Şimdi Ara

Araç Hareket Halindeyken Kontak Çıkarılırsa Ne Olur? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
92
Cevap
0
Favori
25.000
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ragnar Frisch

    quote:

    Orijinalden alıntı: 355GTS

    quote:

    Orijinalden alıntı: oldsalt

    Şaka bir yana yıllar önce kızarkadaşım istediğini yapmadım diye D-100 üzerinde ( o zamanlar TEM yok ) Bolu yakınlarınada iken anahtarı kontaktan alıp pencereden dışarı atmıştı.

    O iki küçük yuvarlak biryerlerde papyon olmuştu.

    ben olsam giderken kapıyı açar onu aşağı atardım. fazla hızlı değil ama şöyle 20-30km ile giderken. anlasın ivmenin ciddiyetini.

    istediğini yapmadın diye ikinizin hayatını tehlikeye atma hakkını ona kim veriyor merak ettim. sağduyunuz mu hoşgörünüz mü?



    Alıntıları Göster




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DeepNote

    İlginç bir konu bilgilendik. Peki araç çalışır vaziyette anahtar çevrilirse ne olur. Mesela aracı çalıştırdınız, hareketsiz bekliyorsunuz, o anda müzik dinliyorsunuz tekrar anahtarı çevirdiniz? Ne tip bir zarar verir araca? Ya da zarar verir mi

    Arabadan arabaya farkeder. Benim araçta hiçbirşey olmaz. Elektronik sistem olduğundan, marşa yüklenmez. Bir kere başıma geldi. Eski model araçlarda bir cayırtı oluşur. Marşa zarar verirsin. Büyük ihtimal kömür değişimine gider.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: volkman

    quote:

    Orijinalden alıntı: DeepNote

    İlginç bir konu bilgilendik. Peki araç çalışır vaziyette anahtar çevrilirse ne olur. Mesela aracı çalıştırdınız, hareketsiz bekliyorsunuz, o anda müzik dinliyorsunuz tekrar anahtarı çevirdiniz? Ne tip bir zarar verir araca? Ya da zarar verir mi

    Arabadan arabaya farkeder. Benim araçta hiçbirşey olmaz. Elektronik sistem olduğundan, marşa yüklenmez. Bir kere başıma geldi. Eski model araçlarda bir cayırtı oluşur. Marşa zarar verirsin. Büyük ihtimal kömür değişimine gider.

    Alıntıları Göster
    dünki ehliyet sınavındaki soru bu :)) ondan dolayı sormuş olabilir. cevabı o zaman direksiyon kilitlenmesi olur. neyseki doğru işaretledim. zaten diğer şıklar saçmaydı :)

    bu arada bilginiz olsun. ehliyet sınavlarında sorular azaldı. soru sayısı 15-25-20 şeklinde.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nk061

    Bizim bir akrabada kartal vardı 2000 model. Araç hareket halindeyken viraja sert girdiğiniz zaman anahtar olduğu yerden düşüyordu ama araç stop etmiyordu Küçük 5kuruşlarla çalıştırabiliyorduk arabayı.

    Benim de bir arkadaşta vardı, anahtar hareket halinde iken anahtar çıkıyordu :D çok ilginç gelmişti ama stop ederkende viteste sadece frene basıyordu heralde :D




  • quote:

    Orijinalden alıntı: enpisagor

    quote:

    Orijinalden alıntı: nk061

    Bizim bir akrabada kartal vardı 2000 model. Araç hareket halindeyken viraja sert girdiğiniz zaman anahtar olduğu yerden düşüyordu ama araç stop etmiyordu Küçük 5kuruşlarla çalıştırabiliyorduk arabayı.

    Benim de bir arkadaşta vardı, anahtar hareket halinde iken anahtar çıkıyordu :D çok ilginç gelmişti ama stop ederkende viteste sadece frene basıyordu heralde :D

    TOFAŞ farkı bu işte




  • Kontak degilde kontak anahtarı çıkarsa ne olur ?
    Acayip yakıt tasarrufu elde edersin. Bence ilk fırsatta ve tenha bir yolda denemelisin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nk061

    quote:

    Orijinalden alıntı: enpisagor

    quote:

    Orijinalden alıntı: nk061

    Bizim bir akrabada kartal vardı 2000 model. Araç hareket halindeyken viraja sert girdiğiniz zaman anahtar olduğu yerden düşüyordu ama araç stop etmiyordu Küçük 5kuruşlarla çalıştırabiliyorduk arabayı.

