Şimdi Ara

ARABA KULLANMAYI NASIL ÖĞRENEBİLİRİM.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
86
Cevap
7
Favori
226.500
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 28 yaşındayım.ehliyetimi 2000 de aldım.ama ondan onra hiç kullanmadım.şuana 91 model broadway aldım.ama korkuyorum.öğrenirken neye dikkat etcez.kolaylıklarını neler.tavsiyeleriniz.birde internette gerçekmiş gibi araba proğramları varmış.öğrenmek için.bilginiz varmı



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Araba Kullanmayı Nasıl Öğrenebilirsin?

    Araba kullanmak, bağımsızlık ve özgürlük getirebilen değerli bir beceridir. İster yeni bir sürücü ister becerilerini tazelemek isteyen biri ol, araba kullanmayı öğrenmek özenli bir yaklaşım gerektirir. Bu adım adım kılavuz, güvenli ve yetkin bir sürücü olma yolunda yol göstermeyi amaçlamaktadır.

    1. Sınıflar ve Eğitmenler:

    • Sürüş okulları, yeni başlayanlara teorik bilgi ve pratik deneyim sunar.
    • Özel sürüş eğitmenleri, bireysel ihtiyaçlara göre uyarlanmış dersler sağlayabilir.

    2. Uygulama:

    • Ne kadar çok pratik yaparsan o kadar hızlı öğrenirsin.
    • Boş otoparklarda veya sakin yollarda sürüş yaparak başla.

    3. Deneyimli Bir Sürücüyle Sürüş:

    • Bir aile üyesi veya arkadaş gibi deneyimli bir sürücüyle sürüş yapmak, değerli ipuçları ve rehberlik sağlayabilir.
    • Bu, gerçek trafik koşullarında pratik yapma fırsatı sunar.

    4. Kendini Zorla:

    • Farklı hava koşullarında ve trafik yoğunluklarında sürüş yaparak yeteneklerini zorla.
    • Otoyollarda ve dar alanlarda sürüş deneyimi kazan.

    5. Sabırlı Ol:

    • Araba kullanmayı öğrenmek zaman ve çaba gerektirir.
    • Başarısızlıklardan yılma ve ilerlemeye odaklan.

    6. Aracını Tanı:

    • Aracının kontrollerini, özelliklerini ve bakımını anla.
    • Düzenli olarak araç muayenesi ve bakımı yaptır.

    7. Trafik Kurallarına Uy:

    • Trafik kurallarını ve düzenlemelerini bil ve bunlara uy.
    • Güvenli ve sorumlu bir sürücü ol.

    Araba kullanmayı öğrenmek, güvenliğe öncelik vererek ve sürekli pratik yaparak başarılabilir. Bu kılavuzdaki adımları izleyerek, yetenekli ve güvenli bir sürücü olma yolunda emin adımlarla ilerleyebilirsin.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Öncelikle kesinlikle sakin olacaksınız; hiçbir zaman panikle, aceleyle haraket etmeyceksiniz. Erkek şoförlerin kadın şoförlerden daha iyi olmasının en büyük sebebi budur.

    Uzun zamandır kullanmadıysanız, boş bir alanda aracın tepkilerine alışana kadar pratik yapın. Vites geçişi, debriyaj kavraması,direksiyonun yumuşaklığı tepkisi.. Bunlara iyice alışana kadar bence trafiğe çıkmayın.

    Acemi sürücüleri en çok zorlayan kalkış ve vites değişimidir. Aracı kolay kaldırmak için debriyajın kavrama noktasını bulun ondan sonra gaz verin. Bu kavrama noktasını ayağınızı debriyaj üzerinden çok ama çok yavaş kaldırarak öğrenebilirsiniz. Bunun için sol ayağınızın hassas olması lazım. Ayağınızı çok çok yavaş debriyajdan kaldırın (gaz vermeyin) önce bi boşluk olacak ondan sonra araç titremeye başlar işte tam bu noktada hafifçe gaz vermeye başlayın göreceksiniz çok kolay hareket edecektir.

