Şimdi Ara

Antifiriz kaçağı olan araçta klima açılır mı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
11
Cevap
0
Favori
1.687
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Genleşme kabının yanındaki LPG hortumundan kaçırıyor biraz biraz, bu şekilde aracı kullanırken kaloriferi klimayı felan açsam herhangi bir sorun olur mu acaba sağlık açısından ? Birde antifriz kokusu olan birşey mi ? Burnum kokuda almıyor hasta olduğum için, aracın içini kötü bir koku sarsa muhtemelen anlayamam.



  • Araç ne belli değil dolayısıyla hava giriş ne tarafta o da belli değil, kaçak miktarı belli değil. "Açma ölürsün" veya "aç bişey olmaz" cevaplarından birini seç beğen al.

    Kabin hava girişinin yakınında değilse, antifiriz de öyle lıkır lıkır akmıyorsa açabilirsin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AtesHırsızı -- 5 Ekim 2021; 1:4:3 >
  • AtesHırsızı kullanıcısına yanıt
    Araç 1.6 Cruze, arabaya takılan LPG sistemi için ek hortumlar takılmış T şeklinde bağlantı yapılmış ve bu bağlantı yerinde hortumun kelepçe kısmının üzerinde tıpkı antifriz gibi kırmızı renkde küf pas tarzı şeyler var ben oradan kaçırdığını düşünüyorum basınç altındayken.Bu T bağlantı tam kalorifer peteğine giden hortumun ateş duvarından giriş yaptığı yerde yani genleşme kabının hemen yanında şoför mahalinin bulunduğu tarafta ve yukarıda konumlanmış durumda.

    Öyle fazla bir antifriz kaçağı olduğunu söyleyemem ama azar azar eksiltiyor, antifiriz seviyesi tam Max seviyesi üzerindeydi sonra bir 50 kilometre yol yaptım geldim ertesi gün kontrol ettiğimde bir santim daha aşşağıdaydı antifiriz seviyesi.

    Daha sonra yine aynı şekilde bir 20 30 km daha yaptığımda bir iki santim daha azaldı ve tam hatırlamıyorum ancak aracı üçüncü veya dördüncü kullanışımdan sonra genleşme kabındaki antifiriz seviyesi neredeyse yarıya kadar indi.

    Bu arada aracın motor kısmında herhangi bir ıslaklık vs görünmüyor, sadece o belirttiğim kısımda bazı işaretler var işte antifiriz kaçağı gibi kırmızı renkli felan pas gibi küf gibi şeyler var hortumda hepsi bu.Sanırım basınç altında yolda giderken yokuşta giderken felan kaçıyor ve muhtemelen motorun sıcaklığı yuzunden anında kuruyor o yüzden bir ıslaklık görmek mümkün olmuyor.

    Daha önce yıllar evvel aynı araçta bu sefer yağ kaçağı olmuştu ve motor bloğuna damlayan yağ yanarak duman çıkarmaya başlamıştı, eve çok yakın bir mevkide olduğum için evin önüne kadar arabayı götürmek istedim ve dışarıda yağmur yağdığı için camlarıda açamadım.

    Haliyle bütün camlar buğulanmıştı önümü göremez olmuştum, mecburen klimayı açınca aracın içini inanılmaz bir yanmış yağ kokusu sarmıştı ve mecburen klimayı kapatıp camı aralamak zorunda kalmış ve buğuyu bezle silmiştim.Yine böyle sıkıntılı bir durum yaratır mı bana yaptırana kadar onu merak ediyorum.




  • Antifriz öncelikle zehirli bir madde onu belirteyim. Solunması zararlı mıdır onu bilmiyorum ama.


    Araç benim gördüğüm gm opeller ile aynı ise muhtemelen yolcu tarafında sileceklerin altındaki plastik korumanın arkasından temiz hava alıyor. Seninki de muhtemelen aynı yerden havayı çekiyordur hocam. Ben olsam hiç kafama takmadan kullanırım ama dediğim gibi eğer hava kısmı yolcu tarafında ise.