    Benim de bir arkadaşta vardı, anahtar hareket halinde iken anahtar çıkıyordu :D çok ilginç gelmişti ama stop ederkende viteste sadece frene basıyordu heralde :D

    TOFAŞ farkı bu işte

    Alıntıları Göster
    Dayımda geçtiğimiz yaz 97 corolla vardı efsane kasa anahtar yuvası yalama olmuş,anahtar çok kolay çıkıyordu,ve hareket halindeyken anahtarı çıkarıp sürebiliyorduk :D ama normal koşullarda anahtar çevirmeden çıkmaz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hyuan

    Dayımda geçtiğimiz yaz 97 corolla vardı efsane kasa anahtar yuvası yalama olmuş,anahtar çok kolay çıkıyordu,ve hareket halindeyken anahtarı çıkarıp sürebiliyorduk :D ama normal koşullarda anahtar çevirmeden çıkmaz.

    Alıntıları Göster
    Fren pedalını yerinden çıkarsak noolur peki?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: exantric

    Fren pedalını yerinden çıkarsak noolur peki?

    Alıntıları Göster
    Boş - düz bir yolda denedim.

    2008 Seat İbiza..

    Anahtar araç hareket halinde çıkabiliyor. 60'la falan gidiyoduk, arkadaşa uzattım anahtarı giderken şok oldu

    Anahtarı yerine taktım ve takar takmaz araç çalıştı kendi haline geldi kendisi anahtarı ileri attı. Çalıştırma konumuna çevirdi diyeyim..

    Tabiki tavsiye etmiyorum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MhmT 106 GTI

    quote:

    Orijinalden alıntı: DeepNote

    İlginç bir konu bilgilendik. Peki araç çalışır vaziyette anahtar çevrilirse ne olur. Mesela aracı çalıştırdınız, hareketsiz bekliyorsunuz, o anda müzik dinliyorsunuz tekrar anahtarı çevirdiniz? Ne tip bir zarar verir araca? Ya da zarar verir mi

    Hocam bizim araba Geely maalesef 3-4 kere öyle yaptım dalgınlıkla, böyle bir ciyaklama sesi gibi birşey oluyor o anda farkedip çevirmeyi bırakıyorum zaten

    ben de yapmıştım onu bir kere şerefsiz taksicinin biri ben müzik dinleyerek giderken beni sıkıştırdı araba sıçradı ama son anda kurtardım stop etmemiş. farkında olmadan çalıştırmaya çalıştım araba resmen kedi gibi ciyaklıyordu.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DeepNote

    quote:

    Orijinalden alıntı: MhmT 106 GTI

    quote:

    Orijinalden alıntı: DeepNote

    İlginç bir konu bilgilendik. Peki araç çalışır vaziyette anahtar çevrilirse ne olur. Mesela aracı çalıştırdınız, hareketsiz bekliyorsunuz, o anda müzik dinliyorsunuz tekrar anahtarı çevirdiniz? Ne tip bir zarar verir araca? Ya da zarar verir mi

    Hocam bizim araba Geely maalesef 3-4 kere öyle yaptım dalgınlıkla, böyle bir ciyaklama sesi gibi birşey oluyor o anda farkedip çevirmeyi bırakıyorum zaten

    Ben de bir kaç defa teşebbüs etmiştim kontağı çalışırken çevirmek için ama motorun sesini algılayıp vazgeçtim. Acaba bir problem oluşturur mu merak ettim doğrusu

    Ben arada sırada yapıyorum hiç sorunla karşılaşmadım




  • Bazı arabalarda araba çalışmaya devam ediyor, bazısında stop ediyor. Yeni araçlarda kontak anahtarını çıkarmanız imkansız.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _eRay

    Bazı arabalarda araba çalışmaya devam ediyor, bazısında stop ediyor. Yeni araçlarda kontak anahtarını çıkarmanız imkansız.
    Kanada üretimi bazı arabalarda çıkabiliyordu. Böylece soğuk havada motor çalışır halde araba dışardan klitlenebiliyor. Anahtara sadece kontağı açmak için ihtiyaç var.

    Araba çalışır halde marşa basılırsa hızla dönen volanla marş motorunu sadece çalışırken volan dişlisine bağlayan solenoid dişlisi biraraya gelir. Marş motoru en çok ~150 d/dak gibi bir volan hızına göredir. Bu halde epey yüksek bir ses gelir. Zamanla tek yönlü olan küçük solenoid dişli bozulur. Veya volan dişlileri kırılabilir. İlki ucuzdur, ikincisi bayağı bir iş açar, değitirmek için şanzımanla motoru ayırmak gerekebiir.

