Şimdi Ara

SSAO nedir böyle

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
19
Cevap
0
Favori
15.287
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Asus Strix GTX 970 kullanıcısıyım sistemimde imzadaki gibi. Call Of Duty Advanced Warfere'de SSAO gibi özellikleri açınca 10 fps aldığımı gördüm. Bu nedir böyle? kapatınca FPS 100'lere çıkıyor. Aynısı Asassins Creed Unity içinde geçerli SSAO gibi özellikleri fazla açınca fps 30 40'larda dolaşıyor. Oyunun kendiside sorunlu zaten bu nasıl bir özelliktir böyle çok merak ettim.



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    SSAO Nedir?

    Screen Space Ambient Occlusion (SSAO), oyunlarda ve diğer grafik uygulamalarında gerçekçi gölgeler ve derinlik yanılsaması oluşturmak için kullanılan bir gölgeleme tekniğidir. Ambient Occlusion (AO), yüzeylerin bir araya geldiği ve ışığın engellendiği bölgelerdeki ışık yoğunluğunu hesaplar.

    SSAO Nasıl Çalışır?

    SSAO, sahnedeki her piksel için çevreleyen piksellerin derinliğini analiz eder ve ışık kaynağına olan görünürlüklerini hesaplar. Bu görünürlük, pikselin kendisi için gölgeleme faktörünü belirler, daha düşük görünürlük daha koyu gölgelerle sonuçlanır.

    SSAO'nun Faydaları

    SSAO, geleneksel gölgeleme tekniklerine göre aşağıdaki avantajları sunar:

    • Gerçekçi Gölgeler: Yüzeyler arasındaki karmaşık gölgelemeyi doğru bir şekilde yakalar.
    • Gelişmiş Derinlik Hissi: Nesneleri birbirinden daha net ayırarak derinlik yanılsaması yaratır.
    • Performans Verimliliği: Diğer AO tekniklerine kıyasla daha az hesaplama kaynağı gerektirir.

    SSAO FPS Düşürür Mü?

    SSAO, diğer grafik ayarlarına kıyasla nispeten düşük bir performans etkisine sahiptir. Ancak, düşük donanımlı sistemlerde veya çok yüksek çözünürlüklerde SSAO'yu etkinleştirmek hafif bir FPS düşüşüne neden olabilir.

    NVIDIA HBAO+ Nedir?

    NVIDIA HBAO+ (Horizon Based Ambient Occlusion Plus), SSAO'nun NVIDIA tarafından geliştirilmiş bir sürümüdür. HBAO+, daha doğru gölgeleme ve daha az gürültü ile daha yüksek kaliteli AO sağlar.

    Sonuç olarak, SSAO, oyunlara ve diğer grafik uygulamalarına gerçekçi gölgeler ve derinlik hissi eklemek için etkili bir gölgeleme tekniğidir. Performans verimliliği ve kullanıcı dostu ayarlarıyla SSAO, görselleri geliştirmek ve oyun deneyimlerini iyileştirmek için yaygın olarak kullanılır.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  •  SSAO nedir böyle



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi encuni -- 19 Ocak 2015; 1:02:36 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: encuni

     SSAO nedir böyle

    İllaki fark vardır arada lakin ekran kartlarını aşırı zorluyor.
  • hbao + da bende bi sıkıntı olmuyor +90 fps belki oyun yada driverle alakalıdır

    ssao aslına bakarsan hbao dan alt seviyedir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi encuni -- 19 Ocak 2015; 1:07:08 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: encuni

    hbao + da bende bi sıkıntı olmuyor +90 fps belki oyun yada driverle alakalıdır

    ssao aslına bakarsan hbao dan alt seviyedir

    Olabilir hocam. Bazı oyunlarda HBAO oynayabiliyorum bende sorunsuzca lakin genellikle ben HBAO'yu kapatıyorum daha akıcı oynayabilmek için. Lakin bazı oyunlarda ise çok sakıncalı oluyor.
  • BR9 kullanıcısına yanıt
    970 de hbao kapatma olurmu la .d karta küfür ediyorsun
  • Üstteki karşılaştırmada bir şey anlaşılmamış. Düzgün bir örnek vereyim:

    http://international.download.nvidia.com/geforce-com/international/images/watch-dogs/watch-dogs-ambient-occlusion-05-ao-off.png
    http://international.download.nvidia.com/geforce-com/international/images/watch-dogs/watch-dogs-ambient-occlusion-05-nvidia-hbao-plus-high.png


    Konuya gelirsek: SSAA da açtıysan, performansı dibe çekebilir. 4x SSAA, görüntüyü 4K ve üzeri çözünürlükte render eder.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Castle Bravo -- 19 Ocak 2015; 2:13:05 >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • adam ssaa demıyor ssao diyor
  • Getirisi %5-10 fakat götürüsü %150-200 olan ayarlar işte.

