Şimdi Ara

vw passat için triger kayışı hakkında yardım lütfen

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
5
Cevap
0
Favori
16.994
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • iyi günler dilerim

    99 passat 1.8t passat aracı 108 binde aldım. şimdi 158 bin km oldu. daha önceki triger kayışı bakımının ne zaman olduğunu tam olarak bilmiyorum. gün geçtikçe içim rahat etmiyor kafam takılıyorda sizlere danışmak istedim. daha önce bir kere değişmiştir ama ne zaman değiştiğini bilmiyorum. 90 bin km de bir triger bakımı yapıldığını söylüyordu servis. daha öncekinden emin olamadığım için bazı kafamda oluşan soruları sormak istedim.

    acaba triger kayışı koparsa arabaya uğratacağı zararlar bozukluklar nelerdir. triger kayışı koptuğunda beraberinde araca ne gibi zararlar verir. yüksek devirlerde kullanmak kayışın kopmasını tetiklermi..

    birde triger kayışı bakımı yapılırken araç üstünde hangi parçaları değişiyor.. beraberinde nelerin değişmesi lazım. bakımı yaklaşık ne kadar ücrete olur..

    yedek parça ile ilgili bir internet sitesinde bu araç için :

    Triger kayışı 27 ytl
    Triger Kayışı Titreşim Amortisörü 118 ytl
    Triger Kayışı Gergi Makarası 90 ytl
    Triger Kayışı Saptırma-Kılavuz Makarası 45 ytl

    normal bir bakım için bunlardan hangilerinin değişmesi gerekir. biri değişmesi gerekirken diğerlerinin değişmesine gerek olmayan ürün varmı.

    triger kayışı koparsa diye korkuyorum, korkularımın dinmesi rahat olmam için sadece triger kayışını değiştirmem yeterli olurmu.

    cevaplarınızı yorumlarınızı ve yardımlarınızı bekliyorum.

    şimdiden teşekkür ederim, mutlu günler dilerim.







  • Merhaba.

    Aracınızı ne zaman aldığınızı ve sizde geçen son 50 bin km'nin kaç yılda katedildiğini belirtmemişsiniz.

    Triger kayışı sadece km esas alınarak değiştirilmez. VW Yetkili servisleri 90 bin km veya 3 yılı dolduran aracın triger setini değiştirir.

    Triger set olarak değişir. Bu sete kayış ve gergi makaraları dahildir. Titreşim amortisörü kontrol edilir. Gerekirse değişir. Bazı ustalar gergi makaralarını da değiştirmek istemeyebilirler. Ancak daha sonra makarada oluşabilecek bir kilitlenme veya zorlanma kayışı da koparabilir. Ayrıca triger seti değişiminin en önemli ve pahalı kısmı işçiliğidir. Hazır kayış değişirken gergi makaralarını da değiştirmek en güzelidir. Devirdaim pompası da kontrol edilir. Gerekirse değiştirilir.

    Triger koparsa komple motor yapımına varan masraflar açar. Yani göze alınacak bir risk değildir. Yüksek devirde kullanmaktan çok ani zorlamalar, vurdurarak çalıştırmalar, sert vites değişimlerindeki ani devir değişiklikleri triger kayışını zorlar. Bunlardan kaçının.

    1.8 T 20 valf motor üstten çift egsantriklidir. Bu da sentenin önemini bir kat daha arttırır. Triger setini muhakkak tecrübeli, garantili iş yapan yetkili veya özel servislerde değiştirtin. Daha sonra oluşabilecek sorunlar karşısında muhattabınız olsun. Sentesi veya gerginliği düzgün ayarlanmayan bir triger kısa süre sonra kopar ve motora çok büyük hasarlar verir. Bu işte en önemli nokta ustadır. Ustanızı iyi seçin.

    Parçalar(2 adet gergi makarası + triger kayışı) 100-150 ytl arası tutar. İşçilik ise size ve ustanıza kalmış. Ben olsam 100 ytl den aşağı yapmam. Ama daha uygun fiyata da yapanlar çıkabilir. Ama fiyattan çok ustanızın bu motor konusundaki tecrübesine bakın. 50 liraya yaparım deyip de sizi bozuk bir sente ile göndermesin...

    Kolay gelsin...




  • aracı 2 sene önce aldık ve 50 bin km 2 sene içerisinde oldu.

    verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim. en güzeli servisteki ustanın parçaları kontrol etmesi. değişmesi gerekenler ciddi sorunlara neden olmadan değişsin o halde. :)

    teşekkür ederim tekrardan.
  • triger kayisi motorun kalbi
    aslinda motorun hayati bir kayisin elinde olmasi da biraz bana garip geliyor her turlu teknolji gelisti trigere bir care bulamadilar neyse

    triger vw lerde arkadasin dedigi gibi 90 binde veya dort yilda degisiyor vw tavsiyesi bu

    koptugunda zararlari na gelince diesel araclarda daha buyuk hasarlara yol aciyor dieselin sikistirma oraninin yuksek olmasi yani pistonun daha yukariya cikmasi sebebiyle kopma aninda pistonlarin subaplara vurmasi kacinilmaz buda pistontan baslayarak subaplar eksantrik mili ust kapak falan bir suru masraf acacaktir

    benzinliye gelince bu risk daha dusuk benzinlide kayis kopartan birinden dinlemistim kayis koptugunu bile anlamamis lar araba calismayinca ustaya cekmisler usta demis kayis kopmus yenisini takiyorlar ve yola devam seklinde olmus olay
    diyecegim benzinli araba da kayis kopma halinde problem ler daha z olacaktir sanirim
  • quote:

    Orjinalden alıntı: polotje

    ...

    benzinliye gelince bu risk daha dusuk benzinlide kayis kopartan birinden dinlemistim kayis koptugunu bile anlamamis lar araba calismayinca ustaya cekmisler usta demis kayis kopmus yenisini takiyorlar ve yola devam seklinde olmus olay
    diyecegim benzinli araba da kayis kopma halinde problem ler daha z olacaktir sanirim


    Bu tamamen motorun ve üst kapağın tasarımıyla ilgili bir konu.

    Benzinli veya dizel diye genelleme yapmak doğru olmaz.

    Sıkıştırma oranı da bu genellemede pek geçerli olmaz. Çünkü sonuçta sıkıştırma oranı düşük de olsa, yüksek de olsa subaplar, piston ve üst kapak hasar görür.

    Bazı motorlarda subaplar üst kapaktan dışarıya fazla çıkmaz. Yani triger kopma durumunda bile pistonla subap birbirine değmez. Bu gibi motorlarda triger kopsa bile değiştirilip yola devam edilebilir. Yalnız günümüzde bu tip motorlar fazla kalmadı. Çünkü böyle bir tasarımda subaplardan geçen havanın gideceği yol uzar ve verim düşük olur.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.