Şimdi Ara

Araç değiştirme/bekleme, dizel + manuel B,C

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
23
Cevap
0
Favori
867
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar fikir alışverişine ihtiyacım var.

    2012 1.4 Otomatik 25binde Corsa var elimizde. Dizel + manuel bir araç alalım diyoruz. İstanbul yüzünden küçük araçları tercih ediyoruz.

    Şimdi niyetlenirsek üst limit 40bin TL.

    1- İlk sorum: Beklemeli mi? Uzun vadede bu limiti daha yüksek tutabilme imkanı var. Özellikle 70+bin TLlik Clerin fiyatı düşer mi? 1.6lt ÖTV sınırı yüzünden C sınıfları en az 10bin TL pahalıma geliyor.

    2- İkinci sorum temiz bulabileceğimi düşündüğüm, f/p araçlar:

    C sınıfı:
    - Megane III(boş, 90 bg, 1.5 dci),
    - Ceed/i30 (115 bg, 1.6 crdi, eski kasa)
    - Bravo (120/105 bg, 1.6 m.jet)

    B sınıfı:
    - Corsa D (75 bg, 1.3 cdti)
    - Clio III/IV (75/90 bg, 1.5 dci)
    - Punto (75 bg, 1.3 cdti)
    - Aveo LTZ HB (95 bg, 1.3 cdti)
    - Linea (105bg, 1.6 mjet)

    A sınıfı:
    0 kilometre 95 beygir dizel Lancia YPsilon'u 15bin TL peşin, 12. ayda 15bin, 24. ayda 15bin diye satıyorlar. Çok mu ufaktır bu araç? Koçtan kiralayıp bakayım mı?


    Gözden kaçırdığım birşey var mı? Napayım? Kasıp C mi alayım, B'de devam mı edeyim, bekleyim daha çok para mı ayırayım?

    Bildiğiniz daha eski modeller, farklı markalar da olabilir dizel+manuel temiz araç var mı?







  • Ceed 1.6 dizel iyi bir tercih. B sınıfı düşünmeyin. A sınıfına da gerek yok derim, Ceed boyut olarka B sınıfı gibi zaten dıştan, ama konfor vs. C sınıfı.
  • Doğan. kullanıcısına yanıt
    Teşekkür ederim. Boyu 4.5 metreye kadar sorun değil aslında, f/p aracı Lineayı mecbur kalırsam diye ekledim zaten. Ceed 4.26 metre sanıyorum. Sıkıntı yok o konuda. Eski kasa olduğu için 2011 olur en yeni temizini bulursam aklımdadır.
  • İmkanınız varsa bekleyip bütçenizi arttırın daha temiz daha donanımlı c sınıfı araçlar bulabilirsiniz daha fazla bütçeyle
  • Hmm... Teşekkür ederim. Beklersem Astra 1.6 dizel var aklımda. O zamana kadar alıp motoru açanlar olacaktır ya da biraz daha bekleyip geliştirileceği söylenen şasiyi beklerim.

    Yalnız 60-70 ve üzerine çıktığınızda da "bu paraya C sınıfı araç alıyorum, değer mi?" sorusu ekleniyor.

    Belki bir 2 yıl yakıtı üzmeyecek, uzun yola da gidebilen bir B sınıfı ile beklemek iyi olacak.
  • araç fiyatları düşmez. vergi indirimleri olduğu için düştüyse düştü şimdiye kadar. dizelde yaş arttıkça temizini bulmak zorlaşıyor. 40'ı 45bine falan çekebilirseniz listenize girebilecek C sınıfları dizel manuel Focus 95lik(hb bulmak zor), yeni kasa C4 92lik.
  • Ben sahsen bekleme asamasindayim, 1 yil oncesine kadar temiz araclar bulunabiliyordu, suan hem temiz arac yok, hem fiyatlar asiri pahali, suni bir piyasa olusmus durumda. Ya tanidiktan almali ya da beklemeli. Bir sure aracsiz kalabilirseniz elinizdekini satip arastirma asamasina girebilirsiniz. Ben 25bin gibi bir butceye 1 aydir arac bulamadim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • O fiyata çok temiz bir Bravo 1.6MJet bulmak mümkün. İçlerinde en mantıklısı Bravo bence.
  • @powermoon , haklısınız. Ortalık toz, duman. 2. elde acele etmeyip tanıdıktan almak benim de tercih ettiğim bir yol. Onda da size uygun bulmak zor. Bir tane Latitude var ama borçlanıp aldım diyelim 4,90 metre aracı İstanbulda napayım. Onu da alınca 5 yıl binmek lazım.

    @tefo42, hocam 95lik yeni kasa alt donanım sedan Focuslar ekseriye şirketlere satılmış. Temizini bulmak iyice zor. Yeni kasa Citroene bakacağım.

    @zeytinkoy, "temiz" Bravo arayacağım. Listeyi hazırlarken fiyatlara bakmamıştım ama Bravolar da yükselmiş doğal olarak.

    Geceden beri baktığımda 40k limitle 2012 dizel+manuel C sınıfı araç işi biraz zor görünüyor.

    Teşekkür ederim.
  • Bekledikce fiyatlar artiyo

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Corsa alin bence 15 bin de cebinizde kalir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2012 dizel düz vites Ceed çok güzel olur, son derece güzel araç.
  • 2010 model falan mazda 3 dizeller 42-43 civarı bulunabilir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • @viper17 haklısınız fena arttı şu sıralar. ÖTV payı yükseldi ve yıl sebebiyle artık sene başına 2014 modellere aşırı yükleniyorlar. Galiba yıl sonu kampanya indirim fiyatlarını önceden geçirip milleti alıştırıyorlar. Haliyle satan kişi de 2014 fiyatına bakıp arabasına öyle istiyor.

