Şimdi Ara

benzinli araçlarda araç çalışırken aküyü sökersek?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
60
Cevap
0
Favori
42.666
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • araç çalıiışmaya devam eder mi??



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi .IsTanBul. -- 9 Nisan 2010; 22:12:06 >



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Araba Çalışırken Akü Sökülürse Ne Olur?

    Anahtar Kelimeler:

    • araba çalışırken akü sökülürse ne olur
    • çalışan arabanın aküsü sökülürmü
    • araba çalışırken aküyü sökmek
    • araç çalışırken akü değişimi
    • araba çalışırken akü sökülür mü
    • çalışan arabada akü sökülürse ne olur
    • araba çalışırken akü değişir mi

    Bir araba çalışırken akü sökülürse, araç anında stop edecektir. Bunun nedeni, akünün aracın elektrik sistemine güç sağlamasıdır. Akü olmadan motor, ateşleme sistemi ve diğer elektrikli bileşenler çalışamaz.

    Araba çalışırken aküyü sökmek çok tehlikelidir ve aşağıdakiler de dahil olmak üzere bir dizi soruna neden olabilir:

    • Elektriksel hasar: Aküyü çalışırken sökmek, aracın elektrik sistemine zarar verebilir. Bu, alternatör, marş motoru ve diğer bileşenlere zarar verebilir.
    • Veri kaybı: Akü, araç bilgisayarlarının hafıza modüllerine güç sağlar. Aküyü çalışırken sökmek bu verilere zarar verebilir ve aracın arızalanmasına neden olabilir.
    • Güvenlik riskleri: Çalışan bir aracın aküsünü sökmek tehlikelidir ve elektrik çarpmasına veya yangına neden olabilir.

    Bu nedenle, araç çalışırken asla aküyü sökmemelisiniz. Akü değişimi veya başka herhangi bir bakım işlemi yapmanız gerekiyorsa, önce aracı durdurmalı ve kontak anahtarını çıkarmalısınız.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Etmez, ateşleme bobinine ilahi bir güç ile elektrik vermeyi düşünmüyorsan tabii.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RqJnr

    Etmez, ateşleme bobinine ilahi bir güç ile elektrik vermeyi düşünmüyorsan tabii.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ali Dogukan

    quote:

    Orijinalden alıntı: RqJnr

    Etmez, ateşleme bobinine ilahi bir güç ile elektrik vermeyi düşünmüyorsan tabii.



    Alıntıları Göster
    akünün en büyük yaptığı iş motor çalışmazken marş motoruna yol vermesi.
    normalde akü şarj olur , tüm ihtiyaç aküden karşılanır.
    akü söküldüğünde şarj dinamosu zaten kranktan aldığı hareket ile elektrik üretiyor.

    yapılacak revizyonla çalışacağını umuyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: RqJnr

    Etmez, ateşleme bobinine ilahi bir güç ile elektrik vermeyi düşünmüyorsan tabii.
    Yalnız arkadaş hareket ettikten sonra diyor...Bildigim kadarıyla akü ilk ateşleme esnasında gerekir ondan sonra gerekmez gibime geliyor alternatör malternator oyle seyler vardı ehlıyet kursundan aklımda kalan...(Bunu makine muhendisi olan arkadaşlara sormak gerek diyede düşünüyorum yinede )
  • quote:

    Orijinalden alıntı: millercoholic

    Yalnız arkadaş hareket ettikten sonra diyor...Bildigim kadarıyla akü ilk ateşleme esnasında gerekir ondan sonra gerekmez gibime geliyor alternatör malternator oyle seyler vardı ehlıyet kursundan aklımda kalan...(Bunu makine muhendisi olan arkadaşlara sormak gerek diyede düşünüyorum yinede )


    ben makine müh ögrencisiyim de, bujilerdeki elektirik akımının aküden karşılandıgını teorik olarak biliyorum fakat 2 yıl filan önce aracımızın aküsü bittiginden başka bir akü ile aracımızı çalıştırdıgımızı sonra o aküyü sahibine geri verdigimizi hatırlıyorum

    galiba yanlış hatırlıyorum...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi .IsTanBul. -- 9 Nisan 2010; 22:40:37 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: .IsTanBul.