  • Araçtan araca değişir fakat genelde ikisi ayrı sistemler sıkıntı olmaz baktın hararet yükseliyor kapa hemen sıcak havaya döndür sonrada git radyatörünğ tamir ettir. Bu arada silikonlu radyatör tamir kitleri var sızıntıyı engelliyolar. İçindeki şey sadece plastiğe tutunsuğu için motora zararı yok onlardan dene.
  • Sızıntı az ise birşey olmaz kokuda olmaz t boruları metal olan ile değiştirin kelepçeyi sıkın okadar. Hottumlar eski ise yenileyin. 3 tane küçük hortum var Dediklerim hepsi 100 tllik iş.kalorifer açık iken araç hararet yapmaz. Hatta fanı çalışmayan araç kalorifer açılarak sanayiye gider. Sorun olmaz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi farukkk -- 5 Ekim 2021; 4:38:24 >
  • İlk defa bilmediğim marka antifriz kullandım. Önce kalorifer borularından içeriye sızıntı oldu. Koku olmadı. Onu hallettik derken conta yandı. Şimdi bildiğim bir marka (Shell) kullanıyorum. Bir yıldır sıkıntı yok. Kaçak varken kaloriferi bir defa açtık sıkıntı olmadı. Burada dikkat etmeniz gereken en önemli nokta eğer o kaçağın büyümemesi. Ben fark ettiğimde hemen müdahale ettim aksi taktirde motora hararet yaptıracaktım.

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AtesHırsızı

    Antifriz öncelikle zehirli bir madde onu belirteyim. Solunması zararlı mıdır onu bilmiyorum ama.


    Araç benim gördüğüm gm opeller ile aynı ise muhtemelen yolcu tarafında sileceklerin altındaki plastik korumanın arkasından temiz hava alıyor. Seninki de muhtemelen aynı yerden havayı çekiyordur hocam. Ben olsam hiç kafama takmadan kullanırım ama dediğim gibi eğer hava kısmı yolcu tarafında ise.

    Sağolun yorum için, akşam aracın suyunu yağını kontrol ettim sonra biraz gezdim bilerek gece çıktım trafiğe girmemek için yollar boştu, klimayı açmadan sadece kaloriferi açıp dış sirkülasyon modunda 25 dereceye ayarladım ikinci kademede açtım fanıda yanımda babamda vardı herhangi bir kötü koku olumsuz bir durum vs. yaşamadım.Aracı zorlamamak için rampa yollara vurmadım arabayı ve fazla devir çevirmemek için yokuş yerlere gitmedim, fazla devir çevirirsem devirdaimin daha hızlı çalışıp basıncı arttıracağını fortumu patlatabileceğini düşündüğüm için ikibin devir civarında kullandım hep hem ekonomik oldu yakıt tüketimi için hemde bir problem yaşamadım bilgi paylaşımı olsun diye yazmak istedim.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: farukkk

    Sızıntı az ise birşey olmaz kokuda olmaz t boruları metal olan ile değiştirin kelepçeyi sıkın okadar. Hottumlar eski ise yenileyin. 3 tane küçük hortum var Dediklerim hepsi 100 tllik iş.kalorifer açık iken araç hararet yapmaz. Hatta fanı çalışmayan araç kalorifer açılarak sanayiye gider. Sorun olmaz.

    Lpgciye gitsem halledebilir mi acaba ? Eksilen antifirizi tamamlamak için antifriz ve saf su almam lazım, birde hortumu değiştirirken hava yapacak sistem o havanın alınması lazım benim bildiğim genleşme kabının kapağı açıkken arabayı çalıştırıp iki kere fan açtırmak gerekiyor sonrasında kapağı kapatıyoruz diye biliyorum bilmem doğru mudur ? Ya evin yakınındaki lpgciye gidicem yada garanti olsun diye yetkili servise gidicem zaten şanzımandaki yağ kaçağınada baktırmam lazım keçeden contadan biyerden kaçırıyor azar azar.





  • Lpg ci hortumları değiştirir, aracın havası dediğiniz şekilde alını, araba çalışırken kalorifer en sıcakta fan 6 ya alıp dediğiniz işlemi yapın.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.