Şimdi Ara

AMD VSR İle 1080p Monitörde 4K Simüle Etmek

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
4
Cevap
1
Favori
301
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • AMD Virtual Super Resolution ile monitörün native çözünürlüğünden yüksek bir çözünürlüğü native çözünürlüğe downscale etmenin mümkün olduğunu öğrendim. Yakın zamanda AMD RX6800 sipariş ettim ancak monitörüm 1080p ve yakın zamanda 1440p bir monitöre geçebileceğimi sanmıyorum. Youtube videolarından gördüğüm kadarıyla çoğu oyun 1080p üstü çözünürlüklerde oyunun texture resolutionunu da yükseltiyor. Merak ettiğim şey ise VSR'ı kullanarak bir oyunu 2k-4k çözünürlükte çalıştırıp 1080p bir ekranda oynarsam alttaki screenshotta olduğu gibi asfalt ya da uzaktaki ağaçlarda daha fazla detay görmeyi sağlayabilir miyim yoksa sadece ekran kartına TAA gibi çözümlerden daha fazla yük bindiren bir anti aliasing çözümüne mi sahip olurum? İnternette araştırdım ancak çoğu kişi VSR+FSR2.0'ı birlikte kullanmanın native çözünürlüğe göre daha iyi bir anti aliasing verip veremeyeceğinden bahsetmiş, texture resolutionla ilgili pek bir bilgi bulamadım. Aranızda denemiş olan ya da denemeyi düşünen varsa yardımcı olabilirse sevinirim.





    AMD VSR İle 1080p Monitörde 4K Simüle Etmek







  • Şimdi buraya çok hakim değilim ama bildiğim kadarı ile anlatayım yanlışsa biri gelir düzeltir.


    Aslında sadece çözünürlük olarak bunun hiçbir faydası olmuyor. Fakat iş renklere geldiğinde durum değişiyor.


    Normalde görüntüde 4 pixel için 1 renk bilgisi var. 4 pixel aynı renk oluyor demiyorum fakat 1 birim bilgi ile 4 pixelide doldurabiliyorsunuz.


    Görüntüyü bu şekilde up scale ettiğiniz zaman her pixele 1 renk bilgisi düşüyor. Dolayısı ile görüntüde daha iyi bir netlik ve kontrast oluyor.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: xentios

    Şimdi buraya çok hakim değilim ama bildiğim kadarı ile anlatayım yanlışsa biri gelir düzeltir.


    Aslında sadece çözünürlük olarak bunun hiçbir faydası olmuyor. Fakat iş renklere geldiğinde durum değişiyor.


    Normalde görüntüde 4 pixel için 1 renk bilgisi var. 4 pixel aynı renk oluyor demiyorum fakat 1 birim bilgi ile 4 pixelide doldurabiliyorsunuz.


    Görüntüyü bu şekilde up scale ettiğiniz zaman her pixele 1 renk bilgisi düşüyor. Dolayısı ile görüntüde daha iyi bir netlik ve kontrast oluyor.

    Günümüzde çoğu oyun MSAA desteklemiyor ve bundan dolayı kenar kalitesi çok düşük oluyor. VSR / DSR ile bu problem giderilebilir;



    AMD VSR İle 1080p Monitörde 4K Simüle Etmekwww.nvidia.com
    DSR | Dynamic Super Resolution Teknolojisi
    https://www.nvidia.com/tr-tr/technologies/dsr/




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.