    quote:

    Orijinalden alıntı: millercoholic

    Yalnız arkadaş hareket ettikten sonra diyor...Bildigim kadarıyla akü ilk ateşleme esnasında gerekir ondan sonra gerekmez gibime geliyor alternatör malternator oyle seyler vardı ehlıyet kursundan aklımda kalan...(Bunu makine muhendisi olan arkadaşlara sormak gerek diyede düşünüyorum yinede )


    ben makine müh ögrencisiyim de, bujilerdeki elektirik akımının aküden karşılandıgını teorik olarak biliyorum fakat 2 yıl filan önce aracımızın aküsü bittiginden başka bir akü ile aracımızı çalıştırdıgımızı sonra o aküyü sahibine geri verdigimizi hatırlıyorum

    galiba yanlış hatırlıyorum...

    Alıntıları Göster
    quote:

    Etmez, ateşleme bobinine ilahi bir güç ile elektrik vermeyi düşünmüyorsan tabii.

    öyle birşey yok :)

    araç çalıştıktan sonra;
    alternatör iyi durumdaysa rolantide dahi çalışır. alternatör iyi durumda değilse hafif gaz vererek aracın aküsünü sökebilirsinz.
    benzinli dizel fark etmez



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Du Hast -- 9 Nisan 2010; 22:42:00 >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Etmez, ateşleme bobinine ilahi bir güç ile elektrik vermeyi düşünmüyorsan tabii.

    öyle birşey yok :)

    araç çalıştıktan sonra;
    alternatör iyi durumdaysa rolantide dahi çalışır. alternatör iyi durumda değilse hafif gaz vererek aracın aküsünü sökebilirsinz.
    benzinli dizel fark etmez

    Alıntıları Göster
    Evet devam eder.
    Yaklaşık 4-5 yıl önce 90 model ford cargo kamyonun aküsünün sökülüp, yaklaşık 80 km yol geldiğini biliyorum. Ancak tabi "çıkar kabloları, tamam" şeklinde değildi. Önce büyük bir şarj dinamosu takıldı, sonra birkaç yere ekstra kablo çektiler. Başka bir kamyondan takviyeyle araç çalıştırıldı ve getirildi.

    Bende dumur bi şekilde izledim sadece..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Burhan -- 8 Kasım 2013; 13:33:35 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Burhan

    Evet devam eder.
    Yaklaşık 4-5 yıl önce 90 model ford cargo kamyonun aküsünün sökülüp, yaklaşık 80 km yol geldiğini biliyorum. Ancak tabi "çıkar kabloları, tamam" şeklinde değildi. Önce büyük bir şarj dinamosu takıldı, sonra birkaç yere ekstra kablo çektiler. Başka bir kamyondan takviyeyle araç çalıştırıldı ve kemerburgazdan sefaköye getirildi.

    Bende dumur bi şekilde izledim sadece..


    kamyonetse büyük bir ihtimal dizeldir ve dizelde ateşleme donanımı zaten yoktur aküyede ihtiyacı yoktur sanırsam benim sordugum benzinli motor ve tam olarak cevap almış değilim

    yani benzinli araçta aküyü söktügümüzde stop edermi yoksa rölantide çalısabılırmı veya aracı haraket ettırebılırmıyız?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: .IsTanBul.

    quote:

    Orijinalden alıntı: Burhan

    Evet devam eder.
    Yaklaşık 4-5 yıl önce 90 model ford cargo kamyonun aküsünün sökülüp, yaklaşık 80 km yol geldiğini biliyorum. Ancak tabi "çıkar kabloları, tamam" şeklinde değildi. Önce büyük bir şarj dinamosu takıldı, sonra birkaç yere ekstra kablo çektiler. Başka bir kamyondan takviyeyle araç çalıştırıldı ve kemerburgazdan sefaköye getirildi.

