Şimdi Ara

Apple hizmet kalitesi yerlerde. Yurtdışı değişim cihaz kayıt problemi (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
75
Cevap
0
Favori
7.204
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: behicefe

    Konuyu açan arkadaş aslında çok haklı olarak açmış. Çok güzel açıklamış. Yurtdışından cihaz alan herkesin başına gelebilecek bir olay. O yüzden iyi okunsun bence.
    Amerikan cihazlarına ne yazık ki Türkiye bakmıyor. Muhtemel ileride bu durum değişecektir. Çünkü sınırdaki ülkeler Avrupa ülkeleri bakıyor.
    Benimde yurtdışı değşim kağıdına eski imei numarası elle yazıldığından BTK kabul etmedi. Çözümü için ise uzun süre uğraştım. Aynen konuyu açan arkadaş gibi.
    Herşeyin bir usulü var kanunu nizamı var.
    Yurtdışında değişim yapacakların dikkat etmesi gerekenler;
    Firmanın Antetli kağıdı olacak.
    Logosu, adresi, telefonu olacak.
    Kaşe ve imza olacak.
    Eski ve yeni cihaza ait imei ve seri numaraları olacak.
    Cihazlar aynı model olacak. (A1457, A1533 v.s.)
    Ve en önemlisi elle yazılmış olmayacak.

    Sonunda herşey bir nihayetine mutlaka varıyor. Ama tabi zayi olan zaman ve emek.


    Arkadaşlar; ben az önce e-devlet üzerinden başvurumu oradaki açıklamaya istinaden yaptım.
    inşallah kabul ederler ama emin de olamıyorum. Bir şüphe var içimde.

    Bu süreci yaşayan arkadaşlara sormak istiyorum.
    hatta başvuru sayfasındaki ifadeyi aynen kopyalıyorum:

    Değişim belgesinin antetli kağıt olması veya firma kaşesini içermesi.
    Değişimi yapan firmanın adı/ünvanı ile adresi veya telefonunu içermesi.
    Değişim işleminin arıza nedeniyle yapıldığına dair bilginin bulunması.
    Değişimi yapılan eski ve yeni IMEI numaralarını içermesi.


    ilk satırdaki ifade de VEYA ifadesi geçiyor. Yani antetli kağıt veya firma kaşesi diyor.
    Ben şunu anlıyorum: Firma kaşesi yoksa, antetli kağıt olacak

    Applecare dan bana gelen değişim mailinde, antet var. yani apple logosu falan.
    Neyse, ben bu yazıyı, apple logolu, firma adres ve telefonlu bir belge şekline getirdim, pdf olarak upload ettim, e-devletteki BTK kısmına.

    Çok ısrar ettim ama yapmadılar, şu belgeye bir kaşe vuruni bana tarayıp mail atın diye.
    applecare, zorlu ve akasya... 3 ününde aradım.

    Eğerki bu haliyle kabul edilmezse, bir kaşe için kalkıp taaa istanbula gitmem gerekecek.
    internette falan bulsam kaşeyi, onuda belgeye iliştirecektima ama bulamadım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi allaturcha -- 11 Aralık 2014; 14:30:42 >




  • allaturcha A kullanıcısına yanıt
    Firma kaşesini ve imzayı mutlaka BTK ister. Kaşede de değişimi yapan ya da başka apple mağazası da olabilir oraya ait olması gerekir.
    Sanırım sen de sadece apple dan gelen mail var. Ya da antetli bir pdf var ama onda da kaşe ve imza yok.
  • californication_ kullanıcısına yanıt
    Sen telefonu en son tanımadığın bir adamla yolluyordun. Apple'dan değiştirmeden başka bir telefon kakalamış olmasın sana?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: behicefe

    Firma kaşesini ve imzayı mutlaka BTK ister. Kaşede de değişimi yapan ya da başka apple mağazası da olabilir oraya ait olması gerekir.
    Sanırım sen de sadece apple dan gelen mail var. Ya da antetli bir pdf var ama onda da kaşe ve imza yok.

