Şimdi Ara

Araba aküsüne kuru akü bağlama?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
16
Cevap
0
Favori
3.282
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar. Bulunduğum yerde hava -20 yi götüyor. Arabamın aküsü kışın arabayı çalıştırmakta zorlanıyor. Bugün çalıştırmak için zorladım ve aküyü neredeyse bitirdim. Şöyle bir sorum olacak. Arabamın aküsü 12 V 60 Ah özellikli. Ben ups cihazının içindeki kuru aküleri çıkarsam toplamda 6 akü var ve üstünde 12 v 9 ah yazıyor. Bunları birbirine bağlasam ve araba aküsüne bağlasam işimi görür mü? Şimdiden teşekkürler..



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Araba Aküsüne Kuru Akü Bağlama

    Kuru aküler, araçlarda geleneksel olarak kullanılan sulu akülere alternatif olarak ortaya çıkmıştır. Kuru aküler, bakım gerektirmeyen, sızıntı yapmayan ve daha uzun ömürlü olma avantajlarına sahiptir. Ancak, araç aküsüne kuru akü bağlarken bazı önemli hususlara dikkat etmen gerekir.

    Jel Akü Arabada Kullanılır mı?

    Evet, jel aküler araçlarda kullanılabilir. Kuru aküler olarak da bilinen jel aküler, içinde jel elektrolit bulunan kapatılmış akülerdir. Sulu akülerin aksine, jel akülerde sıvı elektrolit bulunmaz, bu da onları sızıntılara karşı daha dirençli hale getirir.

    Jel Akü Araçlarda Kullanılır mı?

    Evet, jel aküler araçlarda kullanılabilir ve hatta birçok modern araçta standart olarak bulunmaktadır. Jel aküler, sarsıntılara ve titreşimlere karşı dayanıklıdır, bu da onları zorlu sürüş koşulları için ideal kılar. Ayrıca, derin deşarjdan sonra daha hızlı şarj olurlar.

    Araba Aküsüne Jel Akü Takılır mı?

    Evet, araç aküsüne jel akü takabilirsin. Ancak, aşağıdaki hususlara dikkat etmen önemlidir:

    • Akü Boyutu ve Terminaller: Jel akü, orijinal akünle aynı boyutta ve terminallerde olmalıdır.
    • Voltaj ve Amper Saati: Jel akünün voltajı ve amper saati, aracın elektrik sistemi gereksinimlerine uygun olmalıdır.
    • Şarj Sistemi: Aracının şarj sistemi, jel aküyle uyumlu olmalıdır. Jel aküler, sulu akülere göre daha yüksek bir voltajda şarj edilmesi gerekir.

    Araba aküsüne kuru akü bağlamadan önce, aracının kullanım kılavuzuna veya bir oto elektrikçisine danışman önerilir. Doğru kurulum, akünün ve aracın elektrik sisteminin düzgün çalışmasını sağlayacaktır.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Bu aküleri tam dolu vaziyette birbirine paralel bağla, kullandığın kablo kesiti fazla olsun, oluşan yüksek akımlı bu yeni akü grubunu aracın marşına destek olması için geçici olarak kullanabilirsin. Sürekli bağlı kalması doğru olmaz, sadece takviye amaçlı kullan. En önemlisi ise aküleri birbirine bağlarken veya takviye ederken kısa devre olmasını engellemek, çok dikkatli olmak lazım.
  • Merhaba @u.emre,

    Marşta iken takviye amaçlı mı yoksa sürekli aküyle paralel çalışacak şekilde mi bağlayacaksınız?

    Saygılar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mustyyyyy

    Bu aküleri tam dolu vaziyette birbirine paralel bağla, kullandığın kablo kesiti fazla olsun, oluşan yüksek akımlı bu yeni akü grubunu aracın marşına destek olması için geçici olarak kullanabilirsin. Sürekli bağlı kalması doğru olmaz, sadece takviye amaçlı kullan. En önemlisi ise aküleri birbirine bağlarken veya takviye ederken kısa devre olmasını engellemek, çok dikkatli olmak lazım.

