Şimdi Ara

Bmw 1.20i Kayış Koptu (YARDIM LÜTFEN)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
71
Cevap
2
Favori
5.068
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Herkese iyi pazarlar,


    Belki bir bağlantı vardır diye kısaca olayı anlatmak istiyorum. Şimdiden yardımlarınız için teşekkür ederim :)

    Dün yaklaşık 10km yapıp antik kente gittim. Araba yaklaşık 40 derece güneşin altında 2 saat bekledi. Sonra arabayı çalıştırdığımda ''Akü şarj edilemiyor kırmızı uyarı verdi'' dedim herhalde çok sıcaktan oldu. 2 dakika sonra ''Motor sıcaklığı yüksek sarı uyarı aldım''. Gideceğim yere 2 km kaldığı için 30km/h hızla sağ şeritten yavaşca gittim. Sonrasında ''Motor çok sıcak arabayı durdurun, duman olabilir kaputu açmayın kırmızı uyarısı'' aldım. Arabayı hemen gölgeye alıp 20dk bekledim. Kaputu açıp motorun soğumasını bekledim. Sonra 400 metre yolum kaldığı icin yavaşça gittim.


    Bilen birisine rica ettim sağolsun gelip inceledi ve Motor kayışının koptuğunu söyledi. Arabayı hiç oynatmadan riske girmeyip çekici çağırdım ve Sanayiye demin bıraktım.


    Bulgular; kayış gerçekten kopmuş, soğutma suyunun içine biraz motor yağı karışmış. Onun dışında yolda giderken herhangi bir duman yada hararet gözlemlememiştim. Biliyorsunuz termostat sıcaklık göstergesi bmw 1.20i de olmadığı için manuel takip edemedim sadece yol bilgisayarı beni yönlendirdi.


    Kasko için 20 bin tl istedikleri için yaptıramamıştım, sizden durum ile ilgili bilgi ve destek rica edebilir miyim?


    Araba 80 binde, yıllık bakımlara düzenli gidiyor ama bir değiştirme önerisi ustalardan gelmemişti. Sizce kayışın kopmasi km ye göre normal mi? Soğutma suyuna yağ karışması bu sebeple midir? Ve en çok korkum motorda bir sıkıntı olma ihtimali var mıdır? Sıkıntı varsa denirse (Allah korusun) motor komple mi değişmeli (50 bin tl civarı :( ) yoksa sıkıntılı kısımlar mı?


    Biliyorum biraz yüzeysel kalmış olabilir ama şu an üzgün ve kaygılıyım. Yorumlarınıza değer veriyorum. Yorumlarınız için teşekkür ederim.

    Bmw 1.20i Kayış Koptu (YARDIM LÜTFEN)


    Bmw 1.20i Kayış Koptu (YARDIM LÜTFEN)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Geçmiş olsun. Yetkili servis ise kayışa bakar ( periyodik bakımın içinde kontrol) özel servis ise zaten bir zorunluluğu yok, siz ne derseniz onu yapar. V kayışı hemen kopmaz aşınma vardır ama kayış bilyası örneğin ne zaman arızalanacağı belli olmaz, bozulursa kayışı arttırır. Usta baksa zaten hemen anlar kayışın iş yapamama sebebini, tespit etmek zor değil.


    Japon araçları için normal değil ama Alman araçlarında bu tür parçaların sık sık kontrol edilmesi ve kullananın da araçtan biraz anlaması gerek. Eğer şu zaman kadar hiç değişmemiş ise büyük risk sürekli bir ustaya gitti iseniz aslında yönlendirmesi iyi olurdu, genel olarak bu parçaların araçtan araca pratik kullanım ömrü üç aşağı beş yukarı bellidir.


    Ama ne olursa olsun kayış kopsun, atsın araç akü şarj edilemiyor uyarısını sürücüye verir bu durumda araç hemen stop edilip motora bakılmalı arabasına göre bilgi aldıktan sonra da park edecek kadar kısa mesafe sürüş yapılmalı ve araç çekici ile tamirhaneye çekilmelidir.