    Hocam, edevlettte yazan yazı bağlayıcı değilmidir ?

    Değişim belgesinin antetli kağıt olması veya firma kaşesini içermesi.

    Veya ifadesi ne anlama geliyor ?

    Kaşe yok diye reddederlerse, itiraz ederim ama asıl sorun bence, antetli kağıtta olabilir.

    Apple ın bana gönderdiği maili, ben antetli kağıt yapmaya çalıştım, mecburen.
    Yani üstte apple logosu, en altta firma adı, adresi ve telefonu
    hatta burayada koyayım:


     Apple hizmet kalitesi yerlerde. Yurtdışı değişim cihaz kayıt problemi




  • Apple'ı 2 kere aradım bu zamana kadar, toplam bekleme sürem 10 dakika olmadı, size mi denk geliyor ben anlamıyorum ki?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Twenty.One.Pilots

    Sen telefonu en son tanımadığın bir adamla yolluyordun. Apple'dan değiştirmeden başka bir telefon kakalamış olmasın sana?
    Merhaba
    Benim de apple store ile ilgili sıkıntılarım oldu. Şöyle ki: iphone 5 telefonum var. Şebeke ile ilgili sıkıntısı olduğu için ( bazen çekmiyor, görüşme kesiliyor vs) apple stor'a yaklaşık bir ay önce gönderdim. Ancak tabi ki telefonda kişisel bilgiler, fotograflar vs oldugu için sıfırlayıp göndermiştim. Telefona bakmışlar ve söyledikleri: telefon sıfırlandığı için arızayı göremiyorlarmış. Telefonu bir hafta hatla kullanıp, daha sonra da üzerindeki hatla beraber apple stor'a tekrar göndermem gerekiyormuş. Neyse söylediklerinin yaptım, hattımı telefonuma takıp birkaç hafta telefonu kullandım (malum randevu sorunundan ve arkadaslarımın apple stor'a götürmek için uygun olup olmalarını beklediğimden) ve geçen hafta için apple stor randevusu alarak telefonumu gönderdim. (ilk götüren arkadas ile ikinci götüren arkadas farklı bu arada). Telefon üzerinde gerekli incelemeyi yaptıktan sonra telefonda herhangi bir arıza saptanmadığı bildirilmiş. Tüm sorun operatördeymiş, telefondaki sıkıntı baz istasyonlarına olan uzaklıktan kaynaklanıyormuş. Bu sebeple 21 kez telefon görüşmesi kesilmiş. (Tabi daha önce rahatça görüşebildiğim şebeke sıkıntısı olmayan telefonum ne hikmetse herhangi bir arıza vermeden birden operatör kaynaklı sorunlarla karşı karşıya kalmış). (Bu arada operatörüm avea ancak telefonu başka operatörlerle de denedim ve onlarda da aynı sıkıntıyı yaşadım.)
    Kısaca apple store ne yazık ki herhangi bir sorunda telefonu değiştirmiyor, sizi sorunlarla başbaşa bırakabiliyor malesef.
    Yazıda özellikle belirttim iki farklı kişi ile apple store tecrübesi olduğunu; her iki arkadaşımın da ortak kanaatini belirtmeden edemeyeceğim. Her iki arkadaşım da apple stordaki geniusların tavırlarının oldukca asağılayıcı tarzda olduğunu, bakışlarının konuşmalarının vs belirtti. Tek güzel şeyin dakiklikleri olduğunu söyleyebilirim. (Randevu saatinde bakıyorlar).
    Telefonumun yaklaşık 4 ay daha garantisi var ama ne yapacağımı bilemiyorum.
    Elimde şebeke sorunundan dolayı bir türlü görüşme yapamadığım, görüşmelerin kesildiği ancak apple store tarafından herhangi bir sorunu olmadığı söylenen bir iphone 5 var.

    Apple store hizmetlerinin kusursuz olduğunu söyleyen ve apple'ın kolaylıkla arızadan dolayı ürünü değiştirdiklerini söyleyen arkadaşlara duyurulur.

