Şimdi Ara

Arabanın altını taşa vurdum.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
22
Cevap
0
Favori
18.208
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Araç Ford Fiesta. Ankara-Çankırı Protokol yolu nedeniyle bozuk yolda ilerlerken öndeki minibüsün taşı ortalaması ile yakın takip eden ben(haliyle minibüs kadar zemin yüksekliğim olmadığı için) birden çıkan taşa çarptım. Çarpma sonrası eğilip altına baktım. Karter de bir şey yok. Etrafında ufak sızmalar olmuş ama eskiden olduğu belli(bu da normal bir durummu oda ayrı bir konu) Fakat karteri sıyırmış hemen arkasındaki arabanın enine uzanan bir direk var ona vurup direğin kenarını hafif eğmiş. Acaba çok önemli bir sorun çıkarırmı.



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Arabanın Altını Taşa Vurmak: Ne Yapmalı ve Nelere Dikkat Etmeli

    Arabanızı sürerken, özellikle kaldırımlardan inerken veya engebeli arazilerde, aracınızın altını taşa vurma riskiyle karşı karşıyasınız. Bu durum, ciddi hasarlara neden olabileceği gibi, daha hafif sorunlara da yol açabilir.

    Arabanın Altını Taşa Vurduğunda Ne Olur?

    Arabanın altını taşa vurduğunuzda, çeşitli sonuçlarla karşılaşabilirsiniz:

    • Hafif sürtünmeler: Taşın aracınızın altına hafifçe değmesi, yüzeysel çiziklere veya sürtünmelere neden olabilir.
    • Daha ciddi hasarlar: Taşla daha sert bir çarpışma, aracınızın altındaki bileşenlere zarar verebilir. Bu, yağ karteri, egzoz sistemi veya süspansiyon parçalarına zarar verebilir.
    • Motor sesi değişikliği: Motorun altına taş değmesi, motor sesinde değişikliğe neden olabilir. Bu, egzoz sistemindeki bir delikten veya yağ karterindeki bir hasardan kaynaklanabilir.

    Arabanın Altını Taşa Vurduktan Sonra Ne Yapmalı?

    Arabanızın altını taşa vurduğunuzda, aşağıdaki adımları uygulamalısınız:

    • Aracı güvenli bir yere park et: Aracınızı yol kenarına veya park yerine çekin.
    • Hasarı inceleyin: Aracın altını dikkatlice inceleyin ve hasarın boyutunu değerlendirin.
    • Profesyonel yardım alın: Hasarın ciddiyetine bağlı olarak, aracınızı bir tamirciye veya servise götürmeniz gerekebilir.
    • Sigorta şirketinize bildirin: Aracınızda hasar varsa, sigorta şirketinize bildirin.

    Arabanın Altını Taşa Vurmaktan Nasıl Kaçınılır

    Arabanızın altını taşa vurma riskini azaltmak için şu önlemleri alabilirsiniz:

    • Dikkatli sürün: Engebeli arazilerde veya kaldırımlardan inerken dikkatli olun.
    • Hızınızı azaltın: Yavaşlamak, taşa çarpma riskini azaltır.
    • Yol koşullarına dikkat edin: Çukurlar, taşlar ve diğer engelleri önceden görün ve bunlardan kaçının.

    Arabanızın altını taşa vurmak, hafif sorunlardan ciddi hasarlara kadar çeşitli sonuçlara yol açabilir. Hasarın boyutunu değerlendirmek, gerekli adımları atmak ve gelecekte benzer olayları önlemek için dikkatli sürmek önemlidir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • quote:

    Orjinalden alıntı: HIGH FIDELITY

    Araç Ford Fiesta. Ankara-Çankırı Protokol yolu nedeniyle bozuk yolda ilerlerken öndeki minibüsün taşı ortalaması ile yakın takip eden ben(haliyle minibüs kadar zemin yüksekliğim olmadığı için) birden çıkan taşa çarptım. Çarpma sonrası eğilip altına baktım. Karter de bir şey yok. Etrafında ufak sızmalar olmuş ama eskiden olduğu belli(bu da normal bir durummu oda ayrı bir konu) Fakat karteri sıyırmış hemen arkasındaki arabanın enine uzanan bir direk var ona vurup direğin kenarını hafif eğmiş. Acaba çok önemli bir sorun çıkarırmı.


