Şimdi Ara

Arabada Hararet Yardım

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
27
Cevap
0
Favori
858
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar bugün bursa dan Kocaeli'ne gelirken Gölcük'ten Derince ye kadar dur kalk trafik vardı Derince de bir rampa da 1. viteste 6 bin çevirerek çıktım ama 30 saniye falan durunca hararet sanırım 100 deydi sizce zararı olur mu bu konuda bilgisizim yardım larınizi bekliyorum teşekkür ederim. Ayrıca araç kontak açıkken fan açıyor kontak kapalıyken açmıyor başka bir tuş varsa onun için söylerseniz sevinirim.
     Arabada Hararet Yardım







  • altıbin-6 bin
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk-34JD58

    altıbin-6 bin

    Hocam biliyorsanız yardım eder misiniz?
  • Arkadaşlar lütfen yardım
  • Hararet sona dayanmadigi surece birsey olmaz.6 bin devir benzinli/lpg li bir araba icin pek yuksek degil, daha dogrusu hararet yaptirtacak bir devir degil.Sogutma sisteminin suyunu /antifirizini bi kontrol edin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: furkantasdemir

    Hararet sona dayanmadigi surece birsey olmaz.6 bin devir benzinli/lpg li bir araba icin pek yuksek degil, daha dogrusu hararet yaptirtacak bir devir degil.Sogutma sisteminin suyunu /antifirizini bi kontrol edin.


    Hocam genleşme kabı var radyatöre direk şu eklenmiyor kapta da su maxin biraz üzerinde fakat korkuttu pek fazla bilgim de yok hararet konusunda
  • Merhaba.
    Ne olursa olsun hararet 90 dereceyi geçmemeli.
    Mutlaka kontrol ettirin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mytohology

    Merhaba.
    Ne olursa olsun hararet 90 dereceyi geçmemeli.
    Mutlaka kontrol ettirin.

    Hocam bazı arkadaşlar normal diyor dur kalk trafiğe göre korkutmayin

    Düzeltme:imla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi turbocharger41 -- 6 Ekim 2015; 20:27:56 >
  • Radyatör tıkanmış olmasın artık bir tamirciye gösterin.
  • turbocharger41 kullanıcısına yanıt
    Hocam anlik yukselmeler sikinti vermez korkmayin, ama anlattiginiza gore 1.vites 6 bin devirde 30 sn gittim dediniz.Bu kullanimda hararetin 100 dereceye gelmesi normal degil.
    Motora yuk binince motorun ekstra isinmasi normal fakat arabanin harareti sabit tutmasi gerekirdi.
    Acele etmeye gerek yok bence, anladigim kadariyla zaten sakin kullaniyorsunuz.Hararet sakin kullanimda sizin icin problem olmaz.Ama bir bakim icin yada yolunuz duserse sanayi/servise bir baktirin yeterli.
  • Araç daha evvel bu şekilde ufak hakaretler yapmışsa conta özelliğini kaybetmeye başlar. Yalnız bu şekilde anlık yükselmesi pek sıkıntı çıkarmaz. Normal şartlarda hararetin 100 dereceye gelmemesi gerekir. Siz yüksek devirde ve düşük hızda gittiğinizden yükselmiş. Bu gibi durumlarda fanyetersiz gelebiliyor. Kullandığım araç 90 hiç geçmezken.Ağustos ayında 3000 devir de geri geri 700 metre kadar gitmiştim fan açık olduğu halde hararet İlkdefa 100 dereceyi görmüştü herhangi bir sıkıntı olmadı.

