Şimdi Ara

Antalya Öğrenci Koçluğu Eğitimi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
4
Cevap
0
Favori
1.649
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Öğrenci Koçluğu (Koçluğu) Sertifika Programın Kapsamı
    Eğitim Mentörleri; öğrencilerin konsantre olmasına, hedefe doğru biçimde yönlenmesine, zihinsel olarak rahatlamasına ve her türlü sınavlara hazırlanmasına yardımcı olan kişi ya da ekiptir.

    Sbs, Ygs, Sbs, Ygs, Lys, ve diğer sınavlara hazırlanan veya başarı oranlarını yükseltmeyi düşünen öğrencilerin uzun bir süre isteyen çalışmalarda karşılaştığı en büyük sorun iç disiplin, motivasyon ve özgüven eksikliğidir. Bir öğrencinin başarısı %50 teorik bilgiye, %50 ise motivasyon, iç disiplin ve özgüven yüksekliğine bağlıdır.
    Öğrenci Koçluğu; sisteminde motivasyon, iç disiplin ve özgüven en yüksek düzeye çıkartılarak öğrenciye kendi mükemmelliğine nasıl ulaşacağına dair net ve etkili yollar gösterilmektedir.
    Öğrenci koçları ; bireylere başarıya ulaşmasını sağlayan pratik yaklaşımları sunar. Kısa sürede istenilen mükemmel sonuçlar elde edilir. Bireyleri, hedefleri için gerekli kaynaklara yönlendirir.
    Öğrenciler, Koçları yardımıyla şu anki durumlarının geleceklerini nasıl etkileyeceğinin farkına varacaklardır. Bu sayede dışarıdan herhangi bir zorlama olmadan kendilerine güzel bir gelecek hazırlamak için performanslarını sürekli arttırma çabasında olacaklardır.
    Sınavlara hazırlanan öğrenciler için hedeflerine ulaşmanın pratik çözüm yolları ve istenilen hedef doğrultusunda kişinin yeniden şekillenmesini sağlayan mükemmel bir program Sınavlara artık stressiz girebilme şansınız var. Ders çalışma alışkanlıkları vazgeçilmez olacak. Kişi potansiyelini yeniden keşfedecek ve zihinsel performansınız mükemmele ulaşacak. Tüm sınavlara hazırlanan için GEÇERLİ (Sbs, Ygs, Lys, Kpss, Ales Vb..)
    Öğrenci Mentörlüğü (Koçluğu) Sertifika Programını Nasıl Öğreneceksiniz
    • Çalışma başlangıcında önce misyon ve vizyon belirleyerek;
    • Çalışmanın başarıya ulaşmasında tekniklerin önemi fark ederek;
    • Başarılı insanların stratejilerini modelleyerek;
    • Kararsızlık, umutsuzluk, çalışamamak vb. olumsuz durumların ortadan kaldırarak;
    • Dikkat eksikliğini ortadan kaldırma stratejileri üzerinde çalışarak;
    • Zamanı etkin kullanarak;
    • Doğru ve hızlı kararlar alarak;
    • Alternatif düşünme modelleri geliştirerek;
    • Beynini daha etkin kullanma yöntemlerini öğrenerek;
    • Gevşeme ve rahatlama egzersizleri ile;
    • Konsantrasyon gücünü devamlı arttırarak öğreneceksiniz.
    Öğrenci Mentörlüğü (Koçluğu) Sertifika Programı Neler Kazandırır
    • Çalışma isteği, hırs ve kararlılık kazandırma;
    • Daha etkin düzeyde ders çalışma teknikleri öğretebilme;
    • Dikkat ve konsantrasyonu üst düzeye taşıma;
    • Başarıya ve hedefe odaklama;
    • Öğrencilere doğru, hızlı ve güvenli kararlar aldırma;
    • Daha etkili ve verimli çalıştırma;
    • Zamanı etkin kullandırma;
    • İç disiplini ve motivasyonunu artırma;
    • Alternatif düşünme yöntemleri geliştirme;
    • Uygulamalarla olumsuz durumlardan kurtarma;
    • Öğrenciye öğrenmeyi öğretme;
    • Sihirli iletişim kurma yöntemlerini öğretme;
    • Öğrenciye ve aileye ihtiyaç analizi yapabilme;
    • Öğrencilerinin her türlü davranışını okuyabilme;
    • Duygusal alt yapının nelerden kaynaklandığını ortaya çıkarma;
    • Hedeflere ulaşmayı kolaylaştıracak gerekli değişimleri öğrencinin gerçekleştirebilmesi için gerekli yönlendirmeleri yapabilme;
    • Öğrencinin öğrenme stratejilerini ortaya çıkarma ve bu stratejileri tüm eğitim süreçlerine uyarlama;
    • Öğrencinin geçmişten süre gelmiş istenmeyen alışkanlıklarından kurtulmasına yardımcı olabilme;
    • Öğrenciyle birlikte öğrencide istenilen sonuçların alınabilmesi adına ebeveynlere de Koçluk ve danışmanlık yapabilme;
    • Ebeveynleri nasıl, ne zaman ve ne şekilde yönlendirebilme;
    • Öğrencinin gelişimini aileye ve okula raporlama becerileri kazanacaklar.
    Öğrenci Mentörlüğü (Koçluğu) Sertifika Programının Amacı
    Programın amacı; öğrenci koçlarının öğrencinin hedeflerine ulaşmanın pratik çözüm yollarını öğretebilmesi; öğrenciyi etkin bir öğrenici olarak şekillendirebilmesi; sınavlara stressiz girebilmesini sağlayabilmesi; öğrencinin okul hayatı ve özel hayatı arasındaki dengeyi kurabilmesine yardımcı olması; öğrencinin potansiyelini keşfetmesini ve zihinsel performansını mükemmele ulaştırabilmesini sağlayabilmektir.
    Öğrenci Mentörlüğü (Koçluğu) Sertifika Programına Kimler Katılabilir
    Öğrencilerle çalışabileceğini düşünen; öğrenmeye açık; gelişmeyi ve değişmeyi öncelikle kabul edebilen; öğrendiklerini uygulayabilen herkes katılabilir. İş adamları; öğretmenler; ebeveynler; rehberlik uzmanları; ev hanımları; emekliler; yaşı ve öğrenim durumu ne olursa olsun, istekli olan ve yapabileceğini düşünen ve uzmanlarımız tarafından yeterlilik konusunda onay alan herkes bu çalışmaya katılabilir.
    Öğrenci Mentörlüğü (Koçluğu) Sertifika Programının Süreci

