Şimdi Ara

Bmw 1.20i Kayış Koptu (YARDIM LÜTFEN) (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
71
Cevap
2
Favori
5.193
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Benzer bir durum benim başıma geldi. Yalnız bende kayış kopmadı devirdaim kilitlediği için yerinden çıktı.
    Muhtemelen sadece kayış ve gergi bilyalarının değişmesi yeterli olacaktır ama ben olsam 80k km'de hazır el değmişken devirdaimi de değiştirirdim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 19can84 1 kullanıcısına yanıt
    Yanlış bilgi. 120i ler 1.6 n13 motor. 118i ler 1.5 3 silindir. Ayrıca 3 silindir bilnmeyen motor değil. Mini, x1, yeni 1 serisi, eski makyajlı 1 serisi gibi çoğu araçta kullılan safkan bmw motorudur. N13’e göre de çok daha masrafsızdır.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • masterap M kullanıcısına yanıt
    Ne olmuştu ki ?

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • FthGTI F kullanıcısına yanıt
    Böyle bir problemi yok yalnız b37 ve b38 lerin.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Gecmis olsun sonuc nedir? Belli mi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dexter Morgan kullanıcısına yanıt
    Yarın belli olacak hocam

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Moueson kullanıcısına yanıt

    Ruhunuz fakir :) BMW olunca kaskoda olacak pasta cilada tam olacak yakıt deposu hep full olacak değil mi?


    Dedim ya içiniz fakir yada gerçekten Anadolu'nun bir köyünden felan elinizde internet yorum yapıyorsunuz


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Suya yağ karışması silindir conta yanması ve yağ soğutucu patlaması vs ile oluyor sanırım


    Motorda o kadar kısa mesafede sıkıntı olacağını düşünmüyorum ama olabilirde


    Sanayide vs yada bilmediğiniz yerde göstermeyin aracı , silecek suyu motoru bozulmuş motor inecek bile derler


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2jz1993 kullanıcısına yanıt

    Yolda kalmis, detayini bilmiyorum. Kendi de pek anlamiyor


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2jz1993 kullanıcısına yanıt
    Evet blokta hiçbir sorunu yok B37 ve B38’lerin, sadece gergi ses yapıyor, onun için motordaki problemin daha önceden olabileceğini yazmıştım

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Cik cik diye ötüyor değil mi? Problem gerginin ve olduğu bölgenin paslanmasından kaynaklanıyor, gergiyi ve kayışı orjinali ile değiştirirseniz 50-60bin km sesten kurtuluyorsunuz, yalnız kayışın orjinalide continental marka olmasına rağmen çok fark var, bende 116d varken kayışı gates marka ile değiştirdi. fakat 1 ay sonra koptu paramparça oldu, daha sonra orjinal kayış ve gergi ile değiştirdim ve sesten kurtuldum.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Merhabalar,

    Aracı dün akşam teslim aldım. 10 bin tl na yakın masraf çıktı. Araba 80 binde oldugu için disk ve balataları da değiştirmek istedim. Motorda sıkıntı yok görünüyor, usta biraz sürünce yağ ya da su eksiltirse anlaşılır dedi. Değişen parcalar ve fiyatlarını da sizlerle paylaşıyorum.

    Sizlere disk ve balata konusunda bir şey danışmak istiyorum. Genelde ön disk arkadan pahalı tutar ama bmw 120i de arka disk çapı daha büyük dedi usta. Internette böyle bir bilgi bulamadım, sizin bilginiz var mı?

    Diskin Alman malı olmasını rica ettim onlarda Walburg satin almışlar. Yalnız bu marka ile ilgili internette pek yorum yok bu beni şaşırttı. Başka bir yerden teklif aldığımda Bosch ürünü daha ucuzdu ve daha bilindik bir markaydı.

    Walburg sanırım sadece disk ve balata yapan bir firma. Usta çok sağlam üründür hiç korkma dedi ama içimde bir tereddüt var. Walburg hakkinda bilgi sahibiyseniz değerli yorumlarınızı rica edebilir miyim?


