Şimdi Ara

Arabanızdan soğumak mı istiyorsunuz? Sadece 5 KM elektrikli araç kullanın. (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
89
Cevap
0
Favori
6.393
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
27 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Hee benim elektrikli bisikleti de 5 km kullansan aşık olursun.
    Ama şarj bitince aşk da biter.

    Hadi ben pedal çevire çevire ve küfür ede ede evime dönerim. Peki sen ne yapacaksın?

    "Elektrikli araç leşini" olduğu yerden kaldırsın diye fosil yakıtlı bir çekiciye muhtaç kalırsın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 4 Yıldır elektrikli araç kullanan biri olarak.


    Elektrikli bir araç ile deneyim yaşamayan hiç bir yorum muteber değildir.


    Fosil araç alışkanlıklarınız ile Elektrikli aracı yorumlamak yanlış bir yaklaşımdır.


    Şarj lanma konusunda tüm sorularınıza cevap verebilirim.


    Elektrikli araç olmadan geçirdiğiniz her gün kayıptır hayatınızda.

  • Şehir içinde zoe kullanmak harikadır sanırım, evinde şarj etmek falan, hiç deneyimim olmadı fakat sessiz, tork gecikmesi olmayan bir araba keyiflidir, uzun yola gelincede güzel bir planlama ile türkiyede gidilemeyecek yer yoktur, sonuçta mola için durmak zorundasınız, kahve içerken veya yemek yerken şarj olur işte, tabi 400km üstü menzil sunanlar için bu dediğim, 100km civarı menzillerle olacak iş değil :)




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi venom.X -- 21 Eylül 2022; 11:8:40 >
  • Evet aslında yılda iki defa çıktığımız uzun yolculukları bir miktar ön planlama ile aşmak katlanılabilir oluyor. Servis bakım ve yolculuk maliyetleri açısından ise hala çok çok avantajlı durumda. Geçen hafta istanbul , Antalya , Antalya konya üzeri Ankara ve istanbul yaptım 3 günde ,.

  • Kullanmadığınız, deneyimlemediğiniz bir teknoloji hakkında yorum yapmak ne kadar doğru, ne kadar yönlendirici bir düşünün lütfen..


    Bu şekilde tabirimi mazur görün 'osur osur ipe diz..'


    Elektrikli araç konusu nerede yaşadığınız, araç kullanma alışkanlıklarınız, aracınızdan neler beklediğiniz ile direkt bağlantılı bir konu.


    Kendi adıma konuşuyorum; 2.5 ayda 5300km yol yaptım 2022 Zoe ile. 1 kez Kuşadasına gidildi gelindi, defalarca kez Tekirdağ - İstanbul yapıldı, geri kalan şehir içi ev-iş arası ve gezmeler.


    Genel olarak sakin araç kullanan, hız limitlerine uyan bir insanım bunun elektrikli araç kullanmamla bir alakası yok, bundan önce 150 FR aracımda da bu şekilde kullanıyordum.


    13.2 KWH/100 km ortalama tüketim ile şarj %100 dolu iken 400+ menzil alıyorum. Klima hep açıktı hiç kapanmadı diyebilirim.


    Site içindeki evimin kapalı garajına, yine kapalı garajda bulunan elektrik sayacından priz çektirdim ve aracımı burada 6-7 günde bir şarj ediyorum. öyle her gün sarj etme gibi bir durum/ihtiyaç olmuyor.


    Uzun yolda(Kuşadası) yolda 2şer kez hızlı şarj kullandım, en uzunu 40 dk civarı sürdü. Şarj süresini ihtiyaçlarınızla birlikte planladığınızda bu inanın 'sıfır' problem. aracım şarj olurken yemeğimi yedim / tuvalet ihtiyacımı giderdim kahve satın aldım vb. gibi.


    İstanbula gidiş gelişlerimi dışarıda ekstra şarj etmeden hallediyorum.