    Bazı iyi arabarda çalışır halde marşın devreye girmesi engellenir. Elektronk veya emme manifoldunda vakum varken marşı açmayan develer vardır. Mesela eski Buick'lerde çalıştırıken marş kendiliğinden tam zamanında devreden çıkardı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12

    Kanada üretimi bazı arabalarda çıkabiliyordu. Böylece soğuk havada motor çalışır halde araba dışardan klitlenebiliyor. Anahtara sadece kontağı açmak için ihtiyaç var.

    Araba çalışır halde marşa basılırsa hızla dönen volanla marş motorunu sadece çalışırken volan dişlisine bağlayan solenoid dişlisi biraraya gelir. Marş motoru en çok ~150 d/dak gibi bir volan hızına göredir. Bu halde epey yüksek bir ses gelir. Zamanla tek yönlü olan küçük solenoid dişli bozulur. Veya volan dişlileri kırılabilir. İlki ucuzdur, ikincisi bayağı bir iş açar, değitirmek için şanzımanla motoru ayırmak gerekebiir.

    Bazı iyi arabarda çalışır halde marşın devreye girmesi engellenir. Elektronk veya emme manifoldunda vakum varken marşı açmayan develer vardır. Mesela eski Buick'lerde çalıştırıken marş kendiliğinden tam zamanında devreden çıkardı.

    Alıntıları Göster
    şimdi bende merak ettim bazen babam jikle çekiliyken stop ediyor yada araba durmak üzereyken stop ediyor bişey olurmu ki ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: r0x

    Böyle beyaz bi ışık görürsün.

    Alıntıları Göster
    Bizim dükkanda on sene önce L300 vardı yolda giderken anahtar çıkar yere düşerdi ama araç çalışmaya devam ettiği için biz devam ederdik gideceğimiz yere varınca anahtarı bulur aracı öyle stop ederdik
  • quote:

    Orijinalden alıntı: er76.

    Bizim dükkanda on sene önce L300 vardı yolda giderken anahtar çıkar yere düşerdi ama araç çalışmaya devam ettiği için biz devam ederdik gideceğimiz yere varınca anahtarı bulur aracı öyle stop ederdik

    Alıntıları Göster
    Onu bunu bırakın da start stoplu araçta araba yolda giderken anahtar dışarı atılsa nolur? Çalışmaya devam eder mi acaba?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: angel_f!re

    viteste giderken araç stop edilirse motorda ateşleme ve yağlama durur.

    Bunun neticesinde ya şanzuman ya da pistonlar kırılır.

    Vires boştayken yaparsan direksiyon kilitlenir. ABS çalışmayacağı için eski tip frenler gibi çalışır ve sertleşir

    araç vitesteyken kontak kapatılırsa sadece ateşleme kesilir.
    motor yağlama yapar frende çalışır. direksiyonda sertleşmez. su devirdeim bile yapar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ThunVolt


    quote:

    Orijinalden alıntı: avensis42

    araç çalışır vaziyetteyken kontak çıkmaz zaten.. kontağı çıkarmak için aracı stop etmen gerekir.. bu da sistemin durması direksiyonun kilitlenmesi frenlerin boşalması anlamına gelirki çok tehlikeli bir durumdur...

    bunu neden yapmak istiyorsunuz anlam veremiyorum..
    son günlerde forumda buna benzer saçma sapan sorular neden soruluyor ona da anlam veremiyorum... derdiniz nedir..

    Merak edip sormus olabilir ki gayet normal. Forumlarin amaci bu zaten.

    Aslına bakarsanız merak ettim bu konuyu bir an aklıma geldi ve cevabını öğrenmek istedim.Ancak gelen yorumlara baktım ki her araçta değişiyor bu olay.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ultraslan_34

    quote:

    Orijinalden alıntı: ThunVolt


    quote:

    Orijinalden alıntı: avensis42

    araç çalışır vaziyetteyken kontak çıkmaz zaten.. kontağı çıkarmak için aracı stop etmen gerekir.. bu da sistemin durması direksiyonun kilitlenmesi frenlerin boşalması anlamına gelirki çok tehlikeli bir durumdur...

    bunu neden yapmak istiyorsunuz anlam veremiyorum..
    son günlerde forumda buna benzer saçma sapan sorular neden soruluyor ona da anlam veremiyorum... derdiniz nedir..

    Merak edip sormus olabilir ki gayet normal. Forumlarin amaci bu zaten.

    Aslına bakarsanız merak ettim bu konuyu bir an aklıma geldi ve cevabını öğrenmek istedim.Ancak gelen yorumlara baktım ki her araçta değişiyor bu olay.

    Alıntıları Göster
    pamuk




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ciddi kedi

    pamuk

    Alıntıları Göster
    Direksiyon kitlenir, ilk virajda kaza garanti..
    (Çook eskiden denemiştim, son anda anahtarı takıp virajı aldım, çook salaktım..araç renault 9)
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.