Şimdi Ara

Araba kaporta sağlamlığı hakkında acil yardım

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
18
Cevap
1
Favori
1.297
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Herkese iyi bayramlar
    Bayram sonrası 2. El bir araç almayı düşünüyoruz.ilk arabamız olacak aile için.bulduğumuz aracı inceleme fırsatımız oldu.
    Herşey iyi güzeldi de aracın kaportası çok ince ve yumuşak geldi bize.aracın sahibi de kaportası için pek iyi şeyler söylemedi ""adamın teki arabaya eliyle yaslanınca bu hafif çukur meydana geldi"" gibi şeyler söyleyince bizim peder iyice soğudu
    Aracın modelini söylemiyorum ama Japon olduğunu bilin yeter.internetten biraz baktım güvenlik açısından böyle yapılıyor gibi şeyler gördüm
    Araç güvenliği için bu ne kadar önemli neye dikkat etmeliyiz acil yorumlarınızı bekliyorum herkes için faydalı olacağı kanaatindeyim

    Edit:araç 2012 mitsubişi colt



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Drbikeey -- 25 Eylül 2015; 23:38:31 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Kaporta, yani dış görünüşün sağlanlığıyla aracın sağlanlığını anlayamazsınız, volvo nun kaputu plastik benzeri bir madde ile yapılmıştır mesela bu sağlam değil anlamına gelmez, çoğu aracın kaporta kalınlıkları aynıdır, ince saclar kullanılır önemli olan bu sacların içinde bunları tutan parçaların sağlandığıdır asıl sağlamdığı bunlar verir, ki artık bir çok üretici çamurluk, tampon gibi parçaları plastik olarak kullanırlar.
  • Japonlar yumuşak doğru, dolu yağınca hepsi pert...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Olay sadece kaporta saç kalınlığı değil. Bir sürü etken var. Önemli olan şöför ve yolcuların güvenliği. Örneğin aurislerin saç kalınlığı azdır. Elinizle bastırın hemen çöker ama güvenliği iyidir. Önemli olan şase ve yürüyendir. Mesela ben yaklaşık 120 ile giderken en az 80-90 kiloluk hayvana çarptım ve araç izinden hiç şaşmadı. Hemen durdum ve araç içindekilere hiçbir zarar gelmedi. Şimdilerde yaya güvenliğinede önem verildiği için ön taraf çabuk kırılan ama içindekilere ve yayaya zarar vermeyen parçalardan yapılmaya çalışılıyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozbayram

    Olay sadece kaporta saç kalınlığı değil. Bir sürü etken var. Önemli olan şöför ve yolcuların güvenliği. Örneğin aurislerin saç kalınlığı azdır. Elinizle bastırın hemen çöker ama güvenliği iyidir. Önemli olan şase ve yürüyendir. Mesela ben yaklaşık 120 ile giderken en az 80-90 kiloluk hayvana çarptım ve araç izinden hiç şaşmadı. Hemen durdum ve araç içindekilere hiçbir zarar gelmedi. Şimdilerde yaya güvenliğinede önem verildiği için ön taraf çabuk kırılan ama içindekilere ve yayaya zarar vermeyen parçalardan yapılmaya çalışılıyor

    Aynen yaya güvenliği de güvenlik testlerinde önemli bir etken

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Alacağın arabanın euroncaptan testlerini izle ona gore karar ver. Babanada izlet.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bizim millet sac kalinligindan guvenlik testi yapar oldu :) yok onun kaportasi yumusak carpinca icindekiler zarar gorur gibi cumleler duydu bu kulaklar :) dogrusunu anlatinca da bisey bilmiyo oluyosun. En iyisi susmak :) azicik fizik/dinamik bilmek herkes icin faydali olacaktir.
    Sac kalinligi aracin saglamlik gostergesi degildir. Aracin şasisinin carpma aninda egilip bukulmesi de saglamlik gostergesi degildir. Onemli olan carpma durumunda olusan enerjiyi dogru sekilde sönümleyebilen bir sasidir. Arac zarar gorsun ama icindekilere birsey olmasin. En onemlisi budur.
    Ornegin Arac xkm/s hizla duvara carpsin. Ever hic bukulmeyen bir sasisi varsa icerideki yolcular ayni hizla cama yapisirlar. Eger cok bukulen bir sasisi varsa bu secer de arac yolcularin oncelikle dizlerini ve genel olarak vucudunu sikistirir. Buradaki optimum denge guvenlik belirleyicisidir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam hem Aracın kaportasıyla alakalı soru soruyorsunuz hemde Aracın ne olduğunu belirtmiyorsunuz tahmin ederek bulmamızı mı bekliyorsunuz konuya gelecek olursak Arkadaşların belirttiği gibi kaporta saçının kalınlık ve inceliği ile alakası pek yok güvenlik ve Çarpışma testlerini izlemenizi tavsiye ederim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Uzak dur o aractan. Kaportaya vurdugunda volkswagenlerdeki gibi tok ses cikmiyorsa o arac saglam degildir. Allah c.c. muhafaza kazada cok ölebilirsiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozeba

    Bizim millet sac kalinligindan guvenlik testi yapar oldu :) yok onun kaportasi yumusak carpinca icindekiler zarar gorur gibi cumleler duydu bu kulaklar :) dogrusunu anlatinca da bisey bilmiyo oluyosun. En iyisi susmak :) azicik fizik/dinamik bilmek herkes icin faydali olacaktir.
    Sac kalinligi aracin saglamlik gostergesi degildir. Aracin şasisinin carpma aninda egilip bukulmesi de saglamlik gostergesi degildir. Onemli olan carpma durumunda olusan enerjiyi dogru sekilde sönümleyebilen bir sasidir. Arac zarar gorsun ama icindekilere birsey olmasin. En onemlisi budur.
    Ornegin Arac xkm/s hizla duvara carpsin. Ever hic bukulmeyen bir sasisi varsa icerideki yolcular ayni hizla cama yapisirlar. Eger cok bukulen bir sasisi varsa bu secer de arac yolcularin oncelikle dizlerini ve genel olarak vucudunu sikistirir. Buradaki optimum denge guvenlik belirleyicisidir.

    Öğrenmek için soruyorum işte ayrıca insanların aklına o yumuşak sacı görünce böyle birşey gelmesi gayet normal

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • araç marka model yıl söylerserseniz size tam olarak net bilgi veririz
  • Alman alın alman. Kaporta taş gibidir.Burdakilere de inanma kaportaya ağaçtan meyve düşse yamulucak.Sadece kazayla alakası yok bu işin.biri yanlışlıkla üstüne müstüne otursa göçer kaporta.Taş gibi kaportasıyla sizi alman almaya davet ediyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Keske kaportalar plastik olsa.

    Benim aracim 99 model. Kaporta metal. Kaput yan sanayi 750 tl.

    2012 model bir corollanin 350 lira.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bozak07

    araç marka model yıl söylerserseniz size tam olarak net bilgi veririz

    Araç mitsubişi colt 2012

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Japonların kaportası/boyası çok yumuşak en ufak şeyde göçüyor, çiziliyor. Almanların kaporta/boya aksamları daha sağlam kolay çizilmiyor.

    Kaporta kalitesiz diye aracın güvensiz olduğu izlenimine kapılmayın önemli olan aracın iç sağlamlığı. Üstte Auris örneği verilmiş çok doğru EuroNCAP testlerine bakarsanız kaportanın hiç bir anlam ifade etmediğini görürsünüz.
  • Saç kalınlığının dolu hasarı dışında hiç bir önemi yok. Aracın güvenliğini değerlendirmek için çarpışma testlerini izleyin. Colt 2005 de 4 yıldız almıştı sanırsam.

    Bu arada kalın saçlı araç arıyorsanız G kasa Opel Astra'lar tank gibidir. Bizim mahalleye çok sağlam bir dolu yağmıştı. Bütün araçlar desenli oldu, kayınpederin Opel Astra'da en ufak bir iz yoktu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi coskunserce -- 26 Eylül 2015; 11:46:40 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dhbike93


    quote:

    Orijinalden alıntı: bozak07

    araç marka model yıl söylerserseniz size tam olarak net bilgi veririz

    Araç mitsubişi colt 2012

    https://www.youtube.com/watch?v=yQ4gAkl8Swk aracın 2005 yılındaki testini koydum.

    daha yüksek bir model için bulamadım. Sanırım aynı şasi üzerine makyajla devam ediyorlar. 4 yıldız almış. Rakiplerine göre güvensiz sayılmaz hele ki son güvenlik donanımlarnı düşünürsek




  • Sacı yumuşak arabanın tek dezavantajı dolu gibi durumlarda yada ufak çaplı kazalarda çok fazla hasar alması.Haricinde yumuşak saç yada plastik kaporta parçaları güvenlik olarak dezavantaj olamaz.BMW X5 ve X6'nın çamurlukları plastiktir mesela.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.