    Fakat kaskonuz olsun olmasın, yetkili serviste bakım yapılsın yapılmasın araç ilk uyarıyı verdikten sonra yapılan hatalar sizin sorumluluğunuzda olur kasko veya garantiye girmez. Burada araç akü şarj uyarısı ile soru var demiş, haliyle kasko keşke olsa diye düşünmenize gerek yok zaten girmezdi.


    Tamirine gelince önce V kayış takılır araç çalıştırılır. Kapak conta testi yapıldıktan sonra birşey yok ise devirdaim ile aracın yağı değiştirilip akü kontrol edildikten sonra devam edilir. Eğer conta kaçağı varsa masrafı üst kapak açmadan kimse bilemez. İlla her üst kapağı sökülen motor yapılacak diye bir şart yok. Fakat üst kapak contası, yağ, soğutma sıvısı değişimi derken minimum 5 bin TL masraf zaten açar.


    Fakat soğutma suyunda yağ var demişsiniz, bu da araca ciddi hararet yaptırma olasılığını yükseltiyor, yağ soğutucu radyatörü ısıdan dolayı patlamış olma olasılığı yüksek. Kısacası usta incelemesi sonucu herşey ortaya çıkar, bakmak lazım.

    Sanane be kardeşim ya.Harbiden bazen ciddi manada insanın sinirlerini zıplatacak yorumlar yapıyorsun her şeye muhalefet bilip bilmeden yazıyorsun maksat post kasmak olsun.Kasko motor arızalarını ne zamandan beri karşılıyor ? Konuda adamın sorduğu soru bununla mı ilgili ? Ne manasız bir yorumdur şu yaptığın farkında mısın ?

    Merhaba,


    Mesajınızı şimdi gördüm, geç cevapladığım için kusuruma bakmayın. Dostane bir tavsiye isterseniz aracı satmanızı öneririm, zira 95.000'den sonra araç sizi üzmeye başlayacak. Tahminen 130.000 - 140.000 km aralığında motor yapılması gerekecektir.


    Binilecekse kesinlikle ilk işiniz katalizör temizliği yaptırmak olsun, bu işlemi katalizörü tamamen söktürüp yaptırın aksi takdirde kısa bir süre sonra tahrik arızası alacaksınız ve aracı cihaza bağladığınız zaman turbo basınç arızası gösterecek. Muhtemelen ustanız solenoidlerden başlayarak turboya kadar değişecek fakat sonuç alamayacaksınız dolayısıyla bunların hepsinden önce katalizörü temizletmeniz faydalı olacak en azından tahrik arızasını biraz daha geciktirmeniz mümkün fakat unutmayın ki PSA motora sahip her BMW'nin kaderi bir gün bu arızayla karşılaşmaktır.


    Triger zincirini en yakın zamanda değişmenizi öneririm biz ses yapmadan zincir koparan 2 adet aracımızın motorunu indirdik bu yüzden, bununla beraber devirdaimi de mutlaka değiştirin. Muhtemelen devirdaim değişimi sonrası ufak tefek contalardan su kaçakları başlayacaktır, ihmal etmeden hemen contaları değişmenizi tavsiye ederim aksi takdirde uzun yolda bu kaçaklar büyüyerek çekici masrafı çıkaracak boyutlara ulaşabilir. Devirdaim değişimi yapılırken hem motor hem de şanzıman yağ soğutucularını da değiştirin, sakın ihmal etmeyin bu kesinlikle gerekli bir işlem. İhmal etmeniz durumunda yağa su karışacak motor veyahut şanzıman zarar görecek.


    Ayrıca aracınızda yağ kaçakları varsa ve bu kaçaklar sıvı conta ile kesilecekse Liqui Moly RTV'den başka ürün kullanmamanızı tavsiye ederim çünkü başka marka sıvı conta kullanılırsa motor çok hararetli çalıştığı için kısa süre içerisinde kaçak tekrar oluşuyor.


    Şanzıman yağı hiç değişmediyse bu saatten sonra değiştirmeyin, eğer olur da yanılır değişirseniz 2'den 1'e vites düşürürken vuruntu başlayacak. Solenoidlerin değişmesi gerekecek bu da ekstra masraf açacak. Eğer ki şanzıman yağı daha önce değiştiyse mutlaka filtre ile beraber tekrar değişim yaptırın bu şekilde bakımla çok rahat 200.000 km üstünü görecek şanzıman.