    1. Aşama: Farkındalık aşamasıdır. Mevcut durumu fark edip, öğreneceklerinizle tanıştığınız aşamadır.

    2. Aşama: Veri toplama aşamasıdır. Okunacak dokümanlar ve anlatılanlardan ihtiyaç duyulan verilerin toplandığı aşamadır.

    3. Aşama: Verilerin içselleştirilmesi aşamasıdır. Bu aşamada toplanan verilerin uygulamaya yetecek hale gelmesi için Advanced Master koçları ile karşılıklı yaptıkları sorgulama aşamasıdır.

    4. Aşama: Yansıtma aşamasıdır. Advanced Master koçlar ile birlikte yapılan uygulama seanslarıdır.

    5. Aşama: Değerlendirme aşamasıdır. Advanced Master koçlar tarafından programın değerlendirmesi yapılarak yetkinlik için sertifika alabilmeye yeterliliği değerlendirilir.

    6. Aşama: Uygulama aşamasıdır. Bireysel çalışanlara vaka destek yardımı yapılır.

    7. Aşama; Tasarım aşamasıdır. Kurumsal çalışmalar yapacaklar için iş modeli tasarım ve desteği yapılır.

    8. Aşama: Çözüm ortaklığı aşamasıdır. Koç mesleki faaliyetlerine başladıktan sonra üyelik sistemi sayesinde program tasarımı/ denetimi/ sertifika konularında sürekli çözüm ortaklığıdır.

    Öğrenci Mentörlüğü (Koçluğu) Sertifika Program Yöneticileri

    Pusula Kişisel Gelişim ve Koçluk Merkezi bünyesindeki Öğrenci Koçları, öğrencilik hayatının nasıl daha etkin ve etkileşimli olabileceği sorusundan yola çıkarak, yepyeni bir yöntemle Türk eğitim dünyasında bütünsel yaklaşım danışmanlığını uygulamaktadır.

    Pusula Kişisel Gelişim ve Koçluk Merkezi tarafından eğitim dünyasının en önemli aktörlerinden olan "öğrencileri" daha profesyonel hale getirmeyi hedefleyen bir proje geliştirildi. Bireyin bedensel, zihinsel, sosyal ve ruhsal yönden analizi yapılarak ihtiyaçlarını saptayan koçlar yetiştirilir. Bu çalışmalar Kişisel ve Kurumsal Gelişim Uzmanı / Yazar, Master Koç, Master Trainer Cemal KONDU genel direktörlüğünde yürütülmektedir. Ekipte, bireyin gerçek potansiyeliyle buluşmasında etkin rol oynayan performans ve zihinsel gelişim teknikleri konusunda uzmanlar da bulunmaktadır.


    İzmir için 0(232) 422 59 54 yada 0(535) 667 32 24 numaralı telefondan detaylı bilgi alabilirsiniz.

    Antalya için 0(242) 323 73 15 yada 0(505) 445 15 31 numaralı telefondan detaylı bilgi alabilirsiniz.

    Muğla için 0(252) 213 00 98 yada 0(532) 100 11 65 numaralı telefondan detaylı bilgi alabilirsiniz.

    Denizli için 0(258) 213 0 999 yada 0(532) 100 11 65 numaralı telefondan detaylı bilgi alabilirsiniz.


    http://www.pusulaegitim.org/sertifika-programlari/kocluk-2.aspx







  • Eğitim Koçluğu Nedir?

    Öğrencinin şu anki durumu ile olmak istediği durum arasında bazen uçurumlar olabiliyor. Eğitim koçu istediği durum veya konum arasındaki farkı en aza indirmeyi hedeflerken, bireyin hayatını olabilecek en üst potansiyelle yaşamasını sağlamak için erken yaşlarda verilen hizmettir. Bireyin kendine inanmasına, güçlü yönlerini kullanmasına yardımcı olur, başarılı yönlerini hatırlatır. Koçluğun temel işlevlerinden biri olan; strateji oluşturmak, bir eylem planı yaparak, kişinin yol haritasını çıkarmaya erken yaşlarda başlamasını sağlar.

    Eğitim Koçluğunda amaç; Gereken yapıyı, destek ve geri bildirimi sağlayarak, bireyi harekete geçirmek ve hedeflerine ulaşması konusunda istek uyandırmaktır. Kişiyi teşvik ve motive ederken harekete geçmesini, yaşamında var olan başlıca enerji kaçaklarından kurtulmasını amaçlar. Öğrenciler Koçluk Çalışması sayesinde neler elde edebilirler? Zaman kullanımını çok daha etkili hale getirirken; “zamanı”, düzenlemeyi ve kullanmayı öğrenirler. Çok daha düzenli ve “organize” olurlar. Öğrenim konusunda çok daha istekli olur, öğrenmeye merak duyar ve bu merakını hep canlı tutar. Çok daha katılımcı davranışlar sergilerler.

