Şimdi Ara

Araba hicbir vitese gecmiyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
33
Cevap
0
Favori
50.643
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Iyi aksamlar gecende doblo aracimizla ilgili bir konu acmistim debriyajda sorun var diye bugunde vites gecmemeye basladi yoldaydim devam etmek zorunda kaldim. Hicbir vitese gecmiyor araba zorla 2ye atip hic vites degistirmede oyle eve gelebildim. Isiklarda ayagim debriyajda durdum ancak frene basmasam araba hafif hareket ediyor ayagim debriyajda olmasina ragmen. Ne gibi bir sorun olabilir?



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Araba Vitese Geçmiyor: Sorun Giderme Rehberi

    Arabanızın hiçbir vitese geçmediğini fark ettiyseniz, can sıkıcı bir durumla karşı karşıyasınız demektir. Bu sorun, çeşitli nedenlerden kaynaklanabilir ve sorunu doğru bir şekilde teşhis etmek önemlidir.

    Yaygın Nedenler:

    • Debriyaj Sorunları: Debriyaj, motor gücünü şanzımana ileten hayati bir bileşendir. Debriyajda bir sorun varsa, vites geçişlerinde zorluk yaşayabilirsiniz.
    • Şanzıman Sorunları: Şanzıman, vites oranlarını değiştiren karmaşık bir mekanizmadır. Şanzımanda bir sorun olması, araba çalışırken vitese geçmemenize neden olabilir.
    • Vites Kablosu Sorunları: Vites kolu, vites kablolarıyla şanzımana bağlanır. Vites kablolarında bir sorun varsa, vites değiştirmekte zorluk çekebilirsiniz.
    • Hidrolik veya Elektronik Sorunlar: Bazı araçlarda, vites geçişleri hidrolik veya elektronik sistemler tarafından kontrol edilir. Bu sistemlerde bir arıza, aracın vitese geçmemesine neden olabilir.

    Sorun Giderme Adımları:

    1. Debriyajı Kontrol Edin: Debriyaj pedalına basın ve bırakın. Pedal düzgün çalışıyorsa ve herhangi bir direnç hissetmiyorsanız, debriyaj muhtemelen düzgün çalışmaktadır.
    2. Vites Kolu Hareketini Kontrol Edin: Vites kolunu tüm konumlara hareket ettirin. Kol takılıyorsa veya herhangi bir direnç hissediyorsanız, vites kablolarında bir sorun olabilir.
    3. Şanzıman Yağı Seviyesini Kontrol Edin: Şanzıman yağı seviyesi düşükse, vites geçişlerinde sorunlara neden olabilir. Şanzıman yağ çubuğunu çekin ve seviyeyi kontrol edin. Gerekirse yağı ekleyin.
    4. Bir Mekanikten Yardım Alın: Yukarıdaki adımları denedikten sonra hala sorun yaşıyorsanız, profesyonel bir mekanikten yardım almanız gerekebilir. Mekanik, sorunu doğru bir şekilde teşhis edebilecek ve gerekli onarımları yapabilecektir.

    İpuçları:

    • Sabırlı Olun: Vites geçmeme sorununun nedenini bulmak zaman alabilir.
    • Araştırma Yapın: Konuyla ilgili çevrimiçi forumları ve makaleleri araştırın.
    • Güvenilir Bir Mekanik Bulun: Aracınızı güvenilir ve deneyimli bir mekaniğe götürün.
    • Onarımları Ertelemeyin: Vites geçmeme sorununu görmezden gelmek daha büyük sorunlara yol açabilir.
    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Baskı balata bitmiştir nolacak başka
  • Vites kolu bozuk olamazmı? Vitesleri ayıramıyordur, kırılmıştır?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mmg02

    Vites kolu bozuk olamazmı? Vitesleri ayıramıyordur, kırılmıştır?
    Baskı balata sorunu gibi geldi bana yada debriyaj merkezi bozulmuştur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: burock1997