    NOT: Benim apple store tecrübem her ikisinde de akasya apple storda geçti. Zorlu'da belki durum farklı olabilir.
    Önümüzdeki ay da zorluyu deniycez artık.




  • allaturcha A kullanıcısına yanıt
    Yok hayır antetli kağıt bu değil. Sol üstte Genius Bar logosu sağ üstte apple logosu. Ayrıca sağ tarafta onarımla ya da değişimle ilgili barkod falan var. Ortada boş bir yere de kaşe vurup imza atıyorlar. Hatırladığım bunlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: behicefe

    Yok hayır antetli kağıt bu değil. Sol üstte Genius Bar logosu sağ üstte apple logosu. Ayrıca sağ tarafta onarımla ya da değişimle ilgili barkod falan var. Ortada boş bir yere de kaşe vurup imza atıyorlar. Hatırladığım bunlar.

    hadi yaa...
    Reddedecekler ozaman büyük ihtimal...

    genius bar logosu bu mu:


     Apple hizmet kalitesi yerlerde. Yurtdışı değişim cihaz kayıt problemi




  • quote:

    Orijinalden alıntı: allaturcha

    quote:

    Orijinalden alıntı: behicefe

    Yok hayır antetli kağıt bu değil. Sol üstte Genius Bar logosu sağ üstte apple logosu. Ayrıca sağ tarafta onarımla ya da değişimle ilgili barkod falan var. Ortada boş bir yere de kaşe vurup imza atıyorlar. Hatırladığım bunlar.

    hadi yaa...
    Reddedecekler ozaman büyük ihtimal...

    genius bar logosu bu mu:


     Apple hizmet kalitesi yerlerde. Yurtdışı değişim cihaz kayıt problemi

    Alıntıları Göster
    ozaman böyle :



     Apple hizmet kalitesi yerlerde. Yurtdışı değişim cihaz kayıt problemi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi allaturcha -- 11 Aralık 2014; 18:05:07 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: allaturcha

    ozaman böyle :



     Apple hizmet kalitesi yerlerde. Yurtdışı değişim cihaz kayıt problemi
    bir allahın kulu da dememiş ki, bu imei kaydı ne kadar saçma bir uygulamadır. bizim memleketten başka bir yerde var mıdır...




  • Bu turkiyedeki garanti olayinin bir an once cozulmesi lazim.insanlari cok ciddi manada magdur ediyor apple.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sarslan724 S kullanıcısına yanıt
    Aynen hocam ya. Arkadaşların o yukarıda paylaştıkları dosyayla ben eski cihazımın üzerine tekrar kayıt yaptırdım. Apple o kağıdı anormal bir durumda garanti belgesi olarak kullanırken, bizim osuruktan tayyare btk'nın bu belgeyi kabul etmemesi ne kadar da saçma. Bende de ilk başta kabul etmemişlerdi ve ardından Apple'ı aradım. Olay tam 1 sene önce bugünlerde yaşanmıştı. Dedim ki bu belgeyi kabul etmediler, Apple'da bizim gönderdiğimiz belge bu ve btk ne istiyor bilmiyoruz ama daha önceden bu belge ile kayıt ediyorlardı dedi telefonla konuştuğum arkadaş. Neyse BTK'yı aradım tekrar ve daha önce kabul etmişsiniz şimdi neden benimkisini kayıt etmiyorsunuz dedim. Olumsuz cevap verdiler tabi ki. Artık pes etmiştim ve Apple'ı aradım sırf teşekkür etmek için yardımları için. Yapacak bir şey yok bir daha 100 küsür lira verip, boş pasaport bulup telefonu tekrar kayıt ettireceğiz dedim. Telefondaki arkadaş olur mu öyle şey, siz zaten bunun vergisini ödeyip kaydettirmişsiniz niye bir daha para ödeyesiniz dedi. Gerekirse bizi arasınlar doğru olup olmadığını kanıtlamak için ve gerekli bilgileri verelim dedi. BTK'yı aradım ve durumu söyledim, orada birisine bağlandılar ve o arkadaşta telefonla değilde vereceğimiz maile Apple ürünün değiştiğinin belgesini göndersin dediler. Apple'a söyledim ve maili atmışlar aynı bana attıkları maili. Tabi iki gün sonra cihaz kayıt edildi.