    Hedef “belirleme ve netleştirme” çalışmalarını düzenli olarak gerçekleştirirler Öğrenim ve toplumsal yaşam dengesini kurarken, kendi öğrenme biçiminin bilincine varırlar. Daha sağlıklı bir yaşam sürme alışkanlıklarını benimserler. Öğrenci kendi kendini disipline etme becerisini geliştirir. Başarısız ya da başarılı olma korkusu ortadan kalkar. Dikkat dağınıklığı yada bozukluğu ile mücadele etmede daha başarılı olurlar. Hem birey hem de öğrenci olarak gelişme ve değişme sağlarlar. Eğitim Koçu ne yapar? Bireyin “Neler yapabilirim” sorusuna birlikte cevap ararken, kişinin yapmaktan hoşlandığı (farkında olduğu veya olmadığı) durumları keşfetme; bir nevi, kişinin tam potansiyelini ortaya çıkarma çalışmasıdır. En çok istediği ile hedeflediği şeyin, gerçekten kendisi için en iyi şey mi olduğunu sorgularken, nerede durduğuna bakmasına; ulaşmak istediği “başarı-kapasite-amaç” dengesini kurmasına destek olur. Hedeflerini netleştirirken ,öğrencinin kendini tanıyarak ,öğrencinin kendisine uygun ve heyecan veren hedefler belirlemesini sağlar.

    Aile-birey-okul üçgeninde, ilişkilerin düzenlenmesine; bireyin gündemi ile ilgilenirken, motivasyonunu, kendisine olan özgüveni ve özsaygısını korumasına ve geliştirmesine destek verir. Tüm bunları elde ederken akademik, sosyal ve kişisel başarısı ile bütünleşmesine yardımcı olur. Eğitim Koçu ile kimler çalışır? Eğitim hayatına yeni başlayan veya devam eden öğrenciler, Ne yapacağını ve nereden başlayacağını kestiremeyen bireyler, Güçlü ve zayıf yanlarının neler olduğunu ve bunları nasıl kullanacağını bilmeyen ve “Kendimi ne kadar tanıyorum?” sorusuna cevap arayan bireyler. Bir hedefim var mı? sorusunu soran bireyler Kendimi nasıl geliştirebilirim? sorusunu soran bireyler Kendimi nasıl ifade edebilirim? sorusunu soran bireyler Kendime güvenim ve inancım ne kadar? sorusunu soran bireyler Hangi mesleği seçmek istiyorum? sorusunu soran bireyler Öğrencilik mesleğini biliyor muyum? diye sorgulayan bireyler.

    Eğitim Koçluğu Nasıl Yapılır

    Beyin teknolojileri, öğrenme ve başarı üzerine bir çok yöntem geliştirilmiştir. Koçluk sistemi bireyi ulaşmak istediği hedefe bu yöntemleri kullanarak en hızlı şekilde ulaştıran sistemdir. Eğitim koçluğu en hızlı gelişen sistemidir.

    Öğrenciler sınavları geçmek için gerek okula ,gerek dershaneye üstüne yetmezmiş gibi bir de özel ders alıyorlar ,fakat buna rağmen sonuca ulaşamıyorlar. Acaba sorun nerde? Dershanede mi, okulda mı? En büyük sorun, öğrencinin motivasyonunun sağlanamamasıdır. Her işte olduğu gibi, sınavlara hazırlık döneminde ise arzulanan sonuçların alınabilmesi için azim, kararlılık, istek oluşturulması ve hedefe odaklanmanın son derece önemli olduğu herkesçe bilinen bir gerçektir. Acaba buna ne kadar önemli veriyoruz.

    √Öğrenciler başarılı olmak istedikleri halde neden başarısız oluyorlar?

    √Başarıya en kısa yoldan nasıl erişilebilir?

    √Öğrencileri özel olarak tanıyabilmek, anlayabilmek ve onlara yol gösterebilecek yeterli desteği sunabilmek nasıl mümkün olabilir?

    Eğitim Koçluğu, öğrenciyi kendi hedeflediği noktaya odaklayıp, istediği başarıya ulaştıran, kendi kaynaklarının farkına varmasını sağlayan; kısaca, kendi hayat planlarını yapıp bunları gerçekleştirmesini sağlayan bir hizmettir.

    Eğitim Koçluğu; üniversite sınavına hazırlanma sürecine girmiş öğrenciye ve öğrencinin derslerinde başarı kazanması için gerekli tüm desteği sağlar.

    Belki de kafanızı karıştırdık ! Herkesin, üstelik de eğitimine bile bakmadan, kendisini "koç" diye nitelendirdiği bir ortamda, göz kamaştırıcı olmak adına ebeveynleri ve öğrencileri pohpohlamaktansa, doğruların ışığında ve gerçekleri ortaya koyarak, öğrencilerimize hedeflerini anlamlı bir şekilde tespit etmelerini, bu hedefe ulaşmak için etkin, disiplinli ve planlı çalışma yöntemlerini kullanmalarını sağlamaya çalışmak, biraz fazla teknik ve janjanlı gelebilir size, ama inanın doğrusu bu ! Biliyoruz, çok denedik çünkü...

    Çünkü, her öğrencinin bilişsel kapasitesi, algısı, öğrenme biçimi farklı, o yüzden biz, oflayıp puflamadan, her öğrencimiz için, kendi kariyer hedeflerini oluşturduktan sonra, bireysel ve özgün çalışma-takip-görüşme programları hazırlayarak, amaca ulaşabilen farklı bir rota çiziyoruz…

    Öğrenciler neden bir koça ihtiyaç duyar? Koçluk nerede devreye girer? Çalıştığımız gruptaki birey, yaşı gereği ve aslında haklı olarak ileriyi göremez, birkaç yıl sonra onu bekleyenlerden habersizdir ve anın tadını çıkarmak ister.

    Hedef belirlemede ya çok uzun süreler sonrasına sadece hayaller ekler ya da çok dip noktalarda görüp kendini, karamsarlık taşır. Bu açmazlardan biridir. Bu noktada ihtiyaç duymak kaçınılmazdır.