    V kayışı ve gergileri değiştirip, hazır bakımdayken alternatör kasnağını da değişmenizi tavsiye ederim. Mümkünse INA marka kullanın yan sanayi olacaksa Remark marka kullanabilirsiniz ama bu markalardan şaşmayın.


    Bu işlemlerden sonra 100.000 km civarında muhtemel olarak yağ eksiltme sorununuz başlayacak, merak etmenize gerek yok bu motorlu tüm araçlarda bu sorun var yağ yakma başladıktan sonra 40.000 km daha gitmişti bizim aracımız, motora rektefiye işlemi yaptırırsanız bu yağ yakma daha da artar işçilik ne kadar kaliteli olursa olsun bu motorlar rektefiyeyi kabul etmiyor. Dolayısıyla uzun ömürlü kullanım açısından motor yaptırma zamanı geldiğinde tavsiyem sıfır boş blok bulup içini sıfır malzemeler ile dizmeniz veyahut sıfır sandık motor almanız.


    Dip not olarak belirteyim, büyük bir aileyiz ve araçlar değişirken yaş grubuna göre herkese aynı araba alınır, F30 320i ED araçlardan toplu olarak 7 tane almıştık arıza yaşamadığımız hiç bir F30 olmadı satıp kurtulduk. Dolayısıyla burada yazdıklarımı tamamen yaşadığımız olaylara dayanarak yazdım BMW Fanı arkadaşlar rahatsız olmasın.



    EDİT: Üstteki mesajınızı şimdi gördüm, Walburg maalesef Alman malı değil. Türkiye'deki ithalatçı bir firmanın Çin'den getirtmiş olduğu bir ürün. Farklı marka modeldeki bir araçta kullanmıştık deneyimlerime göre çok fazla ısınıyor ve soğumuyor. Performanslı kullanımda kısa bir süre sonra fren ayağınızın altında muhallebi kıvamı alacaktır keşke taktırmasaydınız. Ayrıca Bosch ve TRW marka disk balata setleri ses yapıyor o yüzden fiyatı uygun. Disk balata seti konusunda bulabilirseniz Zimmermann bulamazsanız Ferodo veya Textar öneririm.


    Disk çapı konusunda ustanın söylediği doğru fakat fiyat farkı anlamsız derecede fazla, önler 284 mm arkalar 290 mm olarak geliyor diye biliyorum.

  • motor nedir bmw b38 mi yoksa psa nın n13 1.6 4 silindirli motoru mu,sanırım 1.6 120i dediğinize göre

    N13 çok sıkıntılı bir motor,patlamaya hazır bomba, termostat, devirdaim ve yüksek basınc pompası kronik sorunları zaten

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hangi akla hizmet kasko yaptırmıyor sunuz! Kaskoyu bile ödeyemeyecek siniz neden daha uygun bir araca binip kaskosunu yaptırmıyor sunuz. Allah muhafaza bir kaza olduğunda , araçda sıkıntı olduğunda tüm masraflar size girecek .Allah akıl fikir versin .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • üst kapak iner rektefiye görür conta değişir gibi geliyor. yetkili serviste 80, ozel servislerde de 60 masrafı olur. (kayışa bağlı sübap eğmişse daha fazla da tutabilir.)




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kaygerya -- 18 Eylül 2022; 14:22:40 >
  • Moueson kullanıcısına yanıt

    Hocam kasko kaza durumunda geçerli oluyor zaten bu durumu kapsamayacaktı ki


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kaygerya kullanıcısına yanıt

    60 dediginiz 60 bin tl degil mi? :O


    Sıfır motor almak daha mantıklı olmaz mı?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Gecmis olsun. Kayis koptugu icin motor suyu devirdaim yapmamis, hararet yapmis ve conta yanmis gibi duruyor. Az buz masraf acmaz hocam hazırlıklı olun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Geçmiş olsun. Yetkili servis ise kayışa bakar ( periyodik bakımın içinde kontrol) özel servis ise zaten bir zorunluluğu yok, siz ne derseniz onu yapar. V kayışı hemen kopmaz aşınma vardır ama kayış bilyası örneğin ne zaman arızalanacağı belli olmaz, bozulursa kayışı arttırır. Usta baksa zaten hemen anlar kayışın iş yapamama sebebini, tespit etmek zor değil.