    Herşeyden önemlisi, dünyada telefon kayıt sistemi ve o kayıt için para alınması gibi bir sistem yokken buna birşey demeyip, gelip de Apple'a laf söyleyemeyiz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mahmudf2

    Aynen hocam ya. Arkadaşların o yukarıda paylaştıkları dosyayla ben eski cihazımın üzerine tekrar kayıt yaptırdım. Apple o kağıdı anormal bir durumda garanti belgesi olarak kullanırken, bizim osuruktan tayyare btk'nın bu belgeyi kabul etmemesi ne kadar da saçma. Bende de ilk başta kabul etmemişlerdi ve ardından Apple'ı aradım. Olay tam 1 sene önce bugünlerde yaşanmıştı. Dedim ki bu belgeyi kabul etmediler, Apple'da bizim gönderdiğimiz belge bu ve btk ne istiyor bilmiyoruz ama daha önceden bu belge ile kayıt ediyorlardı dedi telefonla konuştuğum arkadaş. Neyse BTK'yı aradım tekrar ve daha önce kabul etmişsiniz şimdi neden benimkisini kayıt etmiyorsunuz dedim. Olumsuz cevap verdiler tabi ki. Artık pes etmiştim ve Apple'ı aradım sırf teşekkür etmek için yardımları için. Yapacak bir şey yok bir daha 100 küsür lira verip, boş pasaport bulup telefonu tekrar kayıt ettireceğiz dedim. Telefondaki arkadaş olur mu öyle şey, siz zaten bunun vergisini ödeyip kaydettirmişsiniz niye bir daha para ödeyesiniz dedi. Gerekirse bizi arasınlar doğru olup olmadığını kanıtlamak için ve gerekli bilgileri verelim dedi. BTK'yı aradım ve durumu söyledim, orada birisine bağlandılar ve o arkadaşta telefonla değilde vereceğimiz maile Apple ürünün değiştiğinin belgesini göndersin dediler. Apple'a söyledim ve maili atmışlar aynı bana attıkları maili. Tabi iki gün sonra cihaz kayıt edildi.

    Herşeyden önemlisi, dünyada telefon kayıt sistemi ve o kayıt için para alınması gibi bir sistem yokken buna birşey demeyip, gelip de Apple'a laf söyleyemeyiz.
    arkadaşlar Almanya apple bana değişim kağıdını böyle verdi sizce bunla btk kayıt edermi.
     Apple hizmet kalitesi yerlerde. Yurtdışı değişim cihaz kayıt problemi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi busonartik -- 12 Aralık 2014; 9:53:45 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mahmudf2

    Aynen hocam ya. Arkadaşların o yukarıda paylaştıkları dosyayla ben eski cihazımın üzerine tekrar kayıt yaptırdım. Apple o kağıdı anormal bir durumda garanti belgesi olarak kullanırken, bizim osuruktan tayyare btk'nın bu belgeyi kabul etmemesi ne kadar da saçma. Bende de ilk başta kabul etmemişlerdi ve ardından Apple'ı aradım. Olay tam 1 sene önce bugünlerde yaşanmıştı. Dedim ki bu belgeyi kabul etmediler, Apple'da bizim gönderdiğimiz belge bu ve btk ne istiyor bilmiyoruz ama daha önceden bu belge ile kayıt ediyorlardı dedi telefonla konuştuğum arkadaş. Neyse BTK'yı aradım tekrar ve daha önce kabul etmişsiniz şimdi neden benimkisini kayıt etmiyorsunuz dedim. Olumsuz cevap verdiler tabi ki. Artık pes etmiştim ve Apple'ı aradım sırf teşekkür etmek için yardımları için. Yapacak bir şey yok bir daha 100 küsür lira verip, boş pasaport bulup telefonu tekrar kayıt ettireceğiz dedim. Telefondaki arkadaş olur mu öyle şey, siz zaten bunun vergisini ödeyip kaydettirmişsiniz niye bir daha para ödeyesiniz dedi. Gerekirse bizi arasınlar doğru olup olmadığını kanıtlamak için ve gerekli bilgileri verelim dedi. BTK'yı aradım ve durumu söyledim, orada birisine bağlandılar ve o arkadaşta telefonla değilde vereceğimiz maile Apple ürünün değiştiğinin belgesini göndersin dediler. Apple'a söyledim ve maili atmışlar aynı bana attıkları maili. Tabi iki gün sonra cihaz kayıt edildi.

    Herşeyden önemlisi, dünyada telefon kayıt sistemi ve o kayıt için para alınması gibi bir sistem yokken buna birşey demeyip, gelip de Apple'a laf söyleyemeyiz.

    Hocam siz BTK ile 0312 294 9494 numaralı telefonlamı görüştünüz.

    Bende orayı arıyorum ama sadece müşteri temsilcileri var orda ve işin teknik kısmını bilmiyorlar. Hatta BTK ile ilgisi bile olmayabilir.
    Yani size verilen mail adresi neydi acaba ?

    Olmazsa, bende apple a vereyim, mail atsınlar...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sserdar93

    Bu turkiyedeki garanti olayinin bir an once cozulmesi lazim.insanlari cok ciddi manada magdur ediyor apple.

    Çok haklısın ama mail adresi falan yokki apple ın, şikayet yazalım.

    Sadece telefonla ulaşılıyor, apple a. Onlarında hiçbir yetkisi yok galiba.

    Burda apple ı savunan arkadaşlar hiç düşünüyorlarmı acaba ? neden apple iletişim mail yok.

    Her büyük firmanın, web sitesinde istek şikayet görüş vb. iletişim kutusu olur yazılı olarak.

    Ama apple da yok. neden ?
  • busonartik kullanıcısına yanıt
    İşte belge bu. Fakat kaşe be imza yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • behicefe kullanıcısına yanıt
    hocam benimkinde kaşe yok geçerli saymazlar mı? yada Türkiye apple a kaşeletebilir miyim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: californication_

    Ben değişmedim arkadaşım gitti almamış şimdi ne olacak yani valla sırf yazmak için yazıyorsun bilginde yok pasaport harç març karıştırmışsın yazma arkadaşım.

    valla hocam değişime filan arkadaşın gidiyor ama iphone çıktığında türkiyeden alıp getirecek bi arkadaşın olmuyormu ? veya sana alıp yollucak bi arkadaşın ? aklım almıyor bu resmen 100 tl ucuza almak için yapılan birşey şuraya bak arkadaş o değil anlattığınıza göre onlarca kez yurt dışına çıkıp gelmiş insansınız telefonu arkadaşınız değiştirirken hiç mi demediniz yaw arkadaş bu yeni gelen telefonun imei numarası bambaşka olacak nasıl çalışacak değişim kağıdı varsa elinizde yeni ve eski imei yazan ve değiştirildi diye bilgi veren kağıt varsa bu problemsiz bir şekilde türkiyede hallediliyor ben hallettirdim ama yok size öle bi kağıt verilmemiş çünkü istenmemiş adam yurt dışında her değişim yaptığı cihaza soracakmı bu kağıdı istiyormusunuz diye sorabilirmi sen olsan her değişime sorarmısın yok eee ozaman bunda apple servisinin ilgisi nedir ilgisizliği nedir apple türkiye ne yapsın onuda anlayamadım




  • californication_ kullanıcısına yanıt
    Birader bu insanlarla yapmis oldugun sabirli mucadelen dolayi seni tebrik ediyorum :)

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • allaturcha A kullanıcısına yanıt
    Hocam bir sene geçti pek hatırlamıyorum ama bir btk çalışanının email adresiydi. Apple'da onlara aynı yukarıda kırmızı logolu maili attı, tabi o zaman Türkçe'ye çevirmemişlerdi o mektubu, direk ingilizceydi. Belki onun da biraz etkisi olabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.