    Bende dumur bi şekilde izledim sadece..


    kamyonetse büyük bir ihtimal dizeldir ve dizelde ateşleme donanımı zaten yoktur aküyede ihtiyacı yoktur sanırsam benim sordugum benzinli motor ve tam olarak cevap almış değilim

    yani benzinli araçta aküyü söktügümüzde stop edermi yoksa rölantide çalısabılırmı veya aracı haraket ettırebılırmıyız?

    Alıntıları Göster
    bildiğim kadarıyla benzinli motorda buji ateşleme odasına bi kıvılcım gönderiyor ve bu kıvılcımı yaratmak için gereken enerjiyi aküden sağlıyor. Eğer akü sökülürse araç çalışmaz ve durur. çünkü akü ile buji arasınadi bağlantıların elektiriği depo etmek gibi bi görevi yoktur sadece düzenleyicidirler.

    dizel motorda ise ateşleme sistemi olmadığı için aküsüzde çalışacaktır..

    not: bu bilgiler genel-geçer motor biligisidir(sürücü kursu kitaplarında yazan bilgi)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Etmez, ateşleme bobinine ilahi bir güç ile elektrik vermeyi düşünmüyorsan tabii.

    öyle birşey yok :)

    araç çalıştıktan sonra;
    alternatör iyi durumdaysa rolantide dahi çalışır. alternatör iyi durumda değilse hafif gaz vererek aracın aküsünü sökebilirsinz.
    benzinli dizel fark etmez


    Buji kablosundan kaç volt geçiyor öyle bir şey yok kişisi?
    Haydi onu geçelim, rölantide çalışan arabanın aküsünü söktün. Alternatör referans alması gereken 13.4v sistem voltajını nereden okuyacak?
    Altındaki araba 0-5v oksijen sensöründen aldığı voltaj ile milisaniyeler içinde enjektör açıp kapatan bir araçsa belki çalışmaya devam eder evet,beklemek lazım. Rölantide "hey aslanım nasıl çalışıyor" demenin yanında, dalgalanan voltaj ile ecu'nun yaşadığı hissiyat ise; paha biçilemez.

    Mazotlu araçlar ise ateşleme olmadığından kapalı devre çalışır, o yüzden suya girecek arazi aracının mazotlu olması tercih edilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: RqJnr

    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Etmez, ateşleme bobinine ilahi bir güç ile elektrik vermeyi düşünmüyorsan tabii.

    öyle birşey yok :)

    araç çalıştıktan sonra;
    alternatör iyi durumdaysa rolantide dahi çalışır. alternatör iyi durumda değilse hafif gaz vererek aracın aküsünü sökebilirsinz.
    benzinli dizel fark etmez


    Buji kablosundan kaç volt geçiyor öyle bir şey yok kişisi?
    Haydi onu geçelim, rölantide çalışan arabanın aküsünü söktün. Alternatör referans alması gereken 13.4v sistem voltajını nereden okuyacak?
    Altındaki araba 0-5v oksijen sensöründen aldığı voltaj ile milisaniyeler içinde enjektör açıp kapatan bir araçsa belki çalışmaya devam eder evet,beklemek lazım. Rölantide "hey aslanım nasıl çalışıyor" demenin yanında, dalgalanan voltaj ile ecu'nun yaşadığı hissiyat ise; paha biçilemez.

    Mazotlu araçlar ise ateşleme olmadığından kapalı devre çalışır, o yüzden suya girecek arazi aracının mazotlu olması tercih edilir.

    Alıntıları Göster
    Kesin ve Net Araba çalışmaya devam eder Uzun süre aküsüz devam edermi derseniz Araç gitmez.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Brujeria35

    Kesin ve Net Araba çalışmaya devam eder Uzun süre aküsüz devam edermi derseniz Araç gitmez.

    Alıntıları Göster
    yarın birisi denesin de sonucu görelim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ykaya1983

    yarın birisi denesin de sonucu görelim

    Alıntıları Göster
    Ben eski tip karbüratörlü, distribütörlü araçlarda çalışır ama yenilerde elektronik ateşlemeli, eculu, enjeksiyonlu araçlarda çalışmaz, çalışsada zarar verir diye biliyorum. Şimdi hangisi doğru???
  • quote:

    Orijinalden alıntı: PAXMAHNHOB

    Ben eski tip karbüratörlü, distribütörlü araçlarda çalışır ama yenilerde elektronik ateşlemeli, eculu, enjeksiyonlu araçlarda çalışmaz, çalışsada zarar verir diye biliyorum. Şimdi hangisi doğru???