    Yapılacak şey şu ... Aynı şey zamanında başıma gelmişti... Öncelikle sabah kalkınca arabanın bulunduğu zemini yağ açısından kontrol et! Ardından arabanın altından karter ve çevresindeki eskiye ait sızıntıları güzelce bezle temizle ve 1000km gittikten sonra tekrar sildiğin bölgeleri kontrol et ... beraberinde yağ seviyresine bakmanda yararına olur ... Ancak kolay kolay bişi olmaz için rahat olsun dostum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: speedofgods

    quote:

    Orjinalden alıntı: HIGH FIDELITY

    Araç Ford Fiesta. Ankara-Çankırı Protokol yolu nedeniyle bozuk yolda ilerlerken öndeki minibüsün taşı ortalaması ile yakın takip eden ben(haliyle minibüs kadar zemin yüksekliğim olmadığı için) birden çıkan taşa çarptım. Çarpma sonrası eğilip altına baktım. Karter de bir şey yok. Etrafında ufak sızmalar olmuş ama eskiden olduğu belli(bu da normal bir durummu oda ayrı bir konu) Fakat karteri sıyırmış hemen arkasındaki arabanın enine uzanan bir direk var ona vurup direğin kenarını hafif eğmiş. Acaba çok önemli bir sorun çıkarırmı.


    Yapılacak şey şu ... Aynı şey zamanında başıma gelmişti... Öncelikle sabah kalkınca arabanın bulunduğu zemini yağ açısından kontrol et! Ardından arabanın altından karter ve çevresindeki eskiye ait sızıntıları güzelce bezle temizle ve 1000km gittikten sonra tekrar sildiğin bölgeleri kontrol et ... beraberinde yağ seviyresine bakmanda yararına olur ... Ancak kolay kolay bişi olmaz için rahat olsun dostum
    servise veya tamirciye git
    yağı boşalttır
    karteri söktür,sonra eğilen yeri tornacıda filan düzelttirirsin
    alt düzene de ustaya baktır,ihmale gelmez




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bucakli

    servise veya tamirciye git
    yağı boşalttır
    karteri söktür,sonra eğilen yeri tornacıda filan düzelttirirsin
    alt düzene de ustaya baktır,ihmale gelmez

    Alıntıları Göster
    Sağolun arkadaşlar. Babam benden bu konularda daha tecrübelidir. Eğildi baktı bir şey olmaz tamirciye gitmeye gerek yok dedi. Yağ sızması eski bir olaymış anlaşılan. Şu an için bir sızma olayı da yok. Şükür ki ucuz atlattık.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: HIGH FIDELITY

    Sağolun arkadaşlar. Babam benden bu konularda daha tecrübelidir. Eğildi baktı bir şey olmaz tamirciye gitmeye gerek yok dedi. Yağ sızması eski bir olaymış anlaşılan. Şu an için bir sızma olayı da yok. Şükür ki ucuz atlattık.

    Alıntıları Göster
    Sen yine de lifte çıkart arabayıda bi bakıver...Bu devirde babana bile güvenmiyecen derler ya...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi troy mcclure -- 15 Temmuz 2006; 15:01:52 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: troy mcclure

    Sen yine de lifte çıkart arabayıda bi bakıver...Bu devirde babana bile güvenmiyecen derler ya...

    Alıntıları Göster
    böyle bir konuya buradan verilen bir cevap ne derece saglıklı olabilirki

    en iyisi bir an önce servise göstermek

    bu gibi durumlar karter muhafazanın önemini gösteriyor işte
  • servise goturup baktırsan daha iyi olmazmı?
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Arabanın altını vurdum
    7 yıl önce açıldı
    Arabamın altını vurdum
    5 ay önce açıldı
    Arabanın altını Sürttürmek
    12 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: trapezoid

    servise goturup baktırsan daha iyi olmazmı?
    servise baktır
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KKııZZııLL

    servise baktır

    Alıntıları Göster
    Geçtigimiz haftalarda ben de fiat tipo aracimla yolun ortasindaki bir "asfalt kayasina" (baska tabir gelmedi aklima yoldaki nesneyi anlatmak için) çarptim. Hizim 50 kmh civarinda idi ancak yolun devaminin gorunmedigi bir rampa cikisinda duran kayaya carpmamak için duramadim. Carptiktan sonra durunca tabiki artik cok geç olmustu. Indim baktim, tamponun alt kismi catlamis ve karterde hafif bir gocuk meydana gelmisti. Yollarimiz aglanacak vaziyette, çok dikkatli seyretmek lazim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Muhendis06