    Bmw 1.20i Kayış Koptu (YARDIM LÜTFEN)


    @tenekekutu@Dexter Morgan@fth@plf



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi -Realist- -- 22 Eylül 2022; 9:42:41 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • -Realist- kullanıcısına yanıt

    Merhaba,


    Mesajınızı şimdi gördüm, geç cevapladığım için kusuruma bakmayın. Dostane bir tavsiye isterseniz aracı satmanızı öneririm, zira 95.000'den sonra araç sizi üzmeye başlayacak. Tahminen 130.000 - 140.000 km aralığında motor yapılması gerekecektir.


    Binilecekse kesinlikle ilk işiniz katalizör temizliği yaptırmak olsun, bu işlemi katalizörü tamamen söktürüp yaptırın aksi takdirde kısa bir süre sonra tahrik arızası alacaksınız ve aracı cihaza bağladığınız zaman turbo basınç arızası gösterecek. Muhtemelen ustanız solenoidlerden başlayarak turboya kadar değişecek fakat sonuç alamayacaksınız dolayısıyla bunların hepsinden önce katalizörü temizletmeniz faydalı olacak en azından tahrik arızasını biraz daha geciktirmeniz mümkün fakat unutmayın ki PSA motora sahip her BMW'nin kaderi bir gün bu arızayla karşılaşmaktır.


    Triger zincirini en yakın zamanda değişmenizi öneririm biz ses yapmadan zincir koparan 2 adet aracımızın motorunu indirdik bu yüzden, bununla beraber devirdaimi de mutlaka değiştirin. Muhtemelen devirdaim değişimi sonrası ufak tefek contalardan su kaçakları başlayacaktır, ihmal etmeden hemen contaları değişmenizi tavsiye ederim aksi takdirde uzun yolda bu kaçaklar büyüyerek çekici masrafı çıkaracak boyutlara ulaşabilir. Devirdaim değişimi yapılırken hem motor hem de şanzıman yağ soğutucularını da değiştirin, sakın ihmal etmeyin bu kesinlikle gerekli bir işlem. İhmal etmeniz durumunda yağa su karışacak motor veyahut şanzıman zarar görecek.


    Ayrıca aracınızda yağ kaçakları varsa ve bu kaçaklar sıvı conta ile kesilecekse Liqui Moly RTV'den başka ürün kullanmamanızı tavsiye ederim çünkü başka marka sıvı conta kullanılırsa motor çok hararetli çalıştığı için kısa süre içerisinde kaçak tekrar oluşuyor.


    Şanzıman yağı hiç değişmediyse bu saatten sonra değiştirmeyin, eğer olur da yanılır değişirseniz 2'den 1'e vites düşürürken vuruntu başlayacak. Solenoidlerin değişmesi gerekecek bu da ekstra masraf açacak. Eğer ki şanzıman yağı daha önce değiştiyse mutlaka filtre ile beraber tekrar değişim yaptırın bu şekilde bakımla çok rahat 200.000 km üstünü görecek şanzıman.


    V kayışı ve gergileri değiştirip, hazır bakımdayken alternatör kasnağını da değişmenizi tavsiye ederim. Mümkünse INA marka kullanın yan sanayi olacaksa Remark marka kullanabilirsiniz ama bu markalardan şaşmayın.


    Bu işlemlerden sonra 100.000 km civarında muhtemel olarak yağ eksiltme sorununuz başlayacak, merak etmenize gerek yok bu motorlu tüm araçlarda bu sorun var yağ yakma başladıktan sonra 40.000 km daha gitmişti bizim aracımız, motora rektefiye işlemi yaptırırsanız bu yağ yakma daha da artar işçilik ne kadar kaliteli olursa olsun bu motorlar rektefiyeyi kabul etmiyor. Dolayısıyla uzun ömürlü kullanım açısından motor yaptırma zamanı geldiğinde tavsiyem sıfır boş blok bulup içini sıfır malzemeler ile dizmeniz veyahut sıfır sandık motor almanız.


    Dip not olarak belirteyim, büyük bir aileyiz ve araçlar değişirken yaş grubuna göre herkese aynı araba alınır, F30 320i ED araçlardan toplu olarak 7 tane almıştık arıza yaşamadığımız hiç bir F30 olmadı satıp kurtulduk. Dolayısıyla burada yazdıklarımı tamamen yaşadığımız olaylara dayanarak yazdım BMW Fanı arkadaşlar rahatsız olmasın.