    Kalkışı hallettik sıra geldi vites değitirmeye . Vites değiştirirken debriyaja bi seferde biraz hızlıca basıyoruz ama tam basmadan önce gazı tamamen kesiyoruz. Vitesi geçirdikten sonra ayağımızı debriyajdan yine zırt diye değil yavaşça çekiyoruz (kaldırırken ki kadar değil ama yavaş) ve gaz vermeye başlıyoruz.
    Aracanızda devir saati var galiba. Varsa 2000 devirin altında vitesi düşürün 3000 devirin üstünde vitesi büyütün. Yoksa çok basit bi şekilde anlayabilirsiniz vites değişimini; araç titriyorsa vitesi düşürün, bağırıyorsa yükseltin bu kadar basit.

    Eveet vitesi yükselttik hızlandık ama durmamız gerektii. Frenleme esnasında yine frene yavaşça basıyoruz (vitesi boşa almıyoruz) ve tam durma noktasına yakın debriyaja basıyoruz. Eğer debrijaya daha önce basarsanız motor kompresoyunundan yararlanamaz ve daha uzun sürede durursunuz. Ama bu noktayı ayarlamak ilk başlarda zor olabilir. Bu yüzden debriyaja daha erken basabilirsiniz, motoru stop ettirmektense biraz daha frene basmak daha iyidir.

    Bunlar ana kontroller bunları sorunsuz halletikten sonra gerisi sadece tecrübe kazanmaya bakıyor. Kendinize güvenin ve paniklemeyin Kazasız, belasız sürüşler.

    Sormak istediğiniz birşey varsa ben burdayım, diğer arkadaşlar da seve seve yardımcı olurlar.
    İyi forumlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Tanselah -- 16 Şubat 2007; 9:32:26 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tanselah

    Öncelikle kesinlikle sakin olacaksınız; hiçbir zaman panikle, aceleyle haraket etmeyceksiniz. Erkek şoförlerin kadın şoförlerden daha iyi olmasının en büyük sebebi budur.

    Uzun zamandır kullanmadıysanız, boş bir alanda aracın tepkilerine alışana kadar pratik yapın. Vites geçişi, debriyaj kavraması,direksiyonun yumuşaklığı tepkisi.. Bunlara iyice alışana kadar bence trafiğe çıkmayın.

    Acemi sürücüleri en çok zorlayan kalkış ve vites değişimidir. Aracı kolay kaldırmak için debriyajın kavrama noktasını bulun ondan sonra gaz verin. Bu kavrama noktasını ayağınızı debriyaj üzerinden çok ama çok yavaş kaldırarak öğrenebilirsiniz. Bunun için sol ayağınızın hassas olması lazım. Ayağınızı çok çok yavaş debriyajdan kaldırın (gaz vermeyin) önce bi boşluk olacak ondan sonra araç titremeye başlar işte tam bu noktada hafifçe gaz vermeye başlayın göreceksiniz çok kolay hareket edecektir.

    Kalkışı hallettik sıra geldi vites değitirmeye . Vites değiştirirken debriyaja bi seferde biraz hızlıca basıyoruz ama tam basmadan önce gazı tamamen kesiyoruz. Vitesi geçirdikten sonra ayağımızı debriyajdan yine zırt diye değil yavaşça çekiyoruz (kaldırırken ki kadar değil ama yavaş) ve gaz vermeye başlıyoruz.
    Aracanızda devir saati var galiba. Varsa 2000 devirin altında vitesi düşürün 3000 devirin üstünde vitesi büyütün. Yoksa çok basit bi şekilde anlayabilirsiniz vites değişimini; araç titriyorsa vitesi düşürün, bağırıyorsa yükseltin bu kadar basit.

    Eveet vitesi yükselttik hızlandık ama durmamız gerektii. Frenleme esnasında yine frene yavaşça basıyoruz (vitesi boşa almıyoruz) ve tam durma noktasına yakın debriyaja basıyoruz. Eğer debrijaya daha önce basarsanız motor kompresoyunundan yararlanamaz ve daha uzun sürede durursunuz. Ama bu noktayı ayarlamak ilk başlarda zor olabilir. Bu yüzden debriyaja daha erken basabilirsiniz, motoru stop ettirmektense biraz daha frene basmak daha iyidir.

    Bunlar ana kontroller bunları sorunsuz halletikten sonra gerisi sadece tecrübe kazanmaya bakıyor. Kendinize güvenin ve paniklemeyin Kazasız, belasız sürüşler.

