üstünü size iade ediyor.

    Fullfilled by Amazon yazması yeterli. Bu şekilde olursa gümrük konusunda sorumluluk yine amazon'da.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi iisskkoocc -- 21 Ocak 2020; 23:51:3 >




  • iisskkoocc kullanıcısına yanıt
    Çok teşekkürler çok yardımcı oldunuz. Aklımda ki soru işaretlerini giderdiniz. İyi geceler diliyorum size :)
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.