    Motorun normal sıcaklığında yani 90 derecede motor stop edildiğinde de bu denli yükselmeler olabilir. Üreticiler bunu hesaba katarak motorları geliştirir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tunc52 -- 6 Ekim 2015; 21:47:31 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: turbocharger41

    Arkadaşlar bugün bursa dan Kocaeli'ne gelirken Gölcük'ten Derince ye kadar dur kalk trafik vardı Derince de bir rampa da 1. viteste 6 bin çevirerek çıktım ama 30 saniye falan durunca hararet sanırım 100 deydi sizce zararı olur mu bu konuda bilgisizim yardım larınizi bekliyorum teşekkür ederim. Ayrıca araç kontak açıkken fan açıyor kontak kapalıyken açmıyor başka bir tuş varsa onun için söylerseniz sevinirim.
     Arabada Hararet Yardım

    130 derecelere kadar dakkalık zamanınız varda 1,vites ve o devir neden,yeni araçlarda exstra düğme olmaz kontağı açik tutun motoru stop ettirmeyin ki araç rolantide kendi motor suyunu sağutsun 85 derceninde altına düşmez kafana takma bir daha hararet yaparsa rolantide çalişirken soğumasini bekleyin,



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dardanel16 -- 6 Ekim 2015; 21:41:50 >




  • Bence nolur nolmaz baktırın bi zarar verdiği bir şey olmuş mu diye.
  • furkantasdemir kullanıcısına yanıt
    sene 2012, vectra ile marmaristen muğlaya doğru geliyoruz, full rampa, manzara bakalım diye çekti kenara, debriyaj değiştiği için test edeyim diye babam 3. viteste bastı 110 falan, sonra çektik kenara
    3-5 dakka sonra bindik, babam tam çalıştıracak hararet 130a dayandı sonra, baba dedim durrr ama birşey olmadı
    açtık kaputu 2dk sonra 105ti, 98 lere düşünce marşa bastı, 3.de falan çalıştı birşey olmadı sorun yok şuan



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi jimhendrix -- 6 Ekim 2015; 21:55:38 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tunc52

    Araç daha evvel bu şekilde ufak hakaretler yapmışsa conta özelliğini kaybetmeye başlar. Yalnız bu şekilde anlık yükselmesi pek sıkıntı çıkarmaz. Normal şartlarda hararetin 100 dereceye gelmemesi gerekir. Siz yüksek devirde ve düşük hızda gittiğinizden yükselmiş. Bu gibi durumlarda fanyetersiz gelebiliyor. Kullandığım araç 90 hiç geçmezken.Ağustos ayında 3000 devir de geri geri 700 metre kadar gitmiştim fan açık olduğu halde hararet İlkdefa 100 dereceyi görmüştü herhangi bir sıkıntı olmadı.

    Motorun normal sıcaklığında yani 90 derecede motor stop edildiğinde de bu denli yükselmeler olabilir. Üreticiler bunu hesaba katarak motorları geliştirir.

    Merhaba.
    Benim Passat' ta ise tam tersi:
    1500 km yolu yaz ortası susuz ve klima daima açık gittiği halde ibre nadiren 90 dereceyi gördü.
    Hatta Toroslardan inerken motor buz kesince endişelenmiştim.
    Hiç hararet yapmadı.




  • Yaga bakin. Yagda bir beyazlik yoksa sinyor Terimin dedigi gibi no problemo.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mytohology


    quote:

    Orijinalden alıntı: tunc52

    Araç daha evvel bu şekilde ufak hakaretler yapmışsa conta özelliğini kaybetmeye başlar. Yalnız bu şekilde anlık yükselmesi pek sıkıntı çıkarmaz. Normal şartlarda hararetin 100 dereceye gelmemesi gerekir. Siz yüksek devirde ve düşük hızda gittiğinizden yükselmiş. Bu gibi durumlarda fanyetersiz gelebiliyor. Kullandığım araç 90 hiç geçmezken.Ağustos ayında 3000 devir de geri geri 700 metre kadar gitmiştim fan açık olduğu halde hararet İlkdefa 100 dereceyi görmüştü herhangi bir sıkıntı olmadı.

    Motorun normal sıcaklığında yani 90 derecede motor stop edildiğinde de bu denli yükselmeler olabilir. Üreticiler bunu hesaba katarak motorları geliştirir.