    @Carvajal iyi söylemişsiniz. Yalnız Essentia 75 bg'lik araçlara baktım galiba çoğu şirket ve kiralıktan çıkma araçlar. Doğru dürüst 95 beygir S&Sli Corsalara da 40+ istiyorlar. Aynı şekilde 90bg Cliolar da öyle. B sınıfında ne yazık ki kırılma fiyatları sebebiyle baz donanımın üstüne çıkanlarda abartı bir rant var.

    @tmshmna , hocam Ceed tasarımı olarak da güzel bir araba. Yalnız 2012 eski kasalar 2012'de alınmış 2011 model araçlar. Sahipleri yeni kasa gibi fiyat yazmışlar. Zaten bütçeyi artırmam gerekirse yeni kasa 128likleri radarımda.

    @kaaaan_95 güzel araba önermişsiniz ama Mazdalar pahalı hocam. 2010 model 4 yaşında Mazda alsam işler yolunda gitse bile 2 sene sonra satayım fikri oluşur ve o zaman elimde 6 yaşında Mazda olacak. Daha uzun süreler(5-6 yıl) arabaya binmek yaşadığı yer, işyeri her an değişebilecek benim gibilerin harcı değil. Mazda deyince benim aklıma "küçük bir şehirde esnafsın, prestij sebebiyle D sınıfı araca binmek gerekirse alacaksın bir Mazda 6, keyifle bineceksin." teorisi gelir. :)




  • Bravo ya da Megane alır geçerdim eğer almak şartsa.

    Ben olsam beklerim ama o c sınfı 70+ lar düşmez ama 2.el D sınıfı daha güzel bir araç alırım.

    Mesela 1.5dci latitude hem manuel hem az yakar hem konforlu.

    Mesela şu araç :

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-renault-2011-hatasiz-boyasiz-50.000-km-latitude-1.5-privilige-159501711/detay

    Bütçeyi 5.000tl aşar ama isteklerinizi karşılar.

    Ben olsam ne kadar söylenti olsa da beklenen ÖTV indirimi beklerdim ya da kurun düşmesini eğer sıfır alacak olsam.

    Bence şu an hiçbir aracın sıfırı kredili değilde peşin alınacaksa alınmaz ama kredili alınacaksa sıfır almak daha mantıklıdır.




  • Teşekkür ederim. Latittude bildik birinin var da araba kocaman. İstanbulda başa bela. Çok önemli bir konuya temas etmişsiniz. Belli bir marjın üstünde C'ye de bu kadar para verilir mi? sorusu soruyor insan ister istemez.
  • MesutO kullanıcısına yanıt
    Hocam şimdilik bekleyin C sınfı premium olan dizellerin düşmesini onlara geçersiniz diyeceğim.Mesela 116d 1 serisi alırsınız hem ufak hem konforlu hem de çok yakmıyor hem de manuel.

    Ama benim size şu an almanız için önereceğim araç şu olur.İşinizi görecek aracın f/psi yüksek olması lazım.

    Hem kaliteli,hem çok büyük değil hem de konforlu hem ucuz hem az yakan Lancia Delta.

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-lancia-2012-makyajli-kasa-kazasiz-boyasiz-lancia-delta-159620899/detay

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-lancia-boyasiz-2012-lancia-delta-beyaz-159324872/detay

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-lancia-1.6-dizel-temiz-aile-araci-ve-ocak-vergisi-bana-ait-146716065/detay

    Bravo ile aynı alt yapıya sahip bir araç bildiğim kadarıyla belki boyut olarak büyük gelebilir ama sizin isteklerinizi karşılıyor




  • Hocam teşekkür ederim. Premiumlardan markaya daha çok para verildiği için bir de arkadan çekiş sebebiyle uzak dururum.

    Bravo yazmamın sebebi alınacak en uygun f/p aracı olması ve Fiat markası nedeniyle tüketicilerin uzak durması.

    Deltalar Bravolardan konfor olarak daha üstün ama bu da fiyatına yansıyor. 1 yaş eskisi 120bg Sports Style Bravo 42500 TL. varken 50bin TL limitine dayanınca insan ister istemez başka araçlara da bakayım dedirtecek bir limit.
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-fiat-kazasiz-orjinal-120-hp-dizel-143056528/detay

    Bugünün sonuda tanıdık aracı ya da iş değişikliğini bekleme kararı almaz isem şu sonuca vardım.

    B sınıfı dizel piyasası olan : 2012 olursa 38-42bin TL, 2011 modeller 34-38bin TL.

    C sınıfı f/pler piyasası daha dar olan : 2012 olursa 44-50 bin TL, 2011 ise 40-44bin TL.




  • MesutO kullanıcısına yanıt
    Haklısınız kara sizin o zaman bence şu durumda beklemeye geçip piyasayı izleyin derim.

    Çünkü markalar satamıyor güzel indirimler gelebilir özellikle normalde satamayan markalarda mesela Lancia'da Şu an 65.000 tl bayiye gidilse 1-2 bin kırılır birde .

    Lancia çekileceği için 3-5 bin indirim yapabilir yaz sonu ya da başı gibi yani zorlanıp 60 civarı alınır ama o zaman da dediğiniz gibi o paraya çok güzel D sınıfı var.

    Hatta çok temiz ve dolu d sınıfı Fransız araçları mevcut.

    Ypsilon 2013 model için pazarlık yaptınız mı hiç?

    Listede 40.000tl gözüküyor 38.000tlye felan inebilirler ama o zaman da Fiat Bravo akıl çeler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Automobilista -- 5 Nisan 2014; 0:45:15 >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.