    Japon araçları için normal değil ama Alman araçlarında bu tür parçaların sık sık kontrol edilmesi ve kullananın da araçtan biraz anlaması gerek. Eğer şu zaman kadar hiç değişmemiş ise büyük risk sürekli bir ustaya gitti iseniz aslında yönlendirmesi iyi olurdu, genel olarak bu parçaların araçtan araca pratik kullanım ömrü üç aşağı beş yukarı bellidir.


    Ama ne olursa olsun kayış kopsun, atsın araç akü şarj edilemiyor uyarısını sürücüye verir bu durumda araç hemen stop edilip motora bakılmalı arabasına göre bilgi aldıktan sonra da park edecek kadar kısa mesafe sürüş yapılmalı ve araç çekici ile tamirhaneye çekilmelidir.


    Fakat kaskonuz olsun olmasın, yetkili serviste bakım yapılsın yapılmasın araç ilk uyarıyı verdikten sonra yapılan hatalar sizin sorumluluğunuzda olur kasko veya garantiye girmez. Burada araç akü şarj uyarısı ile soru var demiş, haliyle kasko keşke olsa diye düşünmenize gerek yok zaten girmezdi.


    Tamirine gelince önce V kayış takılır araç çalıştırılır. Kapak conta testi yapıldıktan sonra birşey yok ise devirdaim ile aracın yağı değiştirilip akü kontrol edildikten sonra devam edilir. Eğer conta kaçağı varsa masrafı üst kapak açmadan kimse bilemez. İlla her üst kapağı sökülen motor yapılacak diye bir şart yok. Fakat üst kapak contası, yağ, soğutma sıvısı değişimi derken minimum 5 bin TL masraf zaten açar.


    Fakat soğutma suyunda yağ var demişsiniz, bu da araca ciddi hararet yaptırma olasılığını yükseltiyor, yağ soğutucu radyatörü ısıdan dolayı patlamış olma olasılığı yüksek. Kısacası usta incelemesi sonucu herşey ortaya çıkar, bakmak lazım.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tenekekutu -- 18 Eylül 2022; 14:55:33 >




  • tenekekutu kullanıcısına yanıt

    Hocam çok teşekkür ederim, gayet net ve açıklayıcı yazmışsınız. O zaman dediğiniz gibi kayış değişimi ve standart kontroller yapılacak. Yalnız anlamadığım bir konu var, usta motorda sıkıntı var mı yok mu test sürüşü yapıp sese göre anlıcam dedi. Seste sıkıntı olmazsa biraz sen sürersin su azaltma vs olursa belli eder dedi.


    Bu doğrultuda sizin tavsiyeniz ne olur? Usta seste sıkıntı yok derse hayatıma devam edeyim mi? Bir de su azatlma neden bir süre sonra olabilir? Bir de motoru actirmazsam sadece tamiri ötelemiş olurum değil mi yani sonradan yeni arızalara yol açmaz?

    Cevaplarınız için şimdiden teşekkür ederim.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • O da bir yöntem de dağ başı bir şehirde yaşarsın anlarım. Conta kaçak testi diye birşey varken ne gereği var. Ayrıca yine kompresyon testi yapmak mümkün, bujiler sökülerek bakılarak da az çok durum anlaşılır vs vs. Kısacası birçok test dükkan da yapılıp durum belli olur.


    Diyelim ki contada çok az yanık var ama blok daha eğri değil, zaten araçta gösterge yok, ekran kırmızıya dönene kadar da hararet 100 derece olmuş demektir, sağ çek park et derken bir 2-3 dk da orada kaybolacak böylece conta artı eğri bir blok sorunu oluşacak yani motor rektefiyeye girecek demek. Bir kapak contası masrafı varken bir ton masraf oluşacak.