    Açmazlardan diğeri de şöyle ki, bilindik şu tablo her gün tekrarlanır… Öğrenci her gün okuldan eve gelirken, hatta sabah evden çıkarken muhteşem kararlar alır, çalışmak için programlar yapar, listeler hazırlar, o gün çalışacağı konuları belirler, yapması gerekenleri sıralar ve eve adımını atar. Önce yemek yer, biraz dinleneyim der, sonra biraz dinlenir biraz da bilgisayarı açayım der, biraz bilgisayarı açar sonra birkaç arkadaşımı arayayım ve mesaj atayım der… der… der… Bu süreç böyle uzar gider. Sonra bir bakar akşam diziler başlamış, izleyeyim de oturayım çalışmaya der ve işte orada artık gün biter, uyku vakti gelir. Bu akıp giden zamanda öğrenilmesi gerekenler yığılır, sınav dönemine doğru panik başlar, telaş artar.
    Birçok öğrencim bu tablodan onlara bahsettiğimde acı bir gülümseme taşır yüzünde, bense haklı olmamın omzumdaki yükünü.

    İşte bu noktada koçluk devreye girer, birey kendini ayakta tutacak, adeta hesap verecek birine gereksinim duyar. Öğrencilerimin genellikle benzer bir ifadesi vardır ki, “kendim de biliyorum ama, siz olunca yapıyorum hocam”. Anne babadan hemen tepki gelir: “Kendi biliyorsa yapsın o zaman!” Annelere bunu şöyle söylüyorum, “siz de besinlerden hangisi zararlı hangisi yararlı biliyorsunuz, ama her pazartesi rejime başlıyorsunuz”, “biliyorsunuz ama, kontrol edemiyorsunuz”.

    Sakın bundan, koç “yap” der, öğrenci “yapar” şeklinde bir şey algılamasın. Gerçek koç bu durumun fakında olarak ve bu farkındalık ile ne yapması gerektiğini öğrenciye fark ettirir.

    Bazı öğrencilerimde de genel kanı şu ki, “benim böyle olduğumu yeni fark ettim”. “Kendimi tanıyamıyorum”. “Kendime söz geçiremiyorum”. Benzer bir açmaz da burada var, gördüğünüz gibi ya da “çalışıyorum ama sınavda yapamıyorum”, “öğrendiklerimin hepsini unutuyorum”, gibi.

    İşte koçluk hizmeti de bu noktalarda ihtiyaç duyulmaktadır. Farkındalık süreci böyle başlar ve süreç ilerler.

    Bir öğrenci koçu öğrenciyle nasıl çalışır? Aslında bunun için genel bir çalışma kriteri maalesef yoktur, ama ben psikoloji ve eğitim konularında öğrenim görmem sebebiyle de süreci daha bilimsel bir çerçeve de ilerletiyorum.

    Öncelikle öğrenciyi tanımak için bazı test ve envanterler uygulanır. Öğrencinin ilgi ve yetenekleri belirlenir. Algılama tipi, mesleki eğilimleri gibi konular açıklık kazanır.

    Öğrenci ile yapılan görüşmelerde onun eksik yanlarının da farkına varılır. Görüşmeler mutlaka raporlanmalıdır, değerlendirme formları ile desteklenmelidir.

    Eksik yönlerin tamamlanması ve başarı grafiğinin artması için çalışmalar başlar, bir takip sistemi oluşturularak görüşme günleri ve saatleri belirlenir. O zamana kadar tamamlanması gerekenlere, yapılacaklara öğrenci ile karar verilir. Kişiye özel çalışma programı oluşturularak öz disiplin sağlanmaya yardımcı olunur. Birlikte hareket etmek, uçuk ve gerçekleşmesi olası olmayan programlar yapmamak büyük önem taşır.

    Kısa süreli ve uzun süreli hedefler ve bu hedefleri gerçekleştirmek için çalışmalar yapılır. Öğrencinin günümüzde sıklıkla karşılaştığımız depresyon, panik atak, DEHB (Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu), öğrenme güçlüğü…v.b durumları da varsa uzman psikolog ve psikiyatristi ile senkronize çalışmak ciddi fayda sağlamaktadır. Zira birçok, sözde(!) koç, bu durumlara kendi çözüm bulma yoluna gitmekte, geri dönülemez zararlar ile öğrenciyi ve ailesini baş başa bırakmaktadır.
    Aynı zamanda farklı derslere farklı çalışma teknikleri, öğrenme ve algı tipine göre çalışma, soru çözüm, test tekniği, okuduğunu anlama, bellekte tutma, sınav heyecanını orta seviyede tutma… gibi eğitsel içerik taşıyan pek çok konuda çalışmalar gerçekleşir.

    Bu çalışmalar içinde eksik noktaları belirlemek için yüz yüze görüşmelerin dışında okul, dershane ziyaretleri, ev çalışmaları da yapılmaktadır.

    Ders çalışma ve sınavlara hazırlık öğrencilerin iki temel problemi. Bu alanlarda nasıl çalışıyorsunuz?Temel problem, “öğrenmeyi öğrenmek”. Bu iki sorun içerisinde de öğrenci kendini disipline etmekte zorlanmakta ve çalışmaya nereden başlayacağı konusunda bocalamakta. Örneğin; lisede matematik konusunda zorluk yaşayan bir birey, aslında ilköğretim matematik konusunda inanılmaz eksikler taşımaktadır. Bunun farkındalığı ile eksikleri tamamlamak gerekir.

    Bununla birlikte doğru çalışma ortamı oluşturmak, derse uygun çalışma yöntemi geliştirmek, bilgiyi bellekte tutmak gibi sıkıntılar da yaşamaktadır ve bunlarında üstesinden gelmesi gerekmektedir.

    Çalışmalar içerisinde öğrenci bu farkındalıkla çalışma sistemi oluşturmaya başlar, kendi yönlerinin farkına vararak uygun yöntemleri geliştirir ve ders çalışmak onun için eziyet olmaktan çıkar ve başarı kaynağı haline dönüşür.