    Merhaba.
    Benim Passat' ta ise tam tersi:
    1500 km yolu yaz ortası susuz ve klima daima açık gittiği halde ibre nadiren 90 dereceyi gördü.
    Hatta Toroslardan inerken motor buz kesince endişelenmiştim.
    Hiç hararet yapmadı.

    Klima açık olduğu sürece fan sürekli çalışır hararetin yükselmenesi normal. Yokuş aşağı durum bendede aynı hararet 70 lerde geziyor. Geri geri hafif eğimli rampayı 4 kişi ile çıkarken lkdefa 90 geçtiğini gördüm.




  • tunc52 kullanıcısına yanıt
    Merhaba.
    Passat' ta klima fanı ile motor fanı ayrı.
    Motor fanı elektrikli değil mekanik yani hareketi krank milinden alıyor.
    Motor soğukken fan göbeğinde bulunan termik denilen parça devreye girip motor fanının çalışmasını engelliyor.
    Motorun aşırı soğuması ister istemez termikte sorun olduğunu düşündürdü ama kontrol ettiğimde fan çalışmıyordu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: furkantasdemir

    Hocam anlik yukselmeler sikinti vermez korkmayin, ama anlattiginiza gore 1.vites 6 bin devirde 30 sn gittim dediniz.Bu kullanimda hararetin 100 dereceye gelmesi normal degil.
    Motora yuk binince motorun ekstra isinmasi normal fakat arabanin harareti sabit tutmasi gerekirdi.
    Acele etmeye gerek yok bence, anladigim kadariyla zaten sakin kullaniyorsunuz.Hararet sakin kullanimda sizin icin problem olmaz.Ama bir bakim icin yada yolunuz duserse sanayi/servise bir baktirin yeterli.

    Hocam rampa da önümde minibüs vardı 3 le gidiyordum durdu yol dar çift yön atmosferik olduğu için bayılıyor düşük devirde bende bastım işte sonra varış noktada vardım zaten 250 metre sonra durunca farkettim. Ondan öncede trafikteydim ilk defa oldu aldığımdan beri.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tunc52

    quote:

    Orijinalden alıntı: Mytohology


    quote:

    Orijinalden alıntı: tunc52

    Araç daha evvel bu şekilde ufak hakaretler yapmışsa conta özelliğini kaybetmeye başlar. Yalnız bu şekilde anlık yükselmesi pek sıkıntı çıkarmaz. Normal şartlarda hararetin 100 dereceye gelmemesi gerekir. Siz yüksek devirde ve düşük hızda gittiğinizden yükselmiş. Bu gibi durumlarda fanyetersiz gelebiliyor. Kullandığım araç 90 hiç geçmezken.Ağustos ayında 3000 devir de geri geri 700 metre kadar gitmiştim fan açık olduğu halde hararet İlkdefa 100 dereceyi görmüştü herhangi bir sıkıntı olmadı.

    Motorun normal sıcaklığında yani 90 derecede motor stop edildiğinde de bu denli yükselmeler olabilir. Üreticiler bunu hesaba katarak motorları geliştirir.

    Merhaba.
    Benim Passat' ta ise tam tersi:
    1500 km yolu yaz ortası susuz ve klima daima açık gittiği halde ibre nadiren 90 dereceyi gördü.
    Hatta Toroslardan inerken motor buz kesince endişelenmiştim.
    Hiç hararet yapmadı.

    Klima açık olduğu sürece fan sürekli çalışır hararetin yükselmenesi normal. Yokuş aşağı durum bendede aynı hararet 70 lerde geziyor. Geri geri hafif eğimli rampayı 4 kişi ile çıkarken lkdefa 90 geçtiğini gördüm.

    Alıntıları Göster
    100de bişey olsaydı piyasada lada kalmazdı 105 de fan aaçar onlar.
    yazın sıcağında dağ yollarında kaolrifer en sıcak ve son devirde
    olmasına rağmen 100 civarında yarım saat gittiğimi bilirim.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.