    Eğer evinizde / iş yerinizde şarj etme imkanınız varsa, eğer çoğunlukla şehir içi araç kullanımınız oluyorsa kesinlikle tercih edebilirsiniz.


    Eğer plansız bir şekilde uzun yol yapmanız gerekebiliyorsa, eğer ben hızlı kullanırım devamlı gaz fren araç kullanırım diyorsanız, eğer sadece dışarıdan sarj edebilecekseniz elektrikli araçlar henüz size göre değil demektir, belki evin 2. aracı olarak tercih edilebilir.





  • Allah tan, dünyadan bir Tesla, akıllı mühendis, fenomen geçmiş, yoksa halâ yetersiz akülerle, pillerle iş görmeye, aydınlanmaya, motor çevirmeye uğraşılacaktı. Rahmetliden beri milyonlarca mühendis gelip geçmiştir, bu konularda bi ilerleme kaydedilmedi bile! Adam 20 sene daha yaşasaydı, neler değişirdi, limit bile olmazdı.

    Bundan 100 sene önce, insanlar bu akülü araçlarla baya bi uğraşmışlar, bakmışlar randıman yok, rafa kaldırmışlar, şimdi baktılar yeni bir yakıt bulamadılar, tekrar ısıtıp bunu piyasaya sürdüler. Bir kaç senede bundan ekmek yerler, baktılar olmuyor, yeni ufuklara yelken açarlar, ortalığı bitmiş, toprağa zararlı kalem pil mezarlığına çevirerek.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alfa-x

    Pil değişim ücretini öğrenince de elektrikliden soğur


    pil değişim ücretinden dolayı Tesla aracını patlatan bile oldu


    Geçen haber vardı Polestar ın çinde pil değişimi için 79.000 dolar istenmiş ,araç 43.000 dolara satılıyor :)


    Altını kaldırıma vurmuşlar ,pil ve taşıyıcılar zarar gördüğünden pil ve taşıyıcılar + işçilik bu fiyata çıkmış


    Aynı kullanıcı tlf ile tesladan 30.000 dolar(sanırım bunlar sadece pil değişim ücretleri,çünkü hasarı kendi araçları olmadığından tahmin edemezler ,çinli markadan da Xpeng 14.000 dolar fiyat almış


    Haber Linki


    https://www.ntv.com.tr/otomobil/kazada-zarar-goren-batarya-icin-aractan-fazla-fiyat-istendi,lQTT4Cr800qCe9fNnO_-Ug

    Sadece elektrikli Volvolar için değil maalesef B5 motorlu hybrid Volvo’lar için de durum hiç iç açıcı değil. Batarya üretimi 14 aydır yok, dünyada hiç bir yerde bulunmuyor.

    Ufak sayılabilecek bir kaza sonrası aracımız yetkili servise çekildi her şey 7 gün içerisinde tamir edildi fakat batarya kendini korumaya aldığı için yeni batarya gerekiyormuş, batarya üretimi şu an olmadığı için ne zaman geleceği belli değil. Servisin söylediğine göre 14 aydır bekleyen araçlar varmış İstanbul’da. Bir süre bekleyeceğiz eğer sorun çözülmez de üretim tekrar başlamazsa arabayı kümes yapmayı düşünüyoruz.

    Volvo servislerinden verdiğim bilgiler doğrulanabilir.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >




  • Podgoritsa kullanıcısına yanıt

    Geçmiş olsun durum bu kadar vahim demek ,hibrid araçlar da sıkıntıdaysa dizele dönüş bile başlar



    Parça sıkıntısı avrupayı da sarmış bugün gördüğüm haberde pejo 3008 stop lambaları tedarik sıkıntısından dolayı eski tipe dönmüş ,ais otomatik şanzımanlarda da tedarik sıkıntısı varmış..


    https://www.largus.fr/actualite-automobile/peugeot-3008-et-5008-retour-des-anciens-feux-arriere-de-la-phase-1-11041390.html

  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.