    Başlangıç noktasında, hedef belirlemedikçe de sınav hazırlıklarında sıkıntılar yaşarız. Önünde ya okul için yazılı bir sınav, ya da “at yarışına dönen” kendi gözünde büyüttüğü “büyük” sınavlar vardır. Bu sınavlara, “büyük sınavlar” denilerek bir kere gözü korkutulur öğrencinin. “Binlerce insanın girdiği sınav”, “öğrencilerin ter döktüğü sınav oturumları”, “bu dershaneden şu kadar öğrenci sınavı kazandı” baskıları. Aslında onun dışında etrafına örülen o kadar korku unsuru ve belirsizlik var ki…
    Veli de çoğu zaman farkına varmadan bu yarışın en önüne iteklemeye çalışır öğrenciyi.

    Bu durumların çözümüne yönelik de ayrı çalışmalar yapılmaktadır. Öğrencinin ilgi ve yetenekleri dikkate alınarak hedef belirlenir, bu hedefe yaklaşmak için olası kısa sürede ve uzun sürede gerçekleşmesi gerekenler tespit edilir ve hepsinin gerçekçi olmasına dikkat edilir.

    Sınav anında heyecanı orta seviyede tutmaya yönelik egzersizler yapılır, uygulamalar gerçekleştirilir. Bu dönem sözde (!) eğitimcilerden ve koçlardan en çok duyduğum “sınav heyecanını yok edeceğim” sözüdür. Bunu yapmayın! Eğer bir alanda heyecan tamamen ortadan kaldırılmaya çalışılırsa orada verimden ve başarıdan en üst seviye de yararlanamazsınız. Orta düzey bir heyecan başarı için önemli bir unsurdur. Belki burada yok edilmesi istenen kaygıdır. Kaygının ise, fizyolojik ve psikolojik yanlarını tespit etmek ve uygun çözümler sunmak gerekmektedir. Bu da yapılan çalışmalar arasında yer alır.

    Eğitim Koçluğu Ücretleri

    Eğitim Koçluğu ; akademik yaşamda başarı becerilerini arttırma amacıyla öğrenci ile koç arasında kurulan işbirliğidir. Bu sayede öğrencinin mevcut potansiyeli kendi içsel farkındalığını kullanarak potansiyelini maksimum seviyeye çıkartıp kullanılmasını sağlayarak hedeflerine ulaşılmasını sağlamak.

    Eğitim Koçluğunun amacı; öğrenciyi hedefleri doğrultusunda yönlendirmek, motive etmek ve onun bu süreç içinde yaşadığı zorluklarla baş etmesini sağlamaktır.

    Başarılı bir sporcu koçunun oyuncuları için yaptığı, hedeflere ulaşmada motivasyon odaklı çalışmaları, Eğitim koçu öğrencisi için yapar.

    Eğitim Koçu, öğrencinin hedeflere ulaşmasını destekler, öğrenme motivasyonunu arttırır, öğrenmeyi zevkli hale getirilmesi sağlanarak, hazıra konan öğrenci olmaktan çıkıp, araştırmacı öğrenmek için arzulayan öğrencinin oluşturulması ve öğrencinin akademik çabalarını sonuca ulaştırmasını sağlarken, ihtiyaç duyduğu becerileri geliştirir.

    Eğitim Koçu, öğrenciye odaklanarak öğrenci ve aile ile birlikte öğrencinin başarma isteğini arttırıcı çalışmalar yapar. Çalışma programını oluşturur, çalışma ortamını düzenler, sorunlarıyla ilgilenir.

    Tüm bu hizmetlerinin yanında aile danışmanlığı sayesinde öğrenci ile ailesi arasında bağları kuvvetlendirir. Öğrenci, Eğitim koçluğu sayesinde elde ettiği bilgilerle bütün yaşantısı boyunca kullanabileceği etkin bilgiler elde edecek ve bunlara kullanarak maksimum performansa ulaşacak ve başarılı olacaktır.

    Eğitim koçluğu pahalı bir hizmet midir? Rakamlarla ilgili bilgi verebilir misiniz? Bu durum, öğrenci koçluğu yapan kişinin eğitim düzeyine, kapasitesine, yapılan işe ve görüşme sayısına göre bile farklılık göstermektedir. Seans ücreti şeklinde ya da aylık olarak değerlendirilebilmektedir. Danışman görüşme ücretlerine yakın oranlardadır.


    Eğitim Koçu Ne Yapar

    Eğitim koçluğu, öğrencinin akademik ve sosyal yaşamında başarılarını arttırmak amacıyla öğrenci ile koç arasında kurulan işbirliğidir. Öğrenci koçu, öğrencisini hedefleri doğrultusunda yönlendirir, motive eder ve onun bu süreç içinde yaşadığı zorluklarla baş etme becerisi kazanmasını sağlar.

    Eğitim koçu öğrencinin potansiyeli ortaya çıkartarak, onun başarıya ulaşmasında ve mutlu bir birey olmasında çok önemli rol oynamaktadır. Ancak burada başrolün çocuklar olduğu unutulmamalıdır. Eğitim koçu, çocuğunuza hedeflerinin gerçekleşmesi, mutlu ve başarılı bir öğrencilik sürecinde kendisine yol arkadaşlığı yapar. Öğrencinin eğitim hayatı boyunca karşılaşabileceği tüm engelleri, öğrenci koçu deneyim ve tecrübenin ışığında önceden fark eder, onun zamanını kendisiyle beraber planlayarak nasıl daha kaliteli zaman geçirileceğini öğretir. Eğitim-öğretim yılının bitmek üzere olması ve sınavların yaklaşması öğrenciler ile anne babalarda telaşa neden oluyor. Kimi zayıf notlardan, kimi deneme sınavlarında istediği performansı gösterememekten şikayetçi. Durum böyle olunca ?yapmam gereken ne vardı da ben yapmadım? diye düşünenler araştırma yapmaya başlıyorlar ve sonuçta ya bir psikologa ya bir psikiyatriste ya da son çareymiş gibi bir koça başvuruyorlar.