    Geçtigimiz haftalarda ben de fiat tipo aracimla yolun ortasindaki bir "asfalt kayasina" (baska tabir gelmedi aklima yoldaki nesneyi anlatmak için) çarptim. Hizim 50 kmh civarinda idi ancak yolun devaminin gorunmedigi bir rampa cikisinda duran kayaya carpmamak için duramadim. Carptiktan sonra durunca tabiki artik cok geç olmustu. Indim baktim, tamponun alt kismi catlamis ve karterde hafif bir gocuk meydana gelmisti. Yollarimiz aglanacak vaziyette, çok dikkatli seyretmek lazim.

    Alıntıları Göster
    o yol bildim bileli bozuk yaaaaaaa

    yapılıyo




  • quote:

    Orijinalden alıntı: HIGH FIDELITY

    Sağolun arkadaşlar. Babam benden bu konularda daha tecrübelidir. Eğildi baktı bir şey olmaz tamirciye gitmeye gerek yok dedi. Yağ sızması eski bir olaymış anlaşılan. Şu an için bir sızma olayı da yok. Şükür ki ucuz atlattık.

    Alıntıları Göster
    KESKE, ILK ONCE BABANA SORSAYDIN:))

    quote:

    Orjinalden alıntı: HIGH FIDELITY

    Sağolun arkadaşlar. Babam benden bu konularda daha tecrübelidir. Eğildi baktı bir şey olmaz tamirciye gitmeye gerek yok dedi. Yağ sızması eski bir olaymış anlaşılan. Şu an için bir sızma olayı da yok. Şükür ki ucuz atlattık.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: devrim1972

    KESKE, ILK ONCE BABANA SORSAYDIN:))

    quote:

    Orjinalden alıntı: HIGH FIDELITY

    Sağolun arkadaşlar. Babam benden bu konularda daha tecrübelidir. Eğildi baktı bir şey olmaz tamirciye gitmeye gerek yok dedi. Yağ sızması eski bir olaymış anlaşılan. Şu an için bir sızma olayı da yok. Şükür ki ucuz atlattık.


    Alıntıları Göster
    aynı fiesta bizdede var sanki ferrari gibi bu kadar da yere yakın olmaz ki




  • quote:

    Orijinalden alıntı: devrim1972

    KESKE, ILK ONCE BABANA SORSAYDIN:))

    quote:

    Orjinalden alıntı: HIGH FIDELITY

    Sağolun arkadaşlar. Babam benden bu konularda daha tecrübelidir. Eğildi baktı bir şey olmaz tamirciye gitmeye gerek yok dedi. Yağ sızması eski bir olaymış anlaşılan. Şu an için bir sızma olayı da yok. Şükür ki ucuz atlattık.


    Alıntıları Göster
    bizim araba kaldırımın ortasına çıktı altına sürterek inebildi ancak
    sonra kullandık 5.000 km sonra bakıma verdik sorun çıkmadı
    ama anlatığım olayda 2 tekerlek yarılmıştı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: snsnc

    aynı fiesta bizdede var sanki ferrari gibi bu kadar da yere yakın olmaz ki

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: snsnc

    aynı fiesta bizdede var sanki ferrari gibi bu kadar da yere yakın olmaz ki


    sen hiç ferrrari görmedin galiba normal binek araba altı daha ne kadar yüksek olcak kii ??




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TUNERBOY

    quote:

    Orjinalden alıntı: snsnc

    aynı fiesta bizdede var sanki ferrari gibi bu kadar da yere yakın olmaz ki


    sen hiç ferrrari görmedin galiba normal binek araba altı daha ne kadar yüksek olcak kii ??

    Alıntıları Göster
    Yani ferrarimiz olsa ne sürecek yol ne de yakacak benzin bulamayacaz galiba.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: HIGH FIDELITY

    Yani ferrarimiz olsa ne sürecek yol ne de yakacak benzin bulamayacaz galiba.