    Sormak istediğiniz birşey varsa ben burdayım, diğer arkadaşlar da seve seve yardımcı olurlar.
    İyi forumlar.
    quote:

    Orjinalden alıntı: Ahmey

    Öncelikle kesinlikle sakin olacaksınız; hiçbir zaman panikle, aceleyle haraket etmeyceksiniz. Erkek şoförlerin kadın şoförlerden daha iyi olmasının en büyük sebebi budur.

    Uzun zamandır kullanmadıysanız, boş bir alanda aracın tepkilerine alışana kadar pratik yapın. Vites geçişi, debriyaj kavraması,direksiyonun yumuşaklığı tepkisi.. Bunlara iyice alışana kadar bence trafiğe çıkmayın.

    Acemi sürücüleri en çok zorlayan kalkış ve vites değişimidir. Aracı kolay kaldırmak için debriyajın kavrama noktasını bulun ondan sonra gaz verin. Bu kavrama noktasını ayağınızı debriyaj üzerinden çok ama çok yavaş kaldırarak öğrenebilirsiniz. Bunun için sol ayağınızın hassas olması lazım. Ayağınızı çok çok yavaş debriyajdan kaldırın (gaz vermeyin) önce bi boşluk olacak ondan sonra araç titremeye başlar işte tam bu noktada hafifçe gaz vermeye başlayın göreceksiniz çok kolay hareket edecektir.

    Kalkışı hallettik sıra geldi vites değitirmeye . Vites değiştirirken debriyaja bi seferde biraz hızlıca basıyoruz ama tam basmadan önce gazı tamamen kesiyoruz. Vitesi geçirdikten sonra ayağımızı debriyajdan yine zırt diye değil yavaşça çekiyoruz (kaldırırken ki kadar değil ama yavaş) ve gaz vermeye başlıyoruz.
    Aracanızda devir saati var galiba. Varsa 2000 devirin altında vitesi düşürün 3000 devirin üstünde vitesi büyütün. Yoksa çok basit bi şekilde anlayabilirsiniz vites değişimini; araç titriyorsa vitesi düşürün, bağırıyorsa yükseltin bu kadar basit.

    Eveet vitesi yükselttik hızlandık ama durmamız gerektii. Frenleme esnasında yine frene yavaşça basıyoruz (vitesi boşa almıyoruz) ve tam durma noktasına yakın debriyaja basıyoruz. Eğer debrijaya daha önce basarsanız motor kompresoyunundan yararlanamaz ve daha uzun sürede durursunuz. Ama bu noktayı ayarlamak ilk başlarda zor olabilir. Bu yüzden debriyaja daha erken basabilirsiniz, motoru stop ettirmektense biraz daha frene basmak daha iyidir.

    Bunlar ana kontroller bunları sorunsuz halletikten sonra gerisi sadece tecrübe kazanmaya bakıyor. Kendinize güvenin ve paniklemeyin Kazasız, belasız sürüşler.

    Sormak istediğiniz birşey varsa ben burdayım, diğer arkadaşlar da seve seve yardımcı olurlar.
    İyi forumlar.


    SEVE SEVE CEVAPLARIZ AMA ZATEN SEN YETERLİ BİLGİYİ DETAYLI ŞEKİLDE VERMİŞSİN..BİZE BİŞEY KALMAMIŞ..




  • Pc başında araba kullanmayı öğrenemezsin. Tarifle hiç öğrenilmez. Pratik şart.

    bir sürücü kursuna gidin ve 3-4 saat direksiyon dersi alın. Geçen sene saat ücreti 30 ytl idi. Kurs araçlarında acemiliğini atman daha iyi olur.
    Ne kendini nede başkalarını riske atmamış olursun. Hemde kendi araban hırpalanmaz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: outlaw13

    Pc başında araba kullanmayı öğrenemezsin. Tarifle hiç öğrenilmez. Pratik şart.

    bir sürücü kursuna gidin ve 3-4 saat direksiyon dersi alın. Geçen sene saat ücreti 30 ytl idi. Kurs araçlarında acemiliğini atman daha iyi olur.
    Ne kendini nede başkalarını riske atmamış olursun. Hemde kendi araban hırpalanmaz.
    Sadece direksiyon dersi veren birsürü sürü yer var.Olmadı bir sürücü kursuna gidin size yardımcı olurlar.Adana'da saati 25 ytl ile kurs veriyorlar...pratik açıdan iyi olur
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Huka Sampos