    Son zamanlarda aldığım telefonlarda veliler;

    “Son sınavlara giriyoruz çocuğumun notlarını yükseltmek için ne yapabilirsiniz?”

    “Üniversite sınavına çok az kaldı ve bizimki yeterince çalışmadı. Sizinle bir ay çalışsa istediği sonuca onu ulaştırabilir misiniz?”

    “Veli toplantılarına gitmeye vakit bulamıyorum, sizin koçluk hizmetinizde bu da var mı?”

    “Ders takibini, notlarını, zaman kullanımını izliyor musunuz?”

    “Hangi testleri yapıyorsunuz?”

    “Telefonla ya da ev ziyaretleri ile çocuğu takip ediyor musunuz?”

    “Ben kızımın öğretmen olmasını istiyorum, ama o gazeteci olmak istiyor. Kızımı ikna edebilir misiniz?”

    gibi koçlukla pek ilgisi olmayan konularda sorular yöneltiyorlar. Her birine tek tek cevap veriyorum elbette. Ancak yanlış olan bir şey var sanırım. Ya biz koçlar koçluğu anlatmak için yeterince çaba sarf etmiyoruz ya da koçluk eğitimi almamış kişiler hoşlarına gittikleri ve çekici olduğu için adlarının başına Eğitim Koçu, Öğrenci Koçu, Sınav Koçu gibi sıfatları ekleyip koçluk mesleğinin yanlış anlaşılmasına neden oluyorlar.

    Anne- Babalar öncelikle sözüm size: bir koç sizin ya da öğrencinin yapması gerekenleri yapan bir kişi değildir. Koçluk eğitiminde önce koçluğun ne olmadığı anlatılır bizlere. Neyi yapmayacağımız öğretilir. O da koçluk hizmeti alan öğrenciye neyi yapması gerektiğini söylememek, koçluk hizmeti alan kişi adına herhangi bir hareket yapmamak ve tavsiyede bulunmamaktır.

    Koçluk neyi yaptığınızı, neyi yapmak istediğinizi, nerede olduğunuzu, nereye gitmek istediğinizi size fark ettiren ve yine koçluk hizmeti alan öğrencinin istekleri için neye ihtiyacı olduğunu bulmasına destek olan özel bir sistemdir.

    Koçunuz size bir şey vaad etmez, size ne yapmanız gerektiğini söylemez, sizin adınıza bir şeyler yapmaz, sizde mucizeler yaratmaz. Eğer koçlukta bir mucize varsa o da koçluk hizmeti alan öğrencinin kendisi hakkında öğrendikleri, fark ettikleri, şimdi ve gelecekte bu öğrendiklerini kendi hayatı, seçimleri için kullanmasıdır.

    Öğrencilerle çalışmak çok keyiflidir. Hele öğrenci de sizinle çalışmaktan keyif alıyorsa… Bunun da tek yolu var, öğrencinin isteklerini dikkate almak ve bireysel kimliğini korumak.

    Sürekli size ne yapacağınızı söyleyen, sürekli sizin ne yapıp yapmadığınız takip eden ve size ne istediğinizi sormadan “……… istiyorsan……… yapmalısın” diyen bir kişiyi düzenli olarak görmek ister misiniz? Hiç kimsenin bu soruyu “evet, isterim” diye cevaplayacağını düşünmüyorum.

    Emin olun çocuklarımız da buna “evet” demez.

    Koçluktaki mucize öğrencinin kendisidir.

    Eğitim Koçu Ne Yapar

    Eğitim Koçu öğrencinin eğitim hayatındaki başarısını yükseltmek için onu yönlendiren, yol gösteren, bilgi veren kişidir.

    Eğitim hayatından kastımız; okul dersleri ve yazılı sınavları, üniversite sınavlarına hazırlık ygs ve lys, anadolu ve fen liselerine hazırlık, gibi bir çok alanın yanı sıra gelecekte seçeceği meslek, bölüm, üniversite gibi konularda yönlendirici olur.

    Eğitim Koçluğu Süreci;

    -Hedefin Belirlemesi

    -Motive olma ve motivasyonu sürekli kılma

    -Zihinsel ve Duygusal olarak Hazırlık

    -Odaklanma sorununun üstesinden gelme

    -Öğrenme Modelleri

    -İsteyerek Ders Çalışabilme

    -Sınav Stresini Kişisel Avantaja Çevirmek

    -Rahatlama Yöntemleri

    -Hedefe Ulaşma ve Başarı Kazanma

    Öğrencilere Sağlanacak Yararlar Nelerdir?

    Eğitim koçluğu hizmeti alan öğrenciler öğrenci koçluğu sayesinde yalnızca sınav başarısına yönelik değil tüm yaşamlarına uyarlayabilecekleri çeşitli bilgi ve beceriler edinirler. Bunları kısaca başlıklar halinde özetleyecek olursak;

    Stres ve heyecan düzeyinin azalması,

    Özgüven ve öz değerin artışı,

    Ergenlik sorunları ve çatışmaların giderilmesi,

    Aile içi iletişimin sağlanması,

    Sosyal sorunlar,

    Sınav kaygısının önüne geçilmesi,

    Konsantrasyon gücünün artması,

    Dikkat süresinin uzaması,

    Motivasyon seviyesinde artışın sağlanması,

    Belleğin güçlenmesi ve verimli ders çalışması,

    Sınavda hızın artması

    Öğrenmeyi öğrenme becerisinin kazanılması

    Öğrenciye Yönelik Çalışılacak Alanlar:

    Öğrencinin kendini tanımasına yardımcı olma ki en zor aşamadır. Kişinin kendini tanıma aşaması.