    Yağ karışması dediğim gibi motor yağ soğutucusunu patlatmış olabilirsiniz ona bakmak gerekli. Hararetin durumuna göre eğer araç otomatik şanzıman ise ana radyatörün de sökülüp bakılmasında fayda var yine.


    Ayrıca testlerin çoğu çok pahalı değil ama ustalar vakit gidecek, para alamam diye pek uğraşmak istemiyorlar yoksa conta kaçak testini kendin bile yapabilirsin sanayi de yaptıramaz isen.



    Bmw 1.20i Kayış Koptu (YARDIM LÜTFEN)www.hepsiburada.com
    CS Motor Kaçak Testi Fiyatı, Taksit Seçenekleri ile Satın Al
    https://www.hepsiburada.com/cs-motor-kacak-testi-pm-HB000004RRPH




  • Araç sanırım 1.6 170 lik. Eğer soğutma suyu azaldı ve öyle devam ettiyseniz conta yakmıştır. Zaten motor yağından belli olur. Geçen günlerde ben de aynı olayı yaşadım. Radyatörün bir bölümünden çatlamış. Değiştirince motor suyunu eksiltmeyi kesti ve normal şekilde yoluma devam ettim

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • N13 notor, V kayisi kopmus, F20 B37 ve B38’lerde kronik v kayis gergi problemi var F20 N13’lerde de olabilir sonucta blok degisik ama cevre elemanlar ayni kayis ve gergi daha once hic degisti mi? Klimayi actiginizda rolantide cik cik diye kayis otme sesi geliyor muydu? Motor suyuna yag karismasi bu olaydan kaynaklanmiyor olabilir, bu daha onceden mevcut olabilir, keske araci o sekilde hele o sicakta hic kullanmasaydiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi FthGTI -- 18 Eylül 2022; 15:35:22 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • yapıldıktan sonra motordaki üfleme durumunu kontrol ediniz üflemiyorsa çok şanslısınız demektir

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • İnşallah hararetten contayı yakmamışsınızdır ki suya yağ karışmış. Geçmiş olsun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam yetkili servise götürseydiniz zamanında değiştirin derlerdi, sanayide 1000 serviste 2000tl bakım ama servisteki adamlar siz yolda kalmayın diye değişecekleri değiştirip gıdım gıdım para alıyor sanayide ise önce ucuzmuş gibi ayak alıştırıyorlar , bu gider daha yaa deyip sonra motorun ve diger parcalarin böyle pahalı arıza çıkartmasını bekliyorlar.

    Sanayideki her usta böyle değil tabii ki , işini bilen yetkili servisten ayrılmış kaliteli ustalarda var ama onu bulana kadar araba beceriksiz ustanın, çırakların elinde oyuncağa dönüyor. Daha kötüleri , arabadaki sağlam parçaları bile elindeki arızalıyla, arıza yapmaya musait olan parçayla değiştirebilir.

    Arabadan anlayanlar yine neyin ne zaman değişeceğini kestirebiliyor, araştırıyor , parcasini kendi alıyor ama arabadan anlamayan , başında beklemeye fırsatı olmayan bence hiç macera aramasın 3 katı da olsa yetkili servis en güvenilir yol , en azından karşında muhatap var , elinde belgelerin var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi khanstern -- 18 Eylül 2022; 20:48:44 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Moueson kullanıcısına yanıt
    Adam ne olabilir diye yardım istemiş, yoruma bak!
    İstediğine biner kasko da yaptırmaz, bildiğiniz bir şey varsa yardım edersiniz bu kadar basit. Aklı fikri size mi kalmış acaba?

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • bu test maalesef kesin sonuç vermiyor. teste göre contam yanık. aracımı testten sonra 20.000 km kullandım. suya yağ karışma yağa su karışma su eksiltme tekleme şikayetim dahi yok.

  • -Realist- kullanıcısına yanıt

    Ustam 0 motorun kac para oldugundan bir fikriniz var mi ? Bmw de 1.20 icin motor 6 bin eur + gumruk +kdv. Ama uzerinde sanzumanla geliyor sanzumani 1000 euroya satabilirsin


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.