    Aynen yazdığın doğru.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RqJnr

    quote:

    Orijinalden alıntı: PAXMAHNHOB

    Ben eski tip karbüratörlü, distribütörlü araçlarda çalışır ama yenilerde elektronik ateşlemeli, eculu, enjeksiyonlu araçlarda çalışmaz, çalışsada zarar verir diye biliyorum. Şimdi hangisi doğru???


    Aynen yazdığın doğru.

    Alıntıları Göster
    araca zararı vardır. aşırı bir voltaj yükselmesi yapar. farlarınız açıksa patlatır. akü bu enerjiyi dengeliyor. vw golf II dizel aracım vardı. yolda kutup başı çıktı ve 2 günlük H1 ampulleri patır patır patlattı. o sırada yanan bütün ampulleri değişmek zorunda kaldım.

    benzinli elektronik sistem araçlarda stop eder. eski sistemde de kısa bir süre çalışır. eski dizelde hiç farketmez uzun yola bile çıkarsın çalışsın yeter




  • quote:

    Orijinalden alıntı: RqJnr


    quote:

    Orijinalden alıntı: PAXMAHNHOB

    Ben eski tip karbüratörlü, distribütörlü araçlarda çalışır ama yenilerde elektronik ateşlemeli, eculu, enjeksiyonlu araçlarda çalışmaz, çalışsada zarar verir diye biliyorum. Şimdi hangisi doğru???


    Aynen yazdığın doğru.


    Peki diyelim arkadaşa takviye yapıyoruz (Benim minicik corsam bugüne kadar as250 kamyonette dahil her araca hızır gibi yetişir takviyeyi yapar döner) genelde takviye yaptıklarım aracını çalıştır, gaz ver falan diyorlar, ben ise nerden okudum bilmiyorum ama bunun ecuya veya araç içindeki digital ekrana zarar verebileceğini okuduğumdan, kontak kapalı aracımı hiç çalıştırmadan takviye yapıyorum, öbür araç geç çalışacaksa aküm bitmesin diye ancak çalıştırıyorum. Birde aynı şekilde digital ekranı olan araçların vurdurarak çalıştırılmaması gerektiğini duymuştum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: PAXMAHNHOB


    quote:

    Orijinalden alıntı: RqJnr


    quote:

    Orijinalden alıntı: PAXMAHNHOB

    Ben eski tip karbüratörlü, distribütörlü araçlarda çalışır ama yenilerde elektronik ateşlemeli, eculu, enjeksiyonlu araçlarda çalışmaz, çalışsada zarar verir diye biliyorum. Şimdi hangisi doğru???


    Aynen yazdığın doğru.


    Peki diyelim arkadaşa takviye yapıyoruz (Benim minicik corsam bugüne kadar as250 kamyonette dahil her araca hızır gibi yetişir takviyeyi yapar döner) genelde takviye yaptıklarım aracını çalıştır, gaz ver falan diyorlar, ben ise nerden okudum bilmiyorum ama bunun ecuya veya araç içindeki digital ekrana zarar verebileceğini okuduğumdan, kontak kapalı aracımı hiç çalıştırmadan takviye yapıyorum, öbür araç geç çalışacaksa aküm bitmesin diye ancak çalıştırıyorum. Birde aynı şekilde digital ekranı olan araçların vurdurarak çalıştırılmaması gerektiğini duymuştum.