    Öğrencinin hedef belirlemesini sağlamak

    Hedeflere ulaşmayı sağlamak amacıyla bir eylem planı oluşturmak

    Belirlenen eylemleri harekete geçirmek, takip etmek

    Öğrencinin kendini objektif bir şekilde değerlendirmesine yardımcı olmak

    Öğrencinin yaşadığı veya karşılaşabileceği problemlerle baş etme becerisini geliştirme

    Öğrencinin etkili öğrenme becerilerini kazanmasına yardımcı olmak

    Öğrencinin kendi kendine yetebilme özelliğinin kazandırılması

    Organizasyonel becerilerin ve sorumluluk duygusunu kazandırma
    eğitim koçluğu




  • • Sbs, Ygs, Lys, Kpss, Ales Vb. sınavlarına hazırlanırken sınava yönelik özgüveninizin yeterli olmadığına mı düşünüyorsunuz?
    • Sınava hazırlanırken ya da ders çalışmak için kendinize söz veriyor çoğu zaman tutamıyor musunuz?
    • Çalışırsam başarabilirim diyor, başarabileceğinize inanıyor ama bir türlü çalışmaya başlayamıyor ya da başlayıp sürdüremiyor musunuz?
    • Sınava hazırlanırken ya da okul hayatımda, İç disiplininizi ve iç motivasyonunuzu yeterince sağlayamıyor musunuz?
    • Sınava hazırlanırken ya da okul hayatımda yaptığım çalışma planlarına uyamıyor musunuz?
    • Sınava hazırlanırken ya da ders çalışmak için Motivasyonunuz düşük mü?
    • Sınava hazırlanırken ya da okul hayatımda yaptığınız çalışmalar hiçbir zaman yeterli gelmiyor mu?
    • Geleceğe kuşkuyla bakıyor nerede olmak istediğinizi bilmiyor musunuz?
    • Sınava hazırlanırken ya da okul hayatımda bir türlü konsantre olamıyorum, dikkatimi toplayamıyorum yakınmaları size tanıdık geliyor mu?
    • Sınavdan korkuyor ya başaramazsam düşüncesine yenik düşmek istemiyor musunuz?
    • Ebeveynsiniz ve çocuğunuzun sınava yeterince hazır olmadığını mı düşünüyorsunuz?
    Yukarıdaki sorulardan evet dedikleriniz oldu mu? Eğer olduysa kişiye özel öğrenci koçluğu hizmetimizden yararlanıp bu ve buna benzer sorunlarınızı çözebilirsiniz!

    ÖĞRENCİ KOÇLUĞU

    SINAVLARA HAZIRLANMADA NLP’NİN MOTİVASYONA KATKILARI
    Pek çok öğrencinin o genç bedenleriyle üstesinden gelmeye çalıştıkları ve zorlandıkları sınav sürecinde yaşanan büyük gelgitler, iniş çıkışların yaşandığı bir gerçektir. Aslında çoğu kez öğrenciler ne yapmaları ve ne yapmamaları gerektiğini bilirler. Ama bilmek yapabilmek anlamına gelmediği için bu bilinenler yaşama geçirilemediği için pek çok sıkıntılar yaşanır. Bu durumda aileler elleri kolları bağlanmış, ne yapacaklarını bilemeyen bir haldedirler.
    Okullara, dershanelere gidiyoruz, üstüne de özel dersler alıyoruz; fakat halen sonuca ulaşamıyoruz. Acaba sorun bizde mi? Dershanede mi, okulda mı? En büyük sorun, öğrencinin motivasyonunun sağlanamamasıdır. Her işte olduğu gibi, sınavlara hazırlık döneminde ise arzulanan sonuçların alınabilmesi için azim, kararlılık, istek oluşturulması ve hedefe odaklanmanın son derece önemli olduğu herkesçe bilinen bir gerçektir. Acaba buna ne kadar önemli veriyoruz?

    ÖĞRENCİ KOÇLUĞU NEDİR?

    Kişisel Performansın çok önemli olduğu günümüzde büyük şirketler ceolarla, takımlar veya sporcular koçlarla, iş adamları yaşam koçlarıyla vb. çalışmaktadır. Kısacası kişisel performansın ve başarının söz konusu olduğu her yerde bu tür danışmanlarla çalışılmaktadır
    Peki, koçu nedir? Kişiyi kendi hedeflediği noktaya odaklayıp, istediği başarıya taşıyan, iç kaynaklarını fark etmesini sağlayan; kısaca, kendi hayat planlarını yapıp bunları gerçekleştirmesini sağlayan danışmandır diyebiliriz.