    Baskı balata bitmiştir nolacak başka
    doblolarda ayağı sürekli debryajda basılı bekletmek debryaj üst merkezinde sıkıntı yaratabiliyor. debryaja bastığınızda basılı kalıyo yayı kendini geri itmiyor. yani aslında debryaja sonuna kadar bastığınızda aslında baskı, balatayı serbest bırakmıyor, sanki debryaja tam basmamışsınız gibi. bu yüzden de vitesler geçmiyor. servise götürün yetkili serviste 120 liraya halletmişlerdi bizimkini 2010 yılında.
  • Araba calismiyorken vites sorunsuz geciyor bu arada
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ilteris_

    doblolarda ayağı sürekli debryajda basılı bekletmek debryaj üst merkezinde sıkıntı yaratabiliyor. debryaja bastığınızda basılı kalıyo yayı kendini geri itmiyor. yani aslında debryaja sonuna kadar bastığınızda aslında baskı, balatayı serbest bırakmıyor, sanki debryaja tam basmamışsınız gibi. bu yüzden de vitesler geçmiyor. servise götürün yetkili serviste 120 liraya halletmişlerdi bizimkini 2010 yılında.

    Hocam sizin sorunda ayniymiydi
  • Balata bence
  • Sizin sorununuz baskı balata gibi görünüyor.
  • Baski balata bitmis
  • sdagli7 S kullanıcısına yanıt
    2004 doblo 1.9jtd aracımda başıma geldi anlattığım sorun. debryaja basıyordum ama bırakınca debryaj tekrar yukarı kalkmıyordu sanki yay yokmuş gibi. daha sonra geri vites de zor geçmeye başladı. debryaja tam basamadığınızda şanzıman motordan tam ayrılamaz, birbirlerini döndürmeye devam eder ve şanzıman içindeki senkromeç görevini yerine getirmekte zorlanır. geciktirmeden hemen servise götürdüm. umursamasaydım ileri viteslere de geçmemeye başlayacaktı tahminen.

    serviste debryaj üst merkezi kırılmış dediler 120 liraya değişti. tam 15 ay sonra aynı sorun tekrar oldu. aynı servise götürdüm tekrar değiştirdiler. 1 yıl dolmadan aynı sorun olsaydı garantiden yaptırırdık ama malesef 15 ay olmuş dediler. neden bu kadar erken tekrarladığını sorduğumda ışıklarda beklerken aracı viteste debryaja basılı bekletme alışkanlığından olur dedi yetkili servisteki usta. o gün bugündür ışıık 10sn bile olsa boşa atar debryajı bırakırım.

    sorununuz benim anlattığım gibi ise baskı balatanızda bir sorun yoktur. çünkü baskı balatanız bitiyor olsa arac debryaja basmadan bile viteslere geçer, debryajı gaza basmadan bıraksanız bile araç stop etmez balata kaçırma yapardı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ilteris_

    2004 doblo 1.9jtd aracımda başıma geldi anlattığım sorun. debryaja basıyordum ama bırakınca debryaj tekrar yukarı kalkmıyordu sanki yay yokmuş gibi. daha sonra geri vites de zor geçmeye başladı. debryaja tam basamadığınızda şanzıman motordan tam ayrılamaz, birbirlerini döndürmeye devam eder ve şanzıman içindeki senkromeç görevini yerine getirmekte zorlanır. geciktirmeden hemen servise götürdüm. umursamasaydım ileri viteslere de geçmemeye başlayacaktı tahminen.

    serviste debryaj üst merkezi kırılmış dediler 120 liraya değişti. tam 15 ay sonra aynı sorun tekrar oldu. aynı servise götürdüm tekrar değiştirdiler. 1 yıl dolmadan aynı sorun olsaydı garantiden yaptırırdık ama malesef 15 ay olmuş dediler. neden bu kadar erken tekrarladığını sorduğumda ışıklarda beklerken aracı viteste debryaja basılı bekletme alışkanlığından olur dedi yetkili servisteki usta. o gün bugündür ışıık 10sn bile olsa boşa atar debryajı bırakırım.

    sorununuz benim anlattığım gibi ise baskı balatanızda bir sorun yoktur. çünkü baskı balatanız bitiyor olsa arac debryaja basmadan bile viteslere geçer, debryajı gaza basmadan bıraksanız bile araç stop etmez balata kaçırma yapardı.
    Diğer açtığınız konuyu da okudum sorun benimki ile aynı %1000000 debryaj üst merkez değişecek :) neyseki çok pahalı bir parça değil. Hemen servise götürün aracı.