    Alıntıları Göster
    VAKA 1-Focus: Aynı şey benimde başıma geldi malesef. Bornova'ya doğru inerken mezarlığın orda, keçi sürüsünün yuvarladığı koca taşı karşımda gördüm. Bi yandan su kanalı, diğer tarafta yoğun bir trafik anlıyacağınız ortaladık taşı. Patır kütür derken arkadan çıktı beni takip ede ede geliyor kerata. Neyse sadece motor bloğunun destek elemanında birazcık kırmış, bir problemde olmadı. Ford'lar diğer araçlara göre daha yakın ve çok fazla altı sürtülebiliyor(bilhassa focuslarda) ama büyük problemler olmadı şimdiye kadar.

    VAKA 2-Bora: Geçen ay kızlı erkekli doluştuk arabaya mudanyaya gidiyoruz. Bursada olanlar bilir, yol yapımda ve tali yoldan gidiyorsunuz. Derken malum arabanın altını vurdum. O gece hiç birşey olmadı hatta, arkadaşları gece bıraktım ve saat 1'de ist.a doğru yola çıktım. Ertesi gün arabayı baya kullandıktan sonra ilginç sesler gelmeye başladı. Neyse ertesi gün servise götürdük, şanzıman kulağı kırılmış. Motoru araca bağlayan bir kulak bu. Velhasılı kelam bora'yı kullanırken dikkat etmeye çalışıyorum.

    Bilginize arkadaşlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: snsnc

    aynı fiesta bizdede var sanki ferrari gibi bu kadar da yere yakın olmaz ki

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: snsnc

    aynı fiesta bizdede var sanki ferrari gibi bu kadar da yere yakın olmaz ki

    Sen gel bi de benim corsayla atalım bi tur gör bak araba nerde taş nerde tümsek sürtüyo altını affetmiyo hiçbirini




  • quote:

    Orijinalden alıntı: HCD16

    quote:

    Orjinalden alıntı: snsnc

    aynı fiesta bizdede var sanki ferrari gibi bu kadar da yere yakın olmaz ki

    Sen gel bi de benim corsayla atalım bi tur gör bak araba nerde taş nerde tümsek sürtüyo altını affetmiyo hiçbirini

    Alıntıları Göster
    ABİ GEÇEN GÜN BENDE HAWAALINA GİTİİM YAW HAKKATEN YOLLAR REZİL YA ONE

    ALLAHTAN BENİM ARABANIN ALTI BİRAZ YÜKSEK DEĞMEDİ YERE

    NEYSE GEÇMİŞ OLSUN Bİ TAMİRCİ GÖRSE İYİ OLUR




  • quote:

    Orijinalden alıntı: HIGH FIDELITY

    Yani ferrarimiz olsa ne sürecek yol ne de yakacak benzin bulamayacaz galiba.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: HIGH FIDELITY

    Yani ferrarimiz olsa ne sürecek yol ne de yakacak benzin bulamayacaz galiba.


    Aynen öyle Onun için bağdat caddesinde bütün insanlar, artık porsche, ferrari gibi spor arabaları bu yüzden bıraktılar, sadece bağdat caddesinde gidiyolardı arabalar Hatta ordada çalışmalar olduğu zaman altları bol bol sürtüyordu memleketimin yollarına. Onun için jip modası türedi ya, hummerler bilmemneler. Şimdide tabi yollar dar o bakımdan sorun oluyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TSMC

    quote:

    Orjinalden alıntı: HIGH FIDELITY

    Yani ferrarimiz olsa ne sürecek yol ne de yakacak benzin bulamayacaz galiba.


    Aynen öyle Onun için bağdat caddesinde bütün insanlar, artık porsche, ferrari gibi spor arabaları bu yüzden bıraktılar, sadece bağdat caddesinde gidiyolardı arabalar Hatta ordada çalışmalar olduğu zaman altları bol bol sürtüyordu memleketimin yollarına. Onun için jip modası türedi ya, hummerler bilmemneler. Şimdide tabi yollar dar o bakımdan sorun oluyor.

    Alıntıları Göster
    ilk önce taşı görmek lazım. arabanın markası ne vurduğun hız ne ortalımı vurdun. tam sıyırdımı?

    ama sen lifte çıkarttır.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.