    Pek çok öğrenci günümüzdeki sınav sistemi altında sorunlar yaşamaktalar. Yaşamlarının en güzel döneminde çılgınca bir yarışın içinde bulunmak zorundalar. Aslında birçok öğrenci ne yapması gerektiğini de biliyor. Ama yeterli konsantrasyona ve motivasyona sahip olmadığı için bu bildiklerini çoğu zaman uygulayamıyor. Dolayısıyla ne kişisel performansını artırabiliyor ne de başarıyı getirebiliyor. Tam da burada öğrenci koçluğu devreye giriyor.
    Öğrenci Koçluğu; öğrenciyi hedefleri doğrultusunda yönlendirmek, motive etmek ve onun bu süreç içinde yaşadığı zorluklarla baş etmesini sağlamak için destek Hedefli bir kişisel gelişim programıdır. Başarılı bir sporcu koçunun oyuncuları için yaptığı, hedeflere ulaşmada motivasyon odaklı çalışmaları, öğrenci koçu, öğrencisi için yapar.
    Öğrenci Koçluğu kişiye özel bir programdır. Önce öğrencinin ihtiyaçları belirlenir ve ona göre bir program uygulanır. Öğrenci Koçluğunda ne yapılır? İçsel motivasyonun artırılması, hedef belirlenmesi, çalışma alışkanlığının kazandırılması, sınav kaygısının yok edilmesi, vizyon belirleme, özgüven ve özsaygının kazandırılması, konsantrasyon ve dikkatini artırma ve bunun gibi pek çok alanda Öğrenci Koçu çalışmalar yaparak öğrencinin hedeflerine sağlıklı bir şekilde ulaşmasına yardımcı olur.
    ÖĞRENCİ KOÇLUĞU PROGRAMIN İÇERİĞİ;
    • Öğrencinin kendisini tanımasını ve öğrenme stillerinin belirlenmesi sağlanması.
    • Hedefini açık ve net belirleme yöntemleri
    • Öğrencinin Hırs, kararlılık ve inanç oluşturma ve geliştirme
    • Öğrencinin özgüvenini geliştirmek
    • Öğrencinin sorumluluk bilincinin geliştirilmesi
    • Öğrencinin konsantrasyonun arttırılarak dikkat ve odaklanma becerisinin en üst düzeye ulaştırılması
    • Motivasyon engellerinin tanınması ve ortadan kaldırılması
    • Motivasyonun arttırılması, iç disiplin ve çalışma isteğinin geliştirilmesi
    • Stres, kararsızlık, umutsuzluk, korku ve başarısızlık vb. olumsuz ruhsal durumları ortadan kaldırması
    • Sınav kaygısıyla başa çıkma yolları ve sınav sırasında kaygı kontrolünün sağlanması
    • Öğrenme engellerinin ortadan kaldırılması
    • Verimli ve daha etkili ders çalışma yöntemlerinin kendi öğrenme stilinle uygulanması ve öğrenmeyi öğrenme yöntemleri
    • Strateji belirleme ve çalışma planı geliştirme
    • Derslere olan önyargıların yok edilmesi
    • Beynini daha etkin kullanma
    • Problem çözme becerisi ve alternatif düşünce modelleri geliştirme
    • Başarılı insanların stratejilerini çözümleme
    • Olumlu düşünme sanatı
    • Sınır ve standartların doğru belirlenmesi
    • Zamanı etkin kullanma becerisini geliştirme, günlük aktivite planı oluşturma
    • Doğru ve hızlı kararlar almayı sağlama.
    • Özel hayat ve öğrenim hayatının dengesinin belirlenmesi
    • Öğrenciyi sınava zihinsel olarak hazırlama, sınav stratejileri
    • Vizyon belirleme ve İmgeleme gücünün performansı artırıcı yönde geliştirilmesi
    • Test çözme teknikleri
    • Gevşeme ve rahatlama çalışmaları

    ÖĞRENCİ KOÇLUĞU PROGRAM SONUNDA NELER KAZANIR?
    • Kendini tanır ve kendini yönetmeyi öğrenir.
    • Hedeflerini açık ve net olarak belirleme becerisi kazanır
    • Potansiyelinin farkına vararak kaynaklarını daha etkin kullanmaya başlar.
    • İç disiplini ve sorumluluk duygusu gelişir, motivasyonunu artar.
    • Önceliklerini belirler ve ertelemeyi bırakır.
    • Öğrenmeyi öğrenerek performansını artırır.
    • Eski alışkanlıklarından kurtulup yeni ve etkin alışkanlıklar edinir
    • Çalışma isteği artar, hırs ve kararlılığını hedefleri doğrultusunda yönlendirir.
    • Problem çözme ve güçlüklerle baş etme becerisi gelişir.
    • Ders çalışma stratejilerini geliştirerek daha etkin düzeye getirir.
    • Dikkat ve konsantrasyonu maksimum seviyeye getirir.
    • Başarıya ve hedefine odaklanır.
    • Deneme sınavlarındaki netleri artar ve okul başarısı yükselir.
    • Doğru, hızlı ve güvenli kararlar alma becerisi kazanır.
    • Stres, kararsızlık, umutsuzluk vb. olumsuz ruhsal durumları ortadan kaldırmayı öğrenir.
    • Sınav kaygısının minimum seviyeye inmesini sağlar.
    • Daha etkin ve verimli çalışmaya başlar
    • Zamanı doğru ve etkin kullanmasını sağlar.

    ÖĞRENCİ KOÇLUĞUNDAN KİMLER YARARLANABİLİR?
    • İlköğretim, lise, üniversite öğrencileri
    • Sbs, Ygs, Lys, Kpss, Ales vb. sınavlara hazırlanan öğrenciler

    # Eğitimci: Cemal KONDU. ( Kişisel Ve Kurumsal Gelişim Uzmanı/ Yazar)

    NOT: Eğitim Mentörü kesinlikle Terapist veya Psikolog değildir! Eğitim Mentörleri grup ya da bireylerin kendi performansını en mükemmel hale getirmesini sağlamak için NLP (Neuro Linguistic Programming) teknolojisini kullanmaktadır.

    R.Foulton, buharlı gemiyi icat eden bilim adamıdır. İlk buharlı gemi modeli üzerinde çalışırken, arkadaşları onu bu düşünceden vazgeçirmek için; ’ Gerçekleşmesi imkansız bir çalışma, boşuna uğraşıp zamanını tüketme. Buharlı gemi yerine yelkenli gemilerin hızını ve verimini artıracak şekilde çalışırsan da başarılı olursun.’ diye uyarıda bulundular.

    Bu sözler üzerine Foulton ’Hayır olmaz’ der. Gelişmek için dış kaynaklara dayanan bir şey eni ilgilendirmez. Güç o şeyin kendi içinden gelmeli…

    © Not:İlgili programda çeşitli kişisel gelişim ve rehabilitasyon teknikleri uzmanlarca gerektiği kadar uygulanacak olup programa katılmak için ön görüşme gereklidir.
    ©Not: Eğitime katılan herkese
    İzmir Öğrenci Koçluğu



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aynurcan -- 13 Temmuz 2014; 17:20:35 >




  • kaç para bu bir de ne işie yarıyor?
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.