Şimdi Ara

Araç alırken tav olduğum ancak hiç kullanmadığım donanımlar (12. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
246
Cevap
2
Favori
15.427
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
149 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 910111213
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • CC koyun ısıtmalı koltuk koyun masaj da yapsın vites otomatik olsun kol dayaması olsun vsvs.

    Bazıları arabayı uyku tulumu sandı galiba.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Cogu markanin lutuf gibi sattigi seyleri okuyunca ne acinasi diyorum.



    Volvo da arac yada yaya ani cikislarinda durmalarinda yada takip mesafesinin hizla kisalmasinda kendi frenleme yapmasi (elde telle oynarken yada goz dalmasinda)



    0-200 kesintisiz takip cruze



    Bixenon koltuk isitma sunrof vs vs kadar bunlarin ise yarar olmasinda (mesela sunrof cami yazin deli kizisir alt perde yalitimi iyi olmasi. Yada koltuk isitmanin 20sn de isitmasi gibi) onemi buyuk. Yalitim motor sesi ve konforu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HRMNKY

    Aracımda Olmasını istediğim tek özellik var sadece.



    Isıtmalı Ön Cam Rezistansı.



    Sonradan takılabilir bir şey olsa hiç durmayacağım ama maalesef yok.



    Konya gibi kışı sert geçen bir yerde çok lazım oluyor

    Bir görüşün derim :
    www.olimpia.com.tr
    Olimpia Oto Cam | Silecek Bölgesi Isıtmalı Lamine Ön Cam
    http://www.olimpia.com.tr/silecek-bolgesi-isitmali-lamine-on-cam


    Orijinal camı değiştirmeye içim elvermiyor ama kırılırsa ben de direk ısıtmalı ön cam taktıracağım. Şimdilik bu çözücü sprey ile idare ediyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi wolfien -- 4 Ocak 2018; 14:4:1 >




  • Hız sabitleyici, ısıtmalı deri koltuklar, bluetooth, yokuş kalkış desteği, kol dayama, park sensörü olmazsa olmazlardan.



    Fantazisel ürünler :soğutmalı torpido, sonradan sönen ışıklar, kapı kolu aydınlatması, start stop

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arabamda en sevdiğim özellik koltuk ısıtma

    Bu soğuk kış ayında dizel motorun dakikalarca ısınasını bekleyesiye kadar donuyorum zaten

    Ama bu koltuk ısıtma 2 dakikada cayır cayır oluyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tek isteğim bu soğuk havalarda ısıtmalı koltuk olurdu herhalde
  • O donanımların gereklilikleri kişilerin yaşam standartlarına göre değişir. Sana lazım olmayan başkasının vazgeçilmezdir .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Söylediğiniz özellikler gerekli özellikler tartışılması gereken nokta ise fiyatları...
    Özellikle cruze control hemde adaptif ise ve düzgün çalışıyorsa açın araba trafikde bile kendi fren gaz yapsın daha güzel bi özelik olabilir mi hemde şerit takip de varsa tadından yenmez...
  • Neredeyse bütün otomobil firmaları global firmalar ve bu opsiyonlar dünya geneline hitap edecek şekilde üretiliyor. Örneğin bazıları cruise controlü çok gereksiz bulurken bazıları çok memnun. Yılın 2-3 ayını yurtdışında geçiriyorum. Hem Türkiye'de hem de yurtdışında aktif araç kullanıyorum. Türkiye'de araç kullanırken bir kez olsun cruise control aklıma gelmedi. Yurtdışında ise neredeyse hergün keşke aracımda cruise control olsaydı diyorum. Avrupa'da hemen hemen bütün ülkelerde şehir içinde hız sınırı 50 km/s. Ve herkes bu kurala uyuyor. Trafik 50 ile akıyor. O anlarda cruise control gerekliliğini anlıyorsunuz. Ama Türkiye'de ne şehir içinde ne şehir dışında böyle bir gereklilik hissetmedim çünkü uzun süre aynı hızla gidemiyorsunuz maalesef.
  • İşte buna kapitalizm diyorlar. Sen her zaman daha fazlasını işte diye daha fazlası üretiliyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bende alınması gerekenleri yazayım.



    Anahtarsız giriş ve elektrikli bagaj(ismi başka olabilir bilmiyorum) kesinlikle alınması gereken bir donanım bence. O rahatlık paha biçilemez ellerinizde poşetler var arabanıza yaklaştınız normalde yere bırakıp anahtarı cepten çıkarıp yağmur çamur olmuş o bagajı açmanız lazım ama bu özellikler varsa hemen yaklaşınca açılan kilit ve ayağınızı bagajın altına sallamanızla sizi selamlayan bagaj verilen parayı hak ediyor.