  • Bizimde su an debriyajda yaklasik 6-7 santim bosluk var boslugu gectikten sonra hissediyosun debriyaji bidahada o boşluk yukari kalkmiyor denemek icin elle kaldirmistim. Bahsetriginiz problemle ayni sanirim bizimki biraz daha ilerlemis
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ilteris_

    Diğer açtığınız konuyu da okudum sorun benimki ile aynı %1000000 debryaj üst merkez değişecek :) neyseki çok pahalı bir parça değil. Hemen servise götürün aracı.

    Tesekkur ederim bilgilendirme icin :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sdagli7

    quote:

    Orijinalden alıntı: ilteris_

    Diğer açtığınız konuyu da okudum sorun benimki ile aynı %1000000 debryaj üst merkez değişecek :) neyseki çok pahalı bir parça değil. Hemen servise götürün aracı.

    Tesekkur ederim bilgilendirme icin :)

    Alıntıları Göster
    Baskının üzerindeki perçinler bozulup balataya temas etse vitesler yine geçmez. Pederin arabasında olmuştu. Vites geçmezse kontağı kapatır istediğiniz vitese alırsınız. Doblo' da merkez kronik arıza yapıyorsa büyük ihtimal ondandır. Değilse balataya da baktırabilirsiniz.




  • Geçenlerde benim arabada 2 ve 4 e geçmiyordu çok şaşırdım, sonra direk 5 atıp tekrar 2 ye aldım sorun düzeldi bir dahada olmadı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk-34JD58

    Geçenlerde benim arabada 2 ve 4 e geçmiyordu çok şaşırdım, sonra direk 5 atıp tekrar 2 ye aldım sorun düzeldi bir dahada olmadı.
     Araba hicbir vitese gecmiyor


    Baskının ortasındaki yaylar varya, onlar kırıldığında/kitlendiğinde de benzer şeyi yapar, çalışırken vitese geçiremezsin, ayağını frenden çekince araba gitmeye başlar, stop edip 2 ye takıp tın tın en yakın servise gitmek en mantıklısı, vites kolunu kesinlikle zorlamayın çünkü kontrol eden kabloların akordunu bozuyorsunuz, ayrıca aracı bu şekilde kullanmaya devam ederek balatayı hızla bitiriyorsunuz, sadece baskı değiştirmek varken ...




  • Beyler sorun debriyaj üst merkezdeymis 110 lira parca 30 lira iscilikle hallettik. Ayni sorunla karsilasan olursa diye bilgilendirme amaciyla yazmak istedim. Cevap veren arkadaslara tesekkurler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sdagli7

    Beyler sorun debriyaj üst merkezdeymis 110 lira parca 30 lira iscilikle hallettik. Ayni sorunla karsilasan olursa diye bilgilendirme amaciyla yazmak istedim. Cevap veren arkadaslara tesekkurler.
    190binde Fiat Scudo var şirketimizde, çok şükür daha bana mısın demedi, biraz kullanım alışkanlıklarıyla alakalı bir durum bu gibi geldi.. Bu arada 190bine kadar herhangi bir servis bakımında baskı balata yenileniyor mu ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sdagli7

    Beyler sorun debriyaj üst merkezdeymis 110 lira parca 30 lira iscilikle hallettik. Ayni sorunla karsilasan olursa diye bilgilendirme amaciyla yazmak istedim. Cevap veren arkadaslara tesekkurler.

    Teşekkürler
    Böylece her vites sorununun baskı balata olmadığını da öğrenmiş olduk
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.