    EDİT: Üstteki mesajınızı şimdi gördüm, Walburg maalesef Alman malı değil. Türkiye'deki ithalatçı bir firmanın Çin'den getirtmiş olduğu bir ürün. Farklı marka modeldeki bir araçta kullanmıştık deneyimlerime göre çok fazla ısınıyor ve soğumuyor. Performanslı kullanımda kısa bir süre sonra fren ayağınızın altında muhallebi kıvamı alacaktır keşke taktırmasaydınız. Ayrıca Bosch ve TRW marka disk balata setleri ses yapıyor o yüzden fiyatı uygun. Disk balata seti konusunda bulabilirseniz Zimmermann bulamazsanız Ferodo veya Textar öneririm.


    Disk çapı konusunda ustanın söylediği doğru fakat fiyat farkı anlamsız derecede fazla, önler 284 mm arkalar 290 mm olarak geliyor diye biliyorum.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Podgoritsa -- 22 Eylül 2022; 10:43:41 >




  • Podgoritsa kullanıcısına yanıt

    Hocam yorumlarınız için çok teşekkür ederim.


    Disk konusunda sizce takılmış olan Walburgları söktürüp iade ettirebilir miyim? Walburg diskler ön arka 4 bin tl tuttu normal bir rakam mı? Ben Alman istemiştim ama bunu takmışlar ayıp ettiler. Gerçi sizin mesajınızdan sonra satma fikrim arttı belkide böylesi daha hayırlı olmuştur.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi -Realist- -- 22 Eylül 2022; 12:33:41 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • -Realist- kullanıcısına yanıt

    Ne demek rica ederim.


    Disk ve balata maalesef iade edilemeyen ürünler kategorisine giriyor dolayısıyla bu satıcının insiyatifine kalmış tüketici hakem heyetine başvursanız bile sonuç alamazsınız. Fiyat olarak sizi üzmek istemem ama kabaca 4 disk 2.500 tl civarına alınabiliyor bilinen markalardan. Bence aracı satmanız en hayırlısı olur tabii yine de siz bilirsiniz.

  • Aslında öngörülen şekilde sadece kayış ve gergi rulmanları değişmiş ama maliyeti biraz yüksek olmuş.
    Bununla geçmiş olsun diyelim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Gravaze kullanıcısına yanıt
    Yok öyle bir durum.79 bindr bakim yaptırdım.1.4 tsi..bujier değişmişti..Bu bakimda fren hidroligi degisimi ve sunroof bakımı yapıldı...sizce olmasi gerekiyorsa itelemezlermiydi?

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • ShadowOfSpirit kullanıcısına yanıt
    Servis randevusu için telefon edip sorduğumda sadece bir yer değil farklı şehirlerdeki tüm servisler aynı tutarı söyleyip içerisinde normal bakıma ilaveten buji, v kayışı ve geri makarası değişimi olacağını ilettiler. Telefonda üreticinin servisi bu şekilde güncellendiği, önerdiği düzenin artık bu şekilde olduğu söylendi lakin birkaç servis lakin istersem bunları yaptırmadan da hizmet alabileceğim sonuçta aracımın 4 yaşında olduğu ve garanti ile ilişkisinin olmadığı söylendi. Ben yine de yaptırdım. Daha önceki araçlarımızda 120 binde triger ile değiştiği söylenip 60 binde değiştirmemişlerdi, son senelerde değişmiş demek ki kural.

    Bmw 1.20i Kayış Koptu (YARDIM LÜTFEN)

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >




  • Podgoritsa kullanıcısına yanıt
    Hocam merhaba,

    Yorumlarınız için çok teşekkür ederim babamla şimdi tüm yazıklarınızı değerlendirdik. Bir konuyu netleştirmek istiyorum, benim aracım 1.20i 177 hp 2015 model, Psa motor değil orjinal bmw motoru diye biliyorum.

    Tüm yazdıklarınız psa motor baz alınarak mı yazıldı? Bmw motoru olursa bu problemleri yaşar mıyım?

    Dönüşünüz benim için çok hayati çünkü arabayı satmamızda belirleyici olacak.

    Şimdiden çok teşekkür ederim.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • -Realist- kullanıcısına yanıt
    Yeniden Merhaba;

    Maalesef sizin aracınız da N13B16 yani PSA grubuna ait motora sahip. Dolayısıyla yazdıklarım geçerli hocam.



    Bmw 1.20i Kayış Koptu (YARDIM LÜTFEN)

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.