    Elektrikli aynalar.

    Arabadan uzaklaşınca aynaların kapanması aynaları biririnin çarpıp götürmesini engellediği için güzel bir şey bence.



    Elektrikli koltuk

    O bel destek uzun yollarda muazzam bir olay. İstediğin bölgeyi şişir belin ağrımasın. Bide masajlıysa deymeyin keyfinize.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bazı donanımlar gereksiz. hak veriyorum. ancak CC hayati bir şey. uzun yolda topukların şişmekten kurtuluyor. gerçi ben her gün kullanan birisiyim.
  • Son 2-3 arabamın hepsinde CC vardı, istanbul - ayder yaylası kendi arabamla hiç durmadan(benzinlik molaları hariç tabi ki) şöförlük yaparak gittim.

    CC'yi hiç kullanmadım gereksiz diyemem ama ben limit koyup gaza kendim basmayı tercih ediyorum. Çünkü CC ile belirli bir süreden sonra arabadan ve yolculuktan kopuyormuş hissi yaşıyorum mayışma/uyku basması hali de olabiliyor duruma göre. O yüzden hiç alışamadım kullandığım oluyor ama olmasa neden yok demem şahsen.
  • Beyler şu konuya bi el atsanız :https://forum.donanimhaber.com/kasim-bebek-icin-destek-hareketi--130708727

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • hiç lazım değil diyip çok işimi gören özellikler. yani konunun tam tersi mantık...

    geri görüş kamerası: hiç lazım değil diye düşünürken, ne kadar rahatmış yahu. eskiden park etmeden önce proje çizerdim şimdi hiç bakmıyorum bile geri vitese at şık arkası cam gibi karşımda aşağı inip kendi kendime gel gel yapsam daha iyi olmazdı. birde vatandaş hop aman çarptın falan diyorlar yahu ne komik oluyor.

    arka koltuk ısıtma: ula ben oturmuyorum zaten oturan düşünsün derken. mesela birşey ısıtacam koltuğa koyuyorum soğuk yemek olsun, ıslanmış mont bez hemen kurutuyorum.

    lastik basınç sensörü: zaten arada bir lastik iner şişiriyorum bunu ekranda görmeye ne gerek var derdim. şimdi gerekliyse iniyorum gereksiz yere elimi simsiyah etmiyorum. birde petrol kalabalıksa sıra bekle öndeki sibop kapağını bulamaz nereye takacağını yada petrolde bir lastiğe bakim dersin 4 petrol gezersin her ne hikmetse o hafta pompa bozulmuştur, boşa zaman kaybı.

    ön cam rezistansı: mini cooper da vardı. arabayı lüks göstermek için bir gereksiz özellik daha derdim. yahu düşünenden Allah razı olsun. uzun yolda kaliröferi açsan ön cama içeri hamam gibi oluyor, kapatsan geri buhar oluyor. dışardaki havayı alsan kamyonun otobüsün egzozunu çekiyor içeri, birde ön camdan o sıcak hava geliyor direk gözlere uzun yolda gözler kuruyor artık rahatsız ediyor kırpmak zorunda kalıyorum sürekli. oh adam ön cama ısıtmalı rezistans koymuş ne rahat ederdim be. bu gün yağmurluydu araba rezil oldum gözlerim aradı mini cooperı.

    sunroof: tabi motora cabrio arabaya bin sunruf neymiş diyip burnuma koymazdım. ne para verecem arabanın fiyatını artırmaktan başka işe yaramıyor derdim. yağmurlu havada bile açtınmı şöyle arabanın içine oksijen geliyor. içeri giren egzoz gazı fabrika bacası kokusu falan çıkıp gidiyor. birde ayak üşüyor kaliröferi açtın alttan ısınan hava yukarı çıkıyor beynimi bunaltıyor o sıra açıyorum sunroofu oh mis alttan gelsin sıcak üstten ferahlayalım yola devam. yazın arka pencereyi birisi açar patpatpat ses yapar. açıyorum sunroofu yani çok iş görüyormuş meğerse sadece görüntü değilmiş.

    vakumlu kapı: hani bu gerçekten gereksiz. hatta zararlı bile. birisinin parmakları kapıda kaldı. 1-2gün birşey tutamadı 1 hafta çekti acısını. vakumlu olmasaydı hiçbirşey olmaycaktı biraz ağrırdı kapı çarptı diye. birde bu vakumlu kapı iyice çekti sıkıştırdı parmakları. tam bir baş belası özellik. zaten 520de vardı. o 520yi çizen beceriksiz adamı torpille almış bmw heralde. ön kapıların kenarları o kadar uzunduki arabaya binerken kaç kere açarken omzuma çarpıyordu. bmw 520 sadece caf caf. kullandığım 2. bmw ydi. x5 z4 320 de kullandım. 520 gerçekten tasarım hatası berbat. lastik basınç sensörü çalışmasıda bir garipti. runflat lastiği parçaladım. güya sensörlü araba.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cabriyo -- 4 Ocak 2018; 23:38:0 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: adam_ıssız