    Yukarı da ki arkadaşın BF örneğin de arada zerre kadar fark yok. Diğer arkadaşın attığı ev örneğin de ise resmen gölgelendirme başka birşey yok dikkat ettiyseniz grafiklerde hiç bir gelişme yok. Bu tür ayarlar ekran kartı eskitmekten, insanlara yeni kart aldırmaktan öte bir işe yaramıyorlar
  • Siyah kalem nickli arkadaş doğruyu söylemiş adamı eksilemişler hemen. Eksileyen arkadaşlardan bir tane babayiğit çıkıp da bilgi dahilinde aradaki farkı açıklamamış.
    Bilgi yok ama fikir çok maaşallah. Ben bir şey iddia etmiyorum fakat gözümün gördüğüne göre arada bir fark seçemedim Bf3 fotosunda.
    Diğer fotoda da aynen gölge ayarı dışında bir katkı yok. Tamam cisimler daha belirgin oluyor fakat bu kadar performans düşürücü bir olay yok ortada.
    Yani olsa ne olur olmasa ne olur
  • Siz grafik olarak fark yok demişsiniz de kim bu ayar için grafik kalitesini artırır diye iddia etti ki, kalite ayarları zaten low medium ultra diye ayarlanan kısımlar.

    Bu cisimleri daha belirgin ve zeminle uyumlu hale getiriyor, zerre fark yok diyen arkadaşlara selam ederim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Pusu47

    Siyah kalem nickli arkadaş doğruyu söylemiş adamı eksilemişler hemen. Eksileyen arkadaşlardan bir tane babayiğit çıkıp da bilgi dahilinde aradaki farkı açıklamamış.
    Bilgi yok ama fikir çok maaşallah. Ben bir şey iddia etmiyorum fakat gözümün gördüğüne göre arada bir fark seçemedim Bf3 fotosunda.
    Diğer fotoda da aynen gölge ayarı dışında bir katkı yok. Tamam cisimler daha belirgin oluyor fakat bu kadar performans düşürücü bir olay yok ortada.
    Yani olsa ne olur olmasa ne olur


    SSAO zaten ışıkla ilgili bir şey kalite olarak sahneye katacağı şey daha gerçekçi gölge efekti olacaktır. Bu yüzden eksilenmiş. Olursa daha gerçekçi ışıklandırma olur olmazsa mantıksız parlamalar olur. Bu hesap oldukça işlem gücü gerektiriyor dolayısıyla performansın düşmesi normal. Ama performans düşmesin istiyorsanız kapatıp oynayabilirsiniz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Titanyum Adayı

    quote:

    Orijinalden alıntı: Pusu47

    Siyah kalem nickli arkadaş doğruyu söylemiş adamı eksilemişler hemen. Eksileyen arkadaşlardan bir tane babayiğit çıkıp da bilgi dahilinde aradaki farkı açıklamamış.
    Bilgi yok ama fikir çok maaşallah. Ben bir şey iddia etmiyorum fakat gözümün gördüğüne göre arada bir fark seçemedim Bf3 fotosunda.
    Diğer fotoda da aynen gölge ayarı dışında bir katkı yok. Tamam cisimler daha belirgin oluyor fakat bu kadar performans düşürücü bir olay yok ortada.
    Yani olsa ne olur olmasa ne olur


    SSAO zaten ışıkla ilgili bir şey kalite olarak sahneye katacağı şey daha gerçekçi gölge efekti olacaktır. Bu yüzden eksilenmiş. Olursa daha gerçekçi ışıklandırma olur olmazsa mantıksız parlamalar olur. Bu hesap oldukça işlem gücü gerektiriyor dolayısıyla performansın düşmesi normal. Ama performans düşmesin istiyorsanız kapatıp oynayabilirsiniz.

    Hocam zaten ben mesajımda belirttim cisimler gölgelendirmeler daha belirgin oluyor diye. Benim anlatmaya çalıştığım getirisi götürüsünü karşılamıyor.
    Aslında bu da önemli değil kişinin kendi kullanımına kalmış. Bakın siz ne güzel açıklamışsınız farkı. bilgi vermişsiniz. Teşekkür ederim bunu için.
    Anlatmaya çalıştığım buydu. Adam aradaki farkı biliyor, ama bunu yazıp o duruma aydınlık getireceğine eksileyip gidiyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Pusu47

    quote:

    Orijinalden alıntı: Titanyum Adayı

    quote:

    Orijinalden alıntı: Pusu47

    Siyah kalem nickli arkadaş doğruyu söylemiş adamı eksilemişler hemen. Eksileyen arkadaşlardan bir tane babayiğit çıkıp da bilgi dahilinde aradaki farkı açıklamamış.
    Bilgi yok ama fikir çok maaşallah. Ben bir şey iddia etmiyorum fakat gözümün gördüğüne göre arada bir fark seçemedim Bf3 fotosunda.
    Diğer fotoda da aynen gölge ayarı dışında bir katkı yok. Tamam cisimler daha belirgin oluyor fakat bu kadar performans düşürücü bir olay yok ortada.
    Yani olsa ne olur olmasa ne olur