    Şu yüzden, rölantide 13.4v gibi bir değer okunur şarjda. Devri yükselttiğimizde ise 15.5-16v gibi değerler görülebilir. Maksat o anda voltajı yüksek seviyede tutabilmek.
    Tabi ben bu konuda referans olarak impress hocamı bilirim, sürç-i lisan ettiysek affola derim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: impress

    araca zararı vardır. aşırı bir voltaj yükselmesi yapar. farlarınız açıksa patlatır. akü bu enerjiyi dengeliyor. vw golf II dizel aracım vardı. yolda kutup başı çıktı ve 2 günlük H1 ampulleri patır patır patlattı. o sırada yanan bütün ampulleri değişmek zorunda kaldım.

    benzinli elektronik sistem araçlarda stop eder. eski sistemde de kısa bir süre çalışır. eski dizelde hiç farketmez uzun yola bile çıkarsın çalışsın yeter


    Enerji yi akü dengelemiyor sanırsam onun ayrı bir parçası var adını unuttum.

    Disbiritör olabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi orhun58 -- 10 Nisan 2010; 1:13:07 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RqJnr


    quote:

    Orijinalden alıntı: PAXMAHNHOB


    quote:

    Orijinalden alıntı: RqJnr


    quote:

    Orijinalden alıntı: PAXMAHNHOB

    Ben eski tip karbüratörlü, distribütörlü araçlarda çalışır ama yenilerde elektronik ateşlemeli, eculu, enjeksiyonlu araçlarda çalışmaz, çalışsada zarar verir diye biliyorum. Şimdi hangisi doğru???


    Aynen yazdığın doğru.


    Peki diyelim arkadaşa takviye yapıyoruz (Benim minicik corsam bugüne kadar as250 kamyonette dahil her araca hızır gibi yetişir takviyeyi yapar döner) genelde takviye yaptıklarım aracını çalıştır, gaz ver falan diyorlar, ben ise nerden okudum bilmiyorum ama bunun ecuya veya araç içindeki digital ekrana zarar verebileceğini okuduğumdan, kontak kapalı aracımı hiç çalıştırmadan takviye yapıyorum, öbür araç geç çalışacaksa aküm bitmesin diye ancak çalıştırıyorum. Birde aynı şekilde digital ekranı olan araçların vurdurarak çalıştırılmaması gerektiğini duymuştum.


    Şu yüzden, rölantide 13.4v gibi bir değer okunur şarjda. Devri yükselttiğimizde ise 15.5-16v gibi değerler görülebilir. Maksat o anda voltajı yüksek seviyede tutabilmek.
    Tabi ben bu konuda referans olarak impress hocamı bilirim, sürç-i lisan ettiysek affola derim.


    ikinci akü bağlandığındı şarj dinamosuna aşırı bir yük biner. gaz vererek bir nebze dinamo rahatlatılır. yoksa aracın çalışır vaziyetteki voltajı 14.2 dir. 15 volt üzeri araca ve aküye zarar verir


    quote:

    Orijinalden alıntı: orhun58


    quote:

    Orijinalden alıntı: impress

    araca zararı vardır. aşırı bir voltaj yükselmesi yapar. farlarınız açıksa patlatır. akü bu enerjiyi dengeliyor. vw golf II dizel aracım vardı. yolda kutup başı çıktı ve 2 günlük H1 ampulleri patır patır patlattı. o sırada yanan bütün ampulleri değişmek zorunda kaldım.

    benzinli elektronik sistem araçlarda stop eder. eski sistemde de kısa bir süre çalışır. eski dizelde hiç farketmez uzun yola bile çıkarsın çalışsın yeter


    Enerji yi akü dengelemiyor sanırsam onun ayrı bir parçası var adını unuttum.


    konjektör dengeler voltajı. çıkan enerjinin büyük bir bölümünü akü çekerek fazla enerjinin ek parçalara gitmesini önler. aküyü sökerseniz çıplak enerji direkt aracın elektrik aksamına verilir bu da zararlıdır. çoğu elektrikçi akü değişimi yaparken teyp kodu saat vs. uğraşmamak için çalışır vaziyette değiştirir aküyü. normalde takviye ile enerjiyi araçta tutarak değiştirmek gerekir. ben bunun için çakmak soketli bir zımbırtı yaptım. çakmak soketine takıyorum öyle değişiyorum. bu şekilde aracın hafızası da silinmemiş oluyor.

    mesela vw touareg lerde bunu yapmazsanız aküyü söküp yenisini taktığınızda 109 adet arızayı silmeden aracı çalıştıramazsınız




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.