    Benim bir arkadaşım da hız sabitleyici için çok gereksiz ben kullanmıyorum vs diye konuşuyordu. Uzun yola çıktığımızda ben kullanırken "oğlum bu nasıl bir gereksizdir senin için" dediğimde, itiraf etti mantığını anlamamış verimli bir şekilde kullanamamış hiç bakmaya fırsatı olmamış kimseye de soramamış felan derken en son görüştüğümüzde benden çok kullandığını fark ettim.

    Yani hız sabitleyici gibi bir donanıma gereksiz diyen adam ya kullanmayı bilmiyordur birisine sormaya utanıyordur, ya da mazoşisttir.

    Hız sabitleyici özellikle yakıt tasarrufu açısından çok güzel bir özellik. Ama aktif edildikten sonra ayağı gaz pedalından tamamen çekmemek gerekiyor. Ani bir durumda tepki süresini çok uzatıyor çünkü. Ama basmasak bile ayak yine gaz pedalında durursa bir tehlike anında hızlıca frene basabiliyoruz...




  • Uzun yolda hatta şehir içinde 70 hız sınırı olan yerde hız sabitleyicisini sürekli kullanırım. Bu nedenle şimdilerde almak istediğim arabada adaptif hız sabitleyicisine bakıyorum.



    2013 Captur modelinde alışıp şimdilerde Clio'da kullandığım anahtarsız giriş ve çalıştırma özelliğine çok alıştığım için yine bu özelliği arıyorum. Hatta öyle ki cüzdanıma koydum anahtarı hiç çıkarmıyorum.



    Bende yok ama güvenlik önemli olduğundan ayrıca trafiğin dalgınlığı affetmeyeceğinden yeni nesil güvenlik önlemlerinden şehir içi aktif acil frenleme sistemine bakıyorum.



    Açılır kapanır panoramik cam tavanda çok kararsızım. Kimisi gerrksiz diyor kimisi arka tarafı uzun yolda çok frerahlatıyor diyor.



    Bunun yanında Seat Ateca'da park ısıtıcısı ,Megane Sedan'da masaj ve hayalet ekran gibi değişik şeyler de var.

    Bir de Opel Grandland X 'i denerken 360° park görüşü hoşuma gitti.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi husamsdu -- 5 Ocak 2018; 8:59:17 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Gereksiz demek yanlış.
  • Hocam kesinlikle haklısın. Aracın fiyatını 2 katına çıkaracak donanımları alıp hiç kullanmıyoruz. Sürekli uzun yol yapan biri için cruize control ve soğutmalı torpido belki kısmen işe yarar. Ancak, bunun dışındakilerin hiçbiri "olmazsa olmaz" değil.
  • Aracımda bulunan ve aktif kullandığım donanımlar:
    -Teypte bulunan bluetoooth özelliği ve usb portu.
    -Serviste sonradan taktırdığım park sensörü (Yeni nesil araçlarda bence tasarımlarından dolayı olmazsa olmaz bir donanım).
    -Hız sabitleyici.
    -Hidrolik direksiyonun elektrik destekli olması (Şehir içi kullanım konforu).
    -Yokuş kalkış desteği (Acemi değilim ama çok dik yokuşlarda iki araç arasına park ederken vs çok işe yarıyor).
    -Abs, Esp (Özellikle Esp çok kritik iki durumda yol hakimiyetini yeniden sağlamama çok yardımcı oldu).
    -Teyp fonksiyonlarının direksiyondan kumanda edilebilmesi.
    -Ön motor kaputunun amortisörlü olması.
    -Elektrikli ön camlar, uzaktan kumandalı merkezi kilit, klima vs saymıyorum bile.


    Hiç aramadığım donanımlar:
    -Sunroof, cam tavan,vs...
    -Navigasyon (Çoğu arkadaşın değindiği gibi telefon uygulamalarının daha kullanışlı olması nedeniyle).
    -Sis farı (Günün birinde İskoçya'ya yerleşmezsem ya da Karadeniz yaylalarına çıkmazsam gerek duyacağımı da sanmıyorum).
    -Alaşım jant (Estetik dışında sac jant+jant kapağı daha ucuz ve pratik)
    -Yağmur sensörü, far sensörü.
    -Otomatik park, geri görüş kamerası, vs..
    -Dijital ya da otomatik klima.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi moondance -- 5 Ocak 2018; 10:0:40 >




  • 
Sayfa: önceki 910111213
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.