    SSAO zaten ışıkla ilgili bir şey kalite olarak sahneye katacağı şey daha gerçekçi gölge efekti olacaktır. Bu yüzden eksilenmiş. Olursa daha gerçekçi ışıklandırma olur olmazsa mantıksız parlamalar olur. Bu hesap oldukça işlem gücü gerektiriyor dolayısıyla performansın düşmesi normal. Ama performans düşmesin istiyorsanız kapatıp oynayabilirsiniz.

    Hocam zaten ben mesajımda belirttim cisimler gölgelendirmeler daha belirgin oluyor diye. Benim anlatmaya çalıştığım getirisi götürüsünü karşılamıyor.
    Aslında bu da önemli değil kişinin kendi kullanımına kalmış. Bakın siz ne güzel açıklamışsınız farkı. bilgi vermişsiniz. Teşekkür ederim bunu için.
    Anlatmaya çalıştığım buydu. Adam aradaki farkı biliyor, ama bunu yazıp o duruma aydınlık getireceğine eksileyip gidiyor.


    Rica ederim :)

    Getiri götürü meselesi şu şekilde oluyor. Örneğin ışıklandırma hesaplaması zor bir efekt. Bu yüzden gölgelerin hesaplanması performansı düşürüyor. Daha gerçekçi ışıklandırma isteniyorsa Hbao gibi ortamdan yansıyan ışıkların filan da etkileri hesaplanıyor. Bu durumda gerçeğe biraz daha yaklaşırken performans düşüşü çok fazla oluyor. Eklenen grafik kalitesi %5 derken kaybolan performans %50 olabiliyor çünkü bir yerden sonra efektler hesaplamak için fazla karmaşık ama görsel etki olarak biraz daha az oluyor.

    Grafik teknolojileri artık belirli bir seviyeyi geçti. Çok gerçekçi görüntüler üretilebiliyor. Bundan sonraki her gelişme çok daha fazla performans düşürerek ilerleyecektir. Yani eskisi gibi %10 performansla %10 kalite artışı olmayacaktır. Bu hbao'nun değil geldiğimiz noktada artık ilerlemenin daha zor olmasından kaynaklanıyor. Eğer öyle olmasaydı sinema filmlerindeki efektleri görmek için sunucu çiftlikleri çalıştırılmazdı.

    Yine de ben teknik anlamda gelişmelerden memnunum. Önümüzdeki yıllarda gerçekle sanalı çok zor ayıracağız muhtemelen.




  • Işıklandırma ayarı diye küçümsüyorsunuzda,aslında çok zorlayıcı bir olay.

    Bir yerde görmüştüm bir sahneyi gerçek ışınların hareketini izleyerek hesaplatıp,gölgelendirmek senin benim kullandığım bilgisayarla aylar alır.

    Yani ışık,gölge diye küçümsüyorsunuzda,hesaplayıp gölge düşürmek yüksek işlem gücü istiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BR9

    Asus Strix GTX 970 kullanıcısıyım sistemimde imzadaki gibi. Call Of Duty Advanced Warfere'de SSAO gibi özellikleri açınca 10 fps aldığımı gördüm. Bu nedir böyle? kapatınca FPS 100'lere çıkıyor. Aynısı Asassins Creed Unity içinde geçerli SSAO gibi özellikleri fazla açınca fps 30 40'larda dolaşıyor. Oyunun kendiside sorunlu zaten bu nasıl bir özelliktir böyle çok merak ettim.

    Kardeşim grafik ayarlarında cache ayarları var cache ve pre cache ayarlarını kapatırsan oyunun geri kalan ayarlarda kaymak gibi aktığını göreceksin. Sistemde felan sıkıntı yok. Bu saçma sapan cache ayarları yüzünden. Bazı cahil arkadaşlar okumadan, araştırmadan laf atmış.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sadtneverdie -- 19 Ocak 2015; 14:09:13 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: encuni

    adam ssaa demıyor ssao diyor

    Yanlışlıkla SSAA da açmış olabilir diyorum. İlk mesajında "SSAO gibi özellikleri" demiş.

    İki saniye düşünerek mesaj atın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Castle Bravo -- 19 Ocak 2015; 15:40:00 >
  • işe cod aw de smaa tx2 fxaa var oda kasması imkansız o kartla
  • Ulan herkes birbirini ezmek için girmiş konuya sanırsınki hepsi 3D PRO mk. Ama okuduğunuzda tek tek yorumları herkesin haklılık payı var. Birbirinizi ezerek üste çıkmaya çalışmayın.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.