    Sadece direksiyon dersi veren birsürü sürü yer var.Olmadı bir sürücü kursuna gidin size yardımcı olurlar.Adana'da saati 25 ytl ile kurs veriyorlar...pratik açıdan iyi olur

    Alıntıları Göster
    Arkadaşlara katılıyorum bir bilenle yol dışı çalış sürücü kurslarının alanları oluyor dur kalk bayırda debriyaj yada el freni ile kalkmayı vs 1 hafta sonra yavaş yavaş yola çık yıne o bılenle 1 haftada öle çalışırsan 2 hafta sonunda stress heyecan da kalmaz.Aracı park ederlen kaldırıma duvara ve diğer araçlara yakın parketme. Mümkünse parkettiğin yer düz olsun çunku manevra yapamazsın ilk başlarda yokuşlarda kaydırma stop etme olur çunku.Bırde arkanda korna fılan basan olursa heç takma yavaş yavaş yap ne edeceksen. Elin ayağın dolanmasın yanlış birşey yapma. Son olarak gözle elle viteslerini kontrol et ilk başlarda yıne heyecandan geri takmışındır sonra dıkkatın dağılır onu unutursun ileri gidecem diye basarsın gaza arkaya vurursun yada öne duruma göre. Göster kendini




  • quote:

    Orijinalden alıntı: enforacle

    Arkadaşlara katılıyorum bir bilenle yol dışı çalış sürücü kurslarının alanları oluyor dur kalk bayırda debriyaj yada el freni ile kalkmayı vs 1 hafta sonra yavaş yavaş yola çık yıne o bılenle 1 haftada öle çalışırsan 2 hafta sonunda stress heyecan da kalmaz.Aracı park ederlen kaldırıma duvara ve diğer araçlara yakın parketme. Mümkünse parkettiğin yer düz olsun çunku manevra yapamazsın ilk başlarda yokuşlarda kaydırma stop etme olur çunku.Bırde arkanda korna fılan basan olursa heç takma yavaş yavaş yap ne edeceksen. Elin ayağın dolanmasın yanlış birşey yapma. Son olarak gözle elle viteslerini kontrol et ilk başlarda yıne heyecandan geri takmışındır sonra dıkkatın dağılır onu unutursun ileri gidecem diye basarsın gaza arkaya vurursun yada öne duruma göre. Göster kendini

    Alıntıları Göster
    hocam sen al manisaya gel aracı bol bol öğretirim ben size aramız 1 saat




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Su Samuru

    hocam sen al manisaya gel aracı bol bol öğretirim ben size aramız 1 saat

    Alıntıları Göster
    Anlayamadığım neden 2 tane aynı konudan açıyorsunuz.Biraz daha dikkatli olsanız çok daha iyi olur.Çünkü araç kullanırken en fazla işinize yarayacak şeylerin başında geliyor




  • ilk araba kullandığımda daha 10 yaşındaydım.kullanamıcam bi taşıt üretilmedi daha f16yı getir 15 dakika sonra havada olurum.kendimede bu kadar güveniyorum yani biraz kendinize güvenin arkadaşlar.zorluk direksiyona geçip arabayı hareket ettirene kadar.ondan sonra tarlada 3-5 tur at sende çok zor olmadığını göreceksin.alt tarafı araba bu uzay gemisi değil.paniklemeyin yeter.kendinize güvenin.............
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Su Samuru

    hocam sen al manisaya gel aracı bol bol öğretirim ben size aramız 1 saat

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: patronokan

    hocam sen al manisaya gel aracı bol bol öğretirim ben size aramız 1 saat





    Adam araba kullanmayı bilmiyorum diyor sen sehirler arası yol diyorsun

    Bu biraz utopya oldu


    @Ahmey cok guzel acıklamıs




  • quote:

    Orijinalden alıntı: .Krouger_TT.

    quote:

    Orjinalden alıntı: patronokan

    hocam sen al manisaya gel aracı bol bol öğretirim ben size aramız 1 saat





    Adam araba kullanmayı bilmiyorum diyor sen sehirler arası yol diyorsun

    Bu biraz utopya oldu


    @Ahmey cok guzel acıklamıs

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: .Krouger_TT.