    Çok güzel,,aynen katılıyorum.
  • Kışın soğuk havalarda birkaç dakika farları yakıp akünün ısınmasını sağlayın, akünüz sağlam ve doluluk oranı iyi ise etkisini göreceksiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi valdond -- 20 Aralık 2015; 1:08:51 >
  • 12v 40 amper yada 60 ah jel akü uygundur jel akü donmaz aşırı deşarja dayanıklıdır
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sinirlikaplan

    12v 40 amper yada 60 ah jel akü uygundur jel akü donmaz aşırı deşarja dayanıklıdır

    Jel akülerin demeraj akımı sulu akülere göre düşüktür.Araçta jel tipi genelde bu sebeple tercih edilmez.Jel tercih edilecekse 60AH sulu akü yerine en az 90AH,,,hatda 100AH amperajlı tercih edilmelidir ki marş akımında problemsiz besleme yapabilsin.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: malisert32

    quote:

    Orijinalden alıntı: sinirlikaplan

    12v 40 amper yada 60 ah jel akü uygundur jel akü donmaz aşırı deşarja dayanıklıdır

    Jel akülerin demeraj akımı sulu akülere göre düşüktür.Araçta jel tipi genelde bu sebeple tercih edilmez.Jel tercih edilecekse 60AH sulu akü yerine en az 90AH,,,hatda 100AH amperajlı tercih edilmelidir ki marş akımında problemsiz besleme yapabilsin.

    Katılıyorum. Araç aküleri ani olarak yüksek akım verebilecek şekilde iken jel aküler uzun süre akım verecek şekilde oluyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sine Wave

    Merhaba @u.emre,

    Marşta iken takviye amaçlı mı yoksa sürekli aküyle paralel çalışacak şekilde mi bağlayacaksınız?

    Saygılar.

    Marşta Takviye Amaçlı Baglayin .
    araba çalışınca Sokersiniz Takviye Akuleri

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aracınızın aküsüne ve yağına bir baktırın. Özellikle motor yağı soğuk hava şartlarına göre değilse akışkanlığı düşüktür sorun yaratır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kerem -- 22 Aralık 2015; 0:19:33 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mustyyyyy

    Bu aküleri tam dolu vaziyette birbirine paralel bağla, kullandığın kablo kesiti fazla olsun, oluşan yüksek akımlı bu yeni akü grubunu aracın marşına destek olması için geçici olarak kullanabilirsin. Sürekli bağlı kalması doğru olmaz, sadece takviye amaçlı kullan. En önemlisi ise aküleri birbirine bağlarken veya takviye ederken kısa devre olmasını engellemek, çok dikkatli olmak lazım.

    Akülerin 6 sınıda bağlayayımmı yoksa sayısını düşüreyim mi? Araba çalıştıktan sonra hemen aküleri söksem sıkıntı olmaz değil mi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sine Wave

    Merhaba @u.emre,

    Marşta iken takviye amaçlı mı yoksa sürekli aküyle paralel çalışacak şekilde mi bağlayacaksınız?

    Saygılar.

    Araba çalışması için çalıştıktan sonra sökeceğim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kerem

    Aracınızın aküsüne ve yağına bir baktırın. Özellikle motor yağı soğuk hava şartlarına göre değilse akışkanlığı yüksektir sorun yaratır.

    Araç yağını 3 ay önce değiştim. Teşekkür ederim.
  • u.emre U kullanıcısına yanıt
    Tam dolu olurlarsa 4 tanesi de iş görür. Ama sayısı ne kadar artarsa marş o kadar garanti hale gelir. Araçta ateşleme problemi yoksa hemen marş alır zaten, marş süresi uzarsa kuru tip aküler çabuk deşarj oluverir. Tekrar şarj için ise en az bir gece şarj etmek gerekir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mustyyyyy

    Tam dolu olurlarsa 4 tanesi de iş görür. Ama sayısı ne kadar artarsa marş o kadar garanti hale gelir. Araçta ateşleme problemi yoksa hemen marş alır zaten, marş süresi uzarsa kuru tip aküler çabuk deşarj oluverir. Tekrar şarj için ise en az bir gece şarj etmek gerekir.

    Tamam sağol tşk ederim. 6 tanesinide bağlayayım.
  • agustos 2016 da 72 amper ant akü aldım bana 240 tl ve + 35tl eski aküyü verdim yani toplamda 275 tl geldi. sonra klas akününde aynı fabrikanın, aynı bandından cıktıgını öğrendim.aradım klas akü bayilerine 72 amper akünün 160 tl olduğu söylendi.benim gibi aynı aküye iki katı para verip sonra pişman olmayın
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.