    quote:

    Orjinalden alıntı: patronokan

    hocam sen al manisaya gel aracı bol bol öğretirim ben size aramız 1 saat





    Adam araba kullanmayı bilmiyorum diyor sen sehirler arası yol diyorsun

    Bu biraz utopya oldu


    @Ahmey cok guzel acıklamıs


    1 saatlik yolu da getirir heralde çift geliş çift gidiş zaten




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Su Samuru

    quote:

    Orjinalden alıntı: .Krouger_TT.

    quote:

    Orjinalden alıntı: patronokan

    hocam sen al manisaya gel aracı bol bol öğretirim ben size aramız 1 saat





    Adam araba kullanmayı bilmiyorum diyor sen sehirler arası yol diyorsun

    Bu biraz utopya oldu


    @Ahmey cok guzel acıklamıs


    1 saatlik yolu da getirir heralde çift geliş çift gidiş zaten

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: patronokan

    1 saatlik yolu da getirir heralde çift geliş çift gidiş zaten


    Tas devrinde olsaydık o ayakla giden arabalara binseydik getirebilirdi ama dostum ortalama 90 km hız yapan 4 tekerli aletlerden bahsediyoruz ve arkadas daha arabayı kaldıramıyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: .Krouger_TT.

    quote:

    Orjinalden alıntı: patronokan

    1 saatlik yolu da getirir heralde çift geliş çift gidiş zaten


    Tas devrinde olsaydık o ayakla giden arabalara binseydik getirebilirdi ama dostum ortalama 90 km hız yapan 4 tekerli aletlerden bahsediyoruz ve arkadas daha arabayı kaldıramıyor

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: .Krouger_TT.

    quote:

    Orjinalden alıntı: patronokan

    1 saatlik yolu da getirir heralde çift geliş çift gidiş zaten


    Tas devrinde olsaydık o ayakla giden arabalara binseydik getirebilirdi ama dostum ortalama 90 km hız yapan 4 tekerli aletlerden bahsediyoruz ve arkadas daha arabayı kaldıramıyor


    aboooo o zaman işimiz war ben gelip gideyim en iyisi balıkesire




  • quote:

    Orjinalden alıntı: EYFELİM

    28 yaşındayım.ehliyetimi 2000 de aldım.ama ondan onra hiç kullanmadım.şuana 91 model broadway aldım.ama korkuyorum.öğrenirken neye dikkat etcez.kolaylıklarını neler.tavsiyeleriniz.birde internette gerçekmiş gibi araba proğramları varmış.öğrenmek için.bilginiz varmı



    quote:

    Orjinalden alıntı: EYFELİM

    91 model atalntik mavisi gazlı tertemiz broadway satılık.7000 ytl.balıkesir merkezdeyim.mozbek3@hotmail.com


    1992 sürücü kursundan beri direksiyon tutmamış biri olarak;Merakla,açtığınız bu konuyu takip ediyordum ki bu ilanınız gözüme çarptı;bence satmayın. Ankarada değil de taşrada ikamet eden birisi olsam ben de araba alacağım. Ankarada denemeye bile cesaret edemiyorum çünkü en berbat yerde oturuyorum; günde 2000 üzeri dolmuş geçen KUMRULAR CADDESİ.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Su Samuru

    hocam sen al manisaya gel aracı bol bol öğretirim ben size aramız 1 saat

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: patronokan

    hocam sen al manisaya gel aracı bol bol öğretirim ben size aramız 1 saat




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 0!!Obbs!!0

    quote:

    Orjinalden alıntı: patronokan

    hocam sen al manisaya gel aracı bol bol öğretirim ben size aramız 1 saat


    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: [O]range

    quote:

    Orjinalden alıntı: patronokan

    hocam sen al manisaya gel aracı bol bol öğretirim ben size aramız 1 saat







  • açıkçası benimle neredeyse aynı durumdaymışsınız... ben de 24 ümde aldım ta ki 32 yaşıma kadar hiç kullanmadım... yani bir ay öncesine kadar... şimdi öncelikle çarpmaktan korkmayacağınız araba tercih edilmeli ben 2001 clio aldım... düzden başlayıp sonra otomatiğe geçme tavsiyeleri verilse de bence çok mantıklı değil çünkü eğer düz araba alsam belki de trafiğe çıkmaya daha çok korkacaktım ayrıca düze alışanların otomatikte yadırgadıkları şeyler çok daha ölümcül, otomatiğe alışanların düzde yaşayacağı sıkıntılarsa stop etmek gibi rutin sıkıntılar... düze alışanlaın otomatikte debriyaja fren muamelesi yaptıkları çok karşılaşılan bir durum...
    ama siz zaten düz düşünmüşsünzü arabanız da hazır o zaman bence profesyonel birinden yardım almayı deneyin... eş dost bence çok yardımcı olamazpara vernce insan daha iyi konsantre oluyor...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hlkkln

    açıkçası benimle neredeyse aynı durumdaymışsınız... ben de 24 ümde aldım ta ki 32 yaşıma kadar hiç kullanmadım... yani bir ay öncesine kadar... şimdi öncelikle çarpmaktan korkmayacağınız araba tercih edilmeli ben 2001 clio aldım... düzden başlayıp sonra otomatiğe geçme tavsiyeleri verilse de bence çok mantıklı değil çünkü eğer düz araba alsam belki de trafiğe çıkmaya daha çok korkacaktım ayrıca düze alışanların otomatikte yadırgadıkları şeyler çok daha ölümcül, otomatiğe alışanların düzde yaşayacağı sıkıntılarsa stop etmek gibi rutin sıkıntılar... düze alışanlaın otomatikte debriyaja fren muamelesi yaptıkları çok karşılaşılan bir durum...
    ama siz zaten düz düşünmüşsünzü arabanız da hazır o zaman bence profesyonel birinden yardım almayı deneyin... eş dost bence çok yardımcı olamazpara vernce insan daha iyi konsantre oluyor...
    quote:

    Orjinalden alıntı: hlkkln

    düze alışanların otomatikte yadırgadıkları şeyler çok daha ölümcül, otomatiğe alışanların düzde yaşayacağı sıkıntılarsa stop etmek gibi rutin sıkıntılar... düze alışanlaın otomatikte debriyaja fren muamelesi yaptıkları çok karşılaşılan bir durum...


    otomatikte debriyaj varmı ya düzü düz yapan debriyaj ve vites değilmi....?otomatik gaza basınca gider. otomatikte zaten iki pedal var biri gaz biri fren yanılıyormuyum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mustik61

    quote:

    Orjinalden alıntı: hlkkln

    düze alışanların otomatikte yadırgadıkları şeyler çok daha ölümcül, otomatiğe alışanların düzde yaşayacağı sıkıntılarsa stop etmek gibi rutin sıkıntılar... düze alışanlaın otomatikte debriyaja fren muamelesi yaptıkları çok karşılaşılan bir durum...


    otomatikte debriyaj varmı ya düzü düz yapan debriyaj ve vites değilmi....?otomatik gaza basınca gider. otomatikte zaten iki pedal var biri gaz biri fren yanılıyormuyum.

    Alıntıları Göster
    İzmir de oturuyorum ve 11 yıllık ehliyetim buna karşılık bir aylık bir sürücülük deneyimim var

    öncelikle yanımda araç kullanmayı iyi derecede bilen yeğenimle boş alanlara gittik, giderken ve dönerken tabi aracı yeğenim kullandı, boş alanlarda direksiyon hakimiyeti, vitese bakmadan vites değiştirme geri manevra gibi çalışmalar yaptık, İzmir gibi trafiğin yoğun olduğu ve sürekli dur kalk yapılan illerde en önemli hususlardan birisi aracı sorunsuz bir biçimde kaldırıp durdurabilmek olduğundan boş alanlarda öncelilkle tıpkı önümde engel varmış gibi dur kalklar yaptım. Dur kalk işlemlerini yapabildiğimi görünce yavaş yavaş trafiğe girmeye karar verdik.

    öncelikle trafiğin nispeten seyrek olduğu yerlere aracı yeğenim götürdü ve belli yerlerde ben aldım böylelikle şehir içi trafik maceram başladı.

    Hemen her kullanışımda biraz daha yoğun trafiğe girmeye başladım. Trafiğe girme korkusunu atınca zaten önemli bir engel ortadan kalkıyor.

    İlk bir ay itibariyle İzmir içinde oturmuş olduğum semt olan Üçyol dan Karşıyaka Bornova hatta Urla iskeleye gidip geldim.

    Acemi sürücüler için önemli hususlar kesinlikle hız yapmamak ara sokaklardan çıkan taksicilere dur ben geçicem şeklinde sellektör yaptıktan sonra çıkmaz diye bi yanılgıya düşmemek (çünkü kesin çıkıyorlar.)

    kavşaklarda yavaşlamak hatta durmak, sinyal vermeden şerit değiştirmemek, trafikte eleştirdiğiniz şeyleri bizzat kendinizin yapmaması (örneğin ışık kırmızıdan sarıya döner dönmez öndeki araca korna çalmamak)

    öndeki araçla takip mesafesini korumak, tereddütte kalınca arac veya can güvenliği yerine zamanı feda etmek,

    bir ay içinde eksik kalan yönlerim ise yokuş yukarı kalkış yapıyorsam arkamda araç varsa el freni yardımıyla kalkıyorum ancak arkam boşsa kavrama ile kalkmayı deniyorum.

    ah bide şu park etmeyi tam olarak becerebilsem.

    acemi ve usta tüm sürücülere kazasız sürüşler günler dilerim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: lapseki

    İzmir de oturuyorum ve 11 yıllık ehliyetim buna karşılık bir aylık bir sürücülük deneyimim var

    öncelikle yanımda araç kullanmayı iyi derecede bilen yeğenimle boş alanlara gittik, giderken ve dönerken tabi aracı yeğenim kullandı, boş alanlarda direksiyon hakimiyeti, vitese bakmadan vites değiştirme geri manevra gibi çalışmalar yaptık, İzmir gibi trafiğin yoğun olduğu ve sürekli dur kalk yapılan illerde en önemli hususlardan birisi aracı sorunsuz bir biçimde kaldırıp durdurabilmek olduğundan boş alanlarda öncelilkle tıpkı önümde engel varmış gibi dur kalklar yaptım. Dur kalk işlemlerini yapabildiğimi görünce yavaş yavaş trafiğe girmeye karar verdik.

    öncelikle trafiğin nispeten seyrek olduğu yerlere aracı yeğenim götürdü ve belli yerlerde ben aldım böylelikle şehir içi trafik maceram başladı.

    Hemen her kullanışımda biraz daha yoğun trafiğe girmeye başladım. Trafiğe girme korkusunu atınca zaten önemli bir engel ortadan kalkıyor.

    İlk bir ay itibariyle İzmir içinde oturmuş olduğum semt olan Üçyol dan Karşıyaka Bornova hatta Urla iskeleye gidip geldim.

    Acemi sürücüler için önemli hususlar kesinlikle hız yapmamak ara sokaklardan çıkan taksicilere dur ben geçicem şeklinde sellektör yaptıktan sonra çıkmaz diye bi yanılgıya düşmemek (çünkü kesin çıkıyorlar.)

    kavşaklarda yavaşlamak hatta durmak, sinyal vermeden şerit değiştirmemek, trafikte eleştirdiğiniz şeyleri bizzat kendinizin yapmaması (örneğin ışık kırmızıdan sarıya döner dönmez öndeki araca korna çalmamak)

    öndeki araçla takip mesafesini korumak, tereddütte kalınca arac veya can güvenliği yerine zamanı feda etmek,

    bir ay içinde eksik kalan yönlerim ise yokuş yukarı kalkış yapıyorsam arkamda araç varsa el freni yardımıyla kalkıyorum ancak arkam boşsa kavrama ile kalkmayı deniyorum.

    ah bide şu park etmeyi tam olarak becerebilsem.

    acemi ve usta tüm sürücülere kazasız sürüşler günler dilerim.

    Alıntıları Göster
    en güzel dreksiyon basında öğrenirsin önce ne kullandını bilceksin nasıl hızlanır nasıl durur senin araban limitleri nedir bunları bilceksin daha sonra bol bol pratik yapcaksın az trafik olan yerlerde sora kednin vur yollara soğuk kanlı olmak çok önemli bi durum halinde kurtarma şansın varken bile biçok kaza gördüm adam asılıyo frene dümdüz kayıyo örneğin sakin kurallara uygun kullan